آئودی

آئودی Q4 جدید، چیزی بیشتر از یک Q3 کوپه!

پیرو معرفی شاسی بلندهای جدید Q8 و E-Tron در اوایل سال جاری، خانواده‌ی قدبلندهای آئودی یک عضو دیگر خواهد داشت: Q4.


این خودرو که با کانسپت TT آفرود در سال ۲۰۱۴ پیش‌نمایش شده طراحی شاسی‌بلندی کوپه خواهد داشت و البته برخی شاخصه‌ها باعث تمایز آن از برادرش یعنی Q3 و دیگر شاسی بلندهای این خودروساز خواهند شد.


مدیر طراحی ظاهری محصولات آئودی می‌گوید: “Q4 چیزی بیشتر از نسخه‌ی کوپه‌ی Q3 خواهد بود.” مدیر آئودی چیز زیادی درباره‌ی این شاسی‌بلند جدید اعلام نکرده اما انتظار می‌رود Q4 جدید در سال ۲۰۱۹ و با قیمت حدودی ۲۸ هزار پوند عرضه شود.


باور بر این است طول این خودرو حداقل ۴۵۰۰ میلی‌متر خواهد بود که حدود ۱۱۰ میلی‌متر بیشتر از Q3 می‌باشد. به این ترتیب Q4 فضای پای زیادی برای سرنشین‌های عقب خواهد داشت. البته شاید سر افراد قدبلند به سقف تماس پیدا کند چراکه این خودرو از خط سقف خمیده‌ای سود خواهد برد.


اما در کابین هم از متریال لوکس و جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده خواهد داشت. از جمله‌ی این موارد می‌توان به صفحه‌نمایش ۹.۲ اینچی، پشت آمپرهای فول HD، کنترل حرکتی، شارژ بی‌سیم و… اشاره کرد.


زیرساخت آئودی Q4 پلتفرم MQB گروه فولکس‌واگن خواهد بود و در دل آن هم پیشرانه‌های ۴ سیلندر بنزینی و دیزلی قرار خواهند گرفت. مدل پرچم‌دار که احتمالاً RS Q4 نام خواهد داشت شاید از پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری مدل RS3 سود ببرد. همچنین احتمال تولید مدل پلاگین هیبریدی هم وجود دارد.


توضیح: تصاویر به آئودی TT آفرود کانسپت تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    ‌ماشین به این خوشگلی !! هرچی نگاه کردم سانروفشو نمیبینم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Kamran

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    طراحی جالبی نداره از‌ نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. emad1990

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    توضیح: تصاویر به آئودی TT آفرود کانسپت تعلق دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا