خودروهای چینیگروه بهمن

نگاهی اجمالی به آسا، مدعی تازه‌وارد چینی

مرکب‌های چینی در ایران دوران غریبی را طی می‌کنند، شماری از مردمان به آن‌ها چنان مهمان ناخوانده‌ای می‌نگرند که برای رفتنشان باید لحظه‌شماری کرد و بسیاری دیگر نیز آنان را چون واقعیتی محتوم پذیرا گشته‌اند. این‌طور می‌توان گفت که هنوز هم افق برای این طایفه کاملاً صاف نشده ولی این امر بدان معنا هم نیست که این جماعت دست از همت خویش برداشته و از فتح دل‌های خریداران هم رو برگردانند. در این بین هم نمی‌توان به‌راحتی پیشرفت و ترقی چشمگیر این ساعیان عرصه حیات را نادیده گرفت؛ شاید همین حرکت رو به جلوی آن‌هاست که خواب خودروسازان وطنی را سخت آشفته نموده است.

بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
از جمله سدان های چینی که در سال‌های اخیر در بازار کشورمان هیاهوی بسیاری به پا نمود، خودروی جیلی EMGRAND 7 است. شاید این مدل را بتوان یکی از موفق‌ترین چینی‌های بازار امروز ایران به شمار آورد؛ آن‌هم در جایی که پیش از این نگاهی بسیار منفی نسبت به محصولات این سرزمین وجود داشت، تا آن حد که شماری از هموطنان از بردن نام برندهای چینی هم اکراه می‌ورزیدند! با این وجود، در مدت کوتاهی که از حضور جیلی در این عرصه می‌گذرد، توانسته تا حد زیادی ذهنیت اشخاص را نسبت به ساخته‌های این اقلیم تغییر داده و بازخورد نسبتاً خوبی را هم در میان مشتریانش برانگیزد. اما ممکن است که به‌زودی این وضع تغییر کند، زیرا قرار است که در آینده‌ای نزدیک با رقیبی هم‌تراز روبرو شود که هم‌وطنش نیز بوده و مثل خودش هم ویژگی‌های بسیاری را در آستین دارد.
این مهمان تازه‌وارد BESTURN B50F نام دارد که توسط نماینده ایرانی آن به آسا تغییر هویت داده است. این مدل کمابیش از مشخصات فنی مشابه با جیلی سود برده و بهایش نیز از آن ارزان‌تر است؛ شاید همین تفاوت قیمت بتواند رقابت سختی را در آینده بین این دو رقم بزند. در حال حاضر وضعیت فروش این دو خودرو در کشور چین و رتبه‌هایشان در این بازار به شرح ذیل است:

نام خودرو فروش در نیمه اول ۲۰۱۴ رتبه فروش در ماه اکتبر ۲۰۱۴ رتبه
بسترن B50 ۳۳,۵۶۶ دستگاه ۶۲ ۶,۷۱۸ دستگاه ۵۲
جیلی امگرند ۶۴,۵۶۶ دستگاه ۲۶ ۱۹,۰۰۸ دستگاه ۱۰

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید رتبه فروش هر دو خودرو در بازار چین نسبت به نیمه نخست امسال بهبود یافته است که برای اظهارنظر قطعی دراین‌باره باید منتظر نتایج پایان سال ماند.

بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
خودروی BESTURN B50F و یا همان آسا محصول گروه خودروسازی FAW چین است. خودروسازی FAW یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان این سرزمین است که در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط دولت این کشور پایه‌گذاری شد. در آغاز، این مجموعه تنها به تولید کامیون‌های ۴ تنی JIE FANG C10 می‌پرداخت که خود این خودروها هم بر مبنای کامیون‌های روسی ZIS- 150 توسعه یافته بود. این وضع کماکان ادامه داشت تا اینکه شرکت مذکور در سال ۱۹۵۸ میلادی از اولین خودروی سواری ساخت خود به نام HONG QI پرده‌برداری کرد. این محصول خودروی لوکسی بود که تنها برای استفاده نخبگان حزب کمونیست مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت. این مدل به مدت بیش از ۳۰ سال و بدون تغییر اساسی خاصی در خط تولید قرار داشت.
شاید بشود گفت که حرکت جدی این خودروساز در اواخر دهه ۸۰ میلادی شروع شد و آن‌هم زمانی بود که این شرکت جهت اخذ تکنولوژی‌های پیشرفته به سمت خودروسازان غربی و ژاپنی گام برداشت. در وهله اول، در سال ۱۹۹۰ میلادی، این کمپانی شروع به شراکت با خودروسازی فولکس‌واگن نمود؛ لازم به گفتن نیست که پیش از این هم و در سال ۱۹۸۴ میلادی شرکت خودروسازی SAIC با فولکس‌واگن اقدام به شراکت کرد. بعدها کمپانی FAW با خودروسازان معروفی همچون تویوتا و جنرال موتورز هم دست به شراکت زد. در حال حاضر این شرکت جز ۴ تولید کننده بزرگ خودرو در چین است و در کنار خودروسازان بزرگی همچون چانگان و دانگ فنگ و سایک قرار می‌گیرد. هم اکنون در مجموعه‌های تحت کنترل این غول صنعتی، خودروهایی همچون تویوتا (کرولا، کمری، پریوس، ویوس و..) و آئودی (A4،A6 و…) و فولکس‌واگن (بورا، پاسات و…) تولید می‌شود؛ علاوه بر این برندها و مدل‌هایی همچون BESTURN ،OLEY، VITA و چند برند دیگر نیز تحت کنترل این کمپانی قرار دارند. در حال حاضر علاوه بر خودروهای سواری، این شرکت سازنده انواع کامیون، اتوبوس و پیکاپ نیز است. این شرکت در نظر دارد که تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی کل تولیداتش به عدد ۲.۷ میلیون دستگاه برساند.

FAW Besturn B50F
FAW Besturn B50F
همان‌طور که در سطور بالا ذکر شد برند بسترن (BESTURN) یکی از زیرشاخه‌های گروه خودروسازی FAW است. سدان B50F هم یکی از محصولات کلاس متوسط این کمپانی می‌باشد. در کل، تولیدات این برند بر مبنای پلت فرم مزدا ۶ تکوین یافته‌اند. در حال حاضر مدل‌هایی چون B50،B70، B90 و کراس اوور X80 توسط BESTURN تولید می‌شود. در حال حاضر عمده‌ترین بازار صادراتی این برند کشور روسیه است.

2014 FAW Besturn B50 facelift
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F facelift
بدنه خودروی آسا از طراحی نسبتاً مدرنی بهره می‌برد که توسط موسسه طراحی ایتال دیزاین ایتالیا تکوین یافته است. به لحاظ فنی نیز این خودرو از پلت‌فرم نسل‌های پیشین مزدا ۶ سود می‌برد؛ پیش‌تر خود این سازه در مزدا ۶ مدل ۲۰۰۸ بکار می‌رفت. این پلت فرم CD3 نام دارد و توسط شرکت فورد طراحی شده است و فورد آن را در مدل‌هایی همچون اِج و فیوژن هم به کار می‌گرفت.

2014 FAW Besturn B50F facelift
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F facelift
موتور ۱.۶ لیتری این مدل از تولیدات فولکس‌واگن بوده و در مدل BORA ساخت این شرکت استفاده می‌شود و در حال حاضر در یک مجموعه و به طور مشترک توسط شرکت FAW و فولکس‌واگن ساخته می‌شود. اما پیشرانه ۱.۸ لیتری این خودرو بنا به ادعای رسانه‌های چینی توسط خود شرکت FAW توسعه یافته است.
خودروی بسترن B50 برای نخستین بار این در سال ۲۰۰۹ میلادی به بازار چین معرفی شد. پس از مدتی و در سال ۲۰۱۳ میلادی تحت عمل فیس‌لیفت قرار گرفت و سپرها و نیز چراغ‌ها و جلوپنجره‌اش دستخوش تغییر گشت و در پی آن از مواد اولیه بهتری هم برای فضای درونی آن استفاده شد. این تغییرات موجب شد که حرف F که مخفف فیس لیفت است به B50 اضافه شود. در مدل فیس لیفت شده گیربکس خودرو هم ارتقاء یافته است.

2014 FAW Besturn B50F facelift
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F facelift
در حال حاضر B50F و یا همان آسا از یک نمونه ۶ دنده تیپ ترونیک بهره می‌برد که از تولیدات شرکت AISIN ژاپن است. لازم به گفتن نیست که این سازنده در حال حاضر تأمین‌کننده گیربکس خودروهایی همچون لکسس، مزدا، پورشه، MG و… است. جالب اینجاست که نماینده ایرانی آسا در وهله اول مدل غیر فیس لیفت آن را وارد کشور نمود که چندان هم مورد استقبال بازار قرار نگرفت، این مدل از موتور ۱.۶ لیتری ۸ سوپاپ و ۱۰۲ اسبی سود می‌برد و گیربکس آن نیز ۵ دنده اتوماتیک بود. خوشبختانه در حال حاضر آخرین نسخه و نسخه فیس لیفت شده آن که از پیشرانه‌ای ۱.۸ لیتری و ۱۶ سوپاپ سود می‌برد مورد ثبت‌نام متقاضیان قرار می‌گیرد.

2014 FAW Besturn B50F Interior
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F Interior
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۴ کیسه هوا ایمنی است و همچنین ۴ ستاره را نیز از موسسه ایمنی C-CNAP چین دریافت نموده است. برای آگاهی آن دسته از خوانندگانی که خواستار آشنایی هر چه بیشتر با سازوکارهای این موسسه هستند شرح کوتاهی را در اینجا ارائه می‌دهم.

FAW Besturn B50F
FAW Besturn B50F
این موسسه در سال ۲۰۰۶ میلادی در چین بنا نهاده شد. در حال حاضر تمامی خودروهای تولیدی در چین موظف به کسب گواهی‌نامه از این سازمان می‌باشند. هم اکنون آزمون‌های ذیل در این مکان صورت می‌گیرد که خلاصه برخی از آن‌ها بدین شرح است:

۱ – آزمون برخورد از ناحیه جلو: در این آزمون تمامی قسمت جلوی خودروی مورد نظر با سرعت ۵۰ در ساعت به مانع سخت کوبیده می‌شود.

۲- آزمون برخورد از ناحیه جلو (نیمه جلو): در این تست ۴۰ درصد از قسمت جلوی خودرو با سرعت ۶۴ کیلومتر به مانع سخت کوبیده می‌شود. پیش از این، تست مذکور با سرعت ۵۶ کیلومتر انجام می‌شد که این مقدار در اصلاحیه سال ۲۰۱۲ میلادی به ۶۴ کیلومتر افزایش داده شد.

۳ – تست برخورد از ناحیه کناری خودرو: در این آزمون بخش کناری خودرو توسط یک مانع متحرک و با سرعت ۵۰ کیلومتر کوبیده می‌شود.

۴ – تست شلاقی: در این آزمون که به وسیله یک آدمک شبیه‌سازی می‌شود، میزان ضربات به سر و گردن و جراحات وارده به آن در تصادفات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در حال حاضر آسا با بهایی معادل ۷۳.۹ میلیون تومان در نمایندگی‌ها ثبت‌نام می‌شود که نسبت به رقیب اصلی خود جیلی امگرند در حدود ۱۲ میلیون تومان ارزان‌تر است؛ اگر در این بین مشخصات فنی را نادیده بگیریم، از رقبای دیگر این مدل می‌توان به MG 350 اشاره کرد که در حال حاضر با قیمتی معادل ۸۶.۷ میلیون تومان ثبت‌نام می‌شود.

مشخصات فنی

موتور: ۴ سیلندر خطی ۱۶V DOHC

حجم موتور: ۱۷۹۸ سی‌سی

توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور/ دقیقه

گشتاور: ۱۷۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/ دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو ۴ (در چین یورو ۵)

سیستم تعلیق جلو: مستقل – طبق دوبل

سیستم تعلیق عقب: مستقل – چند بازویی E شکل

گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک (تیپ ترونیک)

ابعاد

طول/عرض/ ارتفاع: ۴۶۱۵/۱۷۸۵/۱۴۳۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۷۵ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۳۹۵ کیلوگرم

ظرفیت صندوق عقب: ۴۵۰ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب:۲۰۵/۵۵ R 16

تجهیزات ایمنی

۴ عدد کیسه هوای ایمنی (جلو و جانبی)

سیستم ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل کشش TCS

کمربند ایمنی پیش کشنده

چهار ستاره از موسسه ایمنی C-CNAP

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

برخی از تجهیزات این خودرو

آینه‌های جانبی برقی همراه با گرم‌کن

سیستم صوتی بر روی فرمان + بلوتوث + MP3 + USB+ AUX + 6 عدد بلندگو

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

تهویه مطبوع اتوماتیک

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت

سانروف

کامپیوتر سفر

صندلی‌های چرمی

سیستم ضد تشعشع آینه عقب

سیستم کنترل فشار باد (TPMS)

سنسور پارک دنده عقب

دوربین پارک

فیلتر گردافشان داخل اتاق خودرو

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

مه شکن‌های جلو و عقب

چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه با افق

FAW Besturn B50F
FAW Besturn B50F

قیمت و ارزش‌گذاری

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان

در چین: ۱۱۰,۸۰۰ الی ۱۲۲,۸۰۰ یوآن

[jwplayer mediaid=”97825″] [دانلود ویدئو]

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۳۵ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعد از 23 هزار کیلومتر رانندگی این ماشین رو فوق العاده می دونم . به راحتی قابل مقایسه با خودروهایی هم سطحه و نمیشه تو رده قیمتیش براش رقیبی پیدا کرد . گیربکس واقعا عالی ای داره و از نظر شتاب هم بسیار مناسبه … معایب خاصی نداره جز کمی بی دقتی در مونتاژ که همه محصولات مونتاژی این مشکل رو دارند و با بازدید در نمایدگی حل میشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      الان در حد نو اش 70 هست و واقعا با این قیمت رقیبی نداره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمدامین

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مگه شما رفتی شرکت مونتاژ کنندش اصلن میدونی کدوم شرکت مونتاژ میکنه؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رامين

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشید گیربکس و دفرانسیلش دچار مشکل نمیشه و اینکه حداکثر سرعت چقدره چون بقیش که عالیه و لی این مواردو هرچی گشتم جواب درستی پیدا نکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      بعد 3 سال که دچار مشکلی نشد!
      سرعتم من خودم زیاد نرفتم اما فک کنم کلیپ 190 تاش تو اپارات بود
      اگر در منطقه بسیار گرمسیر زندگی نمیکنید ، مشکلی باش نخواهید داشت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدي

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام گول ظاهر خوشگل ماشین چینی رو نخورید آره ماشین خوبیه ولی بعد از چند سال هیچ وسیله ای براش گیر نمیاد، و اگر خواستی بفروشی هیچ کس ازتون نمیخره این بلا سر من اومده دیگه خود دانید ،،،،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      بعد سه سال و 65 هزار کیلومتر رانندگی در مناطق مختلف کشور ، نه مشکل پیدا نشدن قطعه رو داشتیم و نه کیفیتش افت کرده که نگران خرابی اش باشیم!
      اما افت قیمت چینی ها کلا زیاده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهرداد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان من امروز یک اسا بسترن خریدم طرز راه اندازى و کار با بلوتوث انرا بلد نیستم ممنون میشوم مرا راهنمائى نمائید با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      در دفترچه اش هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. پینار

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (210 ديدگاه)

    سلام خدمت همگی عزیزان… دوستان عزیز گول ظاهر این ماشین بسترن b50fرو نخورید باور کنید آنقدر ایراد داره که حیف آدم ۷۲میلیون پول رو به این ماشین چینی بده.. هر سوالی دارید در خدمت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      شاید شانس شما بد بوده وگرنه ما از برج 9 سال 93 داریم ، در کل ماشین خوبی هس!
      البته کیفیت رنگ اش در حد قیمتش نیست و کولرش مثل 206 خنک نمیکنه اما پایداری و ایمنی و کیفیت و … اش خوبه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من شش ماه بسترنbf50دارم , 10000کیلومتر رانندگی کردم قبل از این هیوندا yf سانتافه x45داشتم خدایش این ماشین با این قیمت حرف نداره از تمام لحاظ چه قیمت چه کیفیت لوازم کار رفته در ماشین و چه از لحاظ زیبایی بخرید با خیال راحت پشیمان نمیشید.اینم بگم منم تا قبل از خرید خیلی مردد بودم راجبش تحقیق کردم و حالا بعد از گذشت 6ماه اگه قرار باشه ماشینی بخرم باز حتما از خانواده فاو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین بسترن واقعا عالیه هر چی در مورد این ماشین بگم باز کم گفتم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سارا

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من امروز ثبت نام کردم خدا به خیر بگذرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین نظری

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بین B50 و B50f موندم دوستانی که دارن لطف بگن B50 از نظر قدرت و گیربکس ضعیف نیست واقعا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      بی50 نخرید ، چون تولید نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حسین 4

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،من که دارم خیلی راضی ام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فوق العادس به نظرم تو ماشینای چینی واقعا معرکس من جیلی داشتم اونم خیلی عالی بود ولی عقب خودرو که مینشستی خیلی سر صدا میومد و عایقبندی نبود خیلیم میکوبید ولی موتورش خوب بود الان یه ماهی هست b50f گرفتم خیلی راضیم ولی خب فقط یک چیزش اذیت میکنه که اونم کف پایین ماشینه ولی واقعا هیچ ایرادی توش ندیدم جز این من لیفان 820 نداشتم ولی در کل همه از کیفت بد مونتاژ کرمان موتور ناراضین برای لیفان 520 و 620

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. قاسمی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک سال این ماشینو دارم 40هزار تا باهاش رفتم ماشین بدی نیست از نظر من معایب مصرف بالا لنت هر 20هزارتا یک دست لنت فقط اینم بگم من درست رانندگی نمیکنم ترمز زیاد میگیرم کولر ضعیف برای شهرهای گرم ولی من اصفهان زندگی میکنم جواب میده مصرف ماشین درست رانندگی کنی داخل شهر100 کیلومتر9لیتر ولی رانندگی من 100کیلومتر10.5جاده 100کیلومتر7لیترمن یکبار زدم به یک سگ سپر چراغ چراغ داخل سپر شکست رفتم نمایندگی همه قطعاتش را داشت خریدم550 هزارقیمتش مناسب بود خود بیمه هم تعجب کرد داخل کابین بعد از 40 هزارتا رانندگی به صدا نیفتاده من قبل این ماشن 206 داشتم صفر خریدم از همان روز اول داشبورد در صندلی صدا میداد من درکل راضیم کاریم ندارم چینی هرکیم هر چی میخواد بگه ناراحتم نمیشم از سرم زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      با رانندگی بدون شتاب های سریع تو شهر 8 میسزنه و تو جاده زیر 7!
      با 65 هزارتا کارکرد فقط یکبار موفق شدیم لنتش رو عوض کنیم اونم تو 60 تا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. علیرضا

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عزبزان الان کدوم مدلش ایران عرضه میشه 50 یا 50f

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حجت

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم از ماشینخای چینی بدم میاد ولی یکی از اقوام بستورن بی ۵۰ داره خیلی خوبه ماشینش.بی صدا پر قدرت و ظاهر قشنگ.فک کنم این تنها ماشین چینیه که خوب در اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بهنام بلالزاده

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام
    ایاشرکتدرموردتولیدشاسی بلند این خودرو تصمیمی داردیانه
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بهنام بلالزاده

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ازکل ماشین راضی هستم بجزخوابیده بودن آن
    که دردست اندازهازیربندی درخطره
    اگه تولیدشاسی بلندداشته باشید خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسین

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    به نام خدا
    ما برج 9 سال 93 بسترن بی50اف خریدیم و تا الان داریم!
    در کل نمره قابل قبولی میگیره اما بعضی معایب و خوبی هاش!
    -ابتدا که خریده بودیم در سرعت بالای 100 صدای هو هو از موتور میامد که با تعویض یک قطعه درست شد همان موقع و مشکل خاصی نبود!
    -کیفیت رنگش در حد قیمتش نیس ( البته مدل های سال های بعد رو نمیدونم)
    -عقب خودرو حالت VIP داره و بیشتر برای دو بزرگسال طراحی شده و در صورتی که عقب خودرو دو بزرگسال و یک خرد سال بشینن راحت هست.
    -تعلیق نرم و پایداری داره و هدایت ماشین راحت هست و فرمان خودرو تیز هست و نرم.
    -کولر خودرو در دمای 40 درجه به بالا خیلی مناسب نیست اما دودی کردن شیشه ها بسیار تاثیر مثبت داره! (اگر تو شهر های بسیار گرم زندگی میکنید در ظهر توقع زیادی از کولر نداشته باشید!)
    -موتور خوب و پرشتابی داره و گیربکس خوبی داره و در کل خیالتان بابت کیفیت خودرو و عدم افت کیفیت راحت باشه!
    -لاستیک های ما گل اش جلوبندی رو اذیت میکنه اما ما عوضش نکردیم و کیفیت لاستیک اش خوبه (باز هم میگم نمیدونم در سری های بعدی ایرادات رفع شد یا خیر)
    – ما روکش چرم مشکی روش انداختیم که کثیفی رو نشون نده اما تو تابستان کمی اذیت میکنه! و واقعا جای سرد کن صندلی درش خالی هست!
    – اما از حق نگذریم ماشینی هست که خیال ادم از خراب نشدن و ایمنی و ترمز های قوی و شتاب و جاداری و … اش راحته! صندوقش هم جاداره!
    -در کل ، بدون ارفاق نمره 18 رو از 20 میگیره!
    به امید روزی که خودرو با قیمت واقعی به دست مشتری برسه!!
    -راسی کیفیت داشبوردش خوبه اما کیفیت چرم رو دری هاش متوسطه!
    -برای کسانی که مصمم به خرید این خودرو هستن پیشنهاد دارم مدل در حد نو سال 95 و یا 96رو بخرن! (چون افت قیمت خودش رو کرده و مدل های 95 به بالا گارانتی بیشتری دارن!)
    -گارانتی ماشین ما 2 سال یا 60 هزار کیلومتر بود که در مدل های جدید به سه سال افزایش یافت!
    -هزینه سرویس 65 هزار کیلومتر به همراه چک لاستیک ها و کولر به درخواست خودم شد 300 هزار تومن که البته قطعه تکراری که خراب بشه ، رایگان عوض میشه وگرنه هزینه اش میشد 350 هزار تومن!
    -اون قطعه هم سوکت ایربگش هست که جدیدا طراحی اش رو عوض کردن و بهتر شده
    – راستی تسمه دینامش در مدل های اولیه بعد 3000 کیلومتر صوت میکشید که این تسمه دینام جدید این مشکل رو نداره! (البته اون سوت بعد یک دقیقه کارکردن از بین میرفت و عمر اون تسمه بسیار بیشتر از 3000 کیلومتر هست!) . در کل این مشکل حل شد!
    امیدوارم مفید باشه حرف هام براتون !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سعید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سی میلیون دارم چطوری میتونم یه دونه از اینا بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا