آئودی

تجربه رانندگی با آئودی e-tron اسپرت‌بک 2020

آئودی ای-ترون حدود یک سال است که در بازار حضور دارد و حالا زمان عرضه نسخه کوپه مانند e-tron اسپرت‌بک در بریتانیا فرا رسیده است.

ماهیت این خودرو همان‌گونه که انتظار دارید مشابه دیگر مدل‌ها همچون Q3 و Q5 می‌باشد. خط سقف خمیده e-tron اسپرت‌بک باعث شده دو سانتی‌متر از فضای سر عقب قربانی ظاهری زیباتر شود. قطعاً طراحی این خودرو چشمگیرتر بوده ولی خب شاید برخی افراد آن را خیلی نپسندند.

آئودی ای-ترون

البته این یک شاسی‌بلند ۲.۵ تنی است که نه‌تنها هیبت بالایی دارد بلکه از پشت فرمان نیز جثه بزرگ خود را نشان می‌دهد. این قدبلند تازه‌نفس در زمان حرکت تمایز چندانی نسبت به نسخه استاندارد ندارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت اسپرت‌بک در ۶.۶ ثانیه ثبت می‌شود هرچند این زمان در نسخه S به ۵.۷ ثانیه کاهش می‌یابد. سیستم چهار چرخ محرک کواترو نیز قدرت ۴۰۲ اسب بخاری پیشرانه را به سطح زمین منتقل می‌کند.

آئودی ای-ترون

در جاده‌های فنی‌تر این جگوار آی پیس است که سواری بهتری داشته و از فرمان دقیق‌تر و کنترل بدنه بهتر سود می‌برد. البته آئودی در بحث رفاه و آسایش داخل کابین می‌درخشد. شیشه‌های دوجداره یک آپشن ۵۲۵ پوندی هستند و زمانی که با آینه‌های دیجیتالی ۱۲۵۰ پوندی همراه شوند باعث کاهش ورود صدای باد به کابین در سرعت‌های بالا خواهند شد و به این ترتیب e-tron اسپرت‌بک یکی از آرام ترین کابین‌ها را خواهد داشت. این خودرو در تریم های ارزان‌تر تکنیک یا اسپرت عرضه نمی‌شود و بنابراین فقط می‌توان مدل‌های S لاین یا لانچ ادیشن و البته گل سرسبد خانواده یعنی ورسپرانگ را انتخاب کرد.

آئودی ای-ترون

همچنین این خودرو فقط با باتری بزرگ‌تر و گران‌تر ۹۵ کیلووات ساعتی در دسترس است. مدل استاندارد e-tron از باتری ۷۱ کیلووات ساعتی هم استفاده می‌کند؛ بنابراین درحالی‌که قیمت مدل استاندارد e-tron از ۶۰۶۵۰ پوند شروع می‌شود برای مدل اسپرت‌بک باید حداقل ۸۰۶۵۰ پوند هزینه کنید؛ اما در مقایسه دقیق باید گفت این خودرو ۱۶۰۰ پوند گران‌تر از نسخه استاندارد می‌باشد.

آئودی ای-ترون

تمامی نسخه‌های e-tron به‌صورت استاندارد دارای شیشه‌های تیره، رینگ‌های ۲۱ اینچی، چراغ‌های LED و صندلی‌های اسپرت بوده و کیفیت کابین نیز درجه‌یک است. فضای عقب کابین آن‌گونه که انتظار دارید تنگ نیست و فضای پای زیادی وجود دارد. فضای بار نیز با کاهش ۴۵ لیتری به ۶۱۵ لیتر رسیده که هنوز هم زیاد است.

آئودی ای-ترون

البته برگ برنده آئودی در این خودرو شارژر ۱۵۰ کیلوواتی است که با استفاده از آن می‌توان تا ۸۰ درصد باتری را در نیم ساعت شارژ کرد.

اینکه نسخه کوپه مانند e-tron اسپرت‌بک را انتخاب کنید یا همان مدل استاندارد را ترجیح دهید به سلیقه شما بستگی خواهد داشت. در صورت انتخاب این خودرو باید مبلغ بیشتری را بپردازید اما در صورت مقایسه شانه‌به‌شانه، e-tron اسپرت تفاوت قیمت زیادی با مدل عادی ندارد. البته باید گفت جگوار آی پیس در کل خودروی فوق‌العاده‌ای بوده و هندلینگ تیزتر و برد بیشتری در دنیای واقعی دارد.

مشخصات آئودی e-tron اسپرت‌بک ۵۵ کواترو S لاین

  • قیمت: ۸۰۶۵۰ پوند
  • پیشرانه: تک‌واحد الکتریکی به همراه باتری ۹۵ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۴۰۲ اسب بخار/۶۶۴ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۳۸۸ کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین دهمرد

    ۱۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    اینکه وسط مقاله ی آئودی هی جگی جگی کنی فقط از یه نشریه ی انگلیسی برمیاد.

    موافقم 37
    مخالفم 1
    1. Hadi

      ۱۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      عاشق استایلشم…
      خیلی وحشی و مدرنه…
      کاش بردش ۱۰۰ کیلومتر بیشتر بود…

      موافقم 24
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۱۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4797 ديدگاه)

    دنیای خودرو در حال ورود به عصر جدید ماشینای برقی هستش … آئودی ای ترون یه SUV الکتریکی شیکو مدرن واسه استفاده های خونوادگیو اوقات فراغت هستش

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. ممد ژانگولر

      ۱۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      بهتره بگی عصر یخی ?

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۱۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4797 ديدگاه)

        ممد ژانگولر با حرفت موافقم منم عاشق صدای غرش موتورو اگزوز موتورای بنزینی سوپر اسپرتا و سوپرکارا هستم ولی واقعیت چیز دیگه ایه و دنیای خودرو هم داره با سرعت به سمت اون واقعیت پیشه رو حرکت میکنه، باید واقعیتو بپذیریم … ماشینای اسباب بازی دوران بچگیمون که با باطری و یه کنترل که تو دستمون بود و بشون میگفتیم ماشین کنترلی که با موتورای الکتریکی کوچیک )) آرمیچر(( کار میکرد به واقعیت تبدیل شده و ماشینای برقی دارن دنیای خودرو رو تسخیر میکنن

        موافقم 7
        مخالفم 0
  3. بهنام

    ۱۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (984 ديدگاه)

    خدای استایل آئودی 👌🏻

    موافقم 14
    مخالفم 0
  4. ماکان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (769 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه از مدل های A8 و Q7 نسخه های RS8 و RSQ7 را هم تا جایی که امکان دارد هرچه سریعتر بسازند و تولید انبوه کنند .

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. mojtaba

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (28 ديدگاه)

      الان اینایی که گفتی بسازن، به ما هم میدن سوار شیم.یجوری گفتی خداکنه …انگار میخوان جایگزین خط تولید پراید بشن.??

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا