آئودی

فراخوان میلیونی ارباب حلقه‌ها!

ماه‌های اخیر برای گروه خودروسازی فولکس‌واگن چندان جالب نبوده است. البته ارباب حلقه‌ها هم علاوه بر قضایای مرتبط با دیزل گیت مشکل دیگری پیدا کرده و آن هم فراخوانی میلیونی است.


این برند لوکس آلمانی اعلام کرد تعداد ۱.۱۶ میلیون دستگاه از خودروهای خود در سراسر جهان را به دلیل نقص پمپ خنک‌کننده الکتریکی فراخوان می‌کند. بدین ترتیب این پمپ می‌تواند بیش از حد داغ شده یا در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت اتصال کوتاه داشته باشد که این موضوع احتمال آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد. این یک مشکل کوچک نیست.


بنا به گفته آئودی، فراخوان یاد شده شامل مدل‌های A5 کابریولت، A5 سدان و Q5 ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، مدل‌های A6، A4 سدان و A4 آلرود ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ که مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربوی FSI هستند می‌باشد.

اگرچه هیچ گزارشی درباره تصادف یا مجروح مرتبط با این مشکل دریافت نشده اما آئودی گفته ذرات باقی مانده در سیستم خنک‌کننده می‌تواند پمپ را مسدود کند.

نمایندگی‌های آئودی به‌صورت رایگان قطعات یاد شده را تعویض خواهند کرد. البته وضعیت این فراخوان در بریتانیا هنوز تأیید نشده و آئودی همچنین نگفته چه زمانی قطعات جایگزین در دسترس نمایندگی‌ها خواهند بود.

2017 Audi A4
از میان ۱.۱۶ میلیون خودروی تحت تأثیر این فراخوان، ۳۴۲ هزار خودرو در آمریکا هستند. هنوز تعداد خودروهای فراخوان شده در سایر بازارها مشخص نشده‌اند.

آئودی A4
این اولین باری نیست که محصولات آئودی به خاطر مشکلات پمپ خنک‌کننده فراخوان می‌شوند. در ژانویه ۲۰۱۷ نیز همان خودروهای یاد شده در آمریکا به منظور به‌روزرسانی نرم‌افزاری و مطمئن شدن از اینکه پمپ در صورت مسدود شدن توسط ذرات باقی مانده غیرفعال می‌شود فراخوان شده بودند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Yaser1986

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    دیگه حرفی نمیشه گفت ته ته ته احترام به مشتریها هستن اینا
    خدایا خودت ظهور کن مارو نجات بده دلمون پوسید از این لگنا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      ای وای اگر این فراخوان رو فرانسویا میدادن
      اینجا الان قیامت بود????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    قبل ائودی چند تا شرکت دیگه هم فراخوان داشتن بیشترشونم مشکل نفوذ رطوبت بود کلا این رطوبت مشکلی شده برای خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. T.H.M

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    کسانی که مدام به تویوتا گیر میدن تحویل بگیرن. فراخوان 17 هزارتایی کرد اخیرا اومدین گفتین چه خبره این همه فراخوان. حالا آئودی فراخوان میلیونی. تازه اون یه برند غیر لوکس و فروش 8.7 میلیونی در سال. این یکی برند لوکس و فروش کمتر از دو میلیونی در سال. فراخوان های گروه فولکس دیگه بیش از حد شده. شورشو دیگه درآوردن! (در جواب به دوستانی که همینطوری به تویوتا گیر داده بودن).
    بیشترین تعداد فراخوان ها رو در تاریخ گروه فولکس دادن. طبق آمار منتشر شده توسط NHTSA، بین سال های 1985 تا 2016 گروه فولکس (به جز پورشه. چون پورشه سال 2012 به گروه اضافه شد) با نرخ فراخوان 1805 تایی به ازای هر 1000 دستگاه ماشین، با اختلاف رکورددار فراخوان در تاریخه. اما تویوتا نرخ فراخوان 1028 دستگاهی به ازای هر 1000 دستگاه داره. و جالبه که زیر حد متوسط 1115 هستش! فراخوان کمتر از حد متوسط که اتفاقا جزو بهترین هاست از نظر کم دادن فراخوان. 1800 در مقابل 1000! اختلافووووو.
    دوستان یاد بگیرن با دلیل و سند و مدک حرف بزنن. نه رو هوا و بدون دلیل و صرفا از روی دشمنی با یک برند. لازم بود اینو بگم که یه عده حواسشون جمع باشه. سعی میکنم هر خبر فراخوانی از این گروه یا گروهی مثل بی ام و که اتفاقا اونم تعداد فراخوان هاش در تاریخ بیشتره از تویوتا (نرخ به ازای1196به ازای هر 1000 دستگاه و بالاتر از حد متوسط) گذاشته شد پدال، این مطلبو تکرار کنم تا ملکه ی ذهن اون دوستانی بشه که هیچ کاری جز تخریب ندارن. یه گندی میزنن و چرت و پرتی میگن، که با 1000 بار تکرار این مطلب هم نمیشه جمعش کرد. ضمنا اگه یه خبری از فراخوان تویوتا در آینده هم شد، جرات میکنین برگردین چرت و پرت بگین، با همین سند و سندای دیگه فوری جوابتونو میدم که دیگه نتونین چیزی بگین.
    البته اینم بگم که فراخوان در حالت کلی چیز بدی نیس و به قول دوستان احترام به مشتریه. درست. اینو قبول دارم. گرچه هر چه کمتر باشه بهتره. ولی نمیدونم چرا بعضی خودروسازان فراخوان میدن میشه احترام به مشتری از دید یه عده، ولی برای بعضی دیگه میشه اخ و جیز و شورشو در آورده و از این شر و ورها!!
    آماری هم که گفتم قبلا لینکشو گذاشته بودم پدال. اگه کسی خواست بگه لینکشو اینجا هم بذارم. گرچه یه سرچ ساده کنید به انگلیسی پیدا میکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرمحمد

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (238 ديدگاه)

      THMرفیق انقدر حرص نخور هرکی ندونه فکر میکنه از اعضای خانواده تویودایی یا چمیدونم بزرگترین سهام دارشونی باور کن نه فراخوان اعودی ضرری به اعتبار کمپانی های المانی میزنه و نه فراخوان تویوتا نشون دهنده ی ضعف این کمپانیه هر شرکتی در جهان از اون کمپانی های بزرگ و ابرقدرت گرفته تا شرکت های کوچیک تر احتمال این که اشتباهاتی رو مرتکب بشن وجود داره و این فراخوان ها که بیشترشون هم فقط برای مشکلات احتمالی هستند فقط نشون دهنده ی احترام به مشتری و ارزش قاعل بودن برای اعتماد اون ها هستش اگرم کسی گفته فراخوان تویوتا به علت ضعیف بودن این کمپانی در کنترل کیفیت قطعاته یا حالا هرچیز دیگه من از طرفش از شما معذرت میخوام شما فقط بیخودی حرص نخور که نه از سود کمپانی های بزرگ ما سهمی داریم، نه ضررشون برای ما مشکلی ایجاد میکنه حالا میخواد المانی باشه ژاپنی،امریکایی یا حتی کره ای

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. T.H.M

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (571 ديدگاه)

        شما نگران من نباش. اونقدری که شما تصور میکنی حرص نخوردم، فقط آمار دادم. فکر کنم شمایید که حرص خوردید. چون جهت گیری های کامنتای قبلیتون رو کاملا یادمه! چه طور اون زمان که دوستان شما هرچی دلشون میخواد میگن و فراخوان رو چیز بدی میدونن ساکتید و همین ساکت بودن نشون از لذت بردن شما از فراخوان های به عنوان مثال تویوتا داره، اما تا من چیزی با دلیل و سند و مدرک میگم، حرفتون میگیره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیرمحمد

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (238 ديدگاه)

          T.H.M کاملا مشخصه که حرص نمیخوری😐بعدشم من که تو کامنتم گفتم اگر کسی فراخوان های تویوتا رو به ضعف کیفیتی ربط داده اشتباه میکنه و از طرفشون از شما معذرت خواهی میکنم بعدشم در مورد کامنت های قبلی من هیچ جهت گیری خاصی نداشتم فقط جواب یسری از دوستانو که به فولکس واگن که کمپانی مورد علاقه ی من و خیلی از دوستان المانی باز هست توهین کرده بودن مثل خودشون بهشون برگردوندم تا ببینن که باعث چه ناراحتی هایی میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. مهدی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جالب این امسال بنز چندین وچند بارفراخوان داد اونم به تعداد خیلی خیلی زیاد برای اکثر کلاس ها ولی یکبار خبرش توپدال نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saman

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (177 ديدگاه)

    ارباب فراخوان و دربو داغووونی :D

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا