آئودی

گردهمایی فرزندان جدید آئودی

آئودی جدیدترین محصولات بالا ردهٔ خود که شامل مدل‌های A6، A7، A8 و Q8 می‌شود را گرد هم جمع کرده است. این خودروها لوکس‌ترین، پیشرفته‌ترین و تکنولوژیک‌ترین مدل‌ها در سبد محصولات آئودی هستند. علاوه بر این، همهٔ این ماشین‌ها هم‌اکنون جدیدترین محصولات آئودی محسوب می‌شوند. همهٔ این چهار مدل هم‌اکنون قابل خریداری هستند و در نمایندگی‌های فروش آئودی در سراسر اروپا وجود دارند.

طی یک سال گذشته، نسل جدید هر سه سدان A6، A7 و A8 معرفی شده است و همگی از زبان طراحی جدید آئودی برخوردار شده و به فناوری‌های پیشرفته و همین‌طور پیشرانه‌های جدید مجهز شده‌اند. علاوه بر این، در هر سهٔ این سدان‌ها تکنولوژی‌های مشترکی بکار رفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم هیبریدی خفیف، اجزای جدید سیستم تعلیق مثل سیستم فرمان گیری چهارچرخ، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI جدید و تعدادی از سیستم‌های کمک‌راننده اشاره کرد.

اما به خانوادهٔ بلندقامتان آئودی نیز به‌تازگی عضو جدیدی بنام Q8 اضافه شده که پرچم‌دار این بخش محسوب می‌شود. این خودرو با استایل جذاب و کابینی لوکس که بسیاری از ویژگی‌های رفاهی و اتصالی آن از سدان A8 گرفته شده است، قصد دارد خریدارانی که بیشتر به طراحی اهمیت می‌دهند را به سمت خود جذب کند. این کراس‌اوور کوپه هم‌اکنون با قیمت پایهٔ ۷۶,۳۰۰ یورو در اروپا عرضه می‌شود که ۱۵,۱۰۰ یورو بیشتر از Q7 است. برای Q8 فعلاً فقط یک موتور قابل انتخاب است که از نوع ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی با ۲۸۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو در سه‌ماههٔ چهارم امسال در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد.

اما علاوه بر این، ممکن است آئودی کراس‌اووری حتی گران‌تر از Q8 را هم تولید کند. گزارش‌هایی نشان داده‌اند که شاید آئودی در آینده اقدام به ساخت مدل Q9 بر اساس پلت‌فرم Q8 نماید. البته آئودی در حال حاضر ایده‌های زیادی در ذهن دارد اما بااین‌حال اگر این مدل نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کند، رقیبی برای رنجروور و یا حتی بنتلی بنتایگا خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا