آئودی

سیستم ایمنی افزایش ارتفاع آئودی A8 در زمان تصادف

خودروهای لوکس مدرن به حدی از تکنولوژی‌های روز برخوردار هستند که به سختی می‌توان همه‌چیز را پشت یک بدنه‌ی پر زرق و برف و کابینی سطح بالا و زیبا پنهان کرد. نسل فعلی آئودی A8 مثال بارز این موضوع است.


جدیدترین نسل پرچم‌دار ارباب حلقه‌ها اواسط سال ۲۰۱۷ معرفی شد و از سیستم پیشگیری از برخوردار پیشرفته‌ای سود می‌برد که در زمان تصادف از بغل باعث افزایش حفاظت از سرنشینان می‌شود.


در کلیپ پیش رو می‌توانید افزایش ارتفاع خودکار سیستم تعلیق یک طرف این سدان لوکس را در زمان تشخیص اصابت قریب‌الوقوع یک خودرو (در این مورد شی فرضی) مشاهده کنید.


این تکنولوژی Pre Sense Side نامیده می‌شود. این سیستم یکی از پیشرفته‌ترین ویژگی‌های ایمنی خودرو است که با افزایش ۸ سانتی‌متری ارتفاع خودرو باعث می‌شود نیروهای برخورد و تصادف به پایین‌ترین و قوی‌ترین بخش از ساختار تصادف A8 منتقل گردد.

نسل جدید A8 سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ی دیگری هم دارد. برای مثال این خودرو با سیستم حفاظت رینگ عرضه می‌شود که نزدیک شدن لبه‌ی رینگ به جدول و موانع را به راننده اطلاع می‌دهد. سیستم پایلوت گاراژ ریموت هم وجود دارد که به مالکان اجازه می‌دهد از یک برنامه‌ی موبایلی برای مانور از راه دور این خودرو در فضاهای پارک استفاده کنند.

هیجان‌انگیزترین خبر اینکه اکثر و شاید همه‌ی این تکنولوژی‌ها در نهایت به مدل‌های ارزان‌تر و سطح پایین‌تر آئودی راه خواهند یافت و بنابراین خودروهای ایمن‌تر در دسترس افراد بیشتری قرار خواهند گرفت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فبلا این سیستم رو در یوتوب دیده بودم یکی از دلایلی هم که به ائودی در دوئل مرسدس و ائودی رای دادم همین سیستم های ایمنی بی نظیرش بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    یه سیستم ایمنی دلچسب / افرین ائودی ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    پاراگراف آخر خبر بهترین قسمت این خبر هست
    البته برای اونایی که دستشون به ارباب حلقه ها برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. " swedish arrogant tiger"

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    سیستم جالبیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا