بی ام و

نگاهی اجمالی بر ب‌ام‌و M135i مدل ۲۰۱۶

نسخه اولیه ب‌ام‌و M135i که در سال ۲۰۱۱ میلادی به بازار عرضه شد اتومبیلی با عملکرد تحسین‌برانگیز بود. یک هاچ‌بک جذاب مجهز به موتور ۶ سیلندر ۳۱۶ اسب بخاری و هم‌چنین محور محرک عقب به همراه گیربکس دستی که با قیمت ۳۰.۰۰۰ یورو عرضه می‌شد اما بی‌شک پاشنه آشیل این نسل از M135 ظاهر آن به‌خصوص در نمای جلو بود که منتقدین فراوانی هم داشت از طرفی ظهور رقبای قدرتمندی به‌مانند فولکس‌واگن گلف R و مرسدس بنز A45 AMG همگی نکاتی بودند که کمپانی باواریایی را مجاب به بهبود در نمای ظاهری و عملکرد فنی سری یک هاچ بک می‌نمود. کمپانی ب‌ام‌و هم که به خوبی به عطش بازار هاچ بک های جذاب به‌خصوص در قاره اروپا واقف بود در نمایشگاه ژنو از مدل فیس لیفت شده سری یک هاچ بک با چهره ای متحول شده و به‌مراتب زیباتر از نسخه قبلی پرده‌برداری کرد.

BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
این نسخه فیس لیفت شده با طیف گسترده ای از موتورهای بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد. ضعیف‌ترین و قوی‌ترین گونه‌های مجهز به موتور بنزینی به ترتیب مدل‌های ۱۱۶i با ۱۰۹ و ۱۲۵i با ۲۱۸ قوه اسب می‌باشند و ضعیف‌ترین و قوی‌ترین نسخه‌های دیزلی هم به ترتیب مدل‌های ۱۱۶d با ۱۱۶ و ۱۲۵d با ۲۲۴ اسب بخار هستند. اما بی‌شک گل سرسبد خانواده سری یک هاچ بک برای سال ۲۰۱۶ نسخه M135i خواهد بود که به موتوری با ۳ لیتر حجم و آرایش ۶ سیلندر خطی به همراه دو عدد توربوچارجر و بیشینه قدرت ۳۲۶ اسب بخار مجهز است که نسبت به مدل قبلی در حدود ۱۰ اسب بخار به قوای آن افزوده شده و بیشینه گشتاور آن هم به ۴۵۰ نیوتن متر رسیده است. در مدل ۲۰۱۶ ب‌ام‌و M135i به‌مانند مدل ۲۰۱۱ گیربکس ۶ سرعته دستی به‌صورت استاندارد روی اتومبیل سوار است و گیربکس ۸ سرعته Steptronic ساخت ZF را هم می‌توان به‌صورت سفارشی برگزید. هم‌چنین برای نخستین بار مدل M135i را می‌توان با سیستم چهارچرخ محرک xDrive سفارش داد که البته فقط در صورت سفارش گیربکس ۸ سرعته می‌توان از آن بهره برد و به دلیل مشکل در سرهم‌بندی برای سیستم رانندگی سمت راست، امکان خرید نمونه چهارچرخ محرک در بازار انگلستان فراهم نیست.

BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
تقویت صورت گرفته در اتومبیل و افزایش در میزان قدرت خروجی موتور موجب شده که مدل ۲۰۱۶ ب‌ام‌و M135i شتاب صفر تا صد کیلومتری برابر با عدد ۴.۷ ثانیه داشته باشد و تبدیل به پرشتاب‌ترین m135i تاکنون شود مدل مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی هم شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۵.۱ ثانیه به ثبت می‌رساند که مشابه مدل فیس لیفت نشده است. گیربکس ۸ سرعته ZF این اتومبیل قابلیت وصل شدن به سیستم ناوبری را دارد و از این طریق ضریب دنده مناسب را متناسب با جاده ای که در آن هستید، به‌دست می‌آورد. قابلیت فوق اقتباسی از نمونه به کار رفته در رولزرویس Wraith می‌باشد البته ما به دلیل اینکه M135i مورد تست از گیربکس ۶ سرعته دستی بهره می‌برد نتوانستیم این قابلیت را آزمایش کنیم اما در هنگام رانندگی با مدل ۱۲۰i مجهز به گیربکس ۸ سرعته این امکان فراهم آمد. عملکرد گیربکس ۶ سرعته هم به‌مانند نمونه ۸ دنده بسیار خوب و مثال‌زدنی است و ما به‌هیچ‌وجه مانع انتخاب نمونه اتوماتیک نمی‌شویم اما انتخاب دنده مناسب توسط راننده وجه تمایز این اتومبیل اسپرت با مدلی هم چون مینی ون گرن تورر است.

BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
موتور آشنای ۳ لیتری ۶ سیلندر ب‌ام‌و هنوز هم یک نمونه برجسته است و سریعاً به کوچک‌ترین تغییرات تراتل واکنش نشان می‌دهد و قدرت خود را به صورت خطی در محدوده وسیعی از دور موتور در اختیار راننده قرار می‌دهد و این نکته ای است که اغلب رقبای ۴ سیلندر این اتومبیل از آن رنج می‌برند.

اتومبیل تعادل خوبی دارد در هنگام پیچیدن تایرهای بیرونی به خوبی فشار وارده را به سطح جاده منتقل می‌کنند که موجب افزایش اعتماد به نفس راننده در فشار بیشتر بر روی پدال گاز و فرمان می‌شود و جاده های با کیفیت و نرم کشور پرتغال هم دال بر سواری خوب و راحت اتومبیل هستند اما برای اینکه نظر قطعی ما را درباره کیفیت سواری آن بدانید باید تا زمان تست آن در جاده‌های انگلستان صبر پیشه کنید

BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
نزدیک‌ترین رقبای ب‌ام‌و M135i مدل ۲۰۱۶ از نظر عملکردی دوستان آلمانی آن یعنی مرسدس بنز A45 AMG و آئودی RS3 هستند که هر دو با قیمتی در حدود ۴۰,۰۰۰ یورو در سطحی بالاتر نسبت به ب‌ام‌و قرار می‌گیرند اما مهم‌ترین رقیب ب‌ام‌و از نظر قیمتی فولکس واگن گلف R است که ۳۰,۱۵۰ یورو برای خریدار آب می‌خورد اما هیچ‌کدام از رقبای نام برده شده به صورت استاندارد محور محرک عقب نیستند و توزیع وزن آنها به خوبی ب‌ام‌و نیست و به نظر می‌رسد با معرفی فورد فوکوس RS جدید و حرف‌وحدیث هایی که در مورد نسخه MPS مزدا ۳ شنیده می‌شود انتخاب از میان هاچ بک های جذاب در آینده سخت خواهد شد. مدل دو در ب‌ام‌و M135i فیس لیفت شده ۳۱.۱۳۵ یورو قیمت دارد و یک جفت در اضافه، قیمت را به ۳۱,۷۲۵ یورو می‌رساند.

BMW M135i 2016
BMW M135i 2016
  • آرایش و حجم موتور: ۶ سیلندر خطی، ۳ لیتر (۲۹۷۹ سی سی)، به همراه دو توربوچارجر
  • قدرت: ۳۲۶ اسب بخار در بازه ۵۸۰۰تا ۶۰۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۴۵۰ نیوتن متر در بازه ۱۳۰۰تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه
  • شتاب صفر تا صد: ۴.۷ ثانیه (گیربکس اتوماتیک)، ۵.۱ ثانیه (گیربکس دستی)
  • بیشینه سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
  • میانگین مصرف سوخت: ۶.۶ لیتر (مربوط به مدل دستی گونه ۲ درب)
انتخاب شما از میان معروف‌ترین هاچ بک های جذاب که هم‌اکنون در بازار هستند و نام آنها در ذیل می‌آید کدام یک است؟

آئودی RS3

ب‌ام‌و M135i

مرسدس بنز A45 AMG

فورد فوکوس RS

رنو مگان ۲۷۵ Trophy

هوندا سیویک Type R

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ELDORADO

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    مثل اسلحه شاه کش میمونه کوچیک ولی معرکه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ASTON MARTin

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      مشخصات فنی عالی،شتاب مهشر،هندلینگ بی نظیر در نوع خود، مصرف سوخت اقتصادی
      اینتریور داخلی شیکو مجلسی،رنگ بندی مهشر،اقلای حس اسپورت ،کیفیت بالا ،رابط کاربری اسونو حرفه ای
      فقط یه فکری به حال قوارش اگه بکنن این ماشین تلنتد میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. مهدی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ببخشید آیا آلفا رومیو جولیتا جزو هاچ بک های جذاب نیست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1350 ديدگاه)

      درود. بابا سوال پرسیده، چرا دیسلایک میزنید دوستان؟؟؟؟
      جولیتا با توجه به قدرت موتورهاش و شتاب های صفر تا صدش که از ۶ تا ۱۰.۹ ثانیه هستن، جزء هاچ بک های داغ نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. milad

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    طراحی عقب ماشین خیلی خوشکله…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ali mtr

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (55 ديدگاه)

      دقیقا طراحیش خیلى عالیه ولى من دوست ندارم نسل بعدیش که بعدا میاد دیفرانسیل جلو باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. لاکی استریک

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    چرا سری یک نمیاد تو ایران به شخصه خیلی دوسش دارم و حیف که نباشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (85 ديدگاه)

      فک کنم وارد شده. ولی به تعداد محدود. شما برید سایت نمایندگی BMW (سایت پرشیا خودرو). بعد وارد بخش “تور مجازی” سایت بشید. توی پارکینگ بیرونی یدونه سری ۱ فک کنم پارکه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. حسین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1350 ديدگاه)

    درود. نوروز همممممممگی پیشاپیش مبارک. امیدوارم در سال جدید همتون شاد و موفق باشید و اینجا با شور و حرارت بیشتر در کنار هم باشیم

    انتخاب منم که احتمالا حدس میزنید: همین M135i هستش. کاش یه رای گیری میذاشتن

    ارادت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. SAEED

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    انتخاب سخت و رقابت نزدیکیه …
    من که اولویت اولم ب ام و و اولویت بعدیم فورده … بنز هم خوبه
    فیس لیفت برا سری ۱ ب ام و لازم بود چون اصلا طراحی دلچسبی مخصوصا در جلو نداشت و از این نظر از بقیه رقبا عقب تر می افتاد که این مشکل حل شد

    فورد هم با مدل پر طرفدار فوکوس انتخاب خوبیه

    در شماره ۳۷۳ مجله ماشین در یک مقاله با عنوان رقابت چند اتومبیل مطرح سال ۲۰۱۳ در باند ۲۵ فرودگاه شهر دیترویت و در چند مسیر کوهستانی و پر پیچ و خم شرکت داشتند از جمله (( کوروت استینگری , فورد فیستا , مرسدس اس ال اس بلک و E واگن AMG , جگوار اف تایپ و XFR-S , فراری اف ۱۲ برلینتا , ب ام و M6 , پورشه کیمن , آئودی R8 , نیسان جی تی ار و مینی )) که سه برنده به ترتیب ۱ کوروت استینگری ۲ اس ال اس بلک ۳ فورد فیستا !!!!!!!!!!
    خلاصه سرتونو درد نیارم منظورم از نوشتن این متن قصد تعریف فورد فیستا بود که
    همه ی رانندگان را شگفت زده کرد و یکی از رانندگان در خطاب با فورد گفت (( انگار فورد هنگام ساختن فیستا و فوکوس راننده ای را همراه خود داشته تا بتواند همه ی نیاز های او را از ماشین برآورده کند)) !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ahmad..F12

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      من به شخصه A45 AMG رو ترجیح میدم، اون هم به چند دلیل

      اول اینکه طراحیش به سلیقۀ من جذابتره،

      دوم اینکه عملکرد فنی بهتری داره،

      سوم اینکه بازدهی موتورش با حجم کمتر، خیـــــــــلی از موتور ۶ سیلندر سری ۱ بیشتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. morteza2002

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    از نسل قبلیش قیافه جذاب تری پیدا کرده به این تغییر نیاز داشت..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. SAEED

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    سلام و درود به پدالی ها
    .
    بعد از بروزرسانی ها و فیس لیفت ب ام و , نسبت به قبل خیلی بهتر و جذاب تر شده
    مخصوصا چراغ های جلو که قبل از فیس لیفت اصلا به ب ام و های دیگه شباهت نداشت
    فورد هم گزینه ی بسیار خوبیه به نظرمن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. سعید

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    انتخاب من به ترتیب:
    مرسدس بنز A45 AMG
    آئودی RS3
    ب‌ام‌و M135

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نوید

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. رامتین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2593 ديدگاه)

    بنظرم از بین این هاچبکها بترتیب:
    بی ام و M135
    بنز A45
    و …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. RETOLEX

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1410 ديدگاه)

    هاچبک های اسپورت رو واقعا دوس دارم مخصوصا کلف ار و فوکوس
    a reall RS car
    قدرت و گشتاور بسیار خوبی هم داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. G

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    انتخاب من:
    اول مگان Trophy 275
    دوم ب ام و ۱۳۵i
    هر دو دنده دستی (دنده ای)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. ali

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ..golf R هم داغ حاجی….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. tadano

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (177 ديدگاه)

    فوکوس RS انتخاب اول منه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Zonda R

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1852 ديدگاه)

    @.F
    لذت بخش ترین سواری و دینامیک رانندگی رو در محصولات bmw این مدل داره
    امیدوارم بزودی وارد بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. CBR400

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    انتخاب من اول هوندا سیویک Type R و دوم فورد فوکوس RS .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. Ahmad..F12

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    از فرید عزیز هم برای مطلب خوبش تشکر میکنم،

    به نظر من مزیت سری ۱ نسبت به A45 در ۴wd بودن و قیمتشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. محمدرضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (800 ديدگاه)

    هوندا سیویک Type R

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا