آئودی

معرفی آئودی SQ5 اسپرت‌بک دیزلی برای بازار اروپا

در اواخر ماه سپتامبر آئودی کراس‌اوور کوپهٔ Q5 اسپرت‌بک را معرفی کرد تا به جنگ مستقیم با ب‌ام‌و X4 و مرسدس بنز GLC کوپه برود. حال سازندهٔ آلمانی نسخهٔ قوی‌تر این ماشین یعنی SQ5 اسپرت‌بک را هم با پیشرانهٔ دیزلی برای بازار اروپا معرفی کرده است. این مدل به همان پیشرانهٔ ۳ لیتری توربودیزل مدل‌های S4 و S5 مجهز شده که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

SQ5 اسپرت‌بک به لطف این نیرو ظرف ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. پیشرانهٔ دیزلی این کراس‌اوور کوپه به تکنولوژی هیبریدی خفیف هم مجهز است که به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. به لطف این ویژگی، SQ5 اسپرت‌بک به‌صورت ترکیبی تنها ۷ لیتر گازوئیل مصرف می‌کند.

هم‌زمان با معرفی SQ5 اسپرت‌بک دیزلی، آئودی مشخصات Q5 اسپرت‌بک معمولی را هم برای بازار اروپا اعلام کرده است. این مدل با سه پیشرانهٔ مختلف در قارهٔ سبز عرضه خواهد شد که شامل ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، ۳ لیتری V6 دیزلی با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور و ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود. هر سه موتور به سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز هستند.

انتقال نیروی دو موتور چهار سیلندر توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد درحالی‌که این وظیفه در موتور دیزلی ۳ لیتری قوی‌تر بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است که در کنار سیستم چهارچرخ محرک دائمی کواترو با دیفرانسیل مرکزی مکانیکی قرار می‌گیرد. آئودی هم‌اکنون سفارشات خرید Q5 و SQ5 اسپرت‌بک را می‌پذیرد و اولین نمونه‌ها در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۱ به خریداران تحویل داده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    یه چیز قابل توجه راجب این ماشین اینه که شرکت آئودی واسه اولین بار از کمپرسورای الکتریکی تو ماشینای خودش و اونم توی همین مدل SQ5 استفاده کرده

    موافقم 24
    مخالفم 0
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      طراحی که خیلی خوبه و دیزل هم هست که عالیه فقط طراحی عقبش چون تنوع پیدا کرده بهش عادت هنوز نکردم

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4444 ديدگاه)

        طراحیای آئودی هیچوقت بد توشون نبوده

        موافقم 9
        مخالفم 4
  2. Ahmadreza2002

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    فیس عقبش از نظر شمام یکم ناجوره یا من…

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. akrh78

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      اره هم فیس عقب هم خط سقف خیلی یه جوریه

      موافقم 10
      مخالفم 8
  3. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    دیزل?

    موافقم 6
    مخالفم 4
  4. فرشاد

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    ایول دیزلی
    کاش یه روزی سوخت غالب ایران هم دیزل باشه این ماشینارم تو ایران ببینیم

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. Peyman56

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    از BMW X4خیلی جذاب تره

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا