آئودیبی ام ومرسدس بنز

جنگ دود و باد! جدال M8 کامپتیشن، AMG GT R و R8 در پیست!

M8 کامپتیشن قوی‌ترین محصول تاریخ ب ام و است اما علیرغم داشتن چنین عنوان مهمی در زمره سوپرکارها قرار نمی‌گیرد. با این وجود M8 کامپتیشن عملکردی در حد بهترین سوپرکارها داشته و همواره لبخند بزرگی را روی لبان راننده می‌نشاند.

خب قوی‌ترین بیمر تاریخ می‌تواند نام های بزرگی را در خط مستقیم خط بزند زیرا فقط در عرض ۳.۱ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند. البته این شتاب به مدل کانورتیبل تعلق دارد. این هیولا از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۱۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری استفاده کرده و قیمت پایه ۱۵۵۵۰۰ دلاری دارد.

ما توانایی‌های این خودرو روی کاغذ را می‌دانیم اما در دنیای واقعی اوضاع چگونه خواهد بود؟ M8 کامپتشین کانورتیبل در پیست Lausitzring می‌تواند دو نمونه از سوپرکارهای روباز مشهور را شکست دهد؟ اتوبیلد این خودرو را در برابر مرسدس-ای ام جی GT R رودستر و آئودی R8 پرفورمنس اسپایدر قرار داده تا ببیند کدام‌یک از این سه خودرو در پیست سریع‌تر هستند.

پیش از تماشای ویدئو بیایید مشخصات فنی خودروها را مرور کنیم. GT R رودستر به نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی که خروجی ۵۷۷ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد مجهز بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای و قیمت ۱۸۹۷۵۰ دلاری دارد.

پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی آئودی R8 پرفورمنس اسپایدر قدرت ۶۱۱ اسبی و گشتاور ۵۷۹ نیوتون متری را تحویل خریداران اروپایی می‌دهد. این خودرو شتاب ۳.۱ ثانیه‌ای دارد. مدل آمریکایی R8 پرفورمنس اسپایدر خروجی ۶۰۲ اسبی و گشتاور ۵۶۰ نیوتون متری داشته و ۲ دهم ثانیه سریع‌تر است. این خودرو قیمت پایه ۲۰۸۱۰۰ دلاری دارد.

نظر شما چیست؟ بیمر می‌تواند دو رقیب هم‌وطن را شکست دهد؟

[دانلود ویدئو]

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. پارسا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    من عاشق سه تا شون هستم و هر کدام فوق العاده اند
    ولی به شخصه به بنز علاقع بیشتری دارم
    جالبه AMG GT R با قدرت کمتر برنده شد بین سری بلک چیه وااای
    حالا اگر GT R 73 همین مدل هم بیاد چی میشه 800 اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد خطر

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      جنگ دودو باد!!!! کُلَن ما تو تِرون هَروزِ خدا داریم با دود میجنگیم الآنِشَم آلودگی هوا تا حدی پیشرَفتِ کِ هواشناسی بایِسی مقدار ذرات اکسیژن معلق تو هوا رو اعلام کُونِ….کُلَن من نَ کارخونه دارم که بخام هوارو آلوده کُونم نَ باغو زِمین کشاورزی دارم کِ بخام آبو هَدَر بدم! ماشینَمَم کِ واس خاطر گرونی بنزین خابوندَم تو حیاط خونِ! یَنی همین کِ بدبختَم خودش بزُگترین کمک به حفظ محیط زیستِ کِشوَرَمِ!!!! اکثر مردُمَم کِ حالو روزشون مثِ منِ پَ این همِ آلودگی هوا از کُوجا میات؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (131 ديدگاه)

      ببخشید بی ربط ریپلای کردم زیر کامنت اول
      مطلبی هست که دوست دارم همه دوستان و نگارنده این مطلب زیبا بدونن

      ولی لازم به ذکره که بگم متنفرم از اینکه بی ام و را بیمر صدا میکنید . مثل این تازه به دوران رسیده های بالا شهری که پز مغز پوک و جیب پرشون را میدن و به پورشه میگن پورش و به مازراتی میگن مزراتتتی و خیلی های دیگه….. و ضمنان ادعای ماشین بازی هم دارن . دوست گرامی برات یه ماشین خریدن سوارش شو نمیخاد در مورد ماشین تز بدی خیلیا دوچرخه دارن ولی صاحب نظرن در صنعت اتوموبیل خیلی ها هم پورشه دارن ولی نمیدونن کارایی باک ماشین چیه . این میشه که یه مشت اصطلاحات به شدت رو مخی و عصبی کننده ساخته میشه . من به شخصه از 5 سالگی وقتی خوندن و نوشتن بلد نبودم مجله ماشین میخریدم عکساشا نگاه میکردم با عشق ماشین بزرگ شدم و الانم سنی ازم گذشته و به جد این جور ناهنجاری ها روانما بهم میریزه
      هم از دوستان و صاحب نظران گرامی پدال که همگی از اساتید هستن و هم از نگارنده مطلب خواهش دارم نسبت به دامن زدن به همچین اصطلاحاتی جدا خود داری کنن چون واقعا به شکل عجیبی اصطلاحات اصیل در صنعت اتوموبیل در ایران دارن تحریف میشن
      مرسی

      با عرض پوزش برای اینکه وقتتون را گرفتم و لطف کردین مطلب بنده را خوندین

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. R

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        پدال خیلی اشتباه داره به هوراکان میگه اوراکان به یوروس میگه اوروس طراحی سایتم که افتضاح تا میخوای صفحه رو بکشی پایین عکس باز میشه باید یه تغییر اساسی بدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Hamidreza

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    من آئودی رو میخوام با اون پیشرانش !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      خدایی ۱۰ سیلندر برای این ماشین به ظاهر ریزه میزه خیلی بزرگه
      من قبلا فکر میکردم الان ها هیبرید باشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. ایمان جباری

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    با انجین هایی که BMW میسازه به راحتی میتونه هر برند و ماشینی رو به چالش بکشه
    اگه یک روزی BMW یک ماشین اسپرت ، سوپر اسپرت یا هایپر کار بسازه شک نکنید جزء بهترین هاست و عملکردی فوق العاده داره
    فقط کافیه به M۵ کامپتیشن و M۸ کامپتیشن نگاهی بیندازید

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. Kf

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    جالبه کار m8 و m5 به جایی رسیده که با سوپر کار ها رقابت می‌کنه اما در اصل رقیب m8 بنتلی کانتیننتال جی تی و استون مارتین DB11 و مرسدس s63 کوپه هستش از همه جالب تر این که M850 هم از پسشون بر میاد اما من خودم بیشتر کانتیننتال جی تی رو میپسندم به خاطر راحتی و امکانات بیشتری که داره اما اگر ماشین سریع تر انتخاب کنم M5 competition و M8GC.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. MAHDI

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این زمان گیری در پیست Lausitzring انجام شده بین نسخه های کانورتیبل اما این مجله با نسخه های سقف ثابت مرسدس AMG GTR و ب ام و M8 کامپتیشن و آئودی R8 V10 پرفومنس هم زمان گیری کرده اما در پیست Sachsenring که زمان هاشون به شکل زیر ثبت شده

    * مرسدس AMG GTR زمان // 1:31.05
    * ب ام و M8 کامپتیشن زمان // 1:31.77
    * آئودی R8 V10 پرفومنس زمان// 1:32.77
    **************************************
    البته نسخه های دیگه هم از آئودی R8 رو این مجله باهاش زمان گیری انجام داده که زمان اونها به این شکل!!!
    * آئودی R8 V10 APR زمان // 1:32.12
    * آئودی R8 V10 RWS زمان // 1:36.20

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      در حالیکه آئودی R8 V10 پرفومنس کانورتیبل با وزن 1760 کیلوگرم و مرسدس AMG GTR با وزن 1675 کیلوگرم تونستن از ب ام و M8 کانورتیبل با وزن 2000 کیلوگرم سریع تر باشن در پیست Lausitzring اما در عوض نسخه کوپه M8 کامپتیشن در همین مجله اما در پیست SACHSENRING تونسته از آئودی R8 V10 پرفومنس کوپه سریع تر باشه و فقط چند دهم ثانیه از مرسدس AMG GTR که یه ماشین پیست محور هستش کندتر بوده که این واقعا عملکرد عالی بوده واسه M8.
      البته در پیست هوکنهایم GP در مجله SPORT AUTO بازهم M8 کامپتیشن کوپه تونسته آئودی R8 V10 پرفومنس رو شکست بده که همگی توسط یک راننده زمان گیری شدن.
      (( پدال جان ایکاش زمان گیری نسخه های کوپه این ماشین هارو هم میذاشتید در کنار اینها‌))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Moein

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (44 ديدگاه)

        داداش تو دنبال چیی؟؟
        هر مقاله ای که راجب بی ام و میبینم تو تو کامنتا داری سنگشو به سینه میزنی. همه قبول دارن که m8 ماشین خیلی خوبیه. ولی از همه لحاظ قرار نیست بهترین باشه و تو بیای توجیه ش کنی. علاقه هرکس به یه ماشین دلیل نمیشه نقصاشو کلا ندید بگیره. اینو میگم چون حس میکنم اینطوری بری جلو تو زندگی آینده ت دچار مشکل میشی ;)

        موافقم 0
        مخالفم 1
  6. Farzad

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    نشستن بغل دست این راننده هایی که تو پیست زمان گیری میکنن چه لذتی میتونه داشته باشه ، البته ممکنه حالتون هم بد بشه !
    R8 ? برین تو نخ صداش فقط …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    هر سه عالی???
    از سه برند مطرح دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (159 ديدگاه)

    با سلام .
    برام جالب بود که مرسدس علی رغم داشتن قدرت کمتر حدود 1 ثانیه از آئودی و 2 ثانیه از ب ام و سریعتر بود .به نظر من صحیح ترین چلنج در مورد ماشینها زمان دور پیسته نه شتاب و درگ …وگرنه مرسدس شتابش از بقیه کمتره ولی تو پیست زمانی که میزنه به قول راننده موتور ترند رندی سال نوری سریعتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3500 ديدگاه)

      AMG GTR یه ماشین پیست محور و باید هم سریع تر باشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      مرسدس AMG GTR یک ماشین پیست محور هستش که حتی در این زمینه آئودی R8 V10 حتی نسخه پرفومنس هم نمیتونه اونو شکست بده. درضمن باید دقت کنی که مرسدس GTR حدود 100 کیلو از آئودی R8 و حدود 320 کیلوگرم از M8 سبک تره!!!!!!!
      رقیب M8 کامپتیشن مرسدس S63 کوپه هستش. به نظر شما مرسدس S63 S کوپه که قدرت بیشتری از AMG GTR داره، چون قدرت بیشتری داره میتونه شکستش بده!؟!؟!!؟!
      ماشین های پیست محور ذاتشون متفاوت هستش. برای مثال
      ب ام و نسخه هایی از M2 کامپتیشن معرفی کرد که قدرتی حدود 500 اسب و نسخه ای زیر 500 اسب بخار داره که در پیست SACHSENRING که همین مجله زمان گیری کرده تونسته مرسدس AMG GTR رو هم شکست بده.که اینم زمان هاشون هستش.
      **پیست SACHSENRING **
      * ب ام و M2 CTR زمان // 1:30.93
      * مرسدس AMG GTR زمان// 1:31.05
      * ب ام و M2 CO پرفومنس // 1:31.16
      * لامبورگینی اونتادور SV زمان// 1:31.79
      *پورشه 911 توربو S نسل قبل // 1:32.30
      ************************************
      خوب نمیگیم مقایسه M2 با خودروهای دیگه بزار این نسخه M2 رو با M8 مقایسه کنیم. خوب M8 بیش از 100 اسب بخاربیشتر از M2 کامپتیشن پرفومنس قدرت داره اما در پیست ازش کندتره.چرا؟؟؟؟ چون این نسخه برای تمرگز در پیست هستن مثل GTR

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. MASIHA

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    همشون زیبان!!!
    همشون!!!
    چی باید بگم!!!
    خدا همشون قشنگن!!
    از پرفورمنس بگم؟؟؟
    از طراحی بگم؟؟
    از عشق بگم ؟؟؟؟؟؟
    جنگ سلاطین!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (159 ديدگاه)

    با سلام .
    باهاتون موافقم .اگه بنز سبکتره از همشون ضعیفتر هم هست و گشتاور کمتری نسبت به ب ام و داره اینو نباید فراموش کرد.ولی من عقیده دارم ارزش ماشین تو پیست معلوم میشه نه مسابقه 400 متر شتاب .چون توی پیست همه موارد ماشین اعم از ترمز و فرمون گیری و …تست میشه ولی تو مسابقه درگ فقط یه پارامتر قدرت و گشتاور تست میشه.بنابراین رکورد تو پیست خیلی خیلی مهمتره .البته آقا مهدی هر کسی که عاشق هر کدام باشه فرقی براش نمیکنه.ولی من رک بگم زمان این M2 برام خیلی عجیبه چون همین M2 تو برنامه گرندتور از M3 و M5 زمانش بیشتر شد…ولی قابل احترام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اون M2 کامپتیشن عادی نیست. بلکه M2 کامپتیشن پرفومنس هستش.برای مثال چطور AMG GT چندنسخه داره مثلا GTS و GTC و GTR و همینطور GTR PRO!!!! که تفاوت زیادی باهم دارن. حالا M2 هم چندنسخه الان داره. M2 کامپتیشن و M2CS و M2 کامپتیشن پرفومنس که گاهی اونو M2 CSL هم معرفی میکنن. این نسخه عملکرد خیره کننده ای در پیست داره.چون به اسپویلر عقب و لاستیک های چسبنده و یه سری جزئیات مجهز شده.
      همین مجله AUTO BILD هم با M2 کامپتیشن و هم با M2CS و هم با M2 کامپتیشن پرفومنس زمان گیری کرده در پیست که میتونی کلیپ هاشون رو ببینی و تفاوت هایی که در عملکرد در پیست دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سورنا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    اون بنزو ببین فقط ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رامین

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یه لحظه این جنگ کدوم بهتره ول کنین فقط به سمفونی اگزوزاشون گوش کنین. روح جلا می ده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Saeed13r8

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    عشقه R8?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    رقابت بسیار جالبی بود و افرین به بیمر با این مهندسی نابش
    فقط یه نکته جالب ک وقتی بحث مقایسه وایپر با جی تی ار در پیست بود، خیلی از دوستان میگفتن جی تی ار برای پیست نیست و بیشتر برای لذت رانندگی ساخته شده و … اما الانکه نتیجه به نفعش شده کلا منکرش شدن و اصرار دارن پیست محوره که اتفاقا همینحوریم هست!
    دقیقا ارزش این کلاس در وحله اول به عملکردشون در پیسته و بعدش لاکچری بودن و موارد دیگر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کوشا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    نمی خوام در مورد m8 بگم چون دوستان بهتر گفتن و ویدئو هم گویای همه چیزه. اما ناراحتی من از مرسدس بنز هست که توانایی و قدرت زیادی تو ساختن ماشین های احساس برانگیز داره مثل همین amg gt r ولی با هر رونمایی و معرفی مدل جدید حس می کنیم داره از عمد هواداراشو اذیت می کنه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. SRT

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (607 ديدگاه)

    ای جان ائودی با اون صدای بی نظیر وی ده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    واقعا مرسدس تو پیست غوغا کرده بیخود نیست تو فرمول ۱‌ ۷ ساله متوالی قهرمان تیمی و انفرادی کسب کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مانی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    بیمر به خاطر موتور قوی و شتاب عالی‌ تو خط مستقیم تونست زمان
    نزدیکی‌ رو ثبت کنه و گرنه چشمی(چون کلیپ سرعت سنج نداشت) هم معلومه تو پیچ‌ها خیلی‌ کندتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Mf1

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    هر چقدر این سه تا آلمانی سریع باشن بازم اکثر مردم انتخابشون پورشه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. hamid

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    به نظر S63 رقیبه M8 هست نه این سوپر اسپرت AMG

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Hadi

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بین اینا R8 واقعاً یه چیز دیگست…
    مخصوصاً با اون v10…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمدهادی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2142 ديدگاه)

    عملکرد بی ام و درمقابل این سوپر اسپرت ها عالی بود
    بیصبرانه منتظر رونمایی یه مدل هایپر کار تمام قد از سازنده ی باواریایی ام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آریا ماشین

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ای ام جی gtr را ببین و از سرعتش لذت ببر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. آریا ماشین

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ای ام جی gtr pro که دیگه یه هیولاس که میره واسه رقابت با پورشه ۹۱۱ gt3 rs?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا