آئودی

تجربه رانندگی با آئودی A5 40 TFSI جدید

فاقدِ هیجان کافی!

وقتی بخواهید مثالی درباره تنوع بزنید می‌توانید به خانواده A5 آئودی اشاره‌ کنید. این خانواده با نسخه‌های متعددی همچون دو و چهار درب، کوپه و کابریولت و پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی تولید می‌شود.

خودرویی که ما تست کرده‌ایم از نوع A5 کوپه ۴۰ TFSI است که با نسخه‌های پرچم‌دار خانواده فاصله دارد اما انتظار می‌رود سهم خوبی از فروش A5 را به خود اختصاص دهد. این خودروی دو درب چهار نفره اگرچه نزدیک مدل‌های پایه است اما هنوز هم قیمت ۴۱۸۳۰ پوندی را در تریم محبوب S line نشان می‌دهد که البته در صورت سفارش آپشن ها افزایش خواهد یافت.

آئودی A5

نیروبخش A5 40 TFSI پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است که قدرت ۱۸۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری دارد. این کوپه لوکس از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه سود برده و نیروی تولیدی را به چرخ های جلو منتقل می‌کند.

آئودی A5

آئودی به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌ها اقدام به افزودن سیستم هیبریدی ملایم ۱۲ ولتی کرده تا راندمان خودرو بهبود یابد. این سیستم شامل آلترناتوری است که انرژی را در زمان ترمز گرفتن در باتری کوچک لیتیوم-یون ذخیره می‌کند.

آئودی A5

این سیستم بدون هرگونه ایجاد اختلال در تجربه رانندگی و در پس‌زمینه عمل می‌کند. شما تنها زمانی وجود سیستم هیبریدی ملایم را متوجه خواهید شد که در سرعت‌های بزرگراهی پا را از روی پدال گاز برداشته و مسافتی را بدون نیاز به مصرف سوخت طی کنید.

آئودی A5

این تنها بهبود فنی قابل‌توجه در A5 40 TFSI است بنابراین همچون گذشته شاهد پیشرانه‌ای قوی و آرام خواهید بود. آئودی می‌گوید این کوپه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳ ثانیه‌ای داشته که کافیست و پیشرانه نیز واقعاً عملکرد نرم خود را نشان می‌دهد. گیربکس یاد شده نیز تعویض‌های خوبی دارد اما اگر خواهان معکوس‌های تیز با استفاده پدال شیفترها باشید خیلی نباید به آن دل خوش کنید.

آئودی A5

اگرچه قدرت پیشرانه قابل‌توجه است اما سواری خودرو هیجان زیادی ندارد. سواری A5 راحت و قابل پیش‌بینی است اما فرمان خودرو بی‌حس بوده و شاسی نیز بیشتر روی پایداری و خونسردی تمرکز داشته و هیجان و تنظیمات خاص راننده در اولویت‌های بعدی هستند.

آئودی A5

سواری A5 بیشتر در دسته نقاط ضعف خودرو قرار می‌گیرد. رینگ‌های بزرگ ۱۹ اینچی که به‌صورت استاندارد در خودرو دیده می‌شوند باعث لرزش کابین در مواجهه با دست اندازها می‌شوند. این رینگ‌ها به همراه سیستم تعلیق سفت تر و کم ارتفاع‌تر تریم S line باعث می‌شود A5 راحت‌ترین کروزر بازار نباشد.

آئودی A5

البته تصویر ذهنی خودرو یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید خودروهایی همچون A5 است بنابراین شاید برخی خریداران سواری این کوپه لوکس را در مرتبه بعدی قرار داده و به طراحی آن اهمیت بیشتری بدهند. موضوع دیگر فضای کابین است که به خاطر وجود دو صندلی در عقب فضای نسبتاً تنگی وجود دارد.

آئودی A5

بزرگ‌سالان می‌توانند در صندلی ردیف دوم جا بگیرند اما تقریباً فضایی برای زانوها وجود نداشته و حتی افرادی با جثه متوسط نیز شاهد لمس سر خود با سقف خواهند بود. همچنین ورود و خروج به کابین به خاطر حرکت محدود صندلی جلو آسان نیست. با توجه به اینکه A5 خودروی کوچکی نیست شاید برخی خریداران از وجود چنین فضای کمی در بخش عقب کابین ناامید شوند.

آئودی A5

اما از نظر فضای بار انتقادی وجود نداشته و فضای ۴۵۰ لیتری موجود باعث شده A5 جزو بهترین‌های کلاس باشد.

آئودی A5

خودروی تست شده از نظر تجهیزات استاندارد نیز سخاوت به خرج داده و از جمله تجهیزات آن می‌توان به کاکپیت دیجیتال ۱۲.۳ اینچی عالی آئودی به همراه نمایشگر مرکزی ۱۰.۱ اینچی، چراغ‌های جلوی ماتریکس LED، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و کروز کنترل اشاره کرد.

بزرگ‌ترین به‌روزرسانی کابین نیز طراحی جدید سیستم اطلاعات سرگرمی است. آئودی اهرم چرخان کنسول مرکزی را حذف کرده و تنها صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی باقی مانده است. در واقعیت این مشابه یک قدم رو به عقب است و جای خالی اهرم چرخان را نیز فضای ذخیره‌ای عجیبی گرفته است.

آئودی A5

آئودی A5 خودرویی لوکس، جذاب و پیشرفته است. این خودرو در جاده پایدار و مطمئن بوده اما جذاب‌ترین کوپه دو درب برای راننده نیست. رینگ‌های بزرگ این خودرو نیز تأثیری منفی روی راحتی سواری آن گذاشته‌اند اما پیشرانه ۲ لیتری به‌روز خودرو پرفورمنس خوب و هزینه‌های نگهداری کمی دارد.

مشخصات آئودی A5 کوپه ۴۰ TFSI S line

  • قیمت: ۴۱۸۳۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۷ اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۴۱ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    موتورش ضعیفه

    موافقم 11
    مخالفم 12
  2. ارشیاsvj

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    هر چی فکر میکنم دلیل دیفرانسیل جلو بودنشو نمیفهمم!!!!؟؟؟؟؟?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      برگام?
      نمیدونستم آئودی دف جلو هست
      البته اکثراذکواترو سفارش میدن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. (Saeed(peugeot

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    موتورش از تلیسمانم ضعیف تره

    موافقم 12
    مخالفم 5
  4. AMG///

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    RC رو بهش ترجیع میدم
    به عنوان یه کوپه

    موافقم 4
    مخالفم 3
  5. Hadi

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    تصویری که تو ذهنم از کوپه چهار در دارم CLS500 مدل ۲۰۰۵ هستش…
    بنظرم بعد SLR قشنگ ترین بنزیه که تا به حال ساخته شده…
    واقعاً محشره…..

    موافقم 5
    مخالفم 8
  6. Carbonado Aventador

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    خداوندگار طراحیه تو سگمنت خودش?
    .
    تو دوره ای که همه بنز و بی ام و شدن ؛ تو آئودی باش..
    .
    ساده شیک پرررو

    موافقم 12
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا