آئودی

رندرها و اطلاعات آئودی S5 کوپه مدل 2017

مدتی است که زبان طراحی آئودی کمی قدیمی و تکراری شده است؛ اما به‌تازگی رندرهایی از آئودی S5 کوپه توسط وب‌سایت ایتالیایی اومنی‌اتو به بیرون درز کرده است. البته هنوز مطمئناً نمی‌توان گفت S5 کوپه دقیقا به همین شکل خواهد بود یا نه؛ اما این رندرها به آنچه که ما بارها در تصاویر مربوط به نمونه آزمایشی دیده‌ایم، شباهت دارد. بر اساس تصاویر جاسوسی که از S5 کوپه در حین آزمایش شکار شده بود، این‌گونه استنباط می‌شد که این خودروساز آلمانی همچنان محافظه‌کارانه عمل کرده و تغییرات جزئی و تقریباً کمی را در  S5کوپه به وجود آورده است.

2017-audi-s5-coupe-render-by-omniautoit
وقتی این احتمالات قوی‌تر می‌شود که ما به طراحی نسل جدید A4 دقت می‌کنیم. نسل جدید این خودرو نیز با تفاوت‌های در قیاس با نسل قبلش عرضه شد؛ بنابراین انتظار می‌رود که S5 کوپه هم‌چنین سرنوشتی داشته باشد. با توجه به اینکه A4 و S4 های سدان و آوانت نسبت به نسل قبل اندازه بزرگ‌تری داشتند، می‌توان منتظر افزایش سایز در خودروهای A5 و S5 هم بود. این موضوع باعث افزایش فضای موجود در کابین به‌ویژه‌ در صندلی‌های عقب خواهد شد که در ارتباطی مستقیم با فاصله دو محور خودرو از همدیگر قرار دارند.

2017-audi-a5-coupe-rendered-once-more-artist-admits-it-looks-boring_2
مشخصات پیشرانه خودرو قبلاً اعلام‌شده است. یک موتور ۳ لیتری توربوشارژر V6 کاملاً جدید که در S4 سدان و آوانت نیز به‌کاررفته است. ۳۵۴ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور برای این خودرو مناسب به نظر می‌رسد. این موتور به S5 کوپه اجازه می‌دهد تا صفرتاصد کیلومتر بر ساعت را در ۴.۷ ثانیه طی کند (تقریباً برابر با صفرتاصد S4 سدان). حداکثر سرعت خودرو (محدودشده) نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

2017-audi-a5-coupe-rendered-once-more-artist-admits-it-looks-boring_1
در کنار S5 کوپه، خودرو RS5 کوپه نیز از همین موتور استفاده خواهد کرد با این تفاوت که همانند خودرو SQ7 از تکنولوژِی e-TURBO بهره‌مند خواهد بود. شایعات بر این اساس است که RS5 کوپه دارای تقریباً دارای خروجی ۴۵۰ اسب بخاری خواهد بود. همچنین در دور موتورهای پایین‌تر هم گشتاوری بهتری نسبت به S5 کوپه تولید خواهد کرد.

2017-audi-a5-coupe
با توجه به معرفی A5 کوپه در دوم ژوئن سال جاری میلادی، انتظار می‌رود S5 کوپه نیز در اواخر سال ۲۰۱۶ یا اوایل ۲۰۱۷ معرفی شود.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ولی ائودی بهترین برند سال 2016 شناخته شده.حتما رضایت کافی بدست اورده که شده بهترین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    چرا انقد حجم موتوراشو میاره پایین؟ دیگه حداقل به RS5 رحم میکرد بد نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاسین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام و تشکر از آقا مهرداد!یکی نیست به من بگه این دیدگاه من کدوم سوراخ موشی قایم شده؟من در موضوع کشنده مان نظری دادم ولی نبودش که!زرشک منو باش با چه آب وتابی واژه مان رو موشکافی کرده بودم!خب آئودی یه برندی هست که محصولاتش توسط اشخاصی خریداری میشه که زندگی آرام البته با کمی چاشنی هیجان رو میطلبند!که مشخصات فنی خودرو گواه همه چیز هست!و در آخر به نظر من برا این دسته خودروها ای رقم سرعت کافیه مگه این خودروها غیر گاراژ منزل و پارکینگ محل کار جای دیگه ای هم تجربه می کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hamed Ferrari

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    نارنجیه خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Reza

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (96 ديدگاه)

    بَه عجب چیزی شده ???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا