آئودی

به‌روزرسانی خانوادهٔ آئودی A5 و اضافه شدن S5 دیزلی

آئودی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ خانوادهٔ A5 را معرفی کرده است که شامل مدل‌های کوپه، کابریولت و اسپرت‌بک به همراه نسخهٔ اسپرت S5 می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رفت، در فیس‌لیفت A5 از همان ویژگی‌های طراحی A4 مدل ۲۰۲۰ استفاده شده که مهم‌ترین آن‌ها جلوپنجرهٔ اصلاح‌شده است. این جلوپنجره حالا صاف‌تر و کمی عریض‌تر شده و برای یادآوری مدل نمادین اسپرت کواترو، سه شیار در بخش بالایی قاب آن تعبیه شده است.

علاوه بر این، سپر A5 هم بازطراحی شده و به ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و یک تیغهٔ پایینی جدید مجهز شده است. در گرافیک داخلی چراغ‌های عقب و جلوی خودرو هم تغییراتی ایجاد شده و همهٔ مدل‌ها و تیپ‌ها به‌صورت استاندارد با چراغ‌های جلوی LED عرضه می‌شوند اما چراغ‌های ماتریکسی جلو و چراغ‌های LED عقب با راهنماهای پویا به‌عنوان یک آپشن ارائه می‌شوند. در بخش عقبی A5 مدل ۲۰۲۰ نیز دیفیوزری مشکی‌رنگ با سر اگزوزهای ذوزنقه‌ای دیده می‌شود که عقب خودرو را عریض‌تر نشان می‌دهند.

ویژگی برجستهٔ کابین A5 جدید نمایشگر جدید ۱۰.۱ اینچی مرکزی است که نسل سوم سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آئودی را ارائه می‌کند. این سیستم جدید سریع‌تر بوده و از ساختار منوهای واضح‌تر و کنترل صوتی با زبان طبیعی برخوردار است. این سیستم همچنین به بسیاری از ویژگی‌های اتصالی مثل ناوبری MMI پلاس، رادیو دیجیتال و رابط کاربری گوشی هوشمند آئودی هم مجهز است.

A5 در ابتدا در بازار اروپا با چهار پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که همگی به سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت و گیربکس اتوماتیک مجهز هستند. نسخهٔ دیزلی پایهٔ این خودرو ۳۵ TDI نام داشته و از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری با ۱۶۱ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند درحالی‌که نسخهٔ بنزینی پایه با نام ۴۰ TFSI به یک موتور ۲ لیتری با ۱۸۷ اسب بخار قدرت مجهز است.

بزرگ‌ترین تغییر فنی اما در مدل S5 صورت گرفته زیرا آئودی مثل مدل‌های S4، S6 و S7، پیشرانهٔ V6 بنزینی این خودرو را هم از بازار اروپا حذف کرده است و بجای آن، S5 جدید را به یک موتور ۳ لیتری V6 توربودیزل با ۳۴۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز کرده است. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. به گفتهٔ آئودی، S5 دیزلی در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 

البته آئودی همچنان به عرضهٔ S5 بنزینی در بازارهای خارج از اروپا ادامه می‌دهد. پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ این خودرو ۳۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و S5 TFSI را ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

آئودی خانوادهٔ بروز شدهٔ A5 را با تیپ ویژه‌ای بنام Edition One به بازار عرضه می‌کند که تعلیق اسپرت، کیت بدنهٔ S-Line و رنگ‌های ویژه مجهز است. پذیرش سفارشات خرید A5 جدید از پاییز آغاز می‌شود درحالی‌که تحویل آن به خریداران قرار است از اوایل سال آینده شروع شود. قیمت این ماشین در آلمان از ۴۲,۹۰۰ یورو برای A5 کوپهٔ ۴۰ TFSI آغاز می‌شود درحالی‌که شروع قیمت S5 از ۶۶,۵۰۰ یورو اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    همیشه از دیدن مدل ‌rs5 لذت میبرم
    هر چندبه این مقاله مربوط نیست،
    ولی خب همیشه به m4وc63ترجیحش میدم
    خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Malt hill

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (514 ديدگاه)

      منم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Saeed

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خدایا چقدر زیباست…مخصوصا با رنگ قرمز??
    نمیدونم چرا تموم ماشین های اروپایی رنگ قرمز بهشون میاد تا رنگ های دیگه….با اینکه استقلالی هستم!!!!!???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    همچنان معتقدم سری 6 آئودی ورژن سدان، چیز دیگریست. یک سر و گردن از سریهای 4و5 بهتر و باابهت تر و زیباتره. حتی بهتر از RS7 معروف، در واقع سری7، کوپه سری6 بحساب میاد که اصولا حالت کوپه، بیشتر خودرو را زشت میکنه! همانطور که مثلا از 100 نفر بپرسی سری8 کوپه بی ام و را بر میداری یا گرن کوپه، بالای95 نفر حتما گرند را انتخاب میکنند، چون ابعاد بزرگی داره خودرو و مانند سری2 نیست که همه کوپه سری 2 بی ام و را بهتر از سدان سری2 میدونند که گویا قراره تولید شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2635 ديدگاه)

      اتفاقا من سری 5 رو بیشتر دوست دارم و معتقدم از بین سری 6 و سری 7 یکی شون باس حذف شن به علت همپوشانی و بازار کم فروغ سدان ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (3020 ديدگاه)

        ولی آقا سینا سری 5 آئودی کاملا میان سایزه و سری6 یک سدان فول سایز. این دقیقا مثل مقایسه سری4 بی ام و هست با سری 5 بی ام و (سری4 بی ام و معادل سری5 آئودی است که هر دو کوپه اند و سری5 بی ام و معادل سری6آئودی که هر دو سدان هستند). حال بنظرت باید یکی از سری4 بی ام و یا سری5 سدان بی ام و حذف بشه؟ به عقیده من حتی 0.01درصد هم این اتفاق نمیوفته..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sina

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          البت من نوشتم A6 و َA7 رامتین جان
          اگه آ4 سدان کامپکت و آ5 سدان میدسایز باشه سدان های آ6و آ7و آ8 همگی حدودا فول سایز هستن و از قضا دو تاشون جز کم فروش ترین ها هستن.
          جدا از آ8 که سدان پرچم دار هست بنظرم یکی از اون دوتا باس حذف شه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. بهراد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    هلاک اون انیمیشن راننده شدم که سایت netcarshow گذاشته .خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    آخ که این A5 اسپورت بک چقد زیباست
    با ایه موتور دو لیتری توربوی ملایم 220-250 اسب بخاری ماشین ارزوهاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مرتضی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (196 ديدگاه)

    با اینکه از طراحی ماشینای آیودی متنفرم ولی عاشق این A5 ام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا