آئودی

پدربزرگ قوی‌تر یا نَوهٔ ضعیف‌تر؟ درگ آئودی RS3 قدیمی با S3 جدید

یک دهه تکامل آئودی چگونه بوده است؟ از لحاظ ظاهری، تفاوت فوق‌العاده‌ای بین S3 جدید و RS3 سال ۲۰۱۱ وجود ندارد. البته مطمئناً در آئودی جدید جلوپنجره بسیار بزرگ‌تر است و نشانه‌های زیادی در طراحی آن وجود دارد که به‌راحتی S3 جدید را از RS3 قدیمی متمایز می‌کنند اما پروفیل جانبی دو خودرو تقریباً یکسان به نظر می‌رسد، هردو وزن یکسانی دارد و هردو به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه مجهز هستند.

اما در زیر کاپوت هرگز چنین داستانی جریان ندارد زیرا RS3 از پیشرانهٔ بزرگ‌تر ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که S3 به موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۱۰ اسب بخار قدرت مجهز است. علاوه بر این، پدربزرگ ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری هم دارد و بنابراین روی کاغذ باید خودروی سریع‌تری باشد اما متغیرهای دیگری مثل ضرایب دنده، تکنولوژی جدیدتر لانچ کنترل و تعویض دنده‌های سریع‌تر گیربکس مدرن‌تر را هم باید در نظر داشت.

اما با همهٔ این‌ها، پس از برگزاری سه درگ از حالت ایستاده، مشخص می‌شود که RS3 قدیمی هنوز هم توانایی رقابت بسیار نزدیکی با S3 جدید دارد. به نظر می‌رسد آئودی جدید در لانچ شرایط بهتری دارد اما از سوی دیگر، در برخی موارد گیربکس آن کمی زودتر دنده‌ها را تعویض می‌کند که این پنجره‌ای به RS3 می‌دهد تا خود را جلو بکشد. در پایان ۴۰۰ متر اما هردو خودرو ادعای پیروزی دارند زیرا تقریباً هم‌زمان از خط پایان رد می‌شوند اما با آهسته کردن فیلم می‌توان دید که RS3 کمی جلوتر است.

طبق معمول ویدئوهای کارواو، در این رقابت مسابقه‌های رولینگ و آزمایش ترمز هم برگزار می‌شود. در رولینگ، RS3 به لطف قدرت بیشتر خود برتری غیرقابل‌انکاری دارد و به‌راحتی نوهٔ ضعیف‌تر خود را مغلوب می‌کند اما در آزمایش ترمز، یک دهه پیشرفت موجب می‌شود تا S3 کمی بهتر متوقف شود هرچند که در اینجا هم اختلاف بسیار جزئی است. درمجموع، با توجه به پرفورمنس عالی RS3 سال ۲۰۱۱ پس از یک دهه، اشتیاق ما برای دیدن نسل جدید RS3 بیشتر خواهد شد و امیدواریم این اتفاق اواخر امسال رخ دهد.

مشخصات فنی

آئودی S3

آئودی RS3

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲.۵ لیتری I5 توربو
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۵۷۵ کیلوگرم ۱۵۷۵ کیلوگرم
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. parsa_ashgh.mashine

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    من که نسخه rs3 را خیلی دوست داشتم تو اسفالت 8 (منطورم بازی )ماشین مورد علاقه ام بود یه رنگ سرخابی هم داشت خیلی زیبا بود ولی در این تست خب rs3 خیلی معلومه بهتره ولی هنوز ویدئو رو ندیدم ولی من از اس 3 خیلی خوشم اومد افرین ائودی.
    .
    .
    .
    .
    کاش ازشون عکس بیشتر بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. GT

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (436 ديدگاه)

      میتونی به کانال یوتیوب Carwow مراجعه کنی، اونجا تمام ماشین های بازار اروپا ( و بعصی از آمریکایی ها) را تست کرده و ویدئو گذاشته، میتونی هر کدوم را که علاقه داری ببینی، یا در یوتیوب سرچ کنی Audi S3 Carwow
      اونوقت دقیقا ویدئو تست همین آئودی S3 برات میاد که مت واتسون کل خودرو را زیر و رو میکنه و از هر نظر تستش میکنه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Porsche 911

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    طراحی های آئودی واقعا بی نظیرن چه قدیم و چه جدید درست بر خلاف بنز و ب ام و که البته اونها هم توی یک سری موارد خراب کردن نه همه رو! پورشه و آئودی همچنان در طراحی داخلی و خارجی عالی عمل میکنن
    در مورد درگ هم باید بگم نسخه قدیمی فوق‌العاده عمل کرد اما می تونیم پیشرفت رو ببینیم که نسخه اسپرت s با نسخه اسپرت تر البته قدیمی تر رقابت میکنه‌

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. UNIVERS

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من تازگی ها کلا به پدال سر نمیزنم.کامنت هم زیاد نمیدم مگر اینکه ببینم موضوع مهمی هست اما این بار مجبور شدم کامنت بدم! متاسفانه پدال نتیجه رو لو داد ولی دوست داشتم فیلم هم ببینم. جمله دود از کنده بلند میشود واقعا میتوان به معنی آن در اینجا پی برد.
    در هر 3 درگ برگزار شد واقعا بابا بزرگ کم نیاورده بود! البته بابا بزرگ ما 5 سیلندر بود و قدرت بیشتری داشت. ولی خب برای RS3 برای سال 2011 هست و برای 10 سال پیشه.
    دود از کنده بلند میشود ?. ولی خداوکیلی S3 جدید خیلی طراحی عالی داره. خیلی جذابه. حس میکنم آئودی بهترین طراحی رو بین آلمانی ها داره. چه محصولات قدیمیش و چه این جدید ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PHILIPP

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      محصولات 1991-2015 مرسدس و 1996-2014 ب ام و طراحیشون خیلی بهتر از آئودی هستش

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ( سابق Audi e_tron gt (audi s8

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        نه واقعا آئودی بهتر است

        موافقم 0
        مخالفم 1
  4. امیر

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    RS3 ماشین خوبیه ولی به نظرم یکم نمای جلو RS3 ناجوره. در کل S3 رو می پسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amin

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    Rs3 که عالیه اما من رو یاد SUV. افسانه ای rs6 انداخت، اون زمان که سنم کمتر بود داخل بازی درایور سانفرانسیسکو از دان وایپر تند تر میرفت ،البته داخل بازی ولی تو دنیا ی واقعی هم من حتی از اوراس بیشتر قبولش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا