آئودی

معرفی نسل جدید آئودی A6 آلرود، استیشنی با طعم کراس‌اوور

آئودی سری آلرود خود را در سال ۱۹۹۹ آغاز کرد و حالا این سنت را با نسل چهارم A6 آلرود ادامه داده است. این استیشن بلندقامت رقیبی برای ولوو S90 کراس کانتری و مرسدس بنز E کلاس آلترین خواهد بود. A6 آلرود جدید در بیرون با پوشش‌های پلاستیکی بدنه، محافظ‌های زیر خودرو، ریل‌های روی سقف و افزایش ارتفاع از سطح زمین، از A6 استیشن معمولی متمایز شده و نمایی کراس‌اوور مانند به خود گرفته است.

در همین حال، یک جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد با طرحی مشابه کراس‌اوورهای آئودی هم برای A6 آلرود در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، دو پکیج بیرونی آلومینیومی و مشکی نیز برای خودرو قابل سفارش هستند که آن‌را بیشتر از دیگر اعضای خانواده‌اش متمایز می‌کنند. این کراس استیشن به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های ۱۸ اینچی قرار گرفته اما امکان سفارش رینگ‌هایی تا ۲۱ اینچ هم برای آن وجود دارد.

ارتفاع A6 آلرود از سطح زمین با ۴۵ میلی‌متر افزایش نسبت به نسخهٔ استیشن به ۱۳۹ میلی‌متر رسیده که این ویژگی امکان حرکت در مسیرهای ناهموار و نه‌چندان پرترددی را فراهم می‌کند که خودروهای سواری معمولی شاید به‌سختی بتوانند از آنجا عبور کنند. علاوه بر این، A6 آلرود به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی تطبیقی هم مجهز شده که با سیستم کنترل کمک‌فنرها، ارتفاع خودرو را بسته به حالت رانندگی انتخاب‌شده و سرعت خودرو تنظیم می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، درصورتی‌که سرعت خودرو از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر شود، ارتفاع تعلیق به‌طور خودکار ۱۵ میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند. در این خودرو همچنین راننده می‌تواند از بین شش حالت رانندگی مختلف شامل پویا، اتوماتیک، راحت، کارآمد و بلند، یکی را انتخاب کند که در حالت آفرود ارتفاع از سطح زمین ۳۰ میلی‌متر نسبت به حالت معمول بیشتر شده و حداکثر سرعت خودرو روی ۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود.

غیر از تعلیق بادی تطبیقی، A6 آلرود به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو هم مجهز شده و برای عبور از مسیرهای مشکل، سیستم‌هایی مثل کنترل پایین آمدن از شیب‌ها هم برای آن ارائه شده است. ازجملهٔ یکی دیگر از سیستم‌های قابل‌توجه این خودرو می‌توان به ترمز مستقل هر چهارچرخ اشاره کرد که در زمانی که راننده سعی می‌کند به آهستگی از شیب‌ها و دامنه‌های لغزنده پایین برود، می‌تواند خودرو را در هر جهتی که راننده بخواهد نگه دارد.

برای این خودرو سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم قابل سفارش است که تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت به‌منظور کاهش شعاع چرخش، چرخ‌های عقب را تا پنج درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌گرداند درحالی‌که در سرعت‌های بالاتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت، چرخ‌های عقب دو درجه در همان جهت چرخ‌های جلو می‌گردند تا ثبات خودرو بهبود یابد.

آئودی برای این کراس استیشن یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل را در نظر گرفته که در سه سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. این موتور در مدل پایه که Quattro 45 TDI نام دارد ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که در مدل میانی با نام Quattro 50 TDI خروجی آن به ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کند؛ و نهایتاً در بالاترین مدل که Quattro 55 TDI نام گرفته خروجی موتور به ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

تمامی مدل‌های A6 آلرود به سیستم هیبریدی خفیف مجهز هستند و انتقال نیروی موتور در همهٔ آن‌ها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. برای این خودرو دیفرانسیل اسپرت هم قابل سفارش است که خروجی موتور را بین چرخ‌های عقب توزیع می‌کند. به گفتهٔ آئودی، قوی‌ترین نسخهٔ A6 آلرود می‌تواند ظرف تنها ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

برای داخل A6 آلرود خریداران می‌توانند از بین سه رنگ مختلف مشکی، بژ و قهوه‌ای یکی را انتخاب کنند. در اینجا تودوزی پارچه‌ای مشکی با قسمت‌های چرمی استاندارد است اما رنگ‌های بژ و قهوه‌ای با چرم سوراخ‌دار هم قابل سفارش هستند. ازجملهٔ دیگر آپشن‌های سفارشی داخلی این ماشین نیز می‌توان به صندلی‌های اسپرت با روکش دورنگ چرم و آلکانترا، ترکیب رنگ‌های خاص، دوخت متضاد، تریم‌های تزئینی، سقف پانوراما، پکیج کیفیت هوا، ماساژور صندلی‌های جلو و… اشاره کرد.

هم‌اکنون دقیقاً بیست سال از زمان معرفی اولین نسل آلرود در سال ۱۹۹۹ می‌گذرد و برای جشن گرفتن این رویداد، آئودی نسخهٔ ویژه‌ای از نسل جدید A6 آلرود را با نام ۲۰ Years Allroad ارائه کرده است. این نسخهٔ ویژه روی رینگ‌های ۱۹ اینچی قرار گرفته و به پکیج بیرونی مشکی، صندلی‌های اسپرت مشکی با تودوزی چرم و آلکانترا، تریم داخلی آلومینیومی و پارکابی‌های چراغ‌دار مجهز شده است. برای بدنهٔ این نسخهٔ نیز سه رنگ سبز، سفید و قهوه‌ای قابل سفارش است.

نسل جدید آئودی A6 آلرود با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و برخورداری از سیستم‌های مخصوص بیراهه‌نوردی، هنوز هم ترکیبی از توانایی‌های آفرود را با یک سواری راحت ارائه کرده و امروزه که تقاضا برای کراس‌اوورها دیوانه‌وار در حال افزایش است می‌تواند مثل پیشینیان خود موفق باشد؛ اما خبر بد برای کسانی که در آمریکای شمالی خواهان A6 آلرود هستند اینکه متأسفانه این خودرو فقط در بازار اروپا عرضه می‌شود. فروش این کراس استیشن آلمانی از همین ماه در این قاره آغاز خواهد شد. قیمت پایهٔ آئودی A6 آلرود مدل ۲۰۲۰ در آلمان از ۶۱,۵۰۰ یورو شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بی نهایت زیبا و باوقار و کاربردی هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      با اینکه با ماشین استیشن حال نمیکنم ولی استیشن ائودی و ولوو خیلی جذاب هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مانی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    موتور های دیزل جدید خیلی عالی شدن
    3لیتر حجم, 350 اسب قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور
    و اینکه مصرف سوخت و دوام موتور های دیزل هم عالیه
    به جز ماشین های اسپرت رده بالا دلیلی برای استفاده از موتور بنزینی نیست
    حیف که دیزل گیت کار رو خراب کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا