بنتلی

بنتلی کانتیننتال GT3 پایکس پیک، هیولایی پرقدرت با بالی بزرگ!

تیم بنتلی آماده استفاده از کانتیننتال GT3 در مسابقات بین‌المللی تپه نوردی پایکس پیک می‌شود و به تازگی اطلاعات جدیدی از این خودروی مسابقه‌ای منتشر شده است. هدف بریتانیایی‌ها ثبت رکورد جدیدی در کلاس تایم اتک ۱ می‌باشد.

این خودروی خاص از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند. این پیشرانه با سوخت تجدید پذیر کار می‌کند. نیروگاه آهنین یاد شده قدرت فراتر از ۷۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند هرچند تیم بنتلی قول داده قدرت بیشتری را برای مسابقات استخراج کند.

بهبودهای رخ داده در این پیشرانه نسبت به نسخه استاندارد شامل پیستون‌ها و یاتاقان‌های جدید هستند. توربوها نیز بزرگ‌تر شده و با بوست ۲.۲ بار کار می‌کنند. منیفولد جذب نیز از نوع فیبر کربنی است. به این موارد باید اگزوز منحصربه‌فرد آکراپوویچ با اینکونل و خروجی‌های پشت چرخ های جلو را اضافه کرد.

این تیم همچنین یک سیستم خنک‌کنندگی دوم در قسمت عقب را تعبیه کرده که شامل واترپمپ مخصوص و دوم می‌باشد. مجاری هوا نیز هوای خنک را به رادیاتور پشتی می‌فرستند.

این پیشرانه از سوخت مسابقه‌ای تجدید پذیر ۹۸-RON استفاده می‌کند. این سوخت ترکیبی از سوخت‌های سوخت‌های زیستی مختص موتور اسپورت می‌باشد.

گیربکس بکار رفته در این خودرو مشابه نمونه عادی کانتیننتال GT3 می‌باشد هرچند میل‌لنگ برای دوام بیشتر بزرگ‌تر شده است.

کانتیننتال GT3 آماده شده برای مسابقات پایکس پیک ۳۰ درصد داون فورس بیشتری تولید می‌کند. بنتلی می‌گوید این خودرو دارای بال عقب بزرگ‌تری نسبت به تمامی رقبای حاضر در این مسابقات می‌باشد. همچنین یک دیفیوزر عقب نیز در نظر گرفته شده است. در بخش جلو هم اسپلیتر متفاوتی به چشم می‌خورد.

بنتلی برای راندن این خودرو از ریس میلن که دارنده سه عنوان قهرمانی در پایکس پیک می‌باشد دعوت کرده است. او همچنین تجربه رانندگی با بنتایگا ۱۲ سیلندر در مسابقات سال ۲۰۱۸ و کانتیننتال GT در سال ۲۰۱۹ را دارد. او برای ثبت رکورد در کلاس تایم اتک ۱ باید زمانی بهتر از ۹ دقیقه و ۳۶ ثانیه را بر جای بگذارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Kf

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (506 ديدگاه)

    فقط ابعاد اسپویلر و اسپلیتر جلو رو نگاه کنین
    جدی چ خبره مگه اینقدر بزرگ

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      حالا این چیزی نی یه جی تی ار دیده بودم ۱۰۰۰ اسب داشت فقط دو تا اسپیلر اندازه اسپیلر عقب این داشت یه ۹۱۱ این شکلی هم دیدم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1161 ديدگاه)

        اون مگه 1600 اسب نبود ؟
        اونی که 1600 اسب داره خیلی باله هاش مسخرس از بس بزرگن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          اره منظورم همون ۱۶۰۰ بود

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. parsa_ashgh.mashine

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      خییلی مسخره بوئد

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. Reza

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      بنتلی باید مجلل و لوکس باشه ، این چیه ساختن تورو خدا

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. AHMET 2002

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    چرا اخه؟!😑

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Ninja

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    یعنی با جی تی ار رقابت میکنه ؟
    عجیبه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. محمدرضا

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    هیچکس با رولزرویس این کارو انجام نمیده.
    کلا بنتلی سبکش با رولزرویس متفاوته

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      ارع اون وی ۱۲ فراتر از یه ماشین لوکسه
      فرض کن با رویلزرویس این کارو کنی
      ولی با استون این کارو کردن اونم یه وی ۱۲ داره
      بنتلی کلاسش بیشتر به استون میخوره تا رویلزرویس میباخ هم وی ۱۲ خفن داشت ولی الان نچ بیشتر شبیه رولزرویسه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    کانتیننتال فابریک خیلی خیلی قشنگ تره،این اصلا جالب نیست،جلوش خیلی بد شده،در واقع عین ماشین های کارتینگ شده منتها با طرح بنتلی😐

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      ببخشید ولی ای کاش می‌دونستید برای تایم اتک مثل پایکس پیک نیاز به دانفورس داریم نه لوکس و مجلل بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محمد امین

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    به نظرم این دیزاین به ماشین فوق لوکس نمیاد
    ولی به هر حال مشخصاتش خیلی خوبه ، یعنی عالیه،

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Sina10

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    باله پشتش خیلی زشته ولی بقیه اش عالیه و جذابه
    بنتلی توی مسابقات سابقه داشته پس اینکه چیزی مثل این بسازه غیرعادی نیست
    از سوخت تجدید پذیر هم استفاده کرده!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. mahan

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    یعنی چی؟برای چی اصلا هویت یک ماشین رو عوض می کنیم.چرا یک کوپه لوکس رو باید این قدر زشت و بی جهت کنیم.کابین چرم و لوکس رو چرا باید انداخت دور و با این همه اسپویلر و اسپلیتر و فیبر کربن و … زشت کنیم.بله یک نیسان جی تی ار و سوپرا و 370زد و خیلیا رو میشه ولی اخه بنتلی؟بعد فلسفه کانتیننتال یک کوپه جی تی هست یعنی یک کوپه پک و پهن لوکس و راحت که در طی مسافت های زیاد راحته

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Ninja

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اینا فقط تبلیغات بنتلی هستن مگر نه اون بنتلی کجا و این کجا
      چه کنیم دیگه از هوش منو شما به ارث نبردن 😒

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. عارف

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (322 ديدگاه)

      این ماشین برای مسابقه آماده شده ، و قراره فقط باهاش مسابقه بدن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    این اصلا باله اش بزرگ نیست بلکه خیلی بزرگه
    چیزای که به ماشین اضافه شده یه رکاب ، یه اسپویلر خیلی گنده ،سپر عقب و جلوی اسپرت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. akrh78

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    بنتلی سابقه زیادی توی مسابقات داره و کانتیننتال هم همیشه توی مسابقات gt3 شرکت میکرده
    دوستان یکم در مورد مسیر پایکس پیک مطالعه کنین بعد بگین اینجاش کجه اونجاش راسته
    فقط بگم که 20 کیلومتر مسیر سربالایی است که نه ران اف داره نه گاردریل، یه طرفت کوهه یه طرف دره، بیش از 2000 متر تغییر ارتفاع داره و غلظت هوا بسیار کمه در حدی که راننده کپسول اکسیژن داره، و دلیل استفاده از این بالهای فوق بزرگ و موتورای توربوی قدرتمند اینه که تو اون ارتفاع بتونن داون فورس و قدرت لازم رو تامین کنن، برا همین برقیا مثل فولکس واگن idr میتونن قوی ظاهر بشن چون افت قدرت ندارن
    توی پایکس پیک ماشینای با طراحی صد برابر افراطی تر از این بنتلی شرکت میکنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. محمد مختاری آذر

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    فکر کنم بتونه در مسابقات موفق بشه واقعا قدرتمند هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا