آئودیتسلا

درگ شانه‌به‌شانهٔ آئودی RS6 و تسلا مدل X پرفورمنس

بر کسی پوشیده نیست که تسلاها خودروهای بسیار سریعی هستند. تسلا مدل S و مدل X معمولاً به خاطر گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، رقبا را در مسابقه‌های درگ شرمنده می‌کنند؛ اما آیا خودروهای درون‌سوزی هستند که بتوانند مدل X را در درگ مغلوب کنند؟ کارواو تصمیم گرفته آئودی RS6 را در برابر این کراس‌اوور آمریکایی قرار دهد تا ببیند که آیا پیشرانهٔ درون‌سوز توانایی مقابله با نیروی برق را دارد یا نه.

تسلایی که در این درگ حضور دارد از نوع پرفورمنس دو موتوره است که دو موتور الکتریکی آن مجموعاً ۷۷۸ اسب بخار قدرت و ۱۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. باطری‌هایی که برای تأمین انرژی این موتورهای قدرتمند موردنیاز هستند، وزن این کراس‌اوور الکتریکی را به ۲۴۸۵ کیلوگرم رسانده که در درگ می‌تواند به ضرر آن تمام شود. هرچند مدل X پلاد جدید به‌احتمال‌زیاد همهٔ رکوردهای پرفورمنس تسلا را جابجا خواهد کرد اما نباید فراموش کرد که همین مدل X دو موتورهٔ قدیمی هم چقدر سریع است. این نسخه همچنان در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای به چالش کشیدن اکثر سوپرکارها کافی است.

در سوی دیگر این میدان هم آئودی RS6 قرار دارد که می‌خواهد از آبروی خودروهای درون‌سوز دفاع کند. این استیشن زیبا از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو بهره می‌برد که از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت برخوردار بوده و ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این V8 به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده تا نیروی خود را به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو تحویل دهد. خب بااین‌همه، کدام‌یک از این خودروهای خانوادگی در مسابقهٔ درگ سریع‌تر است؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

آئودی RS6

تسلا مدل X پرفورمنس

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو دو موتوره الکتریکی
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۷۷۸ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۱۱۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم ۲۴۸۵ کیلوگرم
قیمت ۹۶,۹۱۰ پوند ۱۰۱,۰۰۰ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. 🔥A.H MOTORS🔥

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (494 ديدگاه)

    خوبه!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      درسته عاشق آئودیم ولی برقی رو به درون سوزها ترجیح میدم

      موافقم 1
      مخالفم 5
    2. ایلیا

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مخصوصا لانچ کنترل فوق‌العاده آئودی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. میثم

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    مدل X خط سقفش از ستون جلو تا ستون عقب جالب طراحی نشده
    در قسمت عقب هم که به در صندوق رسیده نمای خوبی ایجاد نکرده
    جای کار بیشتری داشت
    موافقین؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. نوید محمد

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    کنکور تموم شده ولی باز خبری از محمد رستمی نیست!

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1488 ديدگاه)

      داداش میگفت کلاس نهمه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Ninja

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      نمیدونم شما چرا انقدر به رستمی نژاد گیر میدین رستمی نژاد هست و همیشه به سایت سر میزنه فقط سعی میکنه کامنت نزاره همین بعضی موقع ها هم وارد اکانت نمیشه

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. نوید محمد

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (140 ديدگاه)

        شما از کجا میدونید؟
        جزو دوستان شما که نبود.

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Waffen ss

          ۱۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          جز دوستان من بودن
          سر به سایت خیلی کم میزنن و حوصله کامنت دادن هم نداره

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. ( Only she reminds me of love )

          ۱۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          شما چه گیری به من داری بچه فکر کردی اگه به سن این و اون گیر بدی در چشم ما سن بالا جلوه میکنی؟!؟
          مثل تو زیاد دیدم……

          موافقم 0
          مخالفم 2
    3. Amirreza

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      به نظر من نود و نه درصد کسایی که سعی میکنن بقیرو کم سن نشون بدن خودشون زیر ۲۰ سالشونه چون اینجوریه که فکر میکنن اگر خودشونو به این موضوع حساس نشون بدن بقیه فکر میکنن خیلی سنشون بیشتره من با این قضیه مشکل ندارم چه بسا که نوجوونا بتونن اطلاعات بیشتری نسبت به ما داشته باشن ولی من نمیدونم چرا سنشون رو مخفی میکنن ، مگه کم سن بودن یه نقطه ضعفه ، در هر صورت چه نوجوون باشین چه بزرگسال باید احترام رو تو کامنتا رعایت کنید و نظرتونو بگید حالا یا بقیه موافقن با نظرتون یا موافقن

      موافقم 3
      مخالفم 0
    4. ارشیاSVJ

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      اخه چیکار کنه.
      کامنت میده گیر میدین.
      نمیده گیر میدین.
      ای بابا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ( Only she reminds me of love )

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        به خدا ارشیا جان گیر افتادیم.
        کامنت میدیم گیر سه پیچ میدن….
        نمیدیم میگن طرف فیک بود……..
        حرفت کاملا درسته.❤❤❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    مهم اینه که با سیستم درایو ۵ سال پیش و تکنولوژی باتری ۲۰۰۶-۲۰۰۵ رقبای اصلیش (اوروس و ترک هاوک و کاین و…) حرفیش میشن یا نه…!؟

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. محمد امین

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      Rs6 خیلی شانه به شانه اش بود ، ولی میدونید همین rs6 مال چند سال پیش هست تکنولوژی هاش، مال زمانی که تسلا نبود ، البته مدرن هم شده در این مدت، اما پایه اش قدیمی هست ، وبا این وجود برد ،

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. Amirreza

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      المیراج جان بردن ماشینای بنزینی تو درگ همونطور که خودت میدونی برای ماشینای برقی ساده تره ، حتی ممکنه etron gt rs توی درگ r8 v10 رو مغلوب خودش کنه ، و دوم اینکه اوروس رقیب این ماشین نیست چون بنزینیه رقیب این ماشین باید یه شاسی بلند برقی باشه مثل جی ال اس برقی یا کیو ۸ برقی یا همون اوروس برقی که چون نیستن پس رقیبشون نیست

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. R@m!n

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      رفیق اوروس و ترک هاوک رقیب این نیستن.

      واسه بالا بردن برندت به در و دیوار نزن این هزار بار

      برقی با برقی بنزینی با بنزینی

      درکش سخته واست یا دوست داری یه مشت بحث بی محتوا راه بندازی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. Silent

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    برا اینکه تفاوت TESLA plaid X که تو راهه با این مدل بهتر درک شه برا کسایی که جنون پرفورمنس دارن: شتاب 2.5 و رکورد 1.4 مایل 9.9 ثانیه چنتا شاسی رکورداش رو بزارید خودتون البته رو اسفالت سرد جاده

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. محمد امین

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      منکه جنون پرفورمنس دارم ، ولی پرفورمنسی ندیدم
      شما خودت رو از سر پشت‌بوم پرت کنی ، شتاب گیری سریع تری داری ، بعدش هم خودم میگیرم پایین
      خیالت راحت ، تا پشت بوم رو داری تسلا میخوای چه کار، پرفورمنس فقط پشت بوم ، حالا بیشتر خاصی تند بری ، سر کوه خودت رو پرت کن ، ولی خب اونجا دیگه صدی به نود کارت تمومه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Silent

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        “منکه جنون پرفورمنس دارم ، ولی پرفورمنسی ندیدم” دارم می گم PLAID X که تازه زمان تحویلش هست! شما چنان تعصب گرفتت که تشخیص نمی دین این مدل مورد بحث نیست 😂… تز پشت بوم و بدین همون برنداا که دارن برا صدم ثانیه سریع تر بودن 220 هزرا دلار پول می گیرن. اوروس لامبو مشخصا با پرفورمنس 11.3ثانیه VS پلید X مدل 9.9 ثانیه

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. محمد امین

          ۱۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          سایلنت اتفاقا منظورم همین پلید بود ، اگر روزی ماشینی بسازید که صفر تا صد رو در ۱ ثانیه بره و چهارصد متر رو در ۶ ثانیه ، بازهم معنی این پرفورمنس نیست
          شتاب معادل نیرویی هست که به واحد جرم میرسه ، هرچقدر نیرو بیشتر باشه شتاب بیشتره، حالا مگه بالابردن نیروی موتور های برقی کاری داره… ، خودتون اگر خلاق باشید میتونید موتور الکتریکی با دوریختنی های خونه بسازی که بتونه به راحتی خودت رو جابه جا کنی ، البته اگر مهارت لازم رو داشته باشی
          حالا اگر تونستی یه موتور بنزینی بسازی که همین مقدار کار رو انجام بده با دور ریختی های خونتون … اگر پیام های اللهی هم نازل بشه بر شما باز هم نمیشه

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Amirreza

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        مشکل اینه که پشت بوم یه بار مصرفه ولی من دوست دارم یه درگ بزارن بین سرعت من از پشت بوم و سرعت ریماک کانسپت ۲ روی اسفالت تا ببینیم برق برندس یا پشت بوم😂

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد امین

          ۱۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          اگر از مقاومت هوا صرف نظر کنیم و شتاب جاذبه ی متوسط همون ۹.۸ باشه ، و ارتفاع پشت‌بوم ۱۵۸ متر باشه که شما فرصت رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیل متر برساعت رو داشته باشید ،به صورت آرمانی در ۲.۸۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در ۵.۶۷ ثانیه به ۲۰۰ کلومتر بر ساعت از حالت سکون می‌رسید، و این تقریبا در صفر تا صد کند تر از ریماک هست ولی از صفر تا دویست تق یبا همون تایم هست ، و در صفر تا سیصد این اختلاف بیشتر میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. porsche

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      اره عین زیر ۲ ثانیه تو قیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محمد امین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    واقع این بنزینی ها چه قدر خوب هستن
    با وجود کلی قدرت و گشتاور کمتر عالی بود , اگر میخواید بگید تسلا سنگین تره جبران میشه، نه خیر نمیشه ، اگر ۸ تن هم بود با اون گشتاور زیا که از هیچی شروع میشه ، عین خیال تسلا نبود

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. سهند

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    الان قیافه طرفداران تسلا دیدنی است😅
    آئودی rs6 اوج مهندسی آئودی است و در کنارe63s واگن بهترین استیشن پرفورمنس است.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. GT

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      البته پانامرا اسپورت توریزمو را هم فراموش نکن چون سریعترین استیشن واگن دنیاست و بسیار زیبا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سهند

        ۱۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (662 ديدگاه)

        بله راست میگید آن را فراموش کردم بگم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Kf

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (505 ديدگاه)

    هیچی‌ بنزنین نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. علی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (222 ديدگاه)

    تنها مشکل rs6 نسبت به رقبا وزن زیادش چند سالی هم هست که فقط طراحی تغییر میده روی پیشرانه کار نمیکنن زیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GT

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      یکی از نقاط ضعف آئودی صدای افتضاح پیشرانه هست، پیشرانه V8 آئودی به اندازه پیشرانه چهار سیلندر مرسدس هم ازش صدا در نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. GT

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بالاخره رسوایی تسلا و تبلیغات دروغین آشکار شد
    وقتی جرمی کلارکسون تو مسابقه درگ با همین مدل X از R8 جلو زد نمی‌دونست که داره با دست خودش گور بنزینی ها را میکنه ولی حالا بعد چند سال مشخص شد شتاب اولیه تسلا بی ارزشه حالا صبر کنین هنوز هم مونده، یکی دیگه از ادعاهای پوچ در مورد خودروهای برقی ( البته نه فقط تسلا) هزینه نگهداری نصف بنزینی ها بود، اما معلوم شد دو برابر خودرو های بنزینی هزینه نگهداری دارند!
    خورشید پشت ابر نمیمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. SF90 STRADALE

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    همیشه گفتم ، بازم میگم که هیچی درون سوز نمیشه
    جناب هوراچیو پاگانی در گردهمایی اسپرت سازان ایتالیایی بنام Valley Fest گفت که ما اولویت اول و آخرمون حفظ درون سوزهاست ولی چکار کنیم که حریف سیاست نمیشیم و به اجبار باید راهی که دلمون نمیخواد رو بریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ 👑🇩🇪

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      این پاگانی چقدر مشتی هست 😎

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    من از استیشن خوشم نمیاد ولی rs6 برام فرق داره واقعا عالیه بهترین استیشن ساز آئودی هستش واقعا هم جلوی تسلا عالی بود
    من فکر میکنم که این rs6 ماشین شخصی مت واتسون هستش توی همه درگ ها هستش حتی اگر ربطی هم نداشته باشه این ماشین هست دقیقا همون رنگ هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بهزاد

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    احتمالا دو مدل x و s جایگزینی نداشته باشند و الانم سطح فروششون کم شده چون تقاضا رفته سمت محصولات ارزان تسلا y و ۳.
    با ورود لوکس های آلمانی و افزایش تیراژ تولید، تسلا شانسی در این قسمت(لوکس) بازار نداره و در کلاس میانی هم باید منتظر بمونیم ببینیم تسلا میتونه از امواج رقبا در امان بمونه یا خیر.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Silent

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      😂😂😂 میرسونم دست ماسک … سطح اطلاعاتت پرت کامله به همین سادگی. فروش مدل x و S کم شده چون از 1 سال پیش خریداراش توو صف مدل 2021 بودن

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Waffen ss

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        شکست خوبی بود….

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. akrh78

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      تسلا اگه بتونه فاصله پنلاش رو به کمتر از قطر سوراخ لایه اوزون برسونه میشه تو رده اقتصادی سطح بالا جاش داد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا