آئودی

پشت فرمان آئودی S6 آوانت 2019 جدید

نسل جدید آئودی S6 آوانت به تازگی وارد بازار شده و خبر مهم اینکه بجای پیشرانه‌ی بنزینی و توربوی قبلی از نیروگاه ۳ لیتری دیزلی استفاده می‌کند. تغییر استراتژی و جایگزینی پیشرانه‌ای بنزینی با دیزلی در دوران کنونی شاید کمی عجیب به نظر برسد اما منطق آئودی برای این کار معقولانه است.


پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربودیزل جدید این شرکت با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی همراه شده است. گشتاور این مجموعه به ۷۰۰ نیوتون متر می رسد که راز پرفورمنس باورنکردنی S6 نیز در همین امر نهفته است.


فقط اندکی تاخیر پیش از جان گرفتن پیشرانه وجود دارد اما در دورهای میانی شاهد پرفورمنس برجسته‌ای خواهید بود. این خودرو چیزی فراتر از حس عضلانی و قلدر بودن را تداعی کرده و در قلمروی محصولات پرفورمنس ناب قرار می‌گیرد. البته پیشرانه‌ی دیزلی S6 فاقد ویژگی‌های جذاب پیشرانه های بنزینی است اما اکثر خریداران همین قدرت و گشتاور بالا را می‌خواهند نه چیزی دیگر.


در آغاز باید گفت آئودی S6 یک کروزر عالی بوده و آرامش و رفاه کابین در هر سرعتی عالی و مثال‌زدنی است. پیشرانه‌ی قدرتمند آن نیز باعث می‌شود سبقت گفتن هرگز یک مشکل به نظر نرسد.

خودروی مورد بحث واقعا راحت بوده و سیستم تعلیق بادی بکار رفته در خودروی حاضر در تست نیز باعث می‌شود سواری بسیار نرمی را شاهد باشیم. سیستم تعلیق یاد شده دست اندازها و چاله ها را به خود جذب کرده و این کار خللی در کنترل حرکات بدنه ایجاد نمی‌کند. حالت سفت تر سیستم تعلیق هم مشکلی نداشته اما از نظر ما حالت کامفورت آن در جاده‌های بریتانیا بیشتر جواب می‌دهد.


اما آنچه که جای تاسف دارد عرضه‌ی نسخه‌ی گران تر ورسپرانگ در بریتانیاست و خبری از نسخه‌های ارزان‌تر مجهز به فنرهای استاندارد نیست؛ اما با توجه به اختلاف قیمت فاحشی که بین مدل ورسپرانگ و سایر نسخه‌ها وجود دارد احتمالا ما نسخه‌های ارزان‌تر را انتخاب کنیم.


آئودی S6 تنها در سواری پرسرعت و آرام در بزرگراه خلاصه نمی‌شود زیرا در حالت اسپورت می توانید لحظات هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. مدل آوانت علاوه بر چابکی بالا چسبندگی زیادی هم داشته ولی این خودرو به اندازه‌ی سری ۵ تورینگ درگیر کننده نیست زیرا فرمان آئودی کمی سبک بوده و موقعیت رانندگی نیز به خوبی ب ام و نیست.


قوای محرکه‌ی آئودی عالی بوده و پیشرانه‌ای قوی به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نرم متصل شده است. این مجموعه در بزرگراه بهترین عملکرد را داشته ولی در زمان رانندگی سریع گاهی اوقات دنده‌های اشتباه را انتخاب می‌کند. البته تغییر دستی دنده‌ها یک راه حل خوب است زیرا گیربکس پاسخ‌های خوبی دارد. وجود سیستم چهار چرخ محرک نیز باعث می‌شود از نظر چسبندگی در پیچ ها هیچ کمبودی وجود نداشته باشد.

اما جایی که پیشرانه‌ی دیزلی تاثیر واقعی خود را نشان می‌دهد به مصرف سوخت آن مربوط می‌شود. S6 آوانت در مسافرتی طولانی مصرف کمتر از ۷ لیتر در هر صد کیلومتر را نشان دااد که کاملا مناسب است.


و حالا نوبت به فضای کابین و بار چنین خودرویی می‌رسد. S6 آوانت از محفظه بار ۵۶۵ لیتری و همچنین فضای زیاد برای سرنشینان سود می‌برد. خودروی استیشن سریع همچون S6 همیشه به خاطر توانایی‌های گسترده‌ی خود ستایش شده اند. کیفیت بالای متریال بکار رفته و سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی نیز جزو ویژگی‌های کابین هستند.


البته برخی مشکلات نیز وجود دارد. برای مثال قیمت مدل ورسپرانگ بالا بوده و حتی کیفیت مهندسی بکار رفته در خودرو هم آن را توجیه نمی‌کند. یکی دیگر از مشکلات این خودرو خروجی‌های کاملا غیرواقعی اگزوز در عقب است. صدای مصنوعی پیشرانه در حالت دینامیک نیز چنگی به دل نمی‌زند.

به نظر ما مدل ۵۰ TDI که از نظر پرفورمنس خیلی عقب‌تر نبوده و حدود ۱۰ هزار پوند ارزان‌تر از S6 آوانت و ۳۰ هزار پوند ارزان‌تر از نسخه‌ی ورسپرانگ است ارزش بیشتری دارد.

نسل جدید آئودی S6 آوانت یک همه کاره ی باورنکردنی است که تقریبا تمامی ویژگی‌های یک استیشن خانوادگی هیجان‌انگیز و سریع را در خود جمع کرده است. پیشرانه‌ی دیزلی این خودرو تجربه‌ی رانندگی خوبی ایجاد کرده است. فقط آرزو داشتیم که ای کاش نسخه‌ی استاندارد این خودرو با سیستم تعلیق بادی عرضه می‌شد.

مشخصات آئودی S6 آوانت ۳.۰ TDI کواترو

  • قیمت: ۶۲۷۴۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی هیبریدی ملایم
  • قدرت/گشتاور: ۳۴۴ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ماشین جذابی هستش. البته حیفه که تا وقتی میشه نسخه سدان رو خرید بری نسخه استیشن رو بگیری!!!!!
    نکته جالب تر اینجاست که این ماشین A6 نیست بلکه نسخه میانی آئودی یعنی S6 هستش اما هونطور که بالا گفته به اندازه سری5 تورینگ درگیر کننده نیست وموقعیت رانندگی هم به خوبی BMW نیست!!!!!
    شاید اگه که تو عکس به کابین آئودی A6 نگاه کنه فکر کنه که خیلی بهتری از کابین سری5 هستش اما واقعیت اینجاست کهBMW بهترین ارگونومی ممکن رو بین تمام رقبا داره و از نظرکیفیت کابین هم چندساله که دست برتر رو داره واما دقیق ترین عملکرد رو هم بین رقبا داره یعنی هماهنگی بین موتور وگیربگس وشاسی !!!! (( سری5 این نسل واقعا ماندگار شد))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (63 ديدگاه)

      استیشن رو تو اروپا خیلی خوب میخرن. برا همین ائودی سالها rs تو سایز 6 رو تنها به صورت استیشن ارائه میداد که سال پیش کلا ار اس رو تو سایز شش برداشتن کلا. و حتی همین الان rs رو تو سایز 4 استیشن هم ارائه میده.
      خودم اگه پولشو داشته باشم و این مافیای ماشین مدلای استیشن مثل ولوو سوبارو ائودی رو وارد کنن قطعا استیشن رو برمیدارم تا سدان.
      تو تهران و ایران کلا اینطور بگم به جز سدان و شاسی بلند چیز دیگه ایی رو قبول ندارن. وگرنه تو اروپا که المان قطب اقتصادیش هست فروش هاچبک رتبه یک رو داره. بعد suv بعد استیشن بعد سدان.
      استیشنهایی که مثل ولوو v90 cc و سوبارو outback و ائودی a6 allroad هستن رو واقعا دوست دارم. یعنی اگه پولش باشه و تو بازار هم به فروش بره یه چیزی مثل ولوو v90cc رو صد درصد به یه بنز یا بی ام و سدان ترجیح میدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. net

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    این مدل جلوپنجره ایودی با خط نازک استیل قاب جلوپنجره که مثل جلوپنجره ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ هست خیلی قشنگه و رینگش قشنگه و اگر یه کم بلندتر بود و کراس اور بود جالب میشد و این ماشین حس ماشین استیشن به ادم دست میده که جالب نیست و اگر دو اگزوز داشت زیباتر میشد و اگر سقف سانروف بزرگ داشت بهتر بود و طراحی داخلی مشکی و صندلی چرم مشکی و داشبوردخیلی زیباست مثل ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ و اگر چراغ جلو جایی که متصل میشه به جلوپنجره یه کم فرورفتگی نداشت زیباتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چقدر خوشگله این ماشین ای کاش بنز و بی ام و هم به اندازه آئودی خوشگل بودند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سورنا

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      بنز و بی ام و ؟

      اینا دوتا خیلی خوشگلترن
      من از ائودی خوشم نمیومد تو عکسا اصن جذابیت نداره و فک میکردم عادیه ولی چند بار که از نزدیک دیدم خیلی با عکساش فرق میکردن و جذابتر و خوشگلتر بودن
      ولی خدایی بنز و بی ام و یه سرو گردن بالاترن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Behrouz. anzali

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    زیباست وافعا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا