آئودی

معرفی فیس‌لیفت آئودی Q2، تغییرات ظاهری جزئی، ارتقاء تکنولوژی‌ها

کراس‌اوور ساب‌کامپکت آئودی Q2 چهار سال بعد از رونمایی حالا به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. در ظاهر خودرو بارزترین تغییر گرافیک جدید چراغ‌های جلو است که حالا در همهٔ تیپ‌ها به‌صورت استاندارد با LED ارائه می‌شوند درحالی‌که چراغ‌های ماتریکس هم به‌عنوان آپشن قابل سفارش هستند. هرچند به نظر می‌رسد شکل چراغ‌های جلوی Q2 بدون تغییر باقیمانده باشد اما به‌وضوح گرافیک داخلی آن‌ها متفاوت است و این کراس‌اوور کوچک را با جدیدترین مدل‌های آئودی منطبق کرده است.

علاوه بر این، در جلوی خودرو تغییرات دیگری هم صورت گرفته اما فقط کسانی که به جزئیات توجه می‌کنند متوجه آن‌ها می‌شوند. این تغییرات شامل بازطراحی سپر جلو با سطح برجسته‌تری زیر چراغ‌های جلو و ورودی‌های هوای جدید و همین‌طور طرح داخلی جدید جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی آئودی می‌شود. نمای عقبی Q2 مدل ۲۰۲۱ اما بسیار آشنا به نظر می‌رسد زیرا تغییرات آن بسیار جزئی است ولی بااین‌حال در اینجا سپر عقب با دیفیوزر یکپارچه و گرافیک داخلی چراغ‌های عقب جدید هستند. خریداران می‌توانند از بین دو نسخه چراغ‌های LED عقب، با یا بدون راهنماهای پویا، یکی را سفارش دهند.

آئودی همچنین لیست رنگ‌های بیرونی Q2 را هم با پنج رنگ جدید شامل سبز اپل، خاکستری منهتن، آبی ناوارا، خاکستری آرو و آبی توربو بروز کرده است. همچنین بسته به تیپ خودرو، ستون‌های C به‌صورت همرنگ بدنه یا با رنگ‌های مشکی، خاکستری و نقره‌ای رنگ‌آمیزی می‌شوند. قسمت پایینی بدنه نیز در تیپ پایه به رنگ مشکی، در تیپ ادونس لاین به رنگ خاکستری و در تیپ S Line همرنگ بدنه است.

به‌روزرسانی‌های داخلی Q2 مدل ۲۰۲۱ نیز به‌اندازهٔ بیرون آن ظریف و جزئی هستند و شامل نمای جدید دریچه‌های تهویه و لیور انتخاب‌گر دنده در نسخه‌های اتوماتیک، جایگزینی آلکانترا با میکروفیبر دینامیکا، ارائهٔ نورپردازی داخلی سفارشی و… می‌شود. به گفتهٔ آئودی، همهٔ گزینه‌های تودوزی و رنگ‌های داخلی Q2 در هشت پکیج مختلف جای داده شده‌اند که چهار پکیج برای تیپ پایه و چهار پکیج برای تیپ S Line است. ویژگی‌های سفارشی نیز به‌صورت پکیجی ارائه می‌شوند و ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صندلی‌های اسپرت، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای، درب صندوق برقی و قلاب تریلر می‌شود.

در بخش سیستم‌های اطلاعاتی و سرگرمی هم صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یا همان کابین مجازی آئودی، نمایشگر ۸.۳ اینچی مرکزی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI و سیستم صوتی پریمیوم ۷۰۵ واتی B&O با ۱۴ بلندگو سفارشی هستند. خریدارانی که این آپشن‌ها را سفارش دهند از خدمات اتصالی آئودی هم برخوردار می‌شوند که شامل تماس و خدمات اضطراری آئودی، اطلاعات آنلاین ترافیک و سیستم کنترل از راه دور آئودی می‌شود.

لیست پیشرانه‌های Q2 مدل ۲۰۲۱ شامل سه موتور بنزینی TFSI و دو نمونهٔ دیزلی TDI می‌شود اما آئودی فعلاً فقط یکی از آن‌ها را اعلام کرده که یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک S Tronic هم برای آن قابل سفارش است. برخی از پیشرانه‌های Q2 از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو هم برخوردار خواهند بود. از لحاظ تجربهٔ رانندگی هم به لطف فرمان پیشرفتهٔ استاندارد و تعلیق اسپرت سفارشی با ۱۰ میلی‌متر ارتفاع کمتر، وعدهٔ بهبود پویایی را داده است.

در بخش ایمنی، Q2 مدل ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد به سیستم پیش احساس جلو و هشدار خروج از خط مجهز شده درحالی‌که سیستم‌های سفارشی هم در قالب پکیج‌های «رانندگی»، «ایمنی» و «پارک» ارائه می‌شوند. قابل‌توجه‌ترین مورد در بین این سیستم‌ها، کروز کنترل تطبیقی است که امکان رانندگی نیمه‌خودکار را در کل بازهٔ سرعت خودرو فراهم می‌کند. آئودی پیش‌فروش Q2 مدل ۲۰۲۱ را در اروپا در ماه سپتامبر آغاز می‌کند و قیمت آن در آلمان از حدود ۲۵ هزار یورو آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. AMIR-REZA

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    این لینکیه که توش قراره اس کلاس جدید رونمایی بشه :(فقط 2 ساعت تا رونماییش مونده)
    https://www.mercedes-benz.com/en/events/livestream/

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. دی جی70

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (303 ديدگاه)

      عالی بود s ساده شیک

      موافقم 0
      مخالفم 2
  2. رضا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خیلی خوشکل شده. اگه یه موتور قوی با 400 اسب بخار روش مینداختن میشد دیگه عالی میشد.

    موافقم 18
    مخالفم 2
  3. nikzad

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    عقبش شلوغ هست ولی جلو قابل قبوله اما آئودی همیشه محصولات سطح پایین ترشو چراغ های جلو رو زیبا طراحی نمیکنه.

    دوستان یه ساعت و نیم دیگه اس کلاس رونمایی میشه.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  4. Sina

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    قیافش خیلی ساده و خوبه،
    بهترین ماشین از نظر طراحی ماشینیه که زیاد طراحی شلوغ و پر جزییاتی نداشته باشه و زیاد عجیب قریب نباشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. مهرداد كمال

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    قیمت بسیار عالی و رقابتی داره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. Zonda R

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    دلچسب و زیبا
    جم و جور بودنش برای شهر مناسبه
    چه دنیاییه این خودرو و ما ازش محرومیم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. حسین

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    عجب قیمتی!!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    یک کراس اور کوچیک و کاملا کامپکت در حد و اندازه های ابعادی مثلا ساندرو، اما به این زیبایی و عملکرد عالی.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. امیر

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (771 ديدگاه)

    عقبش شکل مرسدس a45 در کل قشنگ

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا