آئودی

معرفی رسمی نسل جدید آئودی Q3، بزرگ‌تر و اسپرت‌تر از قبل

سرانجام آئودی رسماً نسل دوم کراس‌اوور کوچک Q3 را رونمایی کرد. البته این اقدام بسیار دیر صورت گرفته چون نسل اول Q3 از سال ۲۰۱۱ به بازار آمده و هم‌اکنون کاملاً سالخورده شده است. درهرحال Q3 جدید به‌طور کامل از هر لحاظ متحول شده تا تأخیر خود را جبران کرده و در برابر رقبای اصلی خود یعنی مرسدس بنز GLA و ب‌ام‌و X1 عرض‌اندام کند. استایل بیرونی نسل جدید Q3 از هر زاویه‌ای تهاجمی به نظر می‌رسد که این یعنی آئودی قصد داشته به‌طور کامل استایل Q3 قدیمی را به فراموشی بسپارد. این در حالی است که در استایل ظاهری Q3 جدید، خصوصاً در پروفیل جانبی، از برخی از عناصر طراحی مدل Q8 استفاده شده است.

ازجملهٔ ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ Q3 جدید می‌توان به سپر جلوی اسپرت‌تر، چراغ‌های عقب بزرگ و چراغ‌های جلوی شبیه به نسل جدید سدان A6 اشاره کرد. علاوه بر این، خطوط داخل جلوپنجره نیز همانند Q8 به‌صورت عمودی طراحی شده است درحالی‌که این خطوط تمامی محصولات دیگر آئودی به‌صورت افقی هستند. آئودی همچنین اندازهٔ کلی Q3 جدید را هم افزایش داده است به‌گونه‌ای که طول آن حدود ۹.۶ سانتی‌متر از نسل قبلی بیشتر شده و ۷.۶ سانتیمتر هم به فاصلهٔ محوری آن افزوده شده است. این یعنی در Q3 جدید فضای بیشتری برای سرنشینان عقب فراهم شده است درحالی‌که حجم صندوق بار آن‌هم با افزایش چشمگیری، از ۴۷۳ لیتر به ۶۷۴ لیتر رسیده است که این عدد با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۵۲۶ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

در داخل، آئودی برای نسل جدید Q3 صفحه آمپر دیجیتالی یا همان کابین مجازی خود را با اندازهٔ ۱۲.۳ اینچ ارائه کرده است درحالی‌که در کنار آن یک نمایشگر ۸.۸ اینچی استاندارد یا ۱۰ اینچی سفارشی هم برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است. دیگر ویژگی‌های داخلی Q3 جدید نیز شامل مواردی چون کارپلی اپل و اندروید اتو هردو به‌صورت استاندارد، دو پورت USB در جلو، دو پورت USB به همراه خروجی برق ۱۲ ولت برای عقب و اینترنت وای فای می‌شود.

یکی از تکنولوژی‌های جذاب Q3 جدید اما «هوش گروهی» آن است که از طریق آن، خودرو می‌تواند با دیگر خودروها در رابطه با خطرات جاده‌ای و آب‌وهوا ارتباط برقرار کند. این سیستم در اروپا و احتمالاً در ایالات‌متحده ارائه خواهد شد. علاوه بر این، آئودی سیستم‌های ایمنی فراوانی چون ترمز اضطراری جلو، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب، کروز کنترل تطبیقی و سیستم کمکی فعال حفظ حرکت میان خطوط را هم برای نسل جدید Q3 در نظر گرفته است.

آئودی نسل جدید Q3 را در ابتدا در اروپا با چهار پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد کرد که شامل سه نمونهٔ بنزینی و یک واحد دیزلی می‌شود. موتور بنزینی پایه یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری TFSI با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این موتور که در مدل پایهٔ خودرو بنام Q3 35 TFSI ارائه می‌شود، به سیستم غیرفعال کردن سیلندرها هم مجهز است. این مدل به‌صورت استاندارد با یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ S-Tronic و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود درحالی‌که بعداً یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم برای آن ارائه خواهد شد.

موتور بنزینی بعدی از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. نسخهٔ اول که برای مدل ۴۰ TFSI در نظر گرفته شده است، ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که نسخهٔ دوم با ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور در مدل ۴۵ TFSI ارائه می‌گردد. هردوی این مدل‌ها به‌صورت استاندارد به گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک آئودی یعنی کواترو مجهز هستند.

تنها موتور دیزلی این ماشین نیز یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو TDI است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که در مدل Q3 35 TDI ارائه می‌شود، در ابتدا با یک گیربکس دستی و سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه می‌شود اما بعداً برای آن گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم ارائه خواهد شد. آئودی همچنین قصد دارد در آیندهٔ نزدیک نسخهٔ قدرتمندتری از همین موتور ۲ لیتری دیزلی را با ۱۹۰ اسب بخار قدرت به بازار عرضه کند.

Q3 جدید به سیستم هندلینگ پویا هم مجهز شده که شش حالت مختلف شامل اتوماتیک، راحت، پویا، آفرود، بهره‌وری و شخصی را ارائه می‌کند. علاوه بر این، سیستم کنترل اتوماتیک کمک‌فنرها نیز برای آن قابل سفارش خواهد بود. نسل جدید این کراس‌اوور لوکس آلمانی از نوامبر امسال با مدل ۲۰۱۹ در اروپا عرضه خواهد شد درحالی‌که آمریکایی‌ها برای خرید آن احتمالاً باید تا سال آینده صبر کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به خوبی تونستن هم خانواده بودنش با Q8 رو نشون بدن اما به نظرم از جلو دیگه خیلی شبیه شدن طراحای آئودی زحمت زیادی واسه جلوش نکشیدن همون Q8 با یه مقدار خیلی کم تغییر
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/06/Audi-Q8-2019-1024-0b.jpg
    همینطور بغل:
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/06/Audi-Q8-2019-1024-0c.jpg
    ولی هرچی که باشه واقعایکی از خودرو های هیجان انگیز، تضمین شده و کم ایراد دنیاس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    رقیب خوبی واسه x1 هست
    ولی جی ال آ در حد اینا نیس
    جی ال آ با q2

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ahmadreza 2002

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    واقعا حرف نداره طراحیش خصوصا تو نمای جلو
    ولی به نظرم باحال ترین قسمتش کابینشه که یه جوری هم اینده نگرانه هست هم منطقی و شیک و معقول
    ن مثل مدلای بنز که اون مانیتوراش رو هس میکنی فابریک نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    طراحی های آئودی داره از زمان حال حاضر پیش می افته انگار از آینده اومدن مثل q8 و الان q3 همین شکلی شده!طراحی داخلیش هم ترکیب تاچ اسکرین جدید آئودی با کنترل کننده دمای نسل قبل خیلی جالب در اومده.اما باید دید در بحث رانندگی می تونه رقیب قدرتمندش یعنی پورشه ماکان رو شکست بده؟رقابت سخت و جالبی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      مگه ماکان رقیب x3و q5 نمیشه؟
      اگه این رقیب ماکان باشه بعد اونوقت کایین میشه رقیب q5 و فک نکنم اینطوری باشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۴ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        درسته رقیب اصلی ماکان Q5 هستش اما چون این Q3 جدید کمی ابعادش بزرگتر شده میتونه یه جورایی رقیب ماکان هم باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. shirko

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    اولش فک کردم Q8 e، چقد شبیهن ، خوب درومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. SAEED Z

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (481 ديدگاه)

    جذابه. برای من نسل قبل جذابیت خاصی داشت, درسته که قدیمی شده بود اما استایل بیرونش ساده تر و بدون اغراق بود. در کل ایراد خاصی نمیشه گرفت به جز این که خروجی اگزوزهاش فیک نباشه!

    پ ن : ضمنا این قسمت از پاراگراف دوم نیاز به اصلاح داره, لطفا بهش توجه کنید ( آئودی همچنین اندازهٔ کلی Q3 جدید را هم افزایش داده است به‌گونه‌ای که طول آن حدود 9.6 ((( متر ))) !! از نسل قبلی بیشتری شده… )

    ممنون از زحماتتون آقای دهقان و نویسندگان پدال.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    bmw وآئودی شاسی بلندهای خیلی جذابی ساختن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا