آئودیمرسدس بنز

شاخ‌به‌شاخ کوپه‌های آلمانی: آئودی RS5 دربرابر مرسدس-آام‌گ C63 s

در سری جدید شاخ‌به‌شاخ پدال، ویدئوهای Head 2 Head ساخته Motor Trend را به همراه توضیحات و به زودی با زیرنویس فارسی منتشر خواهیم کرد. امیدواریم از این سری جدید لذت کافی را ببرید.

در این قسمت به سراغ دو کوپه اسپورت آلمانی رفته‌ایم و در ولز به آزمایش این دو مدل خواهیم پرداخت. در نهایت در پیست بیضی شکل Millbrook به حداکثر سرعت این دو اتوموبیل خواهیم رسید. با ما همراه باشید.

موتور ۸ سیلندر وی شکل تنفس طبیعی دوست‌داشتنی آئودی RS5 در مدل جدید با موتور تویین توربو ۲.۹ لیتری V6 جدید جایگزین شده. تعداد اسب‌هایی که آئودی به میدان مبارزه می‌فرستد ثابت مانده اما موتور جدید گشتاور بسیار بیشتری تولید می‌کند. به دلیل رژیم لاغری که آئودی در نسل جدید به آن پرداخته و البته سیستم چهارچرخ محرک خاص Quattro آئودی، چابکی زیادی از این فرزند کوچک خانواده‌ی فولکس‌واگن انتظار داریم. از طرف دیگر مرسدس کوچک‌ترین ژنرال خود را به میدان فرستاده. مرسدس برخلاف رقبا هنوز به موتور ۸ سیلندر در این کلاس وفادار مانده و  به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای کمتر کردن تعداد سیلندرها ندارد. مرسدس-AMG C63s کوپه با همان موتور آشنای ۸ سیلندر ۴ لیتری ساخت AMG 503 اسب قدرتمند را در برابر ۴۵۰ اسب بخار موتور تویین توربو آئودی قرار می‌دهد.

 

در بحث انتقال قدرت، آئودی به‌جای گیربکس دوکلاچه، در نسل جدید از گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک ZF استفاده کرده که پاسخگویی خوبی داشته اما سرعت گیربکس‌های دوکلاچه را ندارد. دیفرانسیل اسپرت و سیستم گشتاور برداری استفاده‌شده در RS5 با انتقال گشتاور بیشتر به چرخ‌هایی که در بیرون پیچ قرار ، باعث کاهش کم فرمانی که در نسل‌های قبل وجود داشت شده. اکنون دارندگان این مدل می‌توانند سرعت بیشتری را در پیچ‌ها تجربه کنند. در کل در مقایسه با مرسدس-آام‌گ، آئودی اتوموبیلی آرام‌تر ارائه کرده که قابلیت استفاده شهری بیشتری دارد.

قلب ۸ سیلندر AMG در سینه‌ی مرسدس C کلاس، رانندگی با آن را بسیار لذت‌بخش‌تر از آئودی کرده. علاوه بر قدرت بیشتر، تأخیر توربو در این موتور وجود ندارد.برخلاف آئودی که ذات آرام‌تری دارد، رانندگی با C63 s حسی خشن داشته و راننده را به سمت فشار بیشتر به پدال گاز سوق می‌دهد. البته صدای دل‌نشین موتور ساخت AMG نیز در این وسوسه بی‌تأثیر نیست. اما چابکی C63 به اندازه‌ی RS5 نیست و فرزند آئودی فرزتر از مرسدس است.

C63 s از گیربکس۷ سرعته‌ی اتوماتیک استفاده می‌کند که طراحی جدیدی نداشته و چند سالی از عمر آن می‌گذرد. اما موتور وحشی AMG تا حدی این عیب را پوشش داده. در کل مرسدس-آام‌گ C63 s پکیج کاملی از راحتی، لوکس بودن، قدرت و دینامیک رانندگی را در خود جای‌داده.

رانندگان در این تست در پیست بیضی‌شکل با مرسدس به حداکثر سرعت ۲۸۱ کیلومتر در ساعت رسیدند، اما با آئودی نتوانستند بیشتر از ۲۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرند. در سرعت‌های بالا مرسدس بسیار پایدارتر از آئودی ظاهر شد. اما آئودی در سرعت‌های پایین و استفاده روزمره خودروی بهتری است. برای دیدن برنده‌ی این رقابت ویدئوی زیر را ببینید.

[دانلود ویدئو] شما در مورد این دو اتوموبیل چه نظری دارید. کدام یک انتخاب شماست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    مرسدس بنز C63 S AMG کوپه: لایک ?
    آئودی RS5: دیس‌لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ashkan

      ۱۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (376 ديدگاه)

      تو آلمانیا آئودی بازم
      ولی این سری rs5 خیلی پخته نیست بنز اینجا سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    آئودی ی هیبت دیگه ایی داره . نظر من آئودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هر دو شیک، زیبا و با کیفیت هستن و خریدار رو به راحتی ارضا می‌کنن، اما مرسدس انتخاب بهتریه چون لذت رانندگیش بیشتره، راحت‌تره، لوکس‌تره. . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مرسدس در حالی برنده این رقابته که با وجود تمام برتری‌هاش از جمله قدرت بیشتر، کیفیت سواری بیشتر، لذت رانندگی بالاتر، تجملات بیشتر و. . . ۲۰ هزار دلار هم از آئودی ۹۵ هزار دلاری ارزون‌تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hamid

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (277 ديدگاه)

    جفتشون عالی. توی دوتا عکس آخر انگار دارن با ماشینا تکچرخ میزنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. net

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    این مدل رینگ ایودی قیافه ماشین رو زشت میکنه.رینگ مشکی بنز هم زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehran911

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای مرسدس قائلم
    اما این آئودی rs5 رو خییییییلی دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ali

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (87 ديدگاه)

    با این که طرفدار آئودیم ولی اگه پول داشتم مرسدس رو میخریدم چون…دوست دارم همیشه برام دست نیافتنی باشه… مثل این میمونه که رنگ زرشکیو دوست دارم ولی بعضی وقتام مشکی میپوشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. shirko.mercedesbenz

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    رقیب اصلی سی ۶۳ ، ب ام و ام ۴ هستش ولی درکل بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. الف.ی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1634 ديدگاه)

    بر خلاف cls نسل جدید مرسدس c63 s کاملا قابلیت نابود کردن رقبا رو داره ولی خوب این
    مدل آئودی زیادی قلدره به هر حال فکر کنم مرسدس انتخاب بهتری باشه البته هنوز ویدئو رو ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mazaher

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    مطمئن باشید که آلیاژ به کاررفته در مرسدس بنز بالاتر از ائودی خواهد بود ولی در سالهای اخیر کمپانی ائودی با تبلیغات گسترده توانسته تواناییهای خودشو به رخ رقبا بکشونه،طراحی ائودی بسیار زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سروش

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    زبان طراحی ائودی واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سروش

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    دوستان بنظرم با افزایش تعرفه واردات خودرو ملت رو وادار میکنن تولیدات ایرانی رو خریداری کنه . از نولیدات ایرانی حمایت کنیم خوبه ولی خداییش ظلمه مجبورمون کنن به خرید . البته پراید هم در توان من نیست ولی حرفشون زوره و ادم اعصابش خورد میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا