آئودی

رندری از نسل جدید آئودی RSQ3

آئودی به‌تازگی نسل دوم کراس‌اوور Q3 خود را رونمایی کرده تا به نبرد با ب‌ام‌و X1 و مرسدس بنز GLA بپردازد. نسل جدید این ماشین به لطف ابعاد بزرگ‌تر نسبت به نسل قبلی به همراه طراحی داخلی و خارجی، فناوری‌ها، پیشرانه‌ها و حتی پلت‌فرم کاملاً جدید، قصد دارد سهم بیشتری از بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس را تصاحب کند؛ اما پروژهٔ توسعهٔ نسل جدید Q3 هنوز به پایان نرسیده است چراکه آئودی هم‌اکنون روی نسخه‌های عملکرد بالای این خودرو یعنی SQ3 و RSQ3 کار می‌کند. در همین رابطه، X-Tomi رندری از چهرهٔ احتمالی RSQ3 جدید طراحی کرده است. ازجملهٔ ویژگی‌های منحصربه‌فرد RSQ3 جدید در این رندر می‌تواند به جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ، سپرها و رکاب‌های بازطراحی شده، تریم مشکی‌رنگ، نشان‌های RS، ارتفاع کمتر از سطح زمین و رینگ‌های بزرگ‌تر اشاره کرد.

در رابطه با پیشرانهٔ نسل جدید RSQ3 اما شایعه شده که آئودی اسپرت از موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ مدل RS3 در آن استفاده خواهد کرد. این موتور در RS3 قدرتی برابر با ۴۰۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۴۸۰ نیوتن متر تولید می‌کند که می‌تواند در RSQ3 هم همین خروجی را داشته باشد. اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، نسل جدید این کراس‌اوور اسپرت احتمالاً می‌تواند در حدود ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما برای اینکه چهرهٔ نهایی نسل جدید RSQ3 را ببینیم و بفهمیم در زیر کاپوت آن چه خبر است، باید تا اوایل سال آینده یعنی زمانی که انتظار می‌رود رونمایی گردد صبر کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا