آئودی

احتمال حذف آئودی A1 از بازار

هاچبک ساب کامپکت آئودی که اولین بار در سال ۲۰۱۰ عرضه شد برای مدل سال ۲۰۱۸ کاملاً دگرگون شد چراکه ارباب حلقه‌ها نسل دوم آن را معرفی نمود.

انتظار منطقی این است که ژرمن‌ها در ماه‌های آینده فیس لیفت A1 را ارائه کنند. البته شاید این کار انجام نشود زیرا احتمال حذف کلی این خودرو از بازار وجود دارد زیرا پاس کردن قوانین سخت گیرانه آلایندگی و ایمنی برای چنین خودروهای کوچک در عین حفظ سوددهی آن‌ها کار سختی است.

مارکوس دوزمن رئیس آئودی به این موضوع اشاره کرده است. او گفته است:

ما در حال بررسی این موضوع هستیم که با خودروهای کلاس کوچک چه‌کاری می‌توانیم انجام دهیم. در کلاس A1 برخی برندهای دیگر از گروه فولکس‌واگن حضور دارند که بسیار هم فعال و موفق می‌باشند و تولید بالایی دارند بنابراین ما درباره A1 باید به تصمیمی قطعی برسیم.

A1 اسپورت بک در بریتانیا قیمت پایه ۱۹۴۹۵ پوندی داشته و ارزان‌ترین محصول آئودی است. اگر ژرمن‌ها تصمیم به حذف این خودرو از بازار بگیرند این A3 اسپورت بک خواهد بود که به ارزان‌ترین محصول ارباب حلقه‌ها بدل خواهد شد زیرا قیمت پایه ۲۳۸۷۵ پوندی دارد. البته از نظر ابعاد Q2 با قیمت آغازین ۲۳۹۱۵ پوندی می‌تواند نقطه ورود به سبد محصولات آئودی باشد.

دوزمن می‌افزاید:

ما قطعاً محصولاتی همچون Q2 را تولید خواهیم کرد. شاید این خودرو نقطه ورود جدیدی به محصولات ما باشد اما احتمالاً خودرویی کوچک‌تر از آن را عرضه نخواهیم کرد.

در خبر دیگری باید گفت آئودی شاید یک خودروی الکتریکی کوچک را با پلتفرم MEB بکار رفته در کانسپت Al:ME 2019 عرضه کند.

رئیس آئودی با اشاره به این نکته می‌گوید:

شاید طراحی این خودرو دقیقاً مشابه کانسپت نباشد اما من A2 را دوست دارم. ما هم‌اکنون درباره کلاس A2 نیز بحث می‌کنیم بنابراین شاید در آینده خودرویی همچون A2 یا E2 و یا A3 و E3 را تولید کنیم. فعلاً در حال بررسی این موضوع هستیم و چیزی مشخص نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    آخ که چقدر یه همچین ماشین جمع و جور و چابکی رو دوست دارم داشته باشم .

    موافقم 17
    مخالفم 1
  2. Benz

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    بد بختانه خودروهای کوچک شهری دارن منقرض میشن.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. mahan

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    هاچبک چه بدی داره که باید کراس اور کوچک رو به جاش بیارید وسط.ائودی Q3 منطقه رو نشستم بهم مزه ای نداد کلا کلاس این ماشین ها یکم گنه اگه شاسی بلندی باید جادار باشی که حس خفگی نده مثل Q7حتی Q5 اگه سدان هستی هندلینگ سدان رو داشته باش.این ماشین ها فقط کمی ارتفاع دارند توی کنار دریا یک سمت ماسه بادی ریخته بودند گیر کردیم.درکل سلایق متفاوته ولی ماشین های شهری کوچک و هاچبک که هم هندلینگ بهتر دارند و هم اینکه واقعا جادارترند راحت تر میشینید توش تا کراس اور کامپکت یا کراس بک ها اینا از بیرون بزرگتر دیده میشند ولی متاسفانه فضادی داخلی راحتی ندارند

    موافقم 10
    مخالفم 3
  4. M3csl

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (76 ديدگاه)

    کاش تو خونه مون بجای ایوان،،A1 داشتیم

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. mahan

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      قشنگ بود.هردو ایوان اند این کجا و ان کجا.جناس قشنگی بود

      موافقم 10
      مخالفم 1
  5. ?Ali Hossein?

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    ای بابا اینم رفت که….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    وقتی کل قاره اروپا گلف دوست دارند زیاد نباید شرکتهای دیگه در فکر هاچبک باشند. پرفروشترین خودروی کل قاره اروپا طی 20 سال اخیر بوده. حتی در بریتانیا هنوز که هنوزه شیراکو را می پرستند! ببین دیگه فولکس چکار کرده با اینها!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (443 ديدگاه)

    هنون اول هم قرار نبود فکر کنم تولید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا