بی ام و

آینده محصولات ب‌ام‌و M چگونه خواهد بود؟!

بخش M ب‌ام‌و این اواخر روی غلتک افتاده و علیرغم همه‌گیری ویروس کرونا که باعث تعطیلی کسب‌وکارها در سراسر جهان شده، شکی وجود ندارد که بازوی پرفورمنس باواریایی ها رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است.

Whichcar فرصت گفت‌وگو با مارکوس فلش مدیرعامل ب‌ام‌و M را درباره برنامه‌های این بخش برای آینده و چالش‌های پیش رو داشته است. تقریباً نیمی از تمامی محصولات فروشی ب‌ام‌و با لوگوی M عرضه می‌شوند و به همین خاطر برخی زمزمه‌ها درباره‌ی از دست رفتن اعتبار و هویت برند M به وجود آمده اما فلش گفته است:

M هرگز برندی رقابتی و مسابقه‌ای برای ب‌ام‌و نبوده است. M مبالغه‌ای از لذت رانندگی ناب ب‌ام‌و است. M مکمل ب‌ام‌و بوده و این روند را حفظ خواهد کرد.

بخش اعظم موفقیت اخیر این شرکت به M2 مربوط می‌شود. مدیر ب‌ام‌و M می‌گوید M2 در مقایسه با M3 و M4 پکیجی کوچک‌تر، تیزتر و خشن‌تر را ارائه می‌کند. او اضافه می‌کند:

این خودروها با یکدیگر رقابت نمی‌کنند. من از آرایش این محصولات بسیار خوشحالم و همین روش را ادامه خواهیم داد.

رشد برند M طی ۵ سال اخیر بیش از ۲۰۰ درصد بوده و اگرچه فروش آن بهتر از همیشه شده اما هنوز هم سؤالاتی درباره برنامه‌های الکتریکی شرکت و البته خودروهای سریع‌تر وجود دارد.

فلش می‌گوید همه‌چیز به توازن سبد محصولات ب‌ام‌و با محصولات M مربوط می‌شود و این موضوع عجیبی نیست؛ اما وضعیت خودروهای الکتریکی شده M چه خواهد بود؟ او می‌گوید:

ما کاراکتر خاص محصولات M در عصر کنونی را خراب نخواهیم کرد. یک خودروی الکتریکی شده صرف‌نظر از قوای محرکه پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی باید کاراکتر نسل پیشین خود را داشته باشد و من می‌دانم محدودیت‌های فیزیکی وجود دارد اما داخل همین محدودیت‌ها ما کار خود را انجام خواهیم داد.

وقتی‌که از مدیر ب‌ام‌و M درباره چرایی تفاوت قدرت محصولات اخیر M پرسیده شده او گفته هیچ محدودیت یا توافقی را تشخیص نداده و همه‌چیز به پکیجی در دسترس برای همه مربوط می‌شود. فلش اظهار می‌دارد:

قدرت بدون کنترل هیچ است؛ و اگر همراه با قدرت زیاد چیزی نباشد سؤالاتی درباره چگونگی استفاده از آن در خودرو و دسترس‌پذیر بودن آن به وجود خواهد آمد. شما به ۱۰ تا ۱۵ سال پیش نگاه کنید و اگر یک سدان ۶۲۵ اسبی را تصور کنید احتمالاً احساس ترس خواهید داشت. هم‌اکنون می‌توانید M5 را با این ۶۲۵ اسب بخار قدرت بخرید و آن را به همراه خانواده و در زمستان برانید و هیچ مشکلی نداشته باشید. سؤال به چگونگی بکار گیری این قدرت بالا و دسترسی آن برای همه مربوط می‌شود و اینجاست که M همیشه فوق‌العاده ظاهر شده است. انتظار محدودیت قدرت را نداشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Bayerische Motoren Werke

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (952 ديدگاه)

    M Power و AMG در زمره بهترین تیونرهای شرکتی وابسته هستن.
    لذت در محصولاتشون موج میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    ده سال دیگه سدان هزار اسبی هم میبینیم . فقط نمیدونم سوپراسپرتها ده سال دیگه کجای داستانن . یا دارن پرواز میکنن یا همه در یه سطح قرار میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    سلطان باواریا و عشق من ???BMW???
    با بازوی قدرتمند بنام M power مکمل بسیار عالی شده
    در ضمن یه نکته رو هم جا داره بگم خوشم میاد bmw از بدو تولد همیشه رو پای خودش ایستاده با توجه به اینکه در بعضی برهه ها تا مرز ورشکستگی رفته ولی الان به یک قدرت تولید خودرهای لوکس شده
    این مدیریت خوب و عالی در این صد سال واقعا ستودنی هستش ،آفرین???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    اگر موتور پراید رو هم یه تغییراتی بدن و مثلا با قدرت بالاتر عرضه بشه خیلی خوبه ، همه چیزش خوبه ، فنر بندی نرم ، عالی برای شهرهای بزرگ ، کم مصرف و قیمت مناسب ولی تو جاده همه اتومبیلهای داخلی ضعیفن ، با اینکه بهترین انتخابه ولی موتور قوی تر میتونه فروشش رو بیشتر کنه ، این که کمپانیهای مطرح خودروسازی همشون موتور قویتر محصولاتشون رو عرضه میکنن نشون میده ایران خودرو و سایپا هم باید این کار رو بکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Enzo

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (319 ديدگاه)

      اونا ظرفیت شاسی واستحکامه ماشیناشونو به حدی میرسونن که قدرت بیشترو راحت می‌تونه هندل کنه .دوست عزیز تمام ماشینهای ساخت این دوتا شرکت آشغالو مال مردم خور همشون همین الانشم یسری تابوتن .قدرت بیشتررو این لگنا !!!!. ول کن داداش دلت خوشه ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رامتین

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3048 ديدگاه)

      روی پراید نمیشه موتور قویتر بکار برد چون بدنه و استحکام قطعات باید به کل تغییر کنه. خب طرف میره محصول دیگه میزنه. در سال آینده فویترین محصول داخلی پژو301 خواهد بود که توان 170 اسب داره که عدد مناسبیه. این عدد قدرت، روی پلتفرم مذکور جواب میده و بیشتر ازین هم بشدت ریسک داره، همانطور که روی پژو2008 توان 160 اسب که در ایران گذاشتند در هیج جای دنیا چنین موتوری عرضه نمیشد. یه نکته ای هم خدمت دوستان بگم که پلتفرم نسبتا جدید پژو را ایران خودرو به نوعی تصاحب کرد و حق شکایت هم فرانسویها ندارن. فقط اگر کشور توان ساخت موتور و گیربکس خوب داشت، محصولات فوق العاده ای میشد ازین پلتفرم نسبتا خوب درآورد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ferrari_lvr

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      گفتی ارتقای قدرت موتور!!!
      از 5 روز پیش با یه تصادف ناب اعصاب و روانم مورد عنایت قرار گرفت
      الانم در به در شدم از صافکاری و پولیش و تعمیرات و…
      شما میفرمائید باید قدرت موتور بره بالا
      برادر من ماشین نمیکشه
      فقط قدرت نیس که
      ماشینی که سپرش عینهو پفک نمکیه
      زور فیل باید بزنی تا ماشین ترمز کنه
      قدرتشو چطور ببرن بالا؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    M پرفومنس خیره کننده است. بخش M ب ام و جدیدا یک پکیج پرفومنس برای M2 کامپتیشن قرار داده که به M2 کامپتیشن پرفومنس معروف هستش که اسپویلر عقب داره که این نسخه از M2CS هم در پیست سریع تره. اولین زمان گیری این خودرو در مجله AUTO BILD انجام شده که خودروهایی مثل لامبورگینی SV و آئودی R8 پلاس و R8 پرفومنس و پوشه کرراS و توربوS نسل قبل و شورولت کامارو ZL1 1LE ترک پکیج وووو….. خیلی خودروهای خیلی قوی تر دیگه سریع تر بوده.
    پیشنهاد میکنم اولین زمان گیری این کوپه کوچیک و جذاب رو در پیست زاکسنرینگ ببینیدو زمانش رو با سوپر اسپرت های دیگه که توسط همون مجله و راننده زمان گیری کردن مقایسه کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      همین نسخه که تصویرش رو گذاشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Kf

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (102 ديدگاه)

        M مکمل Bmw بوده. از این جمله خیلی خوشم اومد
        تصور کنین فقط روی M5 یا m8 اسپویلر بزاری برای همینه Bmw به سوپر کار نیازی نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          خوب یه نسخه از M8 در نوربرینگ داره تست میشه که اسپویلر عقب داره.
          اما فعلا ب ام و M2 کامپتیشن پرفومنس رو داره که دو ثانیه کامل از پورشه 718 GT4 جدید سریع تر بوده و همینطور زمانش از لامبورگینی هوراکان و اونتادور معمولی و اونتادور S و SV و پورشه 911 توربو S و آئودی R8 V10 پرفومنس و مرسدس GT4 63 ووو.. سریع تر بوده که شگفت انگیزه.
          یه سر به BMW BLOG بزن و مطلب اون ب ام و M2 کامپتیشن پرفومنس رو مطالعه کن. که توسط AUTO BILD در زاکسنرینگ زمان گیری کرده که زمانش رو در پست لکسوس RCF ترک ادیشن گذاشتم که پدال دیروز مطلبش رو گذاشت که لکسوس RCF ترک ادیشن هم زمان گیری کرده بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. مانی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    شما به 10 تا 15 سال پیش نگاه کنید و اگر یک سدان 625 اسبی را تصور کنید احتمالاً احساس ترس خواهید داشت.

    کی‌ گفته؟مرسدس ۱۹ سال پیش موتور ۶۱۲ اسبی مینداخت رو اس کلاس(سال ساختش قویترین سدان تاریخ بود)
    خیلی‌ هم احساس آرامش و راحتی‌ می‌کردم(چیه؟لابد یکیشو داشتم که میگم)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا