آئودیتسلا

درگ تسلا سایبرتراک با آئودی RS Q8 و RS7، کدام خودرو سریع‌تر است؟

آیا تسلا سایبرتراک سایبربیست با ۸۴۵ اسب بخار قدرت می‌تواند در مسابقهٔ درگ حریف آئودی‌های ضعیف‌تر اما بسیار سبک‌تر شود؟

به‌تدریج، هیجان اولیه پیرامون تسلا سایبرتراک در حال کمرنگ شدن است اما در بریتانیا این‌طور نیست. در این کشور، مشتریان تسلا حتی نمی‌توانند سایبرتراک را به‌صورت قانونی وارد کنند، اما به نحوی، یانی و چند نفر از دوستانش موفق به دستیابی به چند نمونه از این خودرو شده‌اند. به گفته مت واتسون، یکی از این سایبرتراک‌ها متعلق به یانی است، دیگری در توقیف پلیس منچستر قرار دارد و سومی در بریتانیا آماده است تا در پیست خیس کارواو در مسابقه درگ و رولینگ شرکت کند.

تسلا سایبرتراک حاضر در این مسابقه، نسخه پرچم‌دار سایبربیست با رنگ کاملاً مشکی است که ۸۴۵ اسب بخار قدرت و ۹۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، اما وزن عظیم بیش از ۳۱۰۴ کیلوگرم دارد. از سوی دیگر، آئودی RS Q8 پرفورمنس هرچند با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، خودروی ضعیف‌تری است ولی با وزن ۲۲۷۵ کیلوگرم، بسیار سبک‌تر است. بااین‌حال، مشخص شد تسلا سایبربیست حتی با عملکرد بی‌نقص سیستم لانچ کنترل آئودی، به‌راحتی این شاسی‌بلند لوکس را شکست می‌دهد. تایم ۱۱.۶ ثانیهٔ سایبرتراک در مقابل ۱۲ ثانیهٔ RS Q8 به‌وضوح این برتری را نشان می‌دهد

این نتیجه باعث شد کهیانی به سلاح مخفی خود یعنی آئودی RS7 روی آورد که هرچند از پیشرانهٔ یکسانی با RS Q8 استفاده می‌کند ولی وزن سبک‌تر ۲۰۶۵ کیلوگرمی دارد. مشخص شد که تفاوت وزن واقعاً تأثیرگذار است زیرا در بخش اول مسابقه درگ، پیکاپ تسلا در ابتدا پیشتاز بود، اما آئودی به‌سرعت به آن نزدیک شد و به لطف سرعت نهایی بالاتر، سایبربیست را پشت سر گذاشت. البته بهترین زمان‌های آن‌ها تفاوت اندکی را نشان می‌دهد. ۱۱.۴ ثانیه برای آئودی و ۱۱.۶ ثانیه برای تسلا سایبرتراک مشکی.

اما این پایان ماجرا نیست. این گروه تصمیم گرفتند همه باهم رقابت کنند و مسابقه رولینگ را با هر سه خودرو برگزار کردند. در این مسابقه، تسلا سایبربیست در ۴۰۰ متر پیشتاز بود اما در مسافت ۸۰۰ متر، آئودی RS7 برنده کلی شد درحالی‌که RS Q8 نتوانست به هیچ‌کدام از آن‌ها برسد. درنهایت، یک تست ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت انجام شد و سایبربیست در این بخش به‌طور کامل شکست خورد که یکی از دلایل اصلی غیرقانونی بودن این غول تسلا در اروپا را نشان می‌دهد.

مشخصات فنی

تسلا سایبرتراک آئودی RS Q8 آئودی RS7
پیشرانه الکتریکی سه‌موتوره ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۸۴۵ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۹۳۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته هشت سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
وزن ۳۱۰۴ کیلوگرم ۲۲۷۵ کیلوگرم ۲۰۶۵ کیلوگرم
قیمت ۱۰۲,۲۳۵ دلار ۱۳۷,۴۹۵ دلار ۱۳۱,۱۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Hf capri

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اسب برقی هرگز به اسب بخار نمیرسد.

    موافقم 34
    مخالفم 6
    1. کسرا

      ۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (254 ديدگاه)

      متاسفانه برادر رسید و خوردش
      حقیقت تلخه…

      موافقم 10
      مخالفم 22
      1. SMS

        ۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (736 ديدگاه)

        اسب بخار و اسب بنزینی برادر من جذابیت و صدایی داره که تا روز قیامت نه اسب برقی و نه هر اسبی بهش نمیرسه

        موافقم 23
        مخالفم 5
    2. SePeHr

      ۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چیزی که تا ابد درسته

      موافقم 9
      مخالفم 1
  2. هنری فورد

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    لقب سایبرتراک چیه ؟ به نظرم کابینت آشپزخونه بهش میاد .

    موافقم 34
    مخالفم 3
    1. hosen

      ۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      شبیه هرچیزی هست جز ماشین

      موافقم 20
      مخالفم 1
  3. Bentley

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (598 ديدگاه)

    یه rs7 بدین به من چیزی نمیخوام دیگه.در حال حاضر بهترین سدان اسپرت دنیا خودشه روخو ببین بی ام و و بنز یاد بگیرن چجوری ماشین طراحی کنن گند نزنن به داشته هاشون.

    موافقم 22
    مخالفم 5
    1. جرمی کلارکسون

      ۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1118 ديدگاه)

      مخصوصا RS7 ABT 1000hp

      موافقم 13
      مخالفم 1
  4. بهراد

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    درگ ری را با سایبر تراک رو گذاشتن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. اذرگون

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    مگه وانت بار سایبر تراک برای سرعت ساخته شده ،یا سرعت ویا بار جابه جا کردن رو باهم داره ،خودروی سایبر تراک یک خودروی چند منظوره هست? این خودرو هم ضد گلوله هست ،هم وانت بار ه هم باهاش میرند بیرون هم بادیگاردها سوار میشن ،هم سرعت داره اینجوری ،اینجور ماشین چند منظوره وگرونی چطور باید طراحی بشه ،به نظر بشه شما ،شکل لوکس مانند،یا بهترین شکل طراحی ،به هرحال در کسانی که به دنبال وانت بار هستند تو فکر ضد گلوله بودنش نیستند فقط به فکر اینند که بارشون جابه جا بشه خودروی که قدرت داشته باشه جادار باشه برای حمل بار مناسب باشه سرعت مناسبی هم داشته باشه وپولشون هم فکر نکنم زیاد باشه ، الان این سوال پیش میادکه خودروی سایبر تراک چی هست وبدرد چه کسانی می خوره وبرای چه منظوری ساخته شده وقرار بوده چه مشتریانی رو جذب کنه وسلیقه این مشتریان چی هست ،من نمیدونم این خودرو با چه هدفی ساخته شده خوده سازندش بهتر میدونه ،نظر مردم چی هست اینو باید از خودش سوال کنی ،به هرحال ،در دنیای امروز یه عده از خودرو ها یک منظوراند از لحاظ طراحی هم خودروی سایبر تراک از نظر من شبیه به تانک می مونه یکمی بامزه به نظر میاد ولی یه عده از مردم با طراحی این خودرو مشکل دارند بخوام صادقانه بگم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  6. BlackWing

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1546 ديدگاه)

    درسته سایبرتراک ماشین زیبایی نیست و خیلی ها مثل خودم از ماشین برقی خوششون نمیاد اما میشه گفت این خوف ترین سایبرتراکی بود که من دیدم !

    موافقم 5
    مخالفم 4
  7. اذرگون

    ۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    وانت سایبر تراک ،در مورد فروشش می خواستم بگم که او ل باید گفت افرادی که وانت سوار هستند از کدام قشر جامعه هستند ،پولدار ،فقیر ویا متوسط ،در ایران معمولا وانت سوارها از قشر متوسطنند ،افراد پولدار هم ممکن وانت داشته باشند ولی چند تا ماشین دارند ووانتشون دست کس دیگه ای هست که برای جابه جای بار استفاده می کنند ،دوم اینکه این خودرو زده گلوله هست وانت سوارها که از قشر متوسط جامعه هستند زیاد در معرض خطر گلوله قرار ندارند در این که این شکلیه ،در امریکا من خبر ندارم ،وانت سوارها افرادی هستند که از وانت برای جابه جایی بار استفاده می کنند وبه دنبال ماشینی هستند که نیازشون رو براورده کنه وقیمتش هم زیاد نباشه چون این افراد پولدار نیستند ،وانت سوارها به ضدگلوله بودن خودور کم اهمیت میدن ،بیشتر ظرفیت بار ،قدرت وسرعت متناسب ،امکانات مناسب وقیمت مناسب براشون مهمه ،وانت سایبر تراک ممکن یک خودوری چند کاره باشه که باهاش میشه رفت بیرون ، وضد گلوله هم هست ولی برای وانت سوارها قیمت ،ظرفیت بار وسایر مواردی که بتونه نیازهای وانت سوارها رو برطرف کنه مهم هست ،از لحاظ طراحی هم ،طراحی هرچی جذاب تر وزیباتر باشه ممکن مشتری بیشتر خوشش بیاد وروی قیمت ماشین هم ممکن تاثیر داشته باشه ،اینکه سایبر تراک مناسب هست ویا نه نظر مردم مهمه ،در ساخت ماشین خوبه به طراحی ماشین ،امکانات ،قیمت ،سرعت ،قدرت ،وسایر موارد هم زمان توجه بشه این نظر من هست درست ویا غلط بودنش دو نمیدونم ،ممکن مهندسین ومردم نظرات متفاوتی داشته باشند به نظرات اونا هم توجه بشه وبهترین تصمیم گیری گرفته بشه

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا