بی ام و

بررسی اجمالی ب‌ام‌و M760i xDrive مدل 2017

سری ۷ ب‌ام‌و همیشه و همیشه شخصیت خاصی داشته و هیچ خودروی دیگری هرگز نتوانسته جایش را بگیرد. علی‌رغم ابعاد بزرگ و ظاهر سنگین، هیچ‌وقت در بحث عملکرد فنی و سرعت عمل کم نیاورده و چه‌بسا با اعداد و ارقام خود باعث تعجب همگان شده است. به‌عنوان مثال، اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش کد ۷۵۰i xDrive در آزمایش مجله موتور ترند توانست شتاب اولیه را تنها در ۴.۳ ثانیه ثبت کند که با وجود قدرت ۱۰ واحد کمتر، ۰.۴ ثانیه نسبت به مرسدس بنز S550 4Matic سریع‌تر بود. برای مدل ۲۰۱۷ هم از همان قافیه و ردیف استفاده شده و تلفیق بی‌نظیر پرفورمَنس، وقار، فناوری‌های نوین و راحتی فوق‌العاده محصولی آفریده که حقیقتاً از نگاه کردن به آن سیر نمی‌شوید.

2017 BMW M760i xDrive
همچُنان که مطلع هستید، M760i را نمی‌توان همانند سایر محصولات تمام و کمال گروه M برشمرد، اما چون ب‌ام‌و در حال حاضر تمایل خاصی برای عرضه مدل رسمی M7 از خود نشان نمی‌دهد، به‌نوعی پرچم‌دار این سری به حساب می‌آید. از نقاط عطف آن می‌توان قلب ۶.۶ لیتری V12، برنامه‌ریزی اختصاصی جعبه‌دنده هشت سرعته و ارتقای مجموعه فرمان و سامانه‌های کنترل‌کننده شاسی را نام برد که به همراه ترمزهای M Sport، سامانه اگزوز M Sport با صدای قابل‌تنظیم، ورودی‌های بزرگ‌تر هوا در آپرونِ (apron) جلو، رینگ‌های ۲۰ اینچی سبک‌وزن و آلیاژی M و لاستیک‌های میشِلین پایلوت سوپر اسپورت مجموعه بسیار قدرتمندی را تشکیل می‌دهند. شاید برایتان عجیب باشد اما جذابیت این نسل به حدی است که حتی مدل‌هایی مثل M3 و i8 هم در پس آن قرار می‌گیرند. از طرفی علی‌رغم وزن بیش از ۲ تن می‌تواند ظرف مدت ۳.۶ ثانیه به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت برسد که طبق ادعای کمپانی، در تاریخ این سری بی‌سابقه است.
اما سوال اینجاست: آیا نسل جدید سری ۷ همان‌طور که به نظر می‌رسد هست؟! پاسخ را در ادامه خواهیم یافت.

2017 BMW M760i xDrive

2017 BMW M760i xDrive
کِلی پلِسکات (Kelly Pleskot) از دست‌اندرکاران موتور ترند می‌گوید: در پیست مجموعه ب‌ام‌و پرفورمَنس در کالیفرنیا ساعاتی را با آن گذراندم. چسبندگی سر پیچ‌ها (حتی با ESP خاموش) بسیار خوب است، به حدی که تک‌تکشان را با می‌توانید با خشونت و سرعت بالا پشت سر بگذارید. همچنین تا زمانی که به رانندگی پر سرعت خود ادامه می‌دهید، فراموش می‌کنید که پشت فرمان یک صدان ۲ تنی هستید. به من ثابت شد که M760i پتانسیل کافی برای پیست و مسیرهای مسابقه‌ای را دارد، گرچه کمتر کسی با یک سدان لوکس اندازه بزرگ راهی پیست می‌شود. اکثر خریداران درواقع مجذوب راحتی سرشار، فناوری‌های مبتکرانه و پیشرانه پرابهت‌اش هستند؛ دقیقاً همان مواردی که روح اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

2017 BMW M760i xDrive

2017 BMW M760i xDrive

2017 BMW M760i xDrive
داخل اتاق به اندازه مرسدس-آاِم‌گ S65 لوکس و مجلل نیست اما سبک و سیاق خاص خود را داشته و انبوهی از تجهیزات مختلف را ارائه می‌کند. حرف M روی پدال‌ها، کف‌پوش و غربیلک فرمان به چشم می‌خورد. یک نشان کوچک V12 هم روی کنسول مرکزی نصب شده است. صندلی‌های چرمی (از نوع ناپا) بسیار نرم بوده و بدن را محکم در خود نگه می‌دارند. طراحی سقف هم یکی از بهترین انواع موجود در دنیاست و شاید تنها در مقابل سقف آسمانی رولزرویس کم بیاورد. راننده می‌تواند رنگ نورپردازی داخلی (همان خط افقی ممتد روی پنل درب‌ها و کنسول جلو) را به‌وسیله نمایشگر لمسی داشبورد تنظیم کند. همانند سایر مدل‌های سری ۷، امکان تغییر ولوم صدا، جستجوی ایستگاه‌های رادیو و کنترل تماس‌های تلفنی با اشاره دست وجود دارد. شاید این ویژگی در نظر عده‌ای حیله‌گرانه به نظر برسد اما واقعاً کاربردی و به درد بخور است. داخل کنسول وسط یک شارژر بی‌سیم نیز برای انواع تلفن همراه هوشمند دیده می‌شود. ماساژور صندلی، قابلیت تا کردن صندلی و زیرپایی، سامانه اطلاعات و سرگرمی اختصاصی، نمایشگر ۷ اینچی تبلت برای رسیدگی به سامانه تهویه و سیستم صوتی تصویری، نورپردازی شخصی و سانروف نیز ویژگی‌های اختصاصی ردیف عقب هستند.

2017 BMW M760i xDrive
کمی از سواری آن بگوییم. سری ۷ پیش از هر چیز راننده و سرنشین را با راحتی و پایداری خود مسحور می‌سازد. به لطف تعویض‌های نرم جعبه‌دنده، سواری بسیار آرام و لذت‌بخش است اما گهگاه سروصدای خفیفی به داخل اتاق نفوذ می‌کند. در شرایط عادی پس از شروع به حرکت اصلا متوجه افزایش سرعت نمی‌شوید و ناگهان خود را در مرز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌بینید! آرامشی که تنها با یک فشار سریع و ناگهانی به پدال گاز، تبدیل به طوفانی از دود و خاکستر خواهد شد!

در حالت Comfort هیچ حسی از فرمان منتقل نمی‌شود و خودرو سنگین‌تر به نظر می‌رسد؛ اما با انتخاب Active Sport وضعیت تغییر کرده و شاهد سفتی محسوس فرمان در عین حفظ نرمی و راحتی سواری خواهید بود. حالت Eco نیز بین این دو جای گرفته و خودرو را در شرایط متعادلی قرار می‌دهد، درنتیجه برای دستیابی به سرعت‌های بالا باید پدال گاز را بیشتر بفشارید.

2017-bmw-m760i-xdrive-engine-02

بااین‌همه سدان لوکس ب‌ام‌و اکثراً در پس رقیب دیرینه خود، کلاس S مرسدس بنز بوده و نتوانسته پیروزی را تمام و کمال از آن خود کند. در ذیل آمار فروش هردو را طی سال ۲۰۱۶ در بازار آمریکا مشاهده می‌کنید:

  • ب‌ام‌و سری ۷: تعداد ۱۲,۹۱۸ دستگاه.
  • مرسدس بنز کلاس S: تعداد ۱۸,۸۰۳ دستگاه (نسخه سدان)

پلِسکات در گوشه‌ای دیگر از نظراتش می‌نویسد: طی اولین آزمایش‌ ۷۵۰i جدید (کد اتاق G11) متوجه شدیم که با جادوی ذاتی کلاس S فاصله زیادی دارد و نتوانسته بحث پرفورمَنس و روحیات لوکس را به کمال برساند. علی‌رغم فناوری‌های پیشرفته و راحتی بسیار خوب کابین، کیفیت مواد بکار رفته در مقایسه با کلاس S ضعیف‌تر است. همچنین با وجود شتاب اولیه بسیار خوب، متأسفانه در زمینه هندلینگ ناامیدتان می‌کند.
آینده این نسل چگونه خواهد بود؟!

در حال حاضر ۲۰ خودروی دوازده سیلندر مختلف در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شوند که همگی ساخت اروپا هستند. بلوک V12 گزینه بسیار خوبی برای ورود به محدوده ۵۰۰ اسب بخاری است اما از طرفی هزینه گزافی هم می‌طلبد. به‌عنوان مثال ب‌ام‌و ۷۵۰i xDrive با قلب هشت سیلندر ۴۴۵ اسب بخاری ۹۸.۵۹۵ دلار قیمت دارد اما برای تصاحب همین M760i xDrive باید حداقل ۱۵۴.۷۹۵ دلار ناقابل بپردازید.
بر اساس داده‌های اینتِلی‌چویس (IntelliChoice)، نسخه‌های ۱۲ سیلندر سری ۷ در یک بازه زمانی سه ساله هنوز ۴۰.۵ درصد از ارزش مالی اولیه خود را دارا هستند، درحالی‌که این رقم برای انواع ۸ سیلندر ۳۳ درصد است. *(تخمین‌ بر اساس ۷۵۰Li M Sport و ۷۶۰Li M Sport مدل ۲۰۱۵)

آن‌سوی میدان همه‌چیز دقیقاً برعکس می‌باشد! مدل‌های V8 مرسدس بنز مثل S550 بعد از سه سال ۳۹.۵ درصد از قیمت سابق خود را حفظ می‌کنند اما بهای نسخه‌های V12 همچون S600 از ۳۷ درصد فراتر نمی‌رود. **(تخمین بر اساس S550 و S600 مدل ۲۰۱۵)

شاید خرید یک سری ۷ مجلل صفر با قلب دوازده سیلندر زیاد آسان نباشد اما اگر کمی صبر کنید، قیمت آن به مقدار معقول‌تری کاهش خواهد یافت؛ البته شاید در همین بازه زمانی نظرتان تغییر کرد و یکی از انواع ۸ سیلندر را برگزیدید.
در پایان توجه شما را به مشخصات فنی نمونه موردبررسی در این نوشتار جلب می‌کنم.

  • نوع خودرو: سدان چهار درب – پیشرانه جلو
  • ظرفیت: چهار یا پنج نفر
  • طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۵۲۴۷.۶ / ۱۹۰۲.۴ / ۱۴۷۸.۲
  • فاصله بین دو محور: ۳۲۱۰.۵ میلی‌متر
  • وزن خشک: ۲۳۳۶ کیلوگرم
  • قلب تپنده: ۶.۶ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل – ۴۸ سوپاپ – DOHC
  • حداکثر قدرت: ۶۰۱ اسب بخار
  • بیشینه گشتاور: ۷۹۹.۹ نیوتون‌متر
  • جعبه‌دنده: هشت سرعته خودکار
  • شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: ۳.۶ ثانیه (تخمینی)
  • مصرف سوخت شهری/جاده‌ای/ترکیبی: ۱۸ / ۱۱.۷۶ / ۱۴.۷ (طبق EPA)
  • آلایندگی: ۳۵۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر
  • قیمت پایه: ۱۵۴,۷۹۵ دلار

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. shirkoooo

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    بهترین ودیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ace

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    روح 12 سیلندر چیزی نیست که آدم موقع تصاحبش به فکر افت قیمت و … باشه.
    12 با 8 ، 4 واحد اختلاف داره اما اختلاف 12 سیلندر و 8 سیلندر اندازه ی زمین تا آسمونه.
    760i جزو بهترین های کلاس خودشه. من که در این ماشین نقصی ندیدم.
    چند باری هم که مجلات مختلف تست کردن کفه ی ترازو یک بار به نفع ب ام و سنگین تر بوده یه بار به نفع مرسدس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Bavaria

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    اگه دقت کرده باشین اکثر ماشین هایی رو که میخوان با عظمت نشون بدن، ی رنگ تیره انتخاب میکنن و در کویر ازش عکس برداری میکنن و در نهایت با ی خونه مجلل تموم میشه?
    .
    من مدل هشت سیلندر رو انتخاب میکنم، البته حتما ایندیویژوال باشه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AK_007

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    دوستان میگم S65 Amg و S600 و S600 مایباخ
    یکی هستن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (95 ديدگاه)

      نه دوست عزیز
      ولی از لحاظ ظاهری مخصوصا نمای بیرونی خیلی به هم شبیه هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ace

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      S65 که یک مدل اسپورت از S class هست در سطحی بالاتر از S63.
      البته تعریف اسپورت برای ماشینی مثل S class … ، چی بگم والا

      S600 و S550 هم فقط با برند Mercedes-Maybach عرضه میشن.
      اصلا بنز S600 نداریم.

      S600 لوکسه و S65 اسپورت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AK_007

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        تشکر دوستان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. AK_007

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        البته فکر میکنم مرسدس مایباخ اس ۶۰۰ در سطح هایپر لوکس (!) با مولسان و فانتوم رقابت میکنه
        درسته?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          دوست گرامی 007 جان مرسدس s500 و 600 داریم و فرق این مدلها با مایباخ s600 در فاصله ی محوری و طول خودرو هست و به علاوه یکسری از آپشن ها که مخصوص مایباخ میباشد.
          S63 و s65 ساخته های AMG هستند.
          طول s کلاس عادی 5116
          طول s کلاس L هم 5246
          طول مایباخ 5453 میلیمتر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Elemento

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          به Ak007 :
          اگر از من پرسیدی ، بله درسته.
          همین الان که من با شما حرف میزنم مرسدس-مایباخ S600 در رتبه بندی سایت کار اند درایو بالاتر از مولسان و فانتوم ( دیگه تولید نمیشه) قرار گرفته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. AK_007

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (562 ديدگاه)

          ممنون از دوستان بابت اطلاعات ارزشمند.
          دوستانی ک منفی میدن به هرحال هدف بنده از بودن توی این سایت بالا بردن اطلاعاتم هست و اگر شما نظر بدید احتمالا خیلی بیشتر از لایک یا دیسلایک به درد بنده یا دیگر دوستان میخوره!!
          تشکر از همه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          خواهش میکنم.
          موفق باشید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. حسین

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    اینکه نوشتین:
    “بااین‌همه سدان لوکس ب‌ام‌و اکثراً در پس رقیب دیرینه خود، کلاس S مرسدس بنز بوده و نتوانسته پیروزی را تمام و کمال از آن خود کند.”
    خیلی غصه داره
    مگه چشه ماشین به این عروسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ghost

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (193 ديدگاه)

    بی ام و از لحاظ ظاهری واقعا هم خشن هم زیبا ولی اصلا حس لوکس بودن از لحاظ ظاهری القاء نمی کنه نسبت به بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نت

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    چراغ جلوش که چسبیده به جلو پنجره جالب نیست.سقف سانروف بزرگ هم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نت

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    طراحی داخلی وبیرونی این بی ام و 2016 سری 7 خیلی زیباتر و بهتر از بنز سری اس2016 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نت

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (363 ديدگاه)

      بی ام و2017

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. mohsen

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    بی ام وه هر چه اسپورت تر بهتر …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نت

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    اعتبار و نماد بی ام و همین بی ام و سری هفت 2017 هست.سیستم صوتی و بلندگوهای سری7 بی ام و 201 چه مارکی هست ؟چندتا بلندگو داره ؟ایا ساب هم داره؟کسی میدونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      بنگ اند اولفسن هست
      جزییاتو نمیدونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهزاد

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      سیستم صوتی پایه هارمن کاردون و سیستم پریمیوم و سفارشی B&W.
      در خود سایتش برید تعداد بلندگو و نوع جاگذاری و… را توضیح داده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. نت

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    این بی ام و 2017 سری7 زیبا و کشیده و جادار هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سینا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    طراح ایرانی داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hamid_hk

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    دوستان یه سوال.
    ما یه پژو پارس داریم ABS داره. اونروز رو برف ترمز کردم ای بی اسش فعال شد انگار داشت ترمز رو می شکست و صدای خیلی بلند تق تق می داد. دوستایی که ماشین مدل بالا دارن آیا بقیه هم اینطورین یا فقط ویران خودرو سیستمش اینجوریه.؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (82 ديدگاه)

      همه ترمزهای ABS دقیقا همونطوری که گفتی انگار که یه چیزی زیر پدال ترمز خورد میشه صدا میده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. احمد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    به نظر من چراغ جلو سری 7 بی ام و از روی جنسیس جی 90 شبیه زده مخصوصا کشیدگی انتهای چراغ دلیلشم اینکه جنسیس سال 2015 تولید شده سری هفت با این شمایل سال 2016

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saied

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      ??
      دمت گرم. یکم خندیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Saied

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    واقعا زیباست. با اینکه بی ام و رو از مرسدس بیشتر دوس دارم ولی تو این کلاس s 500 با هیشکی شوخی نداره. حتی شما دوسته عزیز ?
    البته از یه طرف هم بی ام دبلیو رولز رویز رو داره و به این خاطر زیاد هم تو لوکس کردن سری هفت تلاش نمیکنه.(البته نظره شخصیه) وگرنه بی ام دبلیو سلطانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      وجود رولزرویس هیچ‌ توجیهی برای کم کاری ب‌ام‌و نیست. تو این‌ رنج قیمت S کلاس رو جلوی خودش میبینه که از همه نظر لوکس‌تره. امثال رولزرویس و بنتلی رنج قیمتشون خیلی بالاتره، رقیب مستقیم سری ۷ و S کلاس به حساب نمیان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خوبه .اما جلوی s500 حرفی برای گفتن نداره
    تو طراحی سپرعقب و عقبش که گند زده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نت

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    12 سیلندر برای این بی ام و خیلی زیاده.12 یا 10سیلندر برای خودروهای سوپر اسپرت هست.برای این جور سدانهای لوکس 6 یا 8 سیلندر خوبه نه 10 یا 12 سیلندر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نت

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    12 سیلندر برای این بی ام و خیلی زیاده.12یا 10 سیلندر برای خودروهای سوپر اسپرت هست.برای این جور سدانهای لوکس 6 یا 8 سیلندر خوبه نه 10 یا 12 سیلندر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. فرشاد سجادیان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ماشین شیک و با کیفیتیه اما به هیچ وجه حس لاکچری S کلاس رو نداره، مخصوصا داشبوردش؛ S63 و S65 ارزش خرید بیشتری دارن. تو این کلاس خودرویی، لوکس بودن باید اولویت اول باشه، اما ب‌ام‌و اولویت‌بندیش یه چیز دیگست متاسفانه‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهيل

      ۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (138 ديدگاه)

      ۴میلیارد اس کلاس کجا و ۷۰۰ میلیون سری ۷ کجا

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا