بنتلی

معرفی کانسپت برجسته بنتلی EXP 100 GT

بنتلی در حال گرامیداشت یک صدمین سالگرد تأسیس خود است اما بجای مرور دوباره‌ی گذشته نگاهی به آینده داشته و کانسپت الکتریکی و خودران EXP 100 GT را معرفی کرده است. این خودرو که قبلا به طور کامل در پدال معرفی شده محصولی تک ساخت است که گرندتورر لوکس سال ۲۰۳۵ را تجسم می‌کند. از هر زاویه ای که به این خودرو نگاه کنید هنری بسیار جذاب و برجسته را خواهید دید. بنتلی دیروز تصاویری جدید از این خودرو را منتشر نمود.


EXP 100 GT ترکیبی از ویژگی‌های نمادین بنتلی و تکنولوژی‌های مدرن است. جلوپنجره‌ی حجیم خودرو که از ۶ هزار LED ساخته شده به وسیله‌ی تکه‌ای مسی و نازک از هم جدا شده و نمای جلوی به‌یادماندنی‌ای را به وجود آورده است. چراغ‌های جلوی گرد و متمایز نیز از سنت سال‌های اخیر بنتلی در استفاده از نمونه‌های دوتایی فاصله گرفته است؛ اما جدای از این موارد یک ویژگی محصولات بنتلی حفظ شده و آن‌هم نماد فلایینگ B روی کاپوت است.


این کانسپت طول و عرض ۵.۸ و ۲.۴ متری داشته و وزن آن حتی با استفاده از آلومینیوم و فیبر کربن به ۱۹۰۰ کیلوگرم می‌رسد. خط سقف خمیده و زیبای خودرو نیز بدون معطلی به نمای عقب رسیده یعنی جایی که عناصر نقره‌ای و مسی‌رنگ اطراف شیشه‌ها را پوشانده است. همین متریال در بخش‌هایی از رینگ‌ها، سقف و… دیده می‌شود.


اما این بنتلی چیزی بیشتر از ظاهری زیباست. زیر بدنه‌ی جذاب خودرو یک قوای محرکه‌ی الکتریکی ۱۵۰۰ نیوتون متری قرار گرفته که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود. محدوده‌ی حرکتی EXP 100 GT هم حدود ۷۰۰ کیلومتر اعلام شده است. بنتلی همچنین می‌گوید ۸۰ درصد باتری را می‌توان در ۱۵ دقیقه و با استفاده از شارژر سریع شارژ کرد.


البته راندن این خودرو یک گزینه‌ی اضافی است. دستیار هوش مصنوعی بنتلی که در کنسول مرکزی واقع شده و از طریق یک کریستال نورانی قابل‌تشخیص است ۵ حالت رانندگی خودکار متمایز را در دسترس قرار می‌دهد. ۵ حالت یاد شده به این معنی است که سرنشینان می‌توانند در عقب خودرو نشسته و از فضا لذت ببرند. کابین خودرو ترکیبی از چرم، چوب و آلومینیوم بوده و بی‌شک لوکس و اشرافی است؛ اما همه‌ی متریال بکار رفته دوست دار محیط‌زیست بوده و بنتلی فضای داخلی را یک خلاقیت پایدار می‌نامد.


مدیر طراحی این خودروساز بریتانیایی اظهار می‌دارد:

EXP 100 GT نشان دهنده‌ی خودروهایی است که ما می‌توانیم در آینده تولید کنیم. همانند بنتلی های نمادین قبلی، این خودرو احساسات سرنشینان را باهم مرتبط کرده و به آن‌ها کمک می‌کند خاطرات به‌یادماندنی‌ای در خودرو داشته باشند.


بنتلی برنامه‌ای برای تولید EXP 100 GT در فرم کنونی خود ندارد اما کانسپت های رادیکال این شرکت الهام‌بخش طراحی و تکنولوژی محصولات آتی این برند هستند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهزیار

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (441 ديدگاه)

    چی میخاید دیگه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      زه بغل

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (85 ديدگاه)

    واقعا نمیفهمم چرا همین الان اینو تولید انبوه نمیکنه؟؟؟
    نه این البته … منظورم روال عادی که کانسپت تبدیل به خودروی تولیدی میشه
    جلو پنجره و نمای ظاهری این خودرو راحت قابل تجاری سازی هست(درباره بنتلی صحبت میکنیم که قیمت زیاد نتنها براش عیب نیست حتی مزیت هم هست) حالا سقف یا حالت داخلی و یه سری چیزایی که هنوز مرسوم نیستن میتونن صبر کنن
    ولی واقعا دلیلی نمیبینم که بنتلی همین الان از روی این کانسپت برای 4-5 سال اینده ش خودرو نسازه
    و این طرح رو نماینده سال 2035 بدونه!

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا