آئودیسیتروئن

دوئل آئودی A1 و سیتروئن C3

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت دوازدهم، دومین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت

دوئل‌های گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فولکس‌واگن پولو و کیا ریو

مجموع آراء: ۱۰۷۹

آراء کیا ریو: ۱۱۶

آراء فولکس‌واگن پولو: ۹۶۳

پیروز دوئل: فولکس‌واگن پولو با کسب ۸۹ درصد از کل آراء

 

سیتروئن C3

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: PF1 پژو-سیتروئن

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۰۵,۲۷۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۰۸,۹۴۱ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۸ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۳ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۵۹ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۸ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر متمایز، تکنولوژی‌های زیاد، سواری راحت

نقاط منفی: فرمان مبهم، حرکت گهواره‌ای در پیچ‌ها، پیشرانه‌های پرسروصدا

 

آئودی A1

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۸

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MQB A0 گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸۴,۰۷۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۲,۶۳۴ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۰ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۴۹ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر شیک، کابین رده بالا، طراحی کاربردی

نقاط منفی: لیست محدود پیشرانه‌ها، قیمت گران

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی A1

سیتروئن C3

پیشرانه ۱ لیتری I3 ۱.۲ لیتری I3
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۱۵ اسب بخار ۱۱۰ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر ۲۰۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۹.۴ ثانیه ۱۰.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۹ لیتر ترکیبی ۴.۹ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۱۰ گرم/کیلومتر ۱۱۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۰ لیتر ۴۵ لیتر
وزن ۱۱۲۵ کیلوگرم ۱۱۶۵ کیلوگرم
طول ۴.۰۳ متر ۴.۰۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۶ متر ۲.۵۴ متر
حجم صندوق بار ۳۳۵ لیتر ۳۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۱۷,۷۰۰ پوند ۱۲,۱۴۵ پوند
قیمت موردبررسی ۱۹,۶۴۷ پوند ۱۶,۴۸۱ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10242436]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    قطعا ائودی
    طراحی بهتر و به روزتر و کیفیت بیشتر
    فنی بهتر جادار و صندوق بزرگتر و در اخرم برند!
    تنها نقطه ضعفش قیمتشه ک بنظرم بقیه موارد جاشو‌پر میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (173 ديدگاه)

    بخاطر شتاب بیشتر طراحی داخلی بهتر ائودی رای من
    ائودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آخ جون بلاخره داریم به مرحله فینال میرسیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نیما

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (336 ديدگاه)

    آئودی فنی بهتره ولی سیتروئن 5500 پوند ارزون تره در قیمت پایه
    من به سیتروئن رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      قیمت سیتروئن بینظیره با این کیفیت
      یعنی اگه انتخاب در دنیای واقعی بود، قطعا با این قیمت فوق العاده سیتروئن رو انتخاب میکردم
      اما چون اون طرف فولکس رای آورده ترجیح میدم خودروی قوی تر رو برای رقابت باهاش انتخاب کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    تو ۹۵% موارد هم سطح هستند ولی شتاب آئودی یه ذره بهتره…..ولی خداییشششش با اون اختلاف قیمت ارزش خرید سیتروئن خیلی بیشتره
    ( البته آمار فروش هم گویای هم چیز هستش )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهاري

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    طراحی داخلی وبیرونی ائودی خیلی جا افتاده تره و زیباتره من ائودی رو انتخاب می کنم
    به نظره من گرونی نقطه ضعف نیست اتفاقأ نشان دهنده مزیتشه که تکنولوژی بیشتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      گرونی نقطه ضعفه، البته من بخاطر علاقه ای که به برند ائودی داشتم آئودی رو انتخاب کردم ولی اگه در دنیای واقعی بخوام انتخاب کنم حتما جنبه ی اقتصادی مساله رو در نظر میگیرم و ماشین بصرفه تر رو انتخاب میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. saeed

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    برام جالبه جدای قیمتی اگه بزاریمش کنار واقعا کسی این مدل سیتروئنو به آئودی رو چه حسابی باید ترجیح بده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Saeed(peugeot

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      دوست عزیز این آمار و ارقام فروش واسه اروپا
      هستش….و اروپایی ها روی هزینه هاشون خیلی دقت نظر دارن…
      مثل مصرف سوخت کمتر
      آلایندگی کمتر = مالیات کمتر
      هزینه نگهداری پایین تر و غیر…..
      تو همین سایت چند هفته پیش مقایسه فولکس آرتئون با پژو ۵۰۸ جدید بود که پژو تو اون رقابت رتبه اول رو آورد….پژو ۵۰۸ جدید فوق العادس ولی بیشترین امتیازش روی هزینه نگهداری و قیمت پایین ترش بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        دوست عزیز آلایندگی و مصرف سوخت و گارانتاشیون که یکسانه.فاصله محوری و حجم صندوقه آئودی هم که بهتره.شتابشم که یه سر و گردن بالاتره.برندشم که آئودی یه سر و‌گردن بالاتر از سیتروئنه .منم گفتم جدای بحث قیمتی.مقایسه هم که بین این دو برند هست نه گروه psaو گروه فولکس.بعد یه سوال شما چجوری رسیدید به تبلیغ پژو ۵۰۸!!!من گفتم ۵۰۸ از آرتّون بهتره؟!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. علی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا منم با نظر دوستان موافقم..
    اصلا به هیچ وجه اختلاف قیمت بین این دو تا معقولانه نیست.
    یعنی سیتروین چیزی کم نداره نسبت به رقیبش که اینقدر گرونه…
    c3 هم ظاهر خاص تری داره
    هم فروش بالاتر…….تو بحث نرمی و سواری و حرف همیشه واسه گفتن داشته.
    رای من c3 هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو این کلاس شتاب مهم نیست اگر شتاب بخای میتونی نسخه اسپورت این ماشینو بخری انتخاب من سیتروئن چون خیلی قیمت مناسبی داره و مصرفش هم خیلی مناسبه و البته به علت حجم بیشتر موتور توربوها بوست کمتری دارن در نتیجه اصطحلاک ماشینم کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mآsكvيch

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    نمیشه کیفیت آئودی رو بیخیال شد و سیتروئن رو انتخاب کرد
    کیفیت بالاتر قیمت بالاتر هم داره و یه سری چیزهارو نمیشه رو کاغذ و جدول نشون داد مثل لذت رانندگی،ایمنی،ماندگاری،هندلینگ و غیره که تو این موارد قاعدتا باید آئودی سرتر باشه با توجه به اینکه نمره بالاتری هم گرفته
    البته سیتروئن قیمت پایینی داره و فروش خوبی داشته و خیلی اروپایی پسنده و نشون میده اونم ماشین خوبی هست اما خب برند لوکس آئودی یه چیز دیگست با احترام به Saeed Peugeot و باقی دوستان فرانسوی فن ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      عه؟!!
      راست میگی؟!!
      با احترام به فرانسوی فن‌ها؟!!!!!!!!!!!!!!
      خدایی تو دیگه نمیخواد از احترام به علایق دیگران حرف بزنی که مرغ پخته تو قابلمه خنده‌ش میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Landscape

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (174 ديدگاه)

    نظر من c3
    از لحاظ فنی زیاد با هم تفاوتی ندارن فقط تو بحث ایمنی آئودی یکم بهتره
    در عوض سیتروئن خیلی کاربردی و تو شهر بیشتر به درد میخوره قیمتشم که خیلی مناسبه
    از لحاظ طراحی بیرونی نمای عقب سیتروئن برای من زیباتر ولی از نمای جلوش زیاد خوشم نمیاد
    در آخر کاربایر هم امتیاز بیشتری برای سیتروئن لحاظ کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینکه ائودی برند فوق العاده ایه شکی نیست چه کیفیت و چه در بحث موتور حرفی نمیمونه فقط کافیه اسم یکی از برندای المانی و بشنوی دیگه حرفی نمیمونه…
    اما وقتی اصولی مقایسه میکنیم در وهله اول ادم جیبشو میبینه انتخاب میکنه!! در صورتی که نیازی نباشه ائودی انتخاب خوبیه اما فضای صندلی عقب سیتروئن جا دار تره و شتابشم خیلی پایین نیست نسبت به ائودی تمام این موارد باعث میشه سیتروئن انتخابی هوشمندانه تریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ahmad

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    هر دو تا رو میپسندم ، هردو تا از مورد علاقهام هستند ، ولی با توجه به قیمت و اینکه طرافدار سیتروئن هستم سیتروئنو انتخاب میکنم ، به نظرم طراحی داشبورد سیتروئن قشنگتره اما کیفت داشبورد آئودی بهتره ، تو عکس هم به نظر جا پای صندلی عقب سیتروئن بزرگتر میاد که مسلما برای کسی که عقب میشینه فضای بیشتری داره در کل فکر میکنم سیتروئن کاربردی تر باشه ، ولی آئودی هم عشقه ، عشق .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mehdi

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تو این کلاس مهمترین فاکتور قیمت ماشیه متاسفانه رای دذهنده ها به این نکته هیچ توجهی نکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Muty

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    نخونده رای دادم !
    آئودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه چیزی رو دوستان باید بگم که بدونید سیتروئن c3سایپا با قدرت ۱۶۰ اسب بخار ارزه میشه و تنها سیتروئنی که با این قدرت تولید میشه جالبه بدونید در ایرانه حالا اگه سیتروئن سایپا رو با ائودی اگه بخوایم مقایسه کنیم رای من سیتروئنه ولی اگه بخوایم سیتروئن ۱۱۵ اسب بخاری رو مقایسه کنیم رای من آئودیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مانی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    ظاهر سیتروئن قشنگتره،داخل آئودی ممکنه از نظر بعضی‌‌ها قشنگتر
    باشه ولی‌ کاملا شبیه فولکسه،آئودی یخورده بهتره ولی‌ خوب خیلی‌ گرونتره
    بنظر میاد هنگام خرید سیتروئن گزینه مناسبتریه
    هرچند من به آئودی رأی دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (25 ديدگاه)

    با بلایی که ایرانخودرو سایپا سر برندهای فرانسوی آوردن مردم اکثرا میزنن آئودی با اینکه هیچکدوم رو از نزدیک ندیدن. ولی نسبت به قیمت سیتروئن به نظر با ارزشتره، فروشش هم گواهه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا