آئودی

خودنمایی محصولات پلاگین هیبریدی آئودی در ژنو

در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، آئودی از نسخه‌های پلاگین هیبریدی Q5، A6، A7 و A8 رونمایی کرده است.


کار را با گران‌ترین محصول تازه‌ی آئودی یعنی A8 L 60 TFSI e کواترو آغاز می‌کنیم. این خودرو از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری و واحدی الکتریکی سود برده و دارای مجموعه باتری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک می‌باشد. قدرت این مجموعه برابر با ۴۴۳ اسب بخار و گشتاورش نیز ۶۹۹ نیوتون متر می‌باشد. این خودرو در حالت الکتریکی برد ۴۰ کیلومتری دارد.


اگرچه قدرت قوای محرکه‌ی A8 فراتر از ۴۰۰ اسب بخار است اما مدل Q5 50 TFSI e کامفورت و A7 50 TFSI e کامفورت در حالت استاندارد خروجی ۲۹۵ اسبی و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری دارند. اگر مشتریان خواهان قدرت بیشتری باشند می‌توانند نسخه‌ی ۵۵ TFSI e را برای خودروهای Q5، A6 و A7 سفارش دهند که از قدرت ۳۶۳ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری برخوردار هستند. این سه خودرو از همان برد ۴۰ کیلومتری A8 در حالت الکتریکی سود می‌برند.


هر چهار خودروی پلاگین هیبریدی جدید ارباب حلقه‌ها دارای مجموعه باتری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی مشابه بوده و از واحدی الکتریکی استفاده می‌کنند که داخل گیربکس دوکلاچه ادغام شده است. همچنین این خودروها در زمان ترمز گرفتن از سیستم احیای انرژی سود می‌برند.


سه حالت رانندگی الکتریکی، اتو و هولد برای محصولات جدید آئودی تدارک دیده شده است. این خودروها در حالت الکتریکی تنها از قوای محرکه‌ی الکتریکی سود برده و در حالت اتو نیز سیستم به‌صورت هوشمندانه از واحد الکتریکی و پیشرانه درون‌سوز برای حداکثر کارایی استفاده می‌کند. در حالت هولد هم قوای محرکه به گونه‌ای عمل می‌کند که از حفظ شارژ باتری اطمینان حاصل شود.


مالکان این خودروها به آسانی می‌توانند خودروی خود را در منزل شارژ کنند اما اگر بخواهند می‌توانند از سرویس شارژ e-tron استفاده کنند که فعلاً در ۱۸ کشور اروپایی کار می‌کند.

آئودی قیمت چهار محصول پلاگین هیبریدی خود را مشخص نکرده اما مشتریان می‌توانند آن‌ها را از سال جاری سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا