آئودی

درگ برادران همسان! آئودی RS6 در برابر RS7

آئودی RS6 و RS7 غیر از بدنهٔ متفاوت، تقریباً به‌طور کامل باهم یکسان هستند. این دو ماشین وزن تقریباً یکسانی دارند و هردو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کنند که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در مورد سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با لانچ کنترل نیز همین‌طور است؛ اما با همهٔ این‌ها، اگر این دو آئودی یکسان در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار گیرند نتیجه چه خواهد بود؟ کارواو در ویدئوی جدید خود می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد.

این رقابت زیر بارش شدید باران برگزار شده و مسیر کاملاً خیس است. بااین‌حال پس از آغاز درگ، RS6 به لطف واکنش سریع‌تر راننده توانست جلو بیفتد اما در ادامه RS7 هم عقب‌ماندگی خود را جبران کرد و دو خودرو هم‌زمان ظرف ۱۲.۶ ثانیه از خط پایان گذشتند؛ بنابراین، RS7 به دلیل نرم‌افزار متفاوت گیربکس، بدنهٔ آئرودینامیک‌تر، لاستیک‌های متفاوت یا هر دلیل دیگری، علیرغم شروع ضعیف در پایان نهایتاً توانست هم‌زمان با برادر استیشن خود به پایان مسیر ۴۰۰ متر برسد. این لیفت‌بک قدرتمند در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز به لطف پاسخ سریع‌تر گیربکس، به‌راحتی از RS6 جلو افتاد.

سپس مسابقهٔ رولینگ دوباره تکرار شد اما این بار هردو خودرو در اسپرت‌ترین تنظیمات خود قرار گرفتند و تعویض دنده به‌صورت دستی انجام گرفت. در اینجا نتیجه برعکس شد زیرا یکی از تعویض دنده‌های RS7 خراب شد و RS6 توانست به پیروزی برسد. نهایتاً اما در مسابقهٔ رولینگ سوم هیچ مشکلی در خودروها یا راننده رخ نداد و هردو ماشین تا انتها شانه‌به‌شانهٔ هم پیش رفتند. آخرین نبرد میان این دو برادر آلمانی هم آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت بود که بازهم نتیجه بسیار به هم نزدیک بود. البته این تعجبی ندارد زیرا هردو خودرو ترمزهای یکسان و وزن تقریباً یکسانی دارند RS6 صرفاً حدود ۱۰ کیلوگرم سنگین‌تر است که اختلاف ناچیزی محسوب می‌شود. در پایان اما شما اگر بخواهید از بین این دو آئودی اسپرت و قدرتمند یکی را انتخاب کنید، آن RS7 خواهد بود یا RS6؟

مشخصات فنی

آئودی RS7

آئودی RS6

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۶۵ کیلوگرم ۲۰۷۵ کیلوگرم
قیمت ۹۸,۵۹۰ پوند ۹۵,۴۴۰ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    از همه نظر RS 6 بهتره
    چون با قیمت برابر، فضای بیشتر و پرفورمنس یکسانی داره

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. MR.JD

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      با شما موافقم ولی استدلالتان زیاد درست نبود به نظر من :
      RS6 چیزیه که از همه رقیب هایش یک کلاس بالاتره (منظور از رقیب هایش ای کلاس یا سری پنج استیشین )
      اما RS7 در مقابل رقیب هایش ( AMG_GT63 / M8gc / Panamera ) بیشتر یک آئودی هست تا موشکی زمین به زمین
      البته مطمعن نیستم که RS6 RS7 رقیب E63 است یا AMG_GT63 / رقیب M5 هست یا M8

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. حسین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    مت واتسون آدم جذابیه رفتم تو اینترنت یکم در موردش تحقیق کنم ولی چیزی پیدا نکردم.اما برای جرمی کلارکسون دانستی ها ماشین هایی که دوست داره و… هست.

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      پاسخ به حسین
      الان داری جرمی کلارکسون را با مت واتسون مقایسه میکنی؟!

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        نه.ولی خب خیلی تو درگ‌ها هستش و معروفه خواسم یکم چیز درموردش بدونم ولی پیدا نکردم.جرمی طنز و… است.این خیلی دیده می‌شه این فکر کنم هر روز کارش درگ وتست کردنه.

        موافقم 4
        مخالفم 0
  3. MahyarMAR

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    چی شد الان

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. Ramin

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    کلا از آئودی بدم میاد اما انتخابم rs7

    یه 3 هزار پوند گرونتره. ولی ارزش داره. خیلی پرفورمسنی بیشتری داره و سریعتره
    یه کم هم آپشن هاش بیشتره… ( هردو درگ 400 مترو در 11.6 ثاینه رفتن )

    ولی 98 هزار پوند به عبارتی میکنه 105 هزار دلار. یا در همین حدود. یه خودره گرونه…

    پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس…

    موافقم 5
    مخالفم 16
    1. نوید جهرمی

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3688 ديدگاه)

      وقتی بری تو نمایندگیش اعتراف میکنی که بهترین آئودی, RS7 هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. R@m!n

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    کلیپای drivetribe خیلی خوبن ریچارد هموند و جیمز می ماشینارو بررسی می کنن. خواهشا از اونام بزارین

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. مهرداد كمال

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    هر دو عالین اما من فست بک رو ترجیح میدم

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      این لیفت بک هست نه فست بک البته از نظر ظاهری تفاوت چندانی با هم ندارند
      فست بک به خودروهایی مثل بی ام دبلیو ام هشت گرن کوپه گفته میشه که صندوق عقب اونا شبیه سدان های معمولی هست

      موافقم 6
      مخالفم 1
  7. MAHDI

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    RS7 انتخاب جذاب تری هستش ?

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. akrh78

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    درگ اصولی ینی این
    چیزی که علم میگه و چیزی که اتفاق میفته توی درگ یکسانه
    rs7 به دلیل فرم بدنه آیرودینامیک تر و 10 کیلو وزن کمتر تونست rs6 رو بگیره

    حالا اگه همین درگ رو کانال وزین کارلاو برگزار میکرد یکیشون با اختلاف 2 طول ماشین برنده میشد

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. ?Ali Hossein?

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    زمونه دست مارو میگیره برادر از برادرش سیره تودیر رسیدی خیلی دیره…

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا