آئودی

منتظر نسخه مخوف‌تر آئودی R8 باشید!

در اکتبر سال پیش شاهد معرفی نمونه‌ی فیس لیفت آئودی R8 بودیم. این خودرو قدرت بیشتر و ظاهری متفاوت‌تر دارد اما شاید ارباب حلقه‌ها بخواهد نسخه‌ای ویژه از این خودرو را بسازد و در آن از برخی ویژگی‌های مدل مسابقه‌ای GT3 استفاده نماید.


یک روز پیش از پیروزی در مسابقات ۲۴ ساعته ی نوربرگ رینگ که برای پنجمین بار رخ داد، مدیر شرکت آئودی اسپورت به تولید مدل قوی‌تر R8 اشاره نمود. اولیور هافمن اعلام کرد بخش اسپورت آئودی که قبلاً با نام کواترو GmbH شناخته می‌شد ایده‌های خوبی برای تولید چنین خودرویی دارد اما خب چنین ایده‌هایی ضرورتاً با افزایش قابل‌توجه قدرت پیشرانه همراه نیست. به دلیل اینکه خودروی موردبحث از قوای محرکه‌ی الکتریکی شده استفاده نخواهد کرد بنابراین استخراج قدرت زیاد از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری خیلی ممکن نیست چراکه این نیروگاه به‌صورت طبیعی تنفس می‌کند.


هافمن توضیح داده انتقال برخی ویژگی‌های مدل مسابقه‌ای GT3 به نسخه‌ی جاده‌ای R8 توجیه‌پذیر است چراکه این خودروها قبلاً وجود اشتراکاتی باهم داشته‌اند. یک مثال بارز برای این قضیه به پیشرانه مربوط می‌شود و رئیس آئودی اسپورت خاطرنشان می‌سازد داخل خودروی مسابقه‌ای تقریباً مشابه مدل جاده‌ای است.

استفاده از ویژگی‌های مدل مسابقه‌ای GT3 در نسخه‌ی استاندارد خیلی سخت نخواهد بود زیرا فرانک استیپلر که راننده‌ی خودروی شماره ۴ آئودی در هفته‌ی پیش و پیروز مسابقه بوده راننده‌ی آزمایشی مدل‌های جاده‌ای در نوربرگ رینگ نیز می‌باشد؛ به عبارت دیگر او ظاهر و باطن هر دو مدل مسابقه‌ای و جاده‌ای R8 را می‌شناسد.


شایان ذکر است خبرهایی درباره‌ی استفاده از تکنولوژی‌های مدل GT3 در مدل دیفرانسیل عقب R8 نیز به گوش می‌رسد. البته نباید خیلی هیجانی شد زیرا تولید چنین خودرویی فعلاً تائید نشده است. ولی باید گفت مدیر بازاریابی آئودی در سال پیش اعلام کرده بود نسخه‌ی جدیدی از R8 دیفرانسیل عقب نیز تولید خواهد شد اما جزئیات آن فعلاً مشخص نیست.


مدیر آئودی همچنین گفته بخش آئودی اسپورت نیازی به تولید مدل‌های دیفرانسیل عقب بیشتر برای رقابت با سیستم چهار چرخ محرک قابل تبدیل به دیفرانسیل عقب ب ام و ندارد. هافمن اظهار داشته است:

کواترو یعنی آئودی اسپورت و ما معتقدیم مشتریان ارزش سیستم چهار چرخ محرک مدل‌های RS ما را می‌دانند.

نهایتاً باید گفت مدیر بخش اسپورت آئودی بر تولید RS Q8 تأکید نمود. او زمان عرضه‌ی این خودرو را اعلام نکرد اما در آینده‌ی نزدیک شاهد معرفی آن خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    مگه قرار نبود r8 به نفع اوراکان بره کنار پس چی شد!
    این که همش داره اپدیت میشه که!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (223 ديدگاه)

      in rell Audi R8

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهراد

    ۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (761 ديدگاه)

    دوستمون میگه که r8 بنفع اوراکان کنار بره
    من میگم هر گلی یه بویی داره ، امیدوارم این مدل هم عملی شه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا