آئودی

6 جایگزین ارزشمند برای آئودی S6 جدید

در حرکتی قابل پیش‌بینی، نسل جدید آئودی S6 2020 پیشرانه‌ی ۸ سیلندر قبلی را رها کرده و به قلب آهنین ۶ سیلندر روی آورده است. شاید طرفداران پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری آئودی از این شنیدن این خبر خوشحال نشوند اما اوضاع آن‌قدرها هم‌ فکر می‌کنید بد نیست. نیروگاه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی این خودرو مشابه نمونه‌ی بکار رفته در خودروهای آئودی RS5 و پورشه پانامرا است که در S6 قدرت ۴۴۴ اسب بخاری داشته و با یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی همکاری می‌کند.

بله قدرت این خودرو کمی پایین‌تر از S6 مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر است ولی عنوان قوی‌ترین محصول دیزلی اروپا را یدک می‌کشد. قیمت S6 2020 از ۷۳۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که واقعاً مبلغ زیادی است اما اگر نمی‌توانید این مبلغ را جور کنید ناراحت نباشید زیرا ۶ جایگزین ارزشمند در بازار دست‌دوم‌ها را تدارک دیده‌ایم که همگی به جز یکی دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر هستند.

  • آئودی S6 مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸

اگر نمی‌توانید با حرکت آئودی کنار بیایید کافی است نسل قبلی S6 با مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ را انتخاب کنید. این خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۴۲۰ اسب بخاری سود برده و البته قدرت پیشرانه در مدل‌های نهایی به ۴۵۰ اسب بخار هم رسیده است. این نیروگاه با سیستم کواترو و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه همکاری می‌کند. قیمت نسخه‌های کارکرده‌ی این خودرو از حدود ۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود اما اگر مدلی تمیز و کم‌کار را پیدا کنید می‌توانید آن را با قیمت حدود ۳۵ هزار دلار خریداری کنید. البته در این خودرو خبری از کابین محصولات مدرن آئودی نیست اما صدای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر آئودی رضایتتان را جلب خواهد کرد.

  • ب‌ام‌و سری ۵ مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶

نزدیک‌ترین رقیب به محصول آئودی ب‌ام‌و سری ۵ و مخصوصاً مدل ۵۵۰i است. این مدل ۸ سیلندر درست پایین‌تر از M5 پرچم‌دار قرار می‌گیرد. ما نسل F10 را به این دلیل توصیه می‌کنیم که از تکنولوژی مدرن و قیمت کاملاً مناسب در بازار دست‌دوم‌ها برخوردار است. تمامی مدل‌های ۵۵۰i دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرتی بین ۴۰۲ تا ۴۴۴ اسب بخار هستند. قیمت مدل‌هایی با کارکرد بالا تا حد ۱۰ هزار دلار هم پایین آمده اما مدل‌های تمیز آن حدود ۳۰ هزار دلار قیمت دارند.

  • لکسس GS F مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹

آئودی S6 از نظر لذت رانندگی خودرویی کاملاً ارزشمند بوده اما در مقابل خودرویی همچون ب‌ام‌و سری ۵ همیشه گزینه‌ی دوم محسوب شده و همین موضوع درباره‌ی لکسس GS F هم صدق می‌کند. GS F گیراترین نسخه‌ی سدان میان سایز لکسس بوده و از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۴۶۷ اسب بخار استفاده می‌کند. نمونه‌های کارکرده‌ی این خودرو حدود ۴۵ هزار دلار قیمت داشته و احتمالاً قابل‌اعتمادترین خودروی لیست هم می‌باشد.

  • اینفینیتی M56 (Q70) مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹

اینفینیتی M56 که حالا با نام Q70 شناخته می‌شود گزینه‌ای عجیب در این لیست است زیرا در بازار سدان های لوکس میان سایز توجه چندانی به آن نمی‌شود. ما فکر می‌کنیم M56 زیباترین خودروی لیست بوده و از نظر قدرت هم به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری ۴۲۰ اسب بخاری مجهز است. قیمت مدل‌های کارکرده‌ی این خودرو از حدود ۲۵ هزار دلار آغاز شده و به ۴۰ هزار دلار برای مدل‌های جدید Q70 می‌رسد.

  • کیا K900 مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸

قبلاً گفته بودیم که کیا K900 و پسرعموی آن یعنی هیوندای اکوئوس یکی از بهترین خودروهای کارکرده‌ی بازار است. قیمت K900 صفرکیلومتر در حد و اندازه‌های آئودی S6 است اما نمونه‌های کارکرده‌ی آن قیمت مناسبی دارند. شما می‌توانید یک مدل تمیز K900 مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری ۴۲۰ اسب بخاری را با بهای زیر ۲۵ هزار دلار پیدا کنید.

  • کادیلاک CTS V-Sport مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷

این خودرو تنها سدان ۶ سیلندر لیست است هرچند حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. این نمونه از CTS دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربوی ۴۲۰ اسب بخاری بوده و قیمت زیر ۲۰ هزار دلاری دارد. CTS از پلتفرم آلفای جنرال موتورز استفاده کرده و یکی از بهترین هندلینگ ها را در میان خودروهای این لیست دارد.

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی ۹۱۱

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    سلاام در درگ ۲۰۱۹ موتر ترند دقیقا کدام خودروها هستند با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      یه سوالم من از دوستان اهل فن بپرسم:
      .
      توی اروپا و آمریکا، خودروهای دست دوم هم بصورت لیزینگی فروش میرن؟؟؟
      چون مالک دارن نه شرکت فروشنده خودرو
      و اینکه اقساط ماهیانه فروشنده خودرو در صورت تمام نشدن قسط ها چی میشه؟
      قابل انتقال به خودروی بعده؟؟؟
      .
      چون اگه اینجوری نباشه و نقد فروش بره، تقریبا نمیصرفه خودروی نو با اقساط مناسب رو ول کرد، خودروی دست دوم نقد رو خرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (187 ديدگاه)

        محمد جان، در امریکا تا جایی که من می دونم هیچ شرکتی ماشین قسطی خودش نمیفروشه، بلکه شما در زمان خرید ماشین خودتون شخصا و یا از طریق همون شرکت برای لیزینگ یا فایننس اقدام می کنید. در واقع شرکت یا دیلر پول کامل رو از بانک و یا یک موسسه مالی میگیره و شما قسط وام رو ماهانه میدی. شرایط برای خودرو دست دوم هم کم و بیش مشابه هست اگه نیاز به وام باشه.
        البته اگه ماشین دست دوم خیلی ارزون باشه مثلا ۵ هزاردلار، موسسه یا بانک ها وام به این منظور ممکنه ندن، ولی بازم راه برای خرید قسطی وجود داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    لکسس GS F دل من و برده، واقعا زیبا، جذاب و پر ابهته.
    تو این لیست اگه نخوام آئودی S6 جدید رو انتخاب و بخرم صد در صد میرم سراغ لکسس GS F.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    همشون خوبن به نظرم فقط باید برای خرید به موجودی جیب خودتون نگاه کنید
    اینم یه راهنمایی برای خون رنگی تر از ماها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Saeed

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    اگه بخوام انتخاب کنم کادیلاک CTS_v رو انتخاب میکنم…ماشین روان و جذابیه …(نظر شخصی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. روح اله

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بنز .نیسان.هوندا.تویوتا و خیلی برندهای دیگه جاشون خالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid622

    ۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    قطعا لکسس
    کم استهلاک
    لوکس
    دیفرانسیل عقب
    ۸ سیلندر
    تنفس طبیعی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا