بی ام و

این غول کش حرفه‌ای! بررسی ب‌ام‌و M2 کامپتیشن جدید

در روی کاغذ، ب‌ام‌و M2 کامپتیشن شبیه نسخه اصلاح شده‌ی مدل استاندارد محسوب می‌شود. اگرچه محصولات پیشین M پرفورمنس باواریایی ها دارای قدرت بیشتر و برخی ریزه‌کاری‌های جزئی بودند اما M2 جدید یک دگرگونی جدی را تجربه کرده است.

ب‌ام‌و M2 کامپتیشن
بزرگ‌ترین تغییر این خودرو زیر کاپوت رخ داده است، جایی که پیشرانه ۶ سیلندر توربوی خطی که ریشه‌های آن به مدل M135i بازمی‌گشت جای خود را به قلب آهنین پرتوان برادر بزرگ‌تر یعنی M4 داده است.

ب‌ام‌و M2 کامپتیشن
اگرچه حجم پیشرانه در مقایسه با قبل تغییری نداشته اما پیشرانه جدید بسیار بهتر بوده و از دو توربوشارژر، سیستم اگزوز سفارشی و سیستم خنک‌کنندگی هوی دیوتی سود می‌برد. نتایج به دست آمده کاملاً درخشان بوده و قدرت M2 کامپتیشن از ۳۶۵ به ۴۰۴ اسب بخار و گشتاور نیز از ۵۰۰ به ۵۵۰ نیوتون متر رسیده است.


البته که قدرت بیشتر را نمی‌توان رها کرد بنابراین مهندسان ب‌ام‌و شاسی را نیز ارتقا داده‌اند. در آغاز باید گفت پوسته‌ی M2 استاندارد با استفاده از قطعات فیبر کربنی و آلومینیومی مستحکم‌تر شده و سیستم تعلیق عقب نیز دارای مفصل‌های قوی‌تری است. موضوع عیب اینکه کلیت کالیبراسیون سیستم تعلیق تغییری نکرده و آپشن دامپرهای تطبیق‌پذیر هم وجود ندارد.


از طرف دیگر سیستم کنترل پایداری دوباره تنظیم شده و هم‌اکنون شاهد دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی می‌باشیم. سیستم ترمز هم دارای دیسک‌های بزرگ‌تر ۳۸۰ و ۳۷۰ میلی‌متری در جلو و عقب بوده ولی همچون گذشته یک گیربکس ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته دوکلاچه را می‌توان انتخاب کرد.


احتمالاً تنها طرفداران تیزچشم ب‌ام‌و خواهند توانست تغییرات ظاهری M2 کامپتیشن را تشخیص دهند. این خودرو دارای جلوپنجره کلیوی پهن‌تر و سپر جلوی متفاوتی است که ورودی‌های هوای بزرگ‌تری برای بهبود سیستم خنک‌کنندگی را در خود جای داده است. همچنین عناصر مشکی براق زیادی در بدنه وجود داشته و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی را نیز می‌توان به رنگ مشکی انتخاب کرد.


داخل کابین شاهد تغییرات نه چندان زیادی هستیم. واضح‌ترین تفاوت این خودرو نصب صندلی‌های جلویی است که دارای بالشتک‌های بسیار زیاد و همچنین لوگوی نورانی M2 می‌باشد. این خودرو همانند M2 استاندارد از فینیش درجه‌یک و طراحی متمرکز روی راننده سود می‌برد.

با اندک فشاری روی دکمه قرمز استارت که برای اولین بار در این خودرو دیده می‌شود پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی خطی از خواب خوش بیدار می‌شود. درگیر کردن اولین دنده با استفاده از دسته‌دنده‌ای است که فواصل حرکتی کمی داشته و با اندکی تلاش می‌توان وضعیت صحیح را پیدا کرد. حداکثر گشتاور این پیشرانه در دور ۲۳۵۰ حاصل می‌شود و علیرغم اینکه وزن خودرو ۵۵ کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد است اما شتاب گیری M2 کامپتیشن با زحمت زیادی همراه نیست. به یاد داشته باشید که این خودرو بیش از آنکه عضو دیگری از خانواده باشد به عنوان جایگزین M2 ایفای نقش می‌کند.


با استفاده از گیربکس دوکلاچه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۴ ثانیه‌ای می‌رسید. این خودرو به همان اندازه که اعداد نشان می‌دهند سریع است. پرفورمنس قابل‌ارائه توسط M2 کامپتیشن واقعاً هیجان‌انگیز می‌باشد. در جایی که خودروی قبلی بهترین عملکردش را در دورهای میانی نشان می‌داد، خودروی جدید در هر دوری قوی بوده و ردلاین آن ۷۵۰۰ می‌باشد. به همه‌ی این موارد باید صدای جذابی را اضافه کنیم که طبیعی‌تر می‌باشد. با انتخاب حالت‌های رانندگی اسپورت و اسپورت پلاس شاهد تیزی خوب پیشرانه هستیم.


با رسیدن به پیچ کافی است ترمزهای بزرگ‌تر و قوی‌تر را فشار دهید. سیستم هماهنگی با دور پیرانه نیز به طور خودکار اقدام به معکوس دادن می‌کند. حمله به پیچ‌ها نشان می‌دهد که فرمان خودرو فربه و مستقیم بوده و دماغه خودرو چسبندگی زیادی دارد. با این خودرو می‌توانید اعتمادبه‌نفس زیادی در پیچ‌ها داشته باشید.


تغییراتی که در سیستم تعلیق عقب و دیفرانسیل صورت گرفته باعث می‌شود خودرو در هنگام خروج از پیچ و زمان فشار پدال گاز برجسته‌تر باشد. البته که قدرت و گشتاور زیادی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و به همین خاطر M2 کامپتیشن به راحتی می‌توان بیش فرمانی را در زمان خاموش شدن سیستم‌های الکترونیکی نشان دهد؛ اما به یاد داشته باشید بازنگری‌های صورت گرفته در سیستم تعلیق باعث شده‌اند این خودرو کنترل بیشتری در مقایسه با قبل داشته باشد. هنوز هم ناهمواری‌های جاده می‌توانند باعث ناراحتی این ب‌ام‌و کوتاه و پهن شوند اما اکثر اوقات می‌توانید سواری خوبی را تجربه کنید.


اگر سختگیر نباشید M2 را خودرویی سرراست برای رانندگی روزمره خواهید یافت. این خودرو به اندازه آئودی RS3 ریلکس نیست و سواری سفت و صدای اگزوز پرطنینی دارد اما ب‌ام‌و در کل خودرویی آرام و توانا و همچنین جادار در حد یک کوپه‌ی دو درب جمع‌وجور می‌باشد.


نسخه کامپتیشن جدید M2 همانی است که باید باشد. استفاده از پیشرانه جدید باعث شده با یک خودروی ناب M طرف باشیم. همچنین اصلاحات اعمال شده در شاسی باعث شده خودرو کنترل بیشتری نسبت به قبل داشته باشد. ب‌ام‌و M2 کامپتیشن نه تنها کوپه‌ای سریع و هیجان‌انگیز است بلکه بهترین خودروی M نیز محسوب می‌شود.

مشخصات ب‌ام‌و M2 کامپتیشن

  • قیمت: ۴۹۲۸۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۴۰۴ اسب بخار/۵۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. KING918

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    حالا غول کش که نه ولی ماشین خوبیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. mahdy

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    واقعا از رقبا بهتره
    حتی از پورشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. KING918

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      از چه لحاظ میگی از پورشه بهتره ؟؟؟؟
      حتی مشخصاتش هم نزدیک 718 s نیست که ضعیف ترین پورشه ست
      کابینش هم که خیلی قدیمیه ظاهرش هم زیاد تعیرر نداشته

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Archi KHAN

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        دوست عزیز ؛
        شما بگو باشه …

        موافقم 0
        مخالفم 2
  3. GOD BLESS AMERICA

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (758 ديدگاه)

    یک کلام : با تعقیرات محدودیدمه اعمال شده به این قیمت نمی ارزه .
    خوب با این قیمت کوروت میخرم.
    والا

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. معین م

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (64 ديدگاه)

      حاجی حالت خوبه ؟
      سانتافه شده ۴۵ هزار تا
      حالا اینو میگی گرون ؟
      انصافا من یه بار کروت c7 رو تبریز دیدم از حال رفتم واسم آب قند درست کردن
      ولی هر ماشینی مشتری خاص خودشو داره
      با قیمتی که سانتافه جدید داره الان اگه جنسیس کوپه تولید میشد به نظرت قیمتش چند در میومد ؟ اونموقع بازم واسه قیمت گذاری بیمر اشکال در میاوردی ؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. مهدی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این ماشین بهترین درکلاس خودشه.از کیمن وآئودیtt بهتره.حتی ظاهرش هم بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. مهدی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نگاش که میکنم انگارموجود زنده است.چشماش سگ داره لعنتی.بدون هیچ تعصبی اگه قرارباشه یه ماشین کوپه جمع وجوربین تمام خودروسازان انتخاب کنم فقط وفقط انتخابم M2هستش حالا این مدلش که دیگه بحثش جداست.تمام راننده های مجله های خودرویی دنیا عاشقش شدن.مثل جرمی کلارسون که تازه نسخه معمولیm2بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. مهدی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    البته شتابش ازاین سریع تره.مدل اتومات شتاب۴ثانیه ای داره.غول کش .ماهی نهنگ خوارM2کامپتیشن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. shirko

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    با این نسخه ی کامپتیشن نفس رقبا رو بریده .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. سعید(تهران)

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (496 ديدگاه)

    لذت رانندگی این کوپه دیفرانسیل عقب ۴۰۰ اسبی از خیلی از سوپر اسپرت ها با قدرت های دیوانه وار بیشتره…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. akrh78

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    “و علیرغم اینکه وزن خودرو 55 کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد است اما شتاب گیری M2 کامپتیشن با زحمت زیادی همراه نیست. ”
    درست میبینم؟ وزنش بیشتر شده؟ ناسلامتی کامپتیشن هستا!!!شایدم به تعویض موتور برمیگرده؟!؟!؟!؟!؟!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. omid622

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بهترین محصول بی ام و واسه شیطنت بازی به خصوص دنده دستی خط آخر گویایی عالی بودن M2 بهترین محصول M بی ام و

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا