آئودی

معرفی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آئودی Q5

آئودی درعین‌حالی که قصد دارد طیفی از خودروهای تمام الکتریکی را به بازار عرضه کند، به فکر استفاده از نیروی الکتریسیته در محصولات درون‌سوز خود هم هست. جدیدترین اقدام آئودی در این زمینه ارائهٔ یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی کاملاً جدید برای کراس‌اوور Q5 است. این نسخه که Q5 55 TFSI e نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز شده است که مجموعاً ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

پیشرانهٔ بنزینی این خودرو به‌تنهایی ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که موتور الکتریکی که با گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه یکپارچه شده است نیز ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دیگر به آن اضافه می‌کند. Q5 هیبریدی به لطف این قوای محرکه می‌تواند ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای تأمین انرژی موتور الکتریکی خودرو نیز یک پکیج باطری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که زیر کف صندوق بار قرار گرفته است.

با هر بار شارژ کامل این باطری، Q5 هیبریدی می‌تواند تا ۴۰ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت طی کند. در صورت استفاده از شارژرهای صنعتی ۴۰۰ ولتی، شارژ کامل این باطری تنها ۲.۵ ساعت طول می‌کشد اما با شارژرهای ۲۲۰ ولت خانگی این زمان به ۶ ساعت افزایش پیدا می‌کند. آئودی در این کراس‌اوور هیبریدی سه حالت رانندگی مختلف شامل هیبریدی، الکتریکی و حفظ باطری را طراحی کرده که به ترتیب با استفاده از آن‌ها خودرو از هردو موتور، فقط موتور الکتریکی و یا فقط موتور بنزینی استفاده می‌کند.

سازندهٔ آلمانی برای Q5 55 TFSI e طیف گسترده‌ای از تجهیزات استاندارد مثل پکیج بیرونی S Line، رینگ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های اسپرت، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای و… را در نظر گرفته است. در این خودرو همچنین سیستم شارژ کامپکت با کابل سه حالته برای استفاده در جایگاه‌های شارژ عمومی هم به‌صورت استاندارد ارائه شده است. با استفاده از اپلیکیشن myAudi نیز راننده می‌تواند به قسمت‌های مختلف خودرو مثل وضعیت باطری و بُرد، برنامهٔ تایمر شارژر و شروع فرایند شارژ دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، راننده با این اپلیکیشن می‌تواند جایگاه‌های شارژ را در تلفن همراه خود یا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI ببیند و پیش از ورود کابین خودرو را گرم یا خنک کند.

آئودی در حال حاضر سفارشات خرید Q5 55 TFSI e را در آلمان با قیمت پایهٔ ۶۰,۴۵۰ یورو می‌پذیرد که ۱۴,۷۰۰ یورو بیشتر از Q5 پایه و ۸,۴۵۰ دلار کمتر از SQ5 دیزلی است. اولین نمونه‌های Q5 پلاگین‌هیبریدی در سه‌ماههٔ سوم سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. نویدی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (409 ديدگاه)

    آئودی نمای عقب این مدل رو شبیه جک اس5 طراحی کرده یا اس5 از این کپی کرده؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3688 ديدگاه)

      آئودی کپی کرده. مگه تا حالا کسی دیده کمپانی چینی کپی کنه؟ محاله

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ZXEN

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (94 ديدگاه)

      عقبش شبیه محصولات آئودیه . داد میزنه آئودیه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا