آئودی

آئودی R18 e-Tron کواترو با دو سیستم هیبریدی

آئودی نام R18 e-Tron Quattro را برای خودروی مسابقه‌ای استقامتی خود حفظ کرده است، ولی آن را به منظور پیروی از مقررات جدید LMP1 که از سال ۲۰۱۴ اعمال خواهند شد مجهز به یک تکنولوژی کاملاً جدید کرده است. شرکت آئودی آن را “پیچیده‌ترین اتومبیل مسابقه‌ای که تاکنون توسط آئودی ساخته شده است” می‌نامد، و با این تکنولوژی جدید خودرو با ۳۰ درصد مصرف سوخت کمتر همانند گذشته در مسابقات خواهد درخشید.

Audi R18 e-Tron Quattro
Audi R18 e-Tron Quattro

Chris Reinke مسئول LMP شرکت آئودی می‌گوید: یک رویکرد اساسی در اتومبیل‌های مسابقه‌ای نادیده گرفته می‌شود. به جای توان خروجی، مصرف انرژی باید مشمول محدودیت شود، این با کلیت زمان ما در یک راستا قرار دارد و آزادی‌های فنی فوق العاده ای را به مهندسان می‌دهد.

کار طراحی و ساخت خودروی جدید از سال ۲۰۱۲ آغاز گردید و اولین نمونه‌ی آن در اوایل پاییز ۲۰۱۳ به تولید رسید و به دنبال آن تست‌های پیست از آن گرفته شد. آئودی R18 e-tron Quattro جدید مفهومی مشابه با نمونه‌های قبلی خود دارد، ولی همچنین شامل راه حل‌های ابتکاری دقیق و یک سیستم اضافی هیبرید می‌باشد.

Audi R18 e-Tron Quattro 2014
در مرکز خودرو یک موتور دیزلی V6 TDI پیشرفته وجود دارد که توسط دو سیستم هیبریدی تکمیل می‌شود و نیروی مورد نیاز چرخ‌های عقب خودرو را تامین می‌کند. موتور دارای یک توربوشارژر الکتریکی (ERS-H – گرمای سیستم بازیابی انرژی) و یک سیستم که انرژی تبدیل شده از حرارت را ذخیره می‌کند می‌باشد. سیستم هیبریدی دوم نیروی مورد نیاز محور جلو را تأمین می‌کند و مجهز به ERS-K (سیستم بازیابی انرژی جنبشی) می‌باشد که انرژی جنبشی را ذخیره می‌نماید. R18 e-tron Quattro همچنین دارای یک سیستم ذخیره سازی انرژی توسط چرخ لنگر (فلایویل) بهینه سازی شده می‌باشد.

این خودرو ممکن است از نظر ظاهری شبیه به R18 سال گذشته باشد، اما آئودی می‌گوید که بدنه‌ی آن ۱۰۰ میلی متر باریک‌تر و ۲۰ میلی متر بلندتر شده است و دارای کابین راننده‌ی بزرگ‌تری می‌باشد. تمام این تغییرات و سایر امکانات باعث می‌شوند تا این خودرو نیروی محوری رو به پایین (Downforce) کمتری تولید کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. mahsa

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    گاز بده ائودی
    ووووووووووووووو
    اسم مسابقات که میاد هیجان سراسر وجودمو میگیره
    بی صبرانه منتظر اغاز مسابقات و زور ازمایی کمپانی هاهستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      من از شما ها می پرسم . کجای وننو از r18 کپی برداری شده!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جلال

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    هیولای آئودی
    آئودی سلطان لمانز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن.د

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      پورشه تا العان 16 بار قهرمان لمانز شده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (195 ديدگاه)

      سلطان LeMans که پورشه هست… اون که هیچ

      امسال هم پورشه بعد از 10 – 12 سال غیبت دوباره میخواد برای قهرمانی هفدهم پا به میدون LMP1 بزاره… با یه ماشین هیبریدی 4 سیلندر… 4 سیلندر 2000 سی سی.

      نمیدونم کسی اینجا مسابقات سری GT1 سال 1998 رو یادش میاد یا نه… اون سال پورشه 2تا 911Gt1 رو شرکت داد. و با اون دوتا مقاوم اول و دوم مسابقه رو به خودش اختصاص داد.

      چیزی که مردم به عنوان Carrera GT میشناسند قرار بود به عنوان یه ماشین مسابقه کلاس GT1 در مسابقات سال 2000 رقابت کنه ولی به دلیل تغییر مقررات هیچ وقت تولید نشد. نمونه پیش ساخته اش که به نمایش در اومد طرفدارا اونقدر ذوق زده شدند که پورشه مجبور شد تولیدش کنه… و اینجور Carrera Gt متولد شد.

      پورشه LMP1 هم که داره الان آزمایش میشه به طور مستقیم داره از تجربیات 918 استفاده میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. لامبوی کرد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    یه نظر بی ربط:سوپراسپرت جدید لامبو که چند تصویر و یه کلیپ تست ازش لو رفته بود قرار بو اسمش کابررا باشه ولی مدیر لامبو گفته کابررا نیست بلکه هوراکان هستش.چند تصویر مستتر شده ی دیگه هم پخش شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      لینکش رو بنویس!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. لامبوی کرد

        ۲۹ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (68 ديدگاه)

        آخه اگه بنویسم پدال کامنتمو پاک میکنه.
        تازه امروز هم چند عکس و ی کلیپ 23 ثانیه ای ازش پخش شده که صدای خیلی خیلی وحشیانه و برازنده ی نسل لامبو رو می شه شنید.
        این است خودروی ملی ایتالی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    باز هم المان .

    باز هم معرفیه یک تکنولوژی جدید.

    ائودی ترکونده.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. km

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    این هیولا سلطان پیست لمان هست.
    امسال چی بشه وای…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد حسین

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    سلطان مسابقات اومد ببینیم تو مسابقات چی کار می کنه (شنیدن کی بود مانند دیدن)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. jalal

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    هیچی به پای پروشه 918 نمیرسه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا