بنتلیمک لارن

درگ گرندتوررهای لوکس! مک لارن GT در برابر بنتلی کانتیننتال GT

گرندتوررهایی که در کلاس سوپرکارها تولید می‌شوند ترکیبی از کاربری‌های گوناگون هستند. این دسته از خودروها در حقیقت جزو لوکس‌ترین خودروهای بازار بوده و همچنین سرعت بالایی دارند، در حقیقت ترکیبی منحصربه‌فرد از اشرافیت و پرفورمنس که محبوبیت آن‌ها به دهه ۳۰ میلادی بازمی‌گردد.

گرندتوررهای امروزی فوق‌العاده سریع، بسیار لوکس و گران‌قیمت هستند. اگر از شانس کافی برای خرید چنین خودروهایی برخوردار باشید، این مسابقه درگ شاید به شما در انتخاب نهایی کمک بکند.

اتو تریدر به دنبال مقایسه مک لارن GT جدید با بنتلی کانتیننتال GT V8 بوده و به همین خاطر مسابقه‌ای مستقیم بین آن‌ها برگزار کرده است. این دو گلوله‌ی لاکچری برای سال ۲۰۲۰ آماده شده‌اند و البته فلسفه تولید متفاوتی دارند اما نتیجه‌ی نهایی کاملاً برجسته بوده است.

در سمت راست اولین تلاش مک لارن در کلاس گرندتوررهای واقعی دیده می‌شود. این خودرو به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۱۲ اسب بخار و گشتاور ۶۳۰ نیوتون متر مجهز بوده و توانایی ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۱ ثانیه‌ای را دارد. این سوپرکاری دیفرانسیل عقب بوده اما خب در پیستی خیس شاید با مشکل روبرو شود.

در سمت چپ هم کانتیننتال GT جدید با نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری قرار دارد. این پیشرانه خروجی ۵۴۲ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد. این خودرو ۲۱۶۴ کیلوگرم وزن داشته درحالی‌که مک لارن تنها ۱۵۳۰ کیلوگرم وزن دارد. البته بنتلی از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و شتاب آن در ۳.۹ ثانیه ثبت می‌شود.

خب حالا اکثر مشخصات فنی دو خودرو را دانستیم و تنها یک‌چیزی را باید بدانیم. این مسابقه درگ در روزی بارانی برگزار شده و یکی از خودروها برتری نسبی دارد؛ اما آیا این مزیت برای تضمین برنده شدن کافی است؟!

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    این مدل مکلارن طراحی نچسبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mclaren

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      با یکسری رنگ ها فوق العاده زیباست توی پیج اینستاگرام مکلارن میتونین ببینین…طراحی پشتش خوبه ولی بنظرم طراحی جلو میتونست خیلی بهتر از این باشه بعنوان گرندتور هم اصلا قبولش ندارم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. BAVARIA

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (581 ديدگاه)

    بدون هیچ شکی، بنتلی رو انتخاب میکنم. توو این کلاس بنتلی مثل تیری میمونه که کاملا به هدف زده شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Enzo

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    بنتلی تو کلاس GT یجور سنگه محکه بنظرم .بنتلی لایک.مکلارن دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mclaren

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    با اینکه عاشق مکلارنم
    ولی در مقابل بنتلی تو این سگمنت هیچ حرفی واسه گفتن نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به نظرم واژه لوکس برای کابین مک‌لارن GT یکم اغراقه؛ درسته که خیلی با کیفیته اما واقعا در حد بقیه خودروهای این رنج قیمتی، چشم‌نواز نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      GT دونستنش هم کلی‌ اغراقه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. معین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خدایی دم بنتلی گرم . 600 کیلوو سنگین تره . حدود 100 اسب بخار هم قدرتش کمتره ولی تو شتاب اولیه مک لارنو خاک کرد …
    خیلی ماشین دوستداشتنی ایه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارشیا

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    نتیجه قبل از مسابقه هم معلوم بود????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    تو این سگمنت اول بنتلی کانتیننتال بعدش استون مارتین dbs…
    البته رولز ریث هم هست اما خب سطح اسپرت بودن این دوتا رو نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا