آئودی

تجربه رانندگی با آئودی e-tron اسپورت‌بک 2020

اگر فکر می‌کردید شاسی بلندهای کوپه قبلاً بازار محدودی دارند پس بهتر است به آئودی e-tron اسپورت بک نگاه کنید که یک پله فراتر هم رفته است. این اولین شاسی‌بلند کوپه تمام الکتریکی است که با قیمت پایه ۷۹۹۰۰ پوندی وارد بازار شده و بنابراین حدود ۴ هزار پوند گران‌تر از آئودی e-tron استاندارد می‌باشد.

آئودی e-tron اسپورت‌بک

تریم های مدل اسپورت بک مشابه نسخه استاندارد e-tron بوده و بنابراین دو نسخه از آن عرضه می‌شود که یکی مدل ۵۰ کواترو بوده و از باتری ۷۱ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. این نسخه قدرت ۳۰۹ اسب بخاری و شعاع حرکتی ۳۵۰ کیلومتری دارد. مدل بعدی با پسوند ۵۵ کواترو شناخته شده و در تست ما نیز حضور دارد. این خودرو از باتری ۹۵ کیلووات ساعتی استفاده کرده، قدرت ۴۰۴ اسب بخاری داشته و برد ۴۴۷ کیلومتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

آئودی e-tron اسپورت‌بک

چیزی که تغییر نکرده راضی شدن برای خرید مدل اسپورت بک است. طول این خودرو همانند نسخه استاندارد برابر با ۴.۹ متر بوده اما فضای سر افراد در بخش عقب کابین حدود ۲۰ میلی‌متر کمتر بوده و ظرفیت بار کلی آن نیز ۴۵ لیتر کاهش یافته که دلیلش خط سقف خمیده می‌باشد.

آئودی e-tron اسپورت‌بک

فضای بار ۶۶۰ لیتری e-tron استاندارد به ۶۱۵ لیتر در مدل اسپورت بک کاهش یافته است. با تا کردن صندلی‌های عقب نیز این فضا به ۱۶۵۵ لیتر می‌رسد که در مقایسه با فضای ۱۷۲۵ لیتری مدل استاندارد بازهم کمتر است. آیا این اضافه پرداخت ارزشش را دارد؟ از نظر ما e-tron اسپورت بک یکی از جذاب‌ترین شاسی بلندهای کوپه در بازار بوده و تناسبات خوبی دارد.

آئودی e-tron اسپورت‌بک

این خودرو در زمان حرکت درست شبیه برادر بزرگ‌تر خود رفتار کرده هرچند که ظاهر جدیدتری دارد. اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند میزان خونسردی و آرامی e-tron اسپورت بک در سرعت‌های بالا و همچنین جذابیت شتاب گیری آن است که همیشه باعث سورپرایز راننده می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه‌ای این خودرو تقریباً در سکوت کامل ثبت می‌شود.

آئودی e-tron اسپورت‌بک

فرمان هم نرم و پایدار بوده و بنابراین خودرو در حال حرکت پایدار و امن حس می‌شود. هفت حالت رانندگی از اکو گرفته تا دینامیک در دسترس هستند اما سواری خودرو به ندرت سفت می‌شود. همیشه اندک حس کفایت در کیفیت سواری این خودرو وجود دارد. سیستم تعلیق بادی e-tron می‌تواند ارتفاع خودرو را تا ۸۰ میلی‌متر کاهش داده و از سویی باعث افزایش شعاع حرکتی آن شود.

آئودی e-tron اسپورت‌بک

اما این یک خودروی بسیار سنگین بوده و ۲۴۸۰ کیلوگرم وزن دارد. خود باتری به تنهایی ۷۰۰ کیلوگرم وزن داشته و بنابراین آئودی بجای تلاش زیاد در زمینه ایجاد دینامیک سواری اسپورت روی آرامش و نرمی سواری خودرو تمرکز کرده است. از نظر ما این بهترین استراتژی بوده است.

آئودی e-tron اسپورت‌بک

سرنشینان بخش عقب کابین کمی ناراحت خواهند بود. خط سقفی که ۲۰ میلی‌متر پایین‌تر آمده شاید در ظاهر تأثیر زیادی نداشته باشد اما این‌گونه نیست. افراد قدبلند قطعاً حس نزدیکی به سقف را خواهند داشت. البته در کل فضای زانو و شانه خوبی برای افراد وجود دارد.

آئودی e-tron اسپورت‌بک

بخش جلوی کابین نسبت به e-tron استاندارد تغییری نداشته است. جشنواره‌ای از صفحات نمایش دیجیتالی در اینجا دیده می‌شود. صفحه‌نمایش پایینی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع کارایی دارد درحالی‌که صفحه‌نمایش بالایی برای مدیا و ناوبری بکار می‌رود. همان‌گونه که در محصولات مدرن آئودی می‌بینیم، همه‌چیز به خوبی ساخته و پرداخته شده و کیفیت کابین سطح بالایی دارد.

آئودی e-tron اسپورت‌بک

ای خودرو از توانایی شارژ فوق‌سریع نیز برخوردار است. ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را می‌توان با استفاده از شارژر ۱۵۰ کیلوواتی در عرض نیم ساعت شارژ کرد. تنها مشکل موجود یافتن یکی از این شارژرهاست زیرا کمتر از ۹۰۰ شارژر سریع در بریتانیا وجود دارد.

آئودی e-tron اسپورت‌بک

آئودی e-tron اسپورت بک خودرویی برای همه نیست. این خودرو رقیب مستقیمی ندارد اما با این وجود یک شاسی‌بلند راحت، ریلکس و لوکس است که قدم در راه درستی گذاشته است. پاسخ به این سوال که آیا اضافه پرداخت حدود ۴ هزار پوندی برای خرید نسخه کوپه‌ی e-tron ارزشش را دارد یا خیر به اولویت شما در زیبایی یک خودرو بستگی دارد.

مشخصات آئودی e-tron اسپورت بک ۵۵ کواترو

  • قیمت: ۷۹۹۰۰ پوند
  • پیشرانه: دو واحد الکتریکی، باتری ۹۵ کیلووات ساعتی
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • قدرت/گشتاور: ۴۰۴ اسب بخار/۶۶۴ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۴۴۷ کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ماشینه خوبیه ولی گرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    هیچ ماشین الکتریکی رو هنوز نمیشه به تسلا ترجیح داد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. مسعود

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (114 ديدگاه)

    به نظر من در خوب بودن این ماشین هم از نظر رنگ و کیفیت داخل و خارج بدنه هیچ شکی نیست. داخل کابین به بهترین و مدرنترین شکل طراحی شده و خودروی سبز و بدون آلایندگی است ولی قیمتش وحشتناک بالا است و عملا خیلی ها امکان خرید این ماشین را ندارند اگر آئودی قیمت 40 هزار دلاری برای این ماشین تعیین می کرد، می تونست فروش خیلی بالایی را تجربه کنه. کلا پاشنه آشین تمام خودروهای برقی قیمت بالای اونهاست که اکنون با کاهش قیمت نفت و به تبع آن کاهش قیمت بنزین عملا خرید این ماشین ها را اصلا مقرون به صرفه نمی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen. G

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      کاهش قیمت نفت… زنده باد.. پاشنه آشیل خودرو های برقی قیمت نفته… اون زمانی که ترامپ اتومبیل های الکتریکی رو مسخره می کرد رو الان میشه فهمید… کرونا یا هر دلیل دیگه ای میتونه جلوی پیشرفت این مدل خودروها رو بگیره… تا وقتی نفت هست و بیشتر ذخایرش دست ملل کمتر توسعه یافته است بنزین ارزون هم هست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسین دهمرد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    بین سه گانه ی جرمنی این فرم به زبان طراحی آئودی بیشتر میاد بنظرم.
    ولی اگه امکان انتخاب وجود داشته باشه بیمر رو انتخاب میکنم. بدون هیچ دلیلی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. meysam

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    با این قیمتها بنظر من خرید الکتریکی از هیچ برندی ارزش نداره. کسانی مثل خودم هم که از ماشینای دوستدار محیط زیست خوششون میاد هیبرید و پلاگین خیلی بهتره.
    وزن باتریش بتنهایی اندازه یه ماشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رزیتا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    این مدل از آئودی از لحاظ مکانیکی خیلی شبیه به آئودی کوپه هستش ولی این شاسی بلند کوپه بیشتر بدرد خونواده هایی که عاشق سرعتو زیباییو لوکس بودن هستن میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehdi

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    سپر عقب و رینگ ها میتونست خیلی بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. AMIR

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    این ماشینو سایت موتور وان تست کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Khosrow

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بینهایت زیباست / عطر کابینش از تو عکس نشر میشه / زئوس مهندسی دنیا – المان ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Z.Are

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    نمی دونم چرا نمیشه با ماشینای تمام الکتریکی ارتباط برقرار کرد انگار روح نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    مهم نیست که یک اتومبیل برقیه یا دیزلی یا هایبرید ، هزینه مالکیت برقی تو اروپا از همشون پایینتره و کیفیت سواری هم بهتره ، کسایی که هنوز طرفدار اتومبیلهای بنزینی هستن تجربه سواری با اتومبیل برقی رو ندارن و برای همین نمیدونن چقدر بهتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Farzad

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    عجب استایلی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رامتین

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    طراحی و مشخصات خوبی داره اما سری EQ بنز توازن بهتری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا