آئودیاشکودا

مقایسه اشکودا اسکالا و آئودی A3 اسپورت بک

از آنجایی که این مقاله پس از رونمایی اشکودا اسکالای جدید نوشته شده، بنابراین ما می‌توانیم نگاه عمیق‌تری به جدیدترین محصول خودروساز اهل جمهوری چک داشته باشیم و آن را با آئودی A3 اسپورت بک مقایسه نمایم.


البته باید گفت تفاوت‌هایی در کیفیت ساخت، پرفورمنس و دینامیک سواری وجود خواهد داشت چراکه یکی از این دو خودرو به عنوان هاچبک ۵ درب پرچم‌دار گروه فولکس‌واگن عمل می‌کند درحالی‌که دومی به دنبال مشتریانی با بودجه‌ی متوسط است.


این دو خودروی گروه فولکس‌واگن روح مشابهی داشته و انگار یک استیشن جمع‌وجور فشرده شده‌اند. اگر اسکالا را به‌طور انحصاری با آئودی مقایسه کنید آن را اندکی مدرن‌تر خواهید دانست هرچند نمی‌توان گفت این خودرو خوش‌چهره‌تر از A3 اسپورت بک است. جزئیات طراحی اسکالا کمتر از آئودی بوده و خطوط و خیزهای کمتری در ظاهر خود دارد.


البته موضوع جالب‌توجه اینکه اسکالا کمی فاصله‌ی بین محوری بیشتری دارد. فاصله‌ی بین محوری این خودرو برابر با ۲۶۴۹ میلی‌متر بوده درحالی‌که فاصله‌ی بین محوری آئودی برابر با ۲۶۳۷ میلی‌متر است. محفظه بار ۴۶۷ لیتری اسکالا نیز بیشتر از گنجایش ۳۸۰ لیتری A3 اسپورت بک است.

خب معنی این تفاوت‌ها چیست؟ آیا شما از فضای بار و کابین بیشتر اسکالا لذت خواهید برد؟ به سختی می‌توان این را گفت مخصوصاً اینکه مردمی که خیلی تحت تأثیر تفاوت‌های ابعادی و کاربردی خودروها باشند بهتر است خودروهایی از کلاس‌های بالاتر را انتخاب نمایند. اگر ظرفیت محفظه بار اسکالا شما را واقعاً هیجان‌زده می‌کند بنابراین بهتر است شما خودرویی همچون اوکتاویا کومبی را انتخاب کنید که از محفظه بار ۶۱۰ لیتری سود می‌برد.


در کل اگر تحت تأثیر چراغ‌های جلوی LED و یا طراحی بخش عقب این خودرو و ترکیب شیشه و چراغ‌ها قرار گرفته‌اید ما شما را درک می‌کنیم. البته نسل فعلی A3 مخصوصاً در تریم S-Line کمی جذاب‌تر است.


انتخاب کابین این دو خودرو می‌تواند این‌گونه باشد: آیا من کابینی با ظاهر مدرن و سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته‌تر، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۹.۲ اینچی، نورپردازی LED، سرویس‌های آنلاین و کاکپیت مجازی ۱۰.۲۵ اینچی را می‌خواهم؟ یا اینکه من باید آئودی را انتخاب کنم که از پشت آمپرهای بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی ولی صفحه‌نمایش کوچک‌تر اطلاعات سرگرمی استفاده می‌کند.

از نظر سیستم‌های کمک راننده تفاوت زیادی وجود ندارد. اسکالا به‌صورت استاندارد با دستیار پیشگیری از برخورد و حفظ خودرو بین خطوط، ترمز اضطرار خودکار، کروز کنترل تطبیقی و دستیار پارک (این دو سیستم سفارشی هستند) عرضه می‌شود. در آئودی A3 نیز کروز کنترل تطبیقی و سیستم‌های دستیار پارک و… وجود دارند.


از نظر کیفیت کلی می‌توان گفت که در کابین آئودی چرم روی کنسول بکار رفته و دوخت متضاد هم روی پانل درها استفاده شده است. در این بخش همچنین پلاستیک‌های باکیفیت‌تری به چشم می‌خورند. ما هنوز اسکالا را نرانده‌ایم اما بررسی‌های A3 نشان می‌دهند این خودرو کاملاً خوش‌ساخت بوده و از جمله بهترین‌های کلاس می‌باشد.


خریداران اروپایی باید تا نیمه اول سال آینده منتظر عرضه‌ی اشکودا اسکالا بمانند و حدس زده می‌شود قیمت این خودرو حدود ۵ هزار یورو ارزان‌تر از نسخه‌ی پایه‌ی آئودی A3 اسپورت بک باشد. البته در برخی بازارها شاید این فاصله قیمتی بیشتر هم باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه فابیا 2017 داشتم ماشین کاربردی و خیلی خوبی بود بجز گیربکس خشک 7 سرعته DSG در دنده 1 که کمی شتابزده برخورد میکرد مشکل دیگه ای نداشتم اسکالا هم ماشین خوبی خواهد بود امیدوارم گیربکس روغنی استفاده کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ahmad

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    ائودی واقعا یه چیز دیگست ، نمای بغل ، طراحی عقب و جلو ، طراحی داخلیش واقعا معرکست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بین این همه کراس و کراس اور ساخت هاچ بک خیلی ریسکه ولی خوب مالیات اروپا هر چیزی رو ممکن می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا