بی ام و

عدم تولید آلپینا i8 به خاطر مخالفت ب‌ام‌و!

اگر ب‌ام‌و محصول جدیدی عرضه کند به احتمال بسیار زیاد آلپینا روی آن کار خواهد کرد تا نسخه‌ی ویژه‌ی خود را روانه بازار کند. مدیر اجرایی این شرکت آقای آندراس بوونشیپن گفته قرار بود ب‌ام‌و i8 هم چنین سرنوشتی پیدا کند اما…


Jalopnik اخیراً فرصت مصاحبه با مرد شماره ۱ آلپینا در مونیخ را داشته و فهمیده که شایعات تولید آلپینا i8 چهار سیلندر درست بوده است.


بنا به گفته‌ی مدیر اجرایی آلپینا، این شرکت دست روی i8 استوک گذاشته و قرار بود ساب فریم عقب این خودرو را اصلاح کند تا جا برای قرار دادن پیشرانه‌ی ۴ سیلندر موردنظر باز شود. با انجام چنین کاری آلپینا می‌توانست یک ب‌ام‌و i8 با قدرت ۴۶۰ اسب بخار بسازد که حدود ۱۰۰ اسب بخار قوی‌تر از نسخه‌ی استاندارد می‌بود.


آلپینا تست این خودرو در جاده‌های عمومی را آغاز کرده و آن را به رینگ‌های خود، اسپویلر جلوی جدید و بال عقب ثابت مجهز کرده بود.


متأسفانه ب‌ام‌و به آلپینا اجازه‌ی پیگیری این پروژه را نداده و آن را به خاطر تداخلاتی که با هویت برند داشته لغو نموده است. همچنین گفته شده ب‌ام‌و به این فکر کرده که i8 آلپینا از اگزوز پیدا استفاده خواهد کرد و این یک مشکل است. مدیر آلپینا خاطرنشان ساخته هدف این شرکت پر کردن برخی فواصل محدود داخل خانواده‌ی ب‌ام‌و بوده و i8 با قدرت ۴۶۰ اسب بخار رقیب مستقیم محصولات برند M می‌باشد.


جدیدترین خودروی این شرکت B7 xDrive مدل ۲۰۲۰ است که بر پایه‌ی سری ۷ شکل گرفته و از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۰۰ اسب بخار سود می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    چقدر شرکتهای خارجی روی جزییات حساسن
    بعد ما میخوایم موتور سمند رو بزاریم روی تندر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آریا ماشین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    حیف که اجازشو ندادن
    i8 آلپینا رو تصور کنین
    چی بشه
    خیلی خوشگل و لوکس و البته با پرفورمنس بهتر ارائه میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    اگزوز چه اهمیتی داره پیدا باشه یا نباشه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا