آئودی

منهارت RQ 900، یک آئودی RS Q8 قلدر با بهایی گزاف!

آئودی RS Q8 یکی از شاسی بلندهای پرقدرت و با ابهت در بازار است اما زمانی که فردی به دنبال قدرت بیشتر باشد چه کار باید کند؟ خب این فرد می‌تواند به یکی از مشهورترین تیونرهای بازار یعنی منهارت مراجعه کرده و پاسخ خوبی دریافت نماید. این شرکت اقدام به معرفی مدل تولید محدود RQ 900 کرده که قدرتی در حد لامبورگینی اوروس داشته و از ظاهری استثنایی سود می‌برد.

منهارت RQ 900 بیش از یک سال پیش در فاز توسعه قرار داشته و رندرهایی از آن منتشر شده بود. امروز منهارت اقدام به رونمایی کامل این خودرو کرده است.

RS Q8 در حالت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با خروجی ۵۹۱ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر سود می‌برد. منهارت قدرت این نیروگاه را به ۹۰۵ اسب بخار و گشتاور آن را به رقم فوق‌العاده‌ی ۱۱۸۰ نیوتون متر رسانده است. به این ترتیب محصول منهارت قوی‌تر از محصول رقبایی همچون منصوری، ABT و MTM می‌باشد. در واقع این دومین RS Q8 تیون شده سریع در بازار پس از محصول ۹۹۶ اسب بخاری ویلز اند مور است.

به منظور دستیابی به چنین قدرتی منهارت اقدام به برنامه‌ریزی دوباره ECU و استفاده از ورودی کربنی، اینترکولر ویژه، کیت پرفورمنس توربو و خروجی‌های اسپورت با مبدل‌های کاتالیتیک کرده است. این شرکت همچنین گیربکس اتوماتیک شاسی‌بلند آئودی را برای هماهنگی با گشتاور عظیم پیشرانه ارتقا داده است. منهارت اشاره‌ای به پرفورمنس این خودرو نکرده اما انتظار می‌رود RQ 900 به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه و سقف سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعتی نسخه استوک باشد.

از نظر بصری این خودرو گیراتر شده است. گرافیک طلایی در سراسر بدنه با رنگ مشکی تضاد زیبایی ایجاد کرده‌اند. از جمله قطعات جدید بدنه می‌توان به گلگیرهای پهن‌تر، اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، اسپویلر عقب دوبل و دیفیوزری جدید اشاره کرد. سیستم اگزوز جدید این خودرو نیز دارای سوپاپ‌های فعال و چهار خروجی ۱۰۰ میلی‌متری با پوشش سرامیک یا کربن است.

رینگ‌های بزرگ کلاسیک لاین منهارت با ابعاد ۲۴ اینچی نیز به شدت جلوه می‌کنند. سیستم تعلیق استوک RS Q8 نیز ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر پایین آورده شده و البته سیستم ترمز ارتقا یافته نیز در دسترس مشتریان می‌باشد.

در بخش داخلی عناصر طلایی‌رنگ روی داشبورد، کنسول مرکزی، درب‌ها و فرمان خودنمایی می‌کنند. منهارت کف‌پوش‌های خاص خود و پوشش چرم جدیدی را به همراه تریم های تزئینی به کابین اضافه کرده است.

اگر مالک RS Q8 هستید و می‌خواهید خودروی خود را به منهارت RQ 900 تبدیل کنید باید ۲۲۵۰۰ یوروی اضافی برای پرفورمنس، ۲۴۹۰۰ یورو برای کیت بدنه، ۸۳۹ یورو برای گرافیک بدنه، ۹۹۰۰ یورو برای رینگ‌ها، ۸۳۱ یورو برای کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، ۸۴۳۷ یورو برای سیستم اگزوز و ۲۹۹۰۰ یورو برای تغییرات کابین بپردازید؛ بنابراین در کل این تغییر وضعیت ۶۷۴۰۹ یورو هزینه در بر خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    اخرین نسخه تولیدی اونتادور هم امروز صبح معرفی شد🥲
    امروز رو باید عذای عمومی اعلام کرد!!!
    .
    خداحافظ گاد فادر سوپر اسپورت ها💔

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      کی گفتن؟ یعنی دیگه تولید آونتادور هم متوقف شد؟😑

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Reza Waffen SS

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        سال 2022 جانشین اونتادور معرفی میشه. خداحافظی تلخ اونتادور منو یاد خداحافظی با مورسیه لاگو SV انداخت

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. Reza Waffen SS

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      لامبورگینی از نسخه جدید اونتادور یا نام LP780_4 ultimate رونمایی کرد

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      نه نه نه نه نه نه نه نه 😭😭😭😭😭😭 😔😔🏴🏴🏴
      .
      .
      .
      خدایاااا گله دارم از زمونه
      که درد دل شکستن خوب میدونه
      آونتادور رو جدا کرد تا قیامت
      که دیگه تا ابد نابود شده ……

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. شاهین

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      همیشه دوست داشتم اونتادور اس وی جی رو بدون باله عقب تصور کنم که چقدر قشنگ میشد با اون اگزوز های پاچه بالایی
      امروز که دیدم اخرین نسخشو معرفی کردن با خودم گفتم به حرف دلم احترام گذاشتن و این کارو کردن دمشون گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. RezaRs

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      خیلی برام سخته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Carbonado Aventador

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    تو روزگار طراحی های افتضاح..

    تو آئودی باش..!
    .
    زیبا و با شکوه
    هیچوقت هم چشم رو خسته نمیکنه و از مد افتاده نمیشه!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. افشار

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (692 ديدگاه)

    آقا این بی برقی و خاموشی پمپ آب و بی آبی هم داره پدر مردم را در می آره ، تف در شرفشان

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    همون حالت استاندارد هم واقعا ماشین شگفت آوری ، به لطف منهارت شگفت آور تر هم
    شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    بطور کُلی منهارت همیشه سعی کرده ویژگیای ظاهری و درونی ماشینا رو دوچندان کنه تا در کنار ارتقاء فنی ماشینا با یه مدل برجسته روبرو باشیم، ویژگیای مثل خطوط روی بدنه و فلاپها و رینگهای اسپرت و تغیرات در پیشرانه و گیربکس و سیستم اگزوز و ………….. خیلی چیزای دیگه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. ممد ژانگولر

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    حیف پول بابت ماشین گرون
    با این پول میشه با ۱۰۰ از بهترین حوریا بهشت پیاده رفت شمال بعدش سواره برگردی تهران 😭

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. Amirreza

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    فرمول ساخت یک منهارت = کیت بدنه خیلی گنگ و جذاب + بدنه مشکی متالیک با تزیینات بینهایت قشنگ طلایی + افزایش نسبی قدرت موتور با نهایت مهندسی + کابینی که مثل بیرون بدنه با ترکیب رنگ مشکی و طلایی یه اثر هنری شده + یک ماشین اسطوره ای مثل ام ۲ ، کیو ۸ و چندین ماشین استوک دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. برقیه جارو برقی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (256 ديدگاه)

    خیلی طراحیاش عالیه
    اصلا منهارت یه حال و هوای جذابی به ماشین میده که کمتر تیونری میتونه بده

    قبلا هم از خودرو های تغییر یافته توسط منهارت تو سایت دیدم واقعا جذابن

    من یه حس خیلی صمیمی به ائودی دارم خیلی باحال و تو دل بروعه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. یوسف

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (923 ديدگاه)

    حداقل باید 380 تا راه بره با این همه اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    مهندسی یعنی این
    تیونینگ یعنی این
    ماشین یعنی این
    👑🇩🇪👑

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. R@m!n

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    فکر کنم یه اوروس (همون آئودی تیون شده شرکتی) بگیری بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ماکان

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که تا جایی که امکان دارد هرچه زودتر مدل Q9 را اگر که ساخته نشده ، بسازند و تولید کنند ، البته آن هم جوری که قوی ترین نسخه اش مجموع قدرت آن حد اقل 650 اسب بخار باشد انشاالله .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      واقعاً نمیدونم با انشالا و ماشالا کی میشه سوار اینا بشیم،لامبورگینیی که همیشه آرزوی فقط یه بار رانندگی با اون تو دلمون مونده بود رو هم گذاشتن کنار،بدبینی چیز خوبی نیست اما وقتی هیچ اتفاقی نمی افته دوباره میگین بدبینیم؟عمرمون که عمر نوح نیست فقط انتظار بکشیم….

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. porsche

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    SF90 STRADALE

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 دیدگاه)
    بنده همین جا اعلام میکنم هر ماشینی توی درگ SF90 استراداله رو شکست بده اسم پروفایلم رو به اسم اون ماشین تغییر میدم ، حتی اگه مکلارن سنا باشه
    خیلی خیلی خیالم راحته که این اسب سرکش توی درگ رقیب نداره ??

    نورا زدش پس اسمتو عوض کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SF90 STRADALE

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3880 ديدگاه)

      اگه شما میگی رقیب بودن و درگ عادلانه ای بود همین الآن اسم پروفایلم رو عوض میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. porsche

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        رقیب نبودن اما
        هر هر هر هر ماشینی توی درگ SF90 استراداله رو شکست بده اسم پروفایلم رو به اسم اون ماشین تغییر میدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ninja

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        ماشین ماشینه دیگه از نظر من به همین راضی باش ریماک کارش خیلی درسته ولی اگه تسلا اس اف رو شکست بده خیلی بدههههه بدترین ظلم دنیا اینه اسمه تسلا رو پروفیلت باشه خیلیییی بده خیییییییلیییییی بدددددد
        هرچند اس اف نود خیلی قابل احترامه و شاید الانا هیچ ماشین هیربرد هم قیمتش اونو شکست نده ولی حرفت یجوری بود هر ماشینی بالاخره شکست میخوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SF90 STRADALE

          ۱۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3880 ديدگاه)

          Ninja دوست عزیز
          SF90 استراداله هر ماشینی نیست
          مُچ خیلی از هایپر کارهای بنزینی رو هم تو ۱/۴ مایل میتونه بخوابونه ولی شما توقع دارین با ماشینی که ۲ برابر خودش قدرت و قیمت داره رقابت کنه اونم از نوع الکتریکی با گشتاور لحظه ای که در اختیار داره
          فعلاً فراری ها در کلاس خودشون رقیب ندارن
          ۸۱۲ سوپرفست (V12 GT)
          SF90 استراداله (V8 PHEV)
          ۲۹۶ جی تی بی (V6 PHEV)
          نوبت به ریماک نِوِرا هم میرسه فقط باید صبر داشته باشین

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Ninja

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        با این که گفتین نوبت به ریماک میرسه خیلی خوشم اومد فراری پادشاه سوپر اسپرت هاست هر چند من لامبو رو میپسندم با اختلاف ولی فراری پادشاه هست
        به سلامت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. ایلیا

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این قدرت فکر نکنم قابل استفاده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ( Only she reminds me of love )

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    بیشتر برسی هایی که درباره این ماشین خوندم این بود که خیلی رام شده است( نظر از نسخه استوک است)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسن

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    چقدرطراحی جوادی شلوغی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا