آئودیبی ام ومرسدس بنزولوو

رقابت جذاب استیشن‌های لوکس ب‌ام‌و، ولوو، آئودی و مرسدس در پیست

برای کسانی که در بازار به دنبال یک استیشن لوکس هستند که پرفورمنس مناسبی هم داشته باشد، گزینه‌های مختلفی وجود دارد. حال مجلهٔ اتوبیلد چهار نمونه از این خودروها شامل ب‌ام‌و M340i تورینگ، مرسدس C63 AMG استیت، آئودی S4 TDI آوانت و ولوو V60 پولستار را به پیست برده و در برابر یکدیگر قرار داده است. البته شاید بگویید هیچ‌کدام از این خودروها در طول عمر خود رنگ پیست را نمی‌بینند و مالکین این استیشن‌ها هرگز با آن‌ها به پیست نمی‌روند اما این بهترین روش برای تعیین سریع‌ترین خودروی این بخش بوده و نتایج رقابت آن‌ها هم کاملاً واضح است.

در این رقابت استیشنی، ب‌ام‌و M340i تورینگ که با لاستیک‌های چسبندهٔ میشلن پایلوت اسپرت ۴S به پیست آمده بود، با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۹ ثانیه به مقام اول دست پیدا می‌کند. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی مجهز است که ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مقام دوم هم به مرسدس C43 استیت با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴۱ ثانیه با لاستیک‌های کانتیننتال اسپرت ۵P می‌رسد. زیر کاپوت این استیشن آلمانی یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است.

آئودی S4 TDI آوانت تنها خودروی این جمع است که از پیشرانهٔ دیزلی استفاده می‌کند. موتور این ماشین یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل با ۳۴۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. آئودی به لطف این نیرو و با لاستیک‌های هانکوک ونتوس S1 اوو زمان ۱ دقیقه و ۴۳ ثانیه را ثبت کرده و در جایگاه سوم قرار گرفت؛ و نهایتاً ولوو V60 پولستار هم با لاستیک‌های میشلن سوپر اسپرت، زمان ناامیدکنندهٔ ۱ دقیقه و ۴۶ ثانیه را ثبت کرده و آخر شد. این خودرو از نوع T8 با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی است که ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. V60 T8 در خط مستقیم عملکرد خوبی دارد اما واضح است که برای رانندگی در پیست تنظیم نشده است.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M340i

مرسدس C43

آئودی S4 TDI

ولوو V60 پولستار

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری V6 توئین توربو ۳ لیتری V6 توربودیزل ۲ لیتری توربو هیبریدی
قدرت ۳۷۴ اسب بخار ۳۹۰ اسب بخار ۳۴۷ اسب بخار ۴۰۵ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۲۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر ۶۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۸۴ کیلوگرم ۱۷۳۸ کیلوگرم ۱۸۶۷ کیلوگرم ۲۰۲۸ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۴.۳ ثانیه ۴.۴ ثانیه ۴.۸ ثانیه ۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر ۲۵۰ کیلومتر ۲۵۰ کیلومتر ۲۵۰ کیلومتر
قیمت ۶۴,۱۵۰ یورو ۶۳,۹۳۳ یورو ۶۴,۲۵۰ یورو ۶۹,۵۰۰ یورو
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. AMIR

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    عالی بود
    لطفا درگ جدید carwow که بین آئودی SQ2 و فولکس واگن T-ROOK R و BMW M235i انجام داده رو هم بزارید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رقابت جذابی بود، استیشن های کاربردی و سریع.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ب ام و M340 با اینکه در مجموع اسب بخار و گشتاور ضعیف ترین هستش بین سه خودروی دیگه اما 2 ثانیه از مرسدس C43 و 4 ثانیه از آئودی S4 و 7 ثانیه از ولوو V60 سریع تر پیست رو دور زد.
      جدای از مجله AUTO BILD مجله SPORT AUTO در پیست هوکنهایم GP هم با این خودروهای استیشن زمان گیری کرده که اونجا هم M340 سریع ترین زمان رو ثبت کرده و جایگاه های بعدی به همین شکل این رقابت ثبت شده.
      نسخه سدان M340 هم توسط همین مجله زمانگیری داشته که زمان 1:37.91 رو ثبت کرده که 2 ثانیه سریع تر از نسخه استیشن بوده و برای مقایسه پورشه 911 کررا جدید(385 اسب بخاری)زمان 1:36.38 رو ثبت کرده و تویوتا سوپرا زمان 1:38.38 رو ثبت کرده و تسلا 3پرفومنس زمان 1:39.58 رو ثبت کرده و هوندا سویک تایپ R زمان 1:39.23 رو ثبت کرده!!!!
      ****************
      در خط مستقیم هم اگه یادتون باشه مجله CARWOW هم درگ بین نسخه سدان این خودروها رو انجام داد با این تفاوت که بجای مرسدس C43 که 390 اسب بخار قدرت داره مرسدس E53 کوپه که 435 اسب بخار قدرت داره در اون رقابت حضور داشت که چه در رقابت درگ و چه در رقابت درگ رولینگ ب ام و M340 سریع ترین و جایگاه اول هردو رقابت بود و جالب اینجاست در مسیر 400 متر M340 یک ثانیه کامل از جایگاه دوم مسیر 400 متر رو طی کرد!!!!

      (( نسل آینده M3 بدون شک قراره عملکرد شگفت انگیزی داشته باشه چون حتی M340 هم در پیست و درگ عملکرد فوق العاده ای داره این در حالی هستش که 380 اسب بخار قدرت داره و M3 نسل جدید در نسخه معمولی حدود 480 اسب بخار و در نسخه کامپتیشن حدود 500 اسب بخار قدرت خواهد داشت))
      یه نکته جالب دیگه اینجاست که حتی M3 نسل آینده هم حدود 25 اسب بخار نسبت به مرسدس C63S و آلفارومئو جولیا QV نسل فعلی قدرت کمتری قراره داشته باشه ولی در نسخه M3 کامپتیشن اسب بخاری مساوی با اونها خواهد داشت.هرچند M3 همین نسل با وجود قدرت کمتر عملکرد شگفت انگیزی داشته برای مثال M3 نسل فعلی 420 اسب بخار و در نسخه کامپتیشن 440 اسب بخار و حتی در نسخه M3CS هم حدود 460 اسب بخار قدرت داره اما حتی نسخه معمولی M3 در پیست سریع تر از همه رقبا هستش اما در خط مستقیم و مسیر 400متر کندتر از رقبا بوده اما در نسخه M3 کامپتیشن رقابت تنگاتنگی با رقبا داره ولی در نسخه M3CS در خط مستقیم هم سریع تر از همه رقبا هستش.
      باید دید مرسدس C63 و C63S نسل آینده قراره چه میزان قدرت داشته باشه و چه عملکردی رو خواهد داشت. اما چیزی که مشخصه اینه که چه M3 و چه C63 نسل آینده مثل M5 و E63 چهار چرخ محرک خواهند بودکه شتاب خیلی سریعی رو براشون بهمراه خواهد داشت?

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. حمید

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    رقابت جذابی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مرسدس C Class با این‌ که طول عمر بیشتری داره در مقایسه با
    سری ۳ که وارد ، نسل جدیدش ، شده زمان ، عالی ای ثبت کرده

    The Best Or Nothing

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      تایر‌ها متفاوته
      احتمالا با یه تایر اختلاف کمتر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سیامک

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دلم چقدر اون ائودی رو خواست. مخصوصا نسخه allroad شو.
    کاش یه عرب بودم یه ائودی زیر پام بود میرفتم صحرا رو شن با پای لخت راه میرفتم و برام مهم نبود این همسایه ی شمالی بهم میگه عرب پالخت
    ححححححح
    عربا خ نداره نمیتونم با خ بخندم ححححححح

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ak_007

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (562 ديدگاه)

      عربا چ ندارن!

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا