آئودیآلفا رومئوبی ام و

نبرد شش سیلندرها، درگ آئودی RS5، ب‌ام‌و M4 و آلفارومئو جولیا QV

بازهم CarWow و بازهم یک درگ جذاب دیگر. این بار مت واتسون و تیمش سه خودروی پرفورمنس شش سیلندر توئین توربو را دورهم جمع کرده‌اند تا یک رقابت جذاب دیگر را برگزار کنند. در این رقابت آئودی RS5، آلفارومئو جولیا کوادریفولیو و ب‌ام‌و M4 حضور دارند که هر سه از لحاظ پرفورمنس و قیمت کاملاً باهم برابر هستند و این موضوع نبرد میان آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند.

نمایندهٔ ایتالیا یعنی جولیا با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور، بیشترین قدرت را از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو بیرون کشیده است. همچنین به نظر می‌رسد آلفارومئو سنتی‌ترین خودروی این جمع هم باشد زیرا گیربکس آن از نوع هشت سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری است، انتقال قدرت آن از نوع محرک عقب است و از لانچ کنترل هم بی‌بهره است. جولیا کوادیفولیو با ۱۵۲۰ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین خودرو و با قیمت ۶۶ هزار پوند گران‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود.

آلمانی‌ها اما در این درگ دو نماینده دارند که به ترتیب حروف الفبا از آئودی RS5 شروع می‌کنیم. در سینهٔ این کوپهٔ آلمانی هم مثل آلفا یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. آئودی با ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین خودروی این رقابت است اما در عوض از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد که نیرو را از یک گیربکس هشت سرعتهٔ ZF تحویل می‌گیرد. RS5 با قیمت ۶۵ هزار پوند کمی از رقیب ایتالیایی ارزان‌تر است.

ب‌ام‌و M4 با قیمت ۶۲ هزار پوند، ارزان‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود درحالی‌که با ۱۶۵۰ کیلوگرم وزن، در بین دو رقیب دیگر قرار می‌گیرد. زیر کاپوت این کوپهٔ باواریایی یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته که ۴۳۱ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین M4 ضعیف‌ترین عضو گروه به‌حساب می‌آید. نیروی موتور در این خودرو هم فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند.

روی کاغذ به نظر می‌رسد این درگ بسیار نزدیک باشد ولی ما نمی‌خواهیم نتیجه را لو دهیم. پس خودتان ویدئوی زیر را تماشا کنید تا ببینید رقابت چگونه پیش می‌رود.

 

مشخصات فنی

آئودی RS5

ب‌ام‌و M4

آلفارومئو جولیا QV

پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۴۳۱ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب عقب
وزن ۱۷۰۰ کیلوگرم ۱۶۵۰ کیلوگرم ۱۵۲۰ کیلوگرم
قیمت ۶۵ هزار پوند ۶۲ هزار پوند ۶۶ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. NISSAN GTR SOLTAN

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    یه مدتی میشه که از carwow درگ خوب ندیدم

    موافقم 23
    مخالفم 6
  2. ارشیاsvj

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    ائودی جاشون گذاشت
    الفا دوم شد چون لانچ کنترل نداره و دیف عقب
    ب ام و هم که ضعیف بود خیلی

    موافقم 21
    مخالفم 14
    1. MAHDI

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      البته پیروز رقابت M4 شد بازم. در پایان پیروز رقابت رو معرفی کرد که M4 تونست 2 امتیاز بیاره و RS5 و آلفارومئو یکی 1 امتیاز.

      M3 و M4 معمولی در خط مستقیم کندتر از همه رقبا هستن چون قدرت خیلی کمتری هم دارن.در مقابل M3 وM4 کامپتیشن نتایج متفاوت داشتن مثلا در درگ مجله CAR CO. ZA نسخه کامپتیشن تونست حتی RS5 چهار چرخ محور رو هم شکست بده.
      اما نسخه M3CS و M4CS که 460 اسب بخار قدرت دارن سریع ترین هستن بین همه رقبا چون زمان 11.9 و 12 رو معمولا ثبت کردن، ولی اختلاف اصلی رو در درگ رولینگ دارن که خیلی پیش میوفتن M4CS و M3CS ?

      موافقم 26
      مخالفم 38
      1. NISSAN GTR SOLTAN

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (187 ديدگاه)

        هر موقع بی ام و میبازه شروع میکنه صد خط کامنت مینویسه بعد ده مدل بی ام و رو با انواع برند های اتومبیل سازی مقایسه میکنه و در نهایت نتیجه میگیره بی ام و سریعترن خودروی روی زمینه?? بعد اخر کامنت خودش لایک هم میزاره ????
        باشه باو حالا اینقد به خودت فشار نیار

        موافقم 50
        مخالفم 24
        1. MAHDI

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          والا فشار رو که تو به خودت میاری اونم از وقتی در همین CARWOW نیسان GTR تیونینگ شده به M8 باخت. هنوز از فکرت بیرون نرفته!!!!!!!
          و اما این رقابت، خوبه پیروز رقابت هم M4 شد. اما تعصب چشمت رو روی واقعیات بسته و کلیپ رو تا آخر ندیدی، شایدهم دیدی اما دوست نداری باور کنی. خنده دار اینجاست مجله ای که رقابت رو انجام داده از 3 رقابت 2 رقابتش رو M4 پیروز معرفی کرده بعد تو با اعتماد به نفس میای میگی باخته.
          من مثل شما نیستم که بگم نامعتبر هستش یا انکار کنم. اتفاقا M4 معمولی در خط مستقیم دقیقا همین عملکرد رو داره. و M4 کامپتیشن سریع تر و نسخه CS خیلی خیلی سریع تر.
          ((قسم میخورم شکست اون رقابت اذیتت میکنه که بارها و بار هاست که داری زیر کامنت های من از این حرفا میزنی. اگه انکار هم کنی خودت خوب میدونی چی دارم میگم، بیخیال اصلا فکر کن خودروی مورد علاقه ات پیروز شده. پس خودتو اذیت نکن))

          موافقم 14
          مخالفم 27
        2. MASIHA

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          صد خط کامنت؟ بی ام و سریعترین ماشین دنیا? اگه خیلی شاخی بیا علمی جواب بده و با اوردن مدرک عقیدش رو به چالش بکش نه با تعصبات بچه گانه!
          من که بیشتر با نظرات و تست های سایت های معتبر سایت ها حال میکنم تا مسخره کردن نحوه کامنت گذاشتن بقیه و نظرات متعصب حالا شما رو نمیدونم. من باشم اول درگو میبینم و بعد نظر میدم.
          از بیمر خوشت نمیاد مجبور نیستی که هیت کنی!!!
          خودش به حد کافی پوز رقباشو به خاک مالیده.
          حالا اونو بیخیال…
          من که نفهمیدم بی ام و کی باخت.
          با کمترین قدرت و گشتاور تونست یه رولینگ رو برنده بشه و با این که وزنش از الفا بیشتر بود تو تست ترمز درخشید.اخر مسابقه هم که امتیاز هارو اعلام کردن با دو امتیاز پیروز شد.
          مشتاقم بهم بگی بیمر کی باخته.
          تازه این m4 معمولی بود وای به حال کامپتیشن و cs.
          ?‍☠️BMW?‍☠️
          انتخاب من تو این درگ الفاس با اون قلب ایتالیاییش که از فراری بزرگ بهش رسیده.
          صداش هم بنظر من بهترین بود.
          در ضمن
          مت جان
          صدای هواپیما چه ربطی به ماشین داره?
          ولی فان بود.

          موافقم 9
          مخالفم 15
        3. NISSAN GTR SOLTAN

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (187 ديدگاه)

          در پاسخ به MAHDI
          اهان ببین معلوم شد دیگه حرف رایگان شاخ و دم نداره که
          قسم میخورم اون درگ بین نیسان و بی ام و اصلا یادم نبود و اصلا اون کامنتی که دادم توی ذهنم نبود و مثل تو فشارش روم نبود??نمیدونم چجوری اون هنوز توی ذهنت مونده
          بعد این جمله که گفتی نیسان gtr تیون شده در برابر m8 شکست خورد اصلا منو ناراحت نمیکنه و باعث خوشحالیم میشه میدونی چرا؟؟؟؟ چند تا دلیل داره اولی اینکه بی ام و بعد از ده سال تلاش‌ تازه تونست یه ماشینی بده که بتونه با نیسان gtr با پلتفرم ده ساله پیش رقابت کنه دوم اینکه اومدی یه درگ غیر معتبر که یه نیسان gtr نمایشی با اون همه بادی کیتو برداشتن اوردن و عملکردش اون چیزی نبود که باید باشه رو اسم بردی و خیلی هم خوشحالی?واقعا از این موضوع خیلی خوشحالم که نیسان gtr با پلتفرم ده ساله رو داری با جدیدترین ماشین بی ام و مقایسه میکنی و این نشون از عظمت نیسان gtr میده واقعا خیلی ممنون ازت
          و اما موضوع جدی تر رو بهت بگم که بیشتر به عظمت نیسان gtr پی ببری و ماه هم بیشتر خوشحال بشیم ،??
          حدود ۸ سال پیش نیسان gtr های ادیشن ۲۰۱۳ و ۲۰۱۲ کاملاااا استوک تایم های ۱۰.۷و ۱۰.۸ ثبت میکردن
          خواستی لینکش هم بهت میدم
          میخوام بدونم اون موقع (۸سال پیش)بی ام و چه ماشینی داشت که استوک بتونه این تایم هارو ثبت کنه؟؟؟؟؟؟؟
          پاسخ: هیچ‌ ماشینی????
          اون موقع که نیسان gtr معرفش شد اصلا بی ام و در حدی نبود که بخواد رقابت کنه
          اینکه از رقابت m8 با نیسان جی تی اری که اون همه بادی کیت داره اینقدر خوشحال میشی واقعا برای ما هم خوشحال کنندست????
          گرچه توی همین carwow رقابتی بود که یه نیسان gtr 630 اسبی(که واقعا دیگه اسم اینو نمیشه گذاشت تیون چون m5 و m8 هم همین حدود قدرت دارن) زد m5 رو لوله کرد که من قسم میخورم هیچ وقت اینو به رخ کسی نکشیدم ولی الان مجبور شدم بگم
          ولی اصلا من هیچوقت این درگارو که مجلات برگذاز میکنن معیار نمیزارم چون هر مجله ای میتونه به نفع بگیره تایم فقط و فقط تایمی که توی پیست مخصوص ثبت میشه
          اگه بحث کل کل باشه که من قبلا هم گفتم نیسان gtr هاس switzer p800 هستن که با قدرت زیر ۷۰۰ اسب هم تایم های ۱۰.۴و۱۰.۲۰ اونم توی زمین معمولی ثبت میکنن خولستی لینک هم میدم
          ولی خب اینارو ول کن
          حرف اصلیم اینه که وقتی میای نیسان gtr با پلتفرم ده سال پیشو با جدیدترین ماشین بی ام و مقایسه میکنی و خیلی هم خوشحالی این باعث میشه ما صد برابر بیشتر خوشحال بشیم که بی ام و بعد ۸ سال تونسته ماشینی بزنه که بتونه با نیسان gtr رقابت کنه????
          و در اخر اینکه توی پیست نوربرینگ هیچ bmw ای حتی به تایم نیسمو نزدیک هم نتونسته بشه??
          نیسان gtr خودشو ثابت کرده و همه اینو میدونن این که دیگه حرص خوردن نداره

          موافقم 10
          مخالفم 4
        4. MASIHA

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          سلام در پاسخ به NISSAN GTR SOLTAN
          اول این که هیچ کسی ابهت و ارزش گودزیلا رو زیر سوال نبرده و ((نمیتونه)) که ببره.
          دوم: اون درگی گه گفتی جیتیار m5 رو لوله کرد
          یکم دقت می کردی m5 معیوب بود?
          اینو هم که دیگه همه میدونن m5 سوپر اسپرتایی که ۲۰۰ الی ۲۵۰ اسب و نیوتون متر گشتاور بیشتری داشتن رو شکست داده و شبهه ای نیس که بخوام توضیح بدم
          در ضمن خیلی جالبه تو میگی پلتفرم ۱۰ سال پیش جیتیار با m8 مقایسه شده اونوقت نمیدونی که gtr یه سوپر اسپرت تمام عبار و m۸ یه گرند تورره؟!
          m8 با 200 کیلو گرررم وزن بیشتر از gtr (دقت کن ۲۰۰ کیلو خیییلی زیاده پیستا بخاطر ۶۰ کیلو از ۷۲۰ میخوره)تو کوارتر ازش سریعتره و وقتی تو 630 اسبی بودن gtr ی که ۳۰ اسب تقویت شده رو نادیده میگیری ۲۶ اسب قدرت بیشتر m8 رو هم باید نادیده بگیری.
          در ضمن شما میگی هیچ بیمری توانایی نزدیک شدن به gtr توی پیست نوردشلیف رو نداره.
          بنظرت بی ام و ای که هیچ سوپر اسپرت واقعی نداره
          سدان ۲۰۰۰ کیلیویی رو بیاره نوربرگرینگ تا ببینیم در مقابل gtr چکار میکنه؟؟؟
          بی ام و کلا مثل فراریه
          تو فاز اعداد و ارقام نیس
          ارادت?

          موافقم 5
          مخالفم 4
  3. MAHDI

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چندان جذاب نبود، هم چون نابرابر بود و هم چون کلی اشکال داشتن.
    آئودی RS5 و آلفارومئو جولیا QV نسخه های جدید هستن اما M4 حتی نکردن M4 کامپتیشن رو بیارن که 450 اسب بخار قدرت داره، در حالی که میتونستن M4CS یا M3CS رو بیارن!!!!!
    اما جالب اینجاست که آئودی RS5 با 4 چرخ محور بودنش و قدرت 450 اسب بخار و 600 نیوتن گشتاور زمان 12 ثانیه رو ثبت کرد دقیقا مساوی با زمان M2CS که اونم زمان 12 ثانیه رو ثبت کرد در حالی که محور عقب هستش 450 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن گشتاور داره.
    یعنی اگه M2CS در این رقابت حضور داشت درگ رو با RS5 مساوی میشد اما بدون هیچ شکی پیروز درگ رولینگ M2CS میشدبین همشون ???

    موافقم 19
    مخالفم 22
  4. nikzad

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    این مت واتسون چرا این شکله یک روز خیلی پوست صاف و خوشفرمی داره یک روز دیگه انگار از کوره برگشته و صورتش پر چاله هست.یک روز همه تو فاز خنده هستن یک روز دیگه همه عزا دارن?.ولی به نظرم من جولیا متعادل ترین ماشین بود و من از بین سه تا ماشین الفا رو بیشتر دوست دارم با اون طراحیه زیباش.

    موافقم 30
    مخالفم 2
  5. Moein

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (894 ديدگاه)

    هیجان ایتالیایی رو کاملا ترجیح میدم به مهندسی آلمانی⁦

    موافقم 14
    مخالفم 8
  6. Mohamad

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خیلی ماشین های خوبین ولی کدومو انتخاب کنیم آخه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. Ali

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    جای خان بزرگ خالی هست Mercedes c63s
    ?

    موافقم 15
    مخالفم 5
  8. AMG///

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    C63 کجاست همه رو لوله کنه

    موافقم 6
    مخالفم 4
  9. AMG///

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    یه c63 میاوردین همه رو لوله میکرد

    موافقم 6
    مخالفم 3
  10. ماکان

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که از مدل سری 7 بی ام و در نسل جدیدش که احتمالاً در سال 2021 یا 2022 معرفی می شود ، نسخه ی اصلی M7 را هم بسازند آن هم جوری که مثل خیلی از مدل های دیگر بی ام و ۲تا نسخه داشته باشد و آن هم یکی همان استاندارد و یکی هم کامپتیشن انشاالله ، البته از لحاظ قوای محرکه جوری باشد که به صورت پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی باشند و مجموع قدرت شان هم در نسخه ی استاندارد حد اقل 850 اسب بخار باشد انشاالله و در نسخه ی کامپتیشن هم حد اقل 900 اسب بخار باشد انشاالله و تولید انبوه کنند . برای خود من به سلیقه ی شخصی خودم اگر که انشاالله نسخه ی M7 را با آن مشخصاتی که گفتم بسازند و تولید کنند یکی از جذاب ترین خودرو ها برایم می شود مخصوصاً نسخه کامپتیشن آن .

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا