آئودیهیوندای

آیا جنسیس G80 جدید می‌تواند حریف آئودی A7 شود؟

هرچند شاید جنسیس هیچ‌گاه مرتکب مقایسه با آئودی A7 نشود اما درواقع نسل جدید G80 از اکثر سدان‌های پریمیوم میان سایز بزرگ‌تر است و با بخش عقبی فست‌بک مانند نشان می‌دهد که ممکن است آمادهٔ نبرد با کوپهٔ چهاردر شیک انگولشتاتی‌ها باشد. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب طراحی، تکنولوژی، پیشرانه‌ها و سایر ویژگی‌های این دو سدان لوکس را باهم مقایسه کنیم اما پیش از آن ذکر یک نکته ضروری است. این دو خودرو مطمئناً رقیب مستقیم یکدیگر نیستند زیرا جنسیس احتمالاً قیمت پایهٔ G80 جدید را زیر ۵۰ هزار دلار تعیین خواهد کرد مثل نسل قبلی که قیمت پایهٔ آن از ۴۲,۵۵۰ دلار آغاز می‌شد درحالی‌که قیمت پایهٔ آئودی A7 در ایالات‌متحده از ۶۹ هزار دلار آغاز می‌شود.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

 

بیرون

در نگاه اول، استایل نسل جدید G80 مانند خودرویی فست‌بک به نظر می‌رسد و می‌تواند توجه طراحان آئودی را به خود جلب کند اما مشکل اینجا است که درب صندوق بار G80 مثل سدان‌های چهاردر سنتی باز مشود که این یعنی به‌اندازهٔ آئودی کاربردی نخواهد بود. هرچند استایل کلی این دو ماشین شباهت‌های زیادی به هم دارد اما DNA زبان طراحی آن‌ها متفاوت است زیرا یکی تلاش می‌کند با ویژگی‌های بنتلی مانند لوکس و زیبا به نظر برسد (منظور G80) درحالی‌که دیگری می‌خواهد مثل دیگر برادرانش شیک و جذاب باشد.

در بخش ابعاد، شاید به نظر برسد A7 خودروی بزرگ‌تری است زیرا G80 بیشتر رقیب A6 است اما درواقع سدان لوکس کره‌ای‌ها از رقبای مستقیم آلمانی بزرگ‌تر است و تعجب‌آور اینکه ابعاد آن حتی از A7 هم بزرگ‌تر است. طول، عرض و ارتفاع G80 به ترتیب برابر با ۴,۹۹۵ میلی‌متر، ۱,۹۲۵ میلی‌متر و ۱,۴۶۵ میلی‌متر است درحالی‌که این اعداد در A7 به ترتیب ۴,۹۶۹ میلی‌متر، ۱,۹۰۸ میلی‌متر و ۱,۴۲۲ میلی‌متر هستند. هرچند شاید عجیب به نظر برسد اما فاصلهٔ محوری سدان کره‌ای هم با ۳,۰۱۰ میلی‌متر از کوپهٔ چهاردر آلمانی با ۲,۹۲۶ میلی‌متر کشیده‌تر است. حتی فاصلهٔ محوری G80 از نسخهٔ استاندارد سدان پرچم‌دار آئودی A8 هم ۱۰ میلی‌متر بیشتر است. این ابعاد بزرگ‌تر می‌تواند به معنای فضای سر و پای بیشتری در داخل سدان جنسیس اما برای اینکه بفهمیم آیا واقعاً G80 از A7 جادارتر است باید تا زمان بررسی و آزمایش آن صبر کنیم.

داخل

هرچند آئودی از تکنولوژی‌های بیشتری برخوردار است اما هردو خودرو در داخل کاملاً مدرن هستند. مثل بیرون، داخل G80 هم ساده و زیبا است و مثل A7 مجموعاً از سه نمایشگر برخوردار است. صفحه‌نمایش کنترل تهویهٔ جنسیس بسیار کوچک‌تر از نمایشگر آئودی است درحالی‌که اندازهٔ صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی آن با نمایشگر کابین مجازی آئودی برابری می‌کند. از سوی دیگر اما نمایشگر ۱۴.۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی G80 از نمونهٔ ۱۰.۱ اینچی آئودی بزرگ‌تر است. از دیگر ویژگی‌های داخلی سدان لوکس جنسیس هم می‌توان به انتخابگر دندهٔ دوار، نمایشگر سربالا، نورپردازی داخلی، نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ سیستم دستیار رانندگی بزرگراه و کروز کنترل تطبیقی جدید اشاره کرد.

در همین حال، آئودی به‌صورت استاندارد به ویژگی‌هایی مثل چراغ‌های جلوی LED، گرم‌کن و تنظیم هشت جهتهٔ صندلی‌ها مجهز است و نمایشگر سربالای رنگی و نورپردازی داخلی هم برای آن قابل سفارش است. در بخش ایمنی هم A7 از Pre Sense City برخوردار است که می‌تواند وسایل نقلیه را تشخیص داده و در صورت لزوم به‌صورت خودکار ترمز کند؛ بنابراین به جرأت می‌توان گفت که هردو خودرو کاملاً مجهز هستند اما کسانی که خواهان بیشترین ارزش در برابر مبلغ پرداختی هستند بهتر است سراغ G80 بروند زیرا تکنولوژی‌ها آلمانی معمولاً آپشن‌های گران‌قیمتی هستند. علاوه بر این، A7 حتی در نسخهٔ پایه هم از G80 گران‌تر است.

پرفورمنس

آئودی A7 در ایالات‌متحده فقط با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شود. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک S-Tronic به‌صورت استاندارد توسط سیستم کواترو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود تا خودرو ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. البته آئودی نسخهٔ S7 را هم با قیمت پایهٔ ۸۳,۹۰۰ دلار ارائه می‌کند که به یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را به ۴.۵ ثانیه می‌رساند.

پیشرانهٔ پایهٔ جنسیس G80 اما یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور است ولی برای این ماشین یک موتور ۳.۵ لیتری توربوشارژ با ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور هم قابل انتخاب است که به آئودی A7 نزدیک‌تر به نظر می‌رسد. هنوز هیچ حرفی در مورد شتاب G80 زده نشده اما می‌توان آن‌را در نسخه‌های محرک عقب یا چهارچرخ محرک خریداری کرد. کسانی که در اروپا زندگی می‌کنند نیز می‌توانند این سدان لوکس کره‌ای را با یک موتور ۲.۲ لیتری دیزلی چهار سیلندر خریداری کنند که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. آئودی A7 نیز در این قاره با موتورهای دیزلی مختلفی عرضه می‌شود که نزدیک‌ترین آن‌ها به جنسیس مدل ۴۰ TDI با موتور ۲ لیتری و ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

نتیجه

آیا با این مقایسه می‌توان گفت کدام‌یک از این دو خودرو برتر هستند؟ نه کاملاً زیرا در یک خودرو جوانب بیشتری از طراحی، راحتی و اعداد پرفورمنس وجود دارد. مثلاً یکی از موارد مهم دینامیک رانندگی است که باید در نظر گرفته شود؛ بنابراین قبل از اینکه یک خودرو به‌طور کامل در دنیای واقعی مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد، قضاوت کردن در مورد آن عادلانه نیست زیرا هیچ راهی برای فهمیدن این وجود ندارد که آیا G80 می‌تواند در چابکی در پیچ‌ها هم‌سطح A7 و یا حتی بهتر باشد یا نه؛ اما با توجه به اینکه جنسیس G80 به‌صورت محرک عقب هم ارائه می‌شود، می‌تواند رانندگی جذاب‌تری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    آئودی : لایک ????
    جنسیس : دیسلایک ????

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. کیان

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      خب هیچ عاقلی نمیره فیک بخره
      خب قطعا میره اصلیش و میخره

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. ممد ژانگولر

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        کیان جون داداش
        منم با کامنتت موافقم که کسی آئودی رو ول نمیکنه بره جنسیس بخره ولی کلمه فیک خیلی ظالمانست
        درسته نمیتونه با آئودی فوق العاده با کیفیت و بدون نقص رقابت کنه اما در مقابل هم رده های ژاپنیش کاملا یک سرو گردن دوست داشتنی تر و یونیک تره

        موافقم 7
        مخالفم 1
      2. Mehdi TuRbO

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1950 ديدگاه)

        به نظر منم هیشکی نمیره جنسیس بخره ولی اتفاقا بر عکس نظر دوستان از نظر من امار فروش جنسیس بد نبوده و تو دوره ی زمانی خودش خیلیم خوب بوده من همون یک دونه رو هم فکر نمیکردم بفروشه ولی با وجود این همه رقبا تو بازار ازاد اونور خیلیییی خوب فروخته و خودباوریشو تحسین میکنم چیزی از ورود و تاسیسش نمیگذره تو شبکه های بوقم که اونور اب فیلم میگیره من خیلی تو ویدئوها کیا و هیوندا میبینم حالا ایران بازار ازاد نداره ولی اینبار که میبینید دقت کنید تو خیابوناشون زیاد توسان و سوناتا و … میبینید و واقعن عالیه تو اون همه تنوع و بازار ازاد این فروش با وجود تویوتا و مزدا و نیسان یا با وجود ایوندی و بنز و … حالا تو کلاس لوکس کلن فروش کمتر ولی دم کره گرم ایول.همین باعث میشه رفاه بیشتر و تورم کمتر باشه برای مردمش و لیاقتشم دارند.

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          اول باید بیاد بعد تست بشه بعد کنار رقبا قرار بگیره تا همه چیز معلوم بشه.. ولی تا الان..
          من جنسیس میخرم…
          من جنسیس رو با خودش میسنجم نه المانیهایی ک سنگ محکن
          با این قیمت از سری 5 حدود 10 هزار دلار و از e class حدود 12 هزارتا ارزون تره
          Jd power ثابتکرده جنسیس بسیار با کیفیته
          و جنسیس میخواد ثابت کنه که میتونه برای همین بهترین کارها رو کرده

          موافقم 2
          مخالفم 2
    2. Muty

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1842 ديدگاه)

      آیا جنسیس G80 جدید می‌تواند حریف آئودی A7 شود؟

      پاسخ : عمرا

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. Moein

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (893 ديدگاه)

        آره عمرا
        چون دقت کنی تو مطلب هم نوشته اینا اصلا تو کلاس و رقیب هم نیستن
        فقط فرم بدنه تشابه ایجاد کرده
        در ضمن کاری به کیفیت ادوات به کار رفته اش ندارم
        ولی انصافا جنسیس هم سنگ تموم گذاشته
        بالاخره از یه جا باید شروع کرد
        نمیشه چون جنسیس تازه پا گرفته در برابر بقیه بگیم پیف پیف بو میده
        یاد بگیرید پیشرفت بقیه رو سرلوحه زندگیتون قرار بدید نه با حسادتها و تعصبات بی مورد به مدینه فاضله ذهنتون اون رو بکوبید

        موافقم 4
        مخالفم 1
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10202 ديدگاه)

      خداوکیلی چطور روتون میشه تو این مقاله که اومده دقیقاً عکس متقلب جنسیس و اصلی آئودی را گذاشته به این روشنی از جنسیس تعریف کنید .
      یادتون میاد یه زمانی چیرمن کره از روی بنز s کپی میکرد و خیلیها تعریفش میکردند ، میشه بگید الان چیرمن کجاست و بنز s کجا .

      کره دید دستش به بنز نمیرسه حالا چنگ انداخته دور آئودی ، احتمالا دستش به آئودی هم نمیرسه ، چنگ میندازه به فولکس و این رویه ادامه داره ….? .
      حالا یگی میاد میگه جایزه برده ، اون یکی میاد میگه همین که تولید کرده ستودنیست و… .
      من هم میگم این‌ها رو وِل کن ، چقدر تونسته بفروشه ….

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Abbas.Lambo

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (875 ديدگاه)

        فعلا که نسل قبلش از لکسس جی اس افسانه ایتون تو آمریکا بیشتر فروخت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. رزیتا

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      با اینکه جنسیس یکی از برندای خیلی خوبه ولی مقایسه کردنش با آئودی اغراق آمیز هستش

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. Hamidreza

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2443 ديدگاه)

    ممنون از مترجم عزیز بابت ترجمه این مطلب …
    بیرونی آئودی ؛ داخلی واقعا آئودی ؛ پرفورمنس هم خیلی مشخص نیست ولی برای خرید آئودی لحظه ای نباید درنگ کرد در مقابل این حریف…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. ایلیا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (731 ديدگاه)

    یعنی توی همچین کلاسی که قرار یه خودرو سدان جنبه های اسپورت رو هم نشون بده آئودی نباید دوتا اگزوز واقعی توی سپر کار کنه؟
    سر درد آوره این حرکت آئودی اونم توی این کلاس، آخه چه توجیهی داره این حرکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammad

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مطمئنا هنوز جنسیس به پای آئودی نمیرسه.
    ولی باید پذیرفت که جنسیس پیشرفت خیلی زیادی توی چند سال گذشته داشته و در آینده نه چندان دور شونه به شونه بزرگان آلمانی خواهد زد.
    اگه کمی تعصب‌ آلمانی و کره ای رو کنار بذاریم مطمئنا دیدگاه بهتری نسبت به جنسیس خواهیم داشت.
    البته باید در نظر داشت که همین جنسیس هم برای ما ایرانیها با توجه به عدم واردات خودرو رویاست.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    مشخصا آئودی چیز دیگریه. بحث تعصب نیست ولی توازن پرفورمنس، زیبایی، برندینگ، ارزش و… همه را میشه در آئودی یافت.
    البته بنظرم هیوندا حداقل تلاششو کنه در آسیا خودشو بالا بکشه و آیا در خود آسیا با وجود تویوتا، هوندا، مزدا، نیسان و… جز 3 برند برتر هست یا نه؟!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. meysam

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    کلا دنیا جوری شده که از هر کالایی هر روز یه مدل جدید میاد. امروز آئودی یه مدل میزنه فردا بنز برای رقابت یه مدل جدیدتر میزنه رودست آئودی. پس فردا بی ام و میزنه رودست بنز بعد نوبت کادیلاک و آلفا و …. همینطور میچرخه دوباره از اول.
    البته که رقابت باعث پیشرفت میشه ولی من فقط میخواستم اینو برسونم که باید از این رقابت استفاده درست بشه نه اینکه اسیرش بشیم و بخواد تبدیل به عذاب روحی بشه.
    یه زمانی خیلی درگیر این قضیه بودم با کتابی آشنا شدم که بعد خوندنش بار سنگین انتخاب کردن از دوشم برداشته شد.
    کتاب: “”پارادوکس انتخاب”” نوشته “بری شوارتس” شخص عزیزی بنام محمدرضا شعبانعلی به زبانی گویا فایل صوتی اونو هم تو سایتش گذاشه اسمشو گذاشته “”دشواری انتخاب”” .
    دوستانی که این مشکلو دارن حتما این کتابو بخونن مشکل انتخاب کردنو یکبار برای همیشه حل کنن
    ریشه خیلی از این کل کلها و جر و بحثها همینه.
    حالا با این تفاسیر ممکنه یکی جنسیس رو به هر ماشین دیگه ای ترجیح بده که اصلا هم بد نیست و درست نیست که بهش بگیم هیچی از ماشین سر درنمیاره و ….
    کلا قضیه رو باید خیلی راحت گرفت.
    یاد جمله معروف وارن بافت افتادم که میگه:
    همه چیزو ساده بگیر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Me

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    نه نمیتونه
    سوال بعد لدفن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. همایون

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ممنون از مترجم مطلب خیلی خوبی بود همه گفتنی هارو گفت ولی باید اختلاف قیمتشونم خیلی زیادی 69 هزار کجا 42.5 کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. SS

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (738 ديدگاه)

    یکم کپی هست ولی خب کپی خوبی انجام دادن D:
    20 هزار دلار قیمت پایه کمتر (احتمالا با تجهیزات استاندارد بیشتر)، قابلیت اطمینان بیشتر و هزینه نگهداری کمتر
    بدون در نظر گرفتن مسائل بالا A7 رو زیباترین ماشین آئودی میدونم و قطعا انتخابش میکنم
    اما با در نظر گرفتن این نکات ترجیح میدم به جنسیس یک شانس بدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. AMIR

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    به نظر من G80 باید با A6 ، ای کلاس ، ولوو S90 ، ب ام و سری 5 و دیگر رقبای مستقیمش مقایسه میشد ولی توی این مقایسه به نظرم ائودی هم از نظر پرفورمنس و دیگر قابلیت ها بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. مجتبی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بلحاظ طراحی بیرونی واقعا جنسیس زیبا تر هست ولوکس تر.بلحاظ طراحی داخلی واقعا هر دو زیبا هستن. واقعیت هارو باید پذیرفت جنسیس بسیار پیشرفت کرده.دلیل اینکیه ماشین آلمانی باشه که نباید همیشه بهترین باشه.این میشه استعمار…هر دو ماشین فوق العاده هستن…در گوگل سرچ کنید ببینید فروش جنسیس چقدر رو به رشد بوده …یه برند تازه وارد واینقدر توجه هارو جلب کرده..واقعا ماشین حرفه ای ساخته جنسیس این یک واقعیت هست.شاید همه چیزش بپای آیودی نرسه ولی آعودی هم الکی گرون هست وطراحیش بسیار قدیمی هست.این واقعیت هست.اما طراحی با ابهنت جنسیس رو ببینید ولذت وببرید

    موافقم 0
    مخالفم 2
  12. احمد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    هیوندا جز اولین یا دومین ابداع کنندگان سدان های کوپه بوده سدان کوپه النترا 2010سوناتا 2011 آزرا 2012 کانسپت های قبل از این سال ها هم هست
    برخی هی میگن عقب جنسیس جی 80 کپی از آئودی a7 برای همینم این مقایسه از کنار قرار دادن تصاویر بررسی کردند نه داداش از قبل از آئودی هیوندا سدان کوپه که بقیه پیروش شدن شروع به طراحی و تولید کرده این سری از جنسیس ها لوکس نیستند فوق لوکس در حد بنتلی و رولز رویس با قیمت خیلی پایین تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      سدان کوپه با نسل اول CLS و سال ۲۰۰۴ شروع شد
      هیوندای؟اولی‌؟دومی‌؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ahmad

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (66 ديدگاه)

      احمد جان که هم اسم من هستی.این حرفو جای دیگه نزنیا.بهت میخندن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. علیرضا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    جنسیس چیزی فراتر از کره و آسیاست . این برند سرعت تبدیل شدنش به خودروی لوکس خیلی بیشتر از لکسسه . یجورایی داره برای آسیا اعتبار میخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (66 ديدگاه)

      خدایی این حرف رو خودتون هم قبول دارید یا فقط برای اینکه یه چیزی گفته باشید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کادیلاک

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (74 ديدگاه)

      لکسوس بهتر از فیک است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. OMID

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    خدایی مقایسه کردنشون مسخره س
    به نظرم ائودی بهترین کابینو بین رقباش داره
    همینطور طراحی بیرونش هم بهترینه تقریبا
    اونوقت بیای با این مقایسش کنی؟
    خدایی قیافه بیرون این جنسیس حال ادمو بد می‌کنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. (Saeed(peugeot

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    پیشربت خیلی خوبی داشته جنسیس ….

    ولی ، خداییش آئودی a7 ساخته نشده بود ، میخواستن این جنسیس و از روی چی بسازند .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. الیاس

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به هر حال حتی نسل قبلش تو آمریکا از لکسوس بیشتر فروخته پس با منطق navid0098 لکسوس یه آشغال به تمام معناست؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اگه نمیزنین، باید بگم که طراحی G80 از نظر من شیک‌تره، کیفیت ساختشم بهتر نباشه، بدترم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محسن

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (9 ديدگاه)

      قطعا از همه انگلیسی ها بهتره خصوصا جگوار فروشش هم از اون بیشتر بود با اینکه قیمت تقریبا یکی داشتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. مهدی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    میگم خوب شد مترجم محترم کلمه پرفومنس رو توی متن آورد تا بعضی از دوستان بدون کلمه نمونند!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. بهنام

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    تجربه ی خودم میگه ماشین کره ای بدرد کسی میخوره که برای اولین بار میخواد ماشین خارجی سوار بشه. مثلا تو ایران بودن کسانی که یه عمر تولید داخل سوار شده بودن ولی بعد از اینکه به هر شکلی قدرت خرید خودروی خارجی رو بدست آوردن رفتن سراغ ماشینی که امکانات و طراحی به روزی داشت و قیمتش نسبت به آلمانی ها و ژاپنی ها کمتر بود. تجربه ی خودم اینه ماشین کره ای بسیاری از ضعف هاشو پشت طراحی و امکانات پنهان میکنه که اون ضعف ها بعد از تجربه ی مالکیت طولانی مدت پدیدار می‌شوند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. حميدرضا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کاری به مقایسه ندارم چون قیمت تنها ابزاری هست که جنسیس داره ازش برای رقابت استفاده می کنه ولی دوتا مسئله یکی این که طراحی جنسیس یکم فضایی هست و دوم خیلی فاصله محوریش زیاده با این سبک داره شبیه به برندهای انگلیسی عمل می کنه که ماشین کوچیکشون فاصله محوریش از خیلی از ماشین های سایز بزرگ المانی و امریکایی و حتی ژاپنی بیشتره
    به نظرم در برابر دی اس فرانسه جنسیس کره برنامه ریزی بهتر و بازارها بهتری رو هدف گذاری کرده و موفق تر بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کادیلاک

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    جنسیس مثل موبایل های چینی فقط هارت و پورت می کند

    موافقم 3
    مخالفم 1
  22. سپهر

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    بنظرمن جنسیس و یکی هم آئودی خیلی دنده زشتی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا