آئودی

آئودی RS6 آوانت در گذر زمان…

نزدیک به دو دهه است که استیشن پرقدرت آئودی یعنی RS6 آوانت مشغول دلبری است. این استیشن پرفورمنس در سال ۲۰۰۲ و با استفاده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری توئین توربوی ۴۴۴ اسب بخاری و در قالب بدنه‌ای جادار و کاربردی معرفی شد. فرم کلی این خودرو در ۱۷ سال گذشته تغییرات اساسی نداشته اما زیر پوست خودرو اصلاحات زیادی صورت گرفته است. در ویدئویی که بازهم کار کانال یوتیوب Cars Evolution می‌باشد سیر تکاملی این خودرو از نظر طراحی، پرفورمنس و تکنولوژی را مشاهده خواهیم کرد.


آئودی RS6 آوانت از نظر پرفورمنس بهبودهای قابل‌توجهی داشته است. در سال ۲۰۰۴ بود که مدل پلاس این استیشن پرقدرت ظاهر شد و از همان پیشرانه‌ی ۸ سیلندر اما با قدرت ۴۷۳ اسب بخار استفاده کرد. سقف سرعت این خودرو به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت رسیده بود و سقف تولید ۹۹۹ دستگاهی داشت.


آئودی در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت RS6 آوانت را به قوی‌ترین حد خود برساند. این خودرو در آن زمان خروجی ۵۷۲ اسب بخاری و حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی داشت. در دل این استیشن جذاب پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو جای گرفته بود.


دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۰ بود که آئودی اقدام به معرفی RS6 آوانت پلاس کرد. قدرت این خودرو تغییری نکرده بود اما حداکثر سرعت به ۳۰۲ کیلومتر در ساعت رسید و تنها ۵۰۰ دستگاه از آن ساخته شد. قلب این خودرو در سال ۲۰۱۳ تغییر کرد و پیشرانه‌ی ۵ لیتری مشهور جای خود را نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو دارد. قدرت این پیشرانه به ۵۵۲ اسب بخار کاهش یافته بود اما حداکثر سرعت همچنان به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شد. این برای اولین بار بود که محصولات RS آئودی به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی استفاده می‌کردند.


اما ارباب حلقه‌ها سرانجام به‌صورت رسمی اعلام کرده که مدل سال ۲۰۲۰ این استیشن وارد بازار آمریکا خواهد شد. RS6 آوانت ۲۰۲۰ همچنان از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند اما حالا با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی همراه شده تا پرفورمنس بهتری داشته باشد. این نیروگاه قدرت ۵۹۱ اسب بخاری تولید می‌کند. اگرچه زمان عرضه‌ی این خودرو در آمریکا مشخص نیست اما فروش آن در آلمان و دیگر بخش‌های اروپا از سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. net

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    ماشینهای استیشن زشته و حس ماشین امبولانس جنازه کش به ادم دست میده .چرا ایودی بجای تولید این مدل استیشنها یه کم ابعادش بزرگتر نمیکنه تا کراس اور بشه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا