آئودی

بررسی فنی و تخصصی آئودی S6 آوانت 2019

سبد محصولات S آئودی از تنوع زیادی برخوردار است. از S3 زیبا گرفته تا SQ7 هشت سیلندر و قلدر، خودروهای S این برند با هرم فرم و ابعادی عرضه می‌شوند.


علیرغم اینکه مشتریان از خودروهای دیزلی روی‌گردان شده‌اند اما آئودی هنوز هم فکر می‌کند این پیشرانه‌ها طرفداران زیادی دارند. به همین خاطر جدیدترین مدل‌های S6 و S7 به جای استفاده از پیشرانه‌های بنزینی به دنبال پیشرانه‌ی ۶ سیلندر دیزلی با کمک الکتریکی رفته‌اند.


آئودی با این کار به دنبال جلب نظر مشتریان اروپایی بی‌شماری است. البته پیشرانه‌ی یاد شده مشخصات جالبی دارد: قدرت ۳۴۴ اسب بخاری، گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری، همکاری با سیستم چهار چرخ محرک و برد واقعی ۹۶۵ کیلومتری. شما همچنین در خودروی S6 آوانت از محفظه بار جادار ۵۶۵ لیتری هم سود خواهید برد.


خودروی آئودی S6 دیزلی نسخه‌ی اصلاح شده‌ای از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر را در دل خود جای داده است. این نیروگاه به یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی و کمپرسوری الکتریکی مجهز شده است. این مجموعه بسیار شبیه نسخه‌ی بکار رفته در SQ7 بوده اما خب دو سیلندر کمتر از و حداکثر قدرت پایین‌تری دارد.


اگرچه این پیشرانه فاقد صدای جذاب پیشرانه‌ی ۸ سیلندر مدل قبلی است اما آئودی یک تولید کننده‌ی صدای جدیدی در نظر گرفته است که باعث می‌شود سرنشینان از شنیدن صدای پیشرانه لذت ببرند؛ اما در واقعیت اوضاع جور دیگری بوده و ما در زمان تست خودرو سریعاً آن را با استفاده از منوهای پیچیده‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی خاموش کردیم.


S6 با حذف مؤثر تأخیر توربو فوراً سرعت می‌گیرد. کافی است پای راست را روی پدال فشار دهید تا شتاب گیری S6 آوانت را شاهد باشید. این خودرو همانند اوسین بولت که رکورد جهانی ۲۰۰ متر را ثبت کرده سرعت گرفته و پیش می‌رود. البته پیشرانه‌ی دیزلی S6 هرگز شما را همانند پیشرانه‌ی بنزینی به عقب پرتاب نمی‌کند اما شکی وجود ندارد که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیه‌ای آن می‌تواند بسیاری از هاچبک های داغ مدرن را پشت سر بگذارد.


اما گیربکس خودرو در برخی موارد عصبی نشان می‌دهد. حالت دستی این گیربکس چندان چنگی به دل نمی‌زند و شما هر از گاهی به دنبال دنده‌های پایین‌تر برای معکوس کشیدن خواهید بود.


این موضوع واقعاً جای شرمساری دارد زیرا خودروی حاضر در تست از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ سود می‌برد و این سیستم باعث می‌شود S6 به‌طور باورنکردنی‌ای چابک باشد. این سیستم حس کاملاً طبیعی‌ای داشته و به خودرو اجازه می‌دهد تا وارد پیچ‌های تنگی شوید که شاید قبلاً با خود فکر می‌کردید یک استیشن با طول حدود ۵ متری نمی‌تواند از آن عبور کند.


البته این خودرو بی‌شک مناسب جاده‌های نرم و طولانی و به ویژه اتوبان‌های آلمان است. اینجاست که S6 می‌درخشد. خودروهای معدودی می‌توانند همانند استیشن آئودی مسیرهای طولانی را با حداکثر آرامش و رفاه طی کنند.


خودروی حاضر در تست از شیشه‌های جلوی دولایه‌ی سفارشی سود برده است. تست‌های بلندمدت قبلی هم نشان داده‌اند که مدل A6 آوانت ۴۰ TDI خودرویی بسیار آرام بوده و انتظار می‌رود S6 هم همین‌گونه باشد.


کابین خودرو نیز از بهترین کیفیت سود می‌برد. در بخش جلو صندلی‌های گرم شونده و برقی با پوشش چرم والکنا نصب شده‌اند که کاملاً بدن را در برمی‌گیرند. لیست تجهیزات این خودرو نیز با قیمت ۶۲ هزار پوندی آن کاملاً هماهنگی دارند و همه‌چیز از سیستم تهویه مطبوع ۴ ناحیه‌ای تا ورود بدون کلید، سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن آئودی و… را شامل می‌شود.


رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز بر ابهت خودرو افزوده‌اند اما با حذف نشان‌های S به سختی خواهید توانست آن را از مدل‌های استاندارد S Line یا بلک ادیشن تشخیص دهید.


آئودی S6 آوانت جدید شاید فاقد برخی جذابیت‌های نسل پیشین باشد اما در کل خودروی بهتری است. این خودرو سواری تیز و سریعی داشته و همچنان مصرف سوخت بسیار خوب و برد فراتر از ۹۰۰ کیلومتری را در اختیار مصرف‌کنندگان می‌گذارد. این خودرو از نظر کاربردی بودن هم جذابیت‌های زیادی دارد.

مشخصات آئودی S6 TDI کواترو آوانت

  • قیمت: ۶۲ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی MHEV
  • قدرت/گشتاور: ۳۴۴ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم آئودی S6 در مدل سدان رقیب
    ب ا مM550 ومرسدسE43 خواهد بود اما مرسدسE43 قدرتش 400 اسب بخار هستش و ب ام وM550 توانی معادل 455 اسب بخار داره که البته من اطلاعی از مرسدس ندارم برنامه اش در آینده اما BMW قرار شدبرای سال2020 توان M550. رو بالاتر ببره که احتمالا 530 اسب بخار خواهد رفت که همون موتور M850 و سری 7 فیس لیفت مدل 750 که 530 اسب قدرت داره رو برای M550انتخاب میکنن.
    حالاکسی از دوستان میدونه نسخه بنزینی آئودی S6 چه توانی داره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMANTE

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1855 ديدگاه)

      آئودی S6 مدل بنزینی.
      موتور 2.9 لیتر V6 تویین توربو با 450 اسب بخار قدرت و گشتاور 600 نیوتن متری.
      البته موتور بنزینی آئودی S6 فکر کنم فقط در آمریکا عرضه میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sina

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (811 ديدگاه)

    یعنی توی دنیا یه ماشینه باشه که استیشن بودن بهش بیاد اون فقط فقط آئودیه
    لامصب اس ۶ آوانت خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (588 ديدگاه)

    این سبک طراحی داخل ماشین که در خودرو سازها فراگیر میشه یه مشکل اساسی داره که در مدلها رده بالای vw و پورشه هم دیده میشه
    تمام کنترل هارو لمسی کردند حتی سیستم تهویه و کنترل صندلی بخار شکن شیشه و …
    در ظاهر جالبه و شیک مخصوصا در پورشه خیلی جالب ولی برای استفاده حتما باید چشم از مسیر برداری و کنسول نگاه کنی تا بتونی تنظیمات انجام بدهیم در این موضوع خیلی افراط کردند مثل کنترل های بخار شکن شیشه ها در توارگ که یک موضوع ایمنی است ولی رعایت نشده
    مثل فلاشر خطر باید سنتی باقی میزاشتن که راننده بتونه در لحظه نیاز با لمس دکمه پیداش کنه البته این موضوع جزو محدودیت های ایمنی است وگرنه اون را هم لمسی میکردن و در هزینه طراحی و تولید برای خودرو ساز صرفه جویی میشد
    در این موضوع طراحی داخلی bmw , benz عادی تر و بهتر هستند بخصوص بنز که مثلا تمام کنترلهای صندلی بر روی درب در بهترین نقطه ارگونومیک قرار گرفته است . بی.ام.و هم خیلی خوبه
    من بشخصه که امتحان کردم خیلی احساس خوشایندی از تاچ اسکرین بودن بیش از حد کابین نداشتم مخصوصا اینکه احساس میکنم در صورت بروز خرابی و یا بدتر یه اتفاق که منجرب به ضربه خوردن صفحه کنترل و شکستگی.اش بشه هم کنترل تنظیمات خیلی از بخشها غیر ممکن میشه و هم هزینه بالایی برای مالک داره
    البته همچین اتفاقاتی برای مالکین پیش آمده است که تجربه خود با دیگران اشتراک گذاشته بودند
    مثل این سایت
    http://www.autoscout24.de

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. L-H-P-TT

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    کلا ولوو و ائودی خوب بلدن استیشن بسازن ، اعرین ???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا