آئودی

احتمال همکاری آئودی با مرسدس و ب‌ام‌و در زمینه تکنولوژی خودران

اوایل سال جاری بود که مرسدس و ب‌ام‌و به توافقی مهم و استراتژیک در زمینه‌ی همکاری برای توسعه‌ی سیستم‌های رانندگی خودکار دست یافتند.


این دو خودروساز اعلام کرده‌اند تمرکز اصلی روی پیشرفت توسعه‌ی نسل بعدی تکنولوژی‌های موردنیاز سیستم‌های کمک‌راننده از جمله پارک خودکار و سیستم‌های خودران سطح ۳ و ۴ خواهد بود. هدف این همکاری تجاری‌سازی گسترده‌ی تکنولوژی‌های یاد شده تا اواسط دهه‌ی بعدی است.

Mercedes-Benz-autonomous
مرسدس و ب‌ام‌و همچنین گفته‌اند این همکاری به تسریع روند توسعه‌ی تکنولوژی خودران کمک می‌کند. شایان ذکر است هزینه‌های توسعه‌ی چنین تکنولوژی پیشرفته‌ای کاهش می‌یابد چراکه همکاری‌ها باعث تقسیم هزینه‌ها بین دو شرکت می‌شود.


این دو شرکت در زمان اعلام همکاری باهم اعلام کردند از پیوستن دیگر کمپانی‌ها به این حرکت استقبال می‌کنند:

گروه ب‌ام‌و و دایملر همکاری بیشتر با دیگر شرکت‌های تکنولوژی و خودروسازی را بررسی خواهند کرد و این امر می‌تواند به موفقیت بیشتر این حرکت کمک کند.


و امروز خبر رسیده که آئودی از نمایشگاه فرانکفورت برای اعلام برنامه‌های خود برای پیوستن به این همکاری استفاده خواهد کرد. جزئیات زیادی در دست نیست اما گفته می‌شود همکاری آئودی با رقبای هم‌وطن خود تأثیری روی همکاری تکنولوژی خودران فولکس‌واگن با فورد نخواهد داشت.


فعلاً مشخص نیست که این همکاری موازی چگونه خواهد شد اما توافق بین فورد و فولکس‌واگن در ماه جولای اعلام شده بود. به عنوان بخشی از این توافق فولکس‌واگن در شرکت آرگو آل سرمایه‌گذاری خواهد کرد.


فورد گفته بود تمرکز آرگو آل روی ارائه‌ی سیستم‌های سطح ۴ برای سرویس‌های اشتراک خودرویی است. به نظر می‌رسد این اهداف با همکاری‌های مرسدس و ب‌ام‌و تفاوت‌های زیادی داشته باشند زیرا این دو برند روی خودروهای شخصی تمرکز کرده‌اند. به همین خاطر ملحق شدن آئودی به این برنامه می‌تواند توجیه‌پذیر باشد زیرا گروه فولکس‌واگن می‌تواند روی استفاده‌های تجاری و شخصی تکنولوژی خودران تمرکز کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. JDM

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    اگر خودران بیاد تکلیف رانندگان کامیون و تاکسی و رانندگانی که برای شرکت ها کار میکنن چی میشه؟ اگر دوتا خودران با هم تصادف کردن کی مقصر میشه؟ کی هزینه رو میده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا