بی ام و

رویای باواریایی: تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X2 جدید

بی‌شک در روزگاری که همه خودروسازان در تلاش هستند تا خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور را در هر اندازه و مشخصاتی تولید کنند، BMW یکی از پیشروهای بازار بوده و جدیدترین محصول آن در این کلاس نیز X2 می‌باشد.

ب‌ام‌و X2 جدید
تقریباً ۲۰ سال از زمان معرفی اولین شاسی‌بلند BMW یعنی X5 گذشته است. این روزها، این نوع خودرو حدود ۳۸ درصد فروش شرکت را تشکیل داده و در ۲۰۱۷ شاهد فروش بیش از ۷۰۰ هزار دستگاهی در سراسر جهان بوده‌ایم. این عملکرد تنها با ۵ خودروی کراس اوور به دست آمده است.

ب‌ام‌و X2 جدید
X2 تلاش دارد امسال این روند رو به رشد را سرعت ببخشد. این خودرو به عنوان یک جایگزین شیک‌تر X1 مرسوم مطرح بوده و در طیف کوچک‌ترین خودروهای سری X قرار می‌گیرد. رقبای زیادی در این کلاس حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مرسدس GLA، مینی کانتری من، آئودی Q3، جگوار ای پیس و… اشاره کرد.

ب‌ام‌و X2 جدید
ابعاد و فرم بدنه X2 فوراً مشخصات این خودرو را آشکار می‌کنند. X2 شدیداً روی جوانان تأکید داشته و برای جذب این دسته از خریداران طراحی شده است.

درست همانند آئودی Q2 که کاراکتر مشخصی در مقایسه با دیگر برادران سری Q خود دارد، ب‌ام‌و X2 نیز شاخصه‌های منحصربه‌فرد زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ستون‌های C جالب و سپر جلوی گوشه‌دار اشاره کرد.

ب‌ام‌و X2 جدید
نمای عقب این خودرو دارای فرم گوژپشت مانند و یک شیشه عقب خمیده بوده و کل خودرو نیز تلاش دارد ماهیت اسپورتی خود را به بیننده یادآوری کند. البته X2 در برخی زوایا بیشتر به یک هاچبک بزرگ شده شباهت دارد تا یک شاسی‌بلند کامل.

ب‌ام‌و X2 جدید
داخل کابین نیز فضای پای زیادی در مقایسه با X1 وجود داشته و بخش عقب خمیده تأثیر زیادی روی فضای سر نگذاشته است. محفظه بار ۴۷۰ لیتری این خودرو نیز علیرغم اینکه ۳۵ لیتر کمتر از X1 است اما کاملاً کافی می‌باشد. نکته دیگر درباره کابین X2 اینکه موقعیت نشستن راننده نسبتاً پایین بوده و شاید افرادی که به دنبال یک سواری شاسی‌بلند مانند و بلندقد هستند در این رابطه زبان به گلایه باز کنند.

ب‌ام‌و X2 جدید
البته با نشستن پشت فرمان X2 سواری خوب آن عیان می‌شود. کابین تقریباً از X1 به ارث رسیده است. طراحی کابین خودرو در مقایسه با طراحی خارجی محافظه‌کارانه‌تر بوده اما کیفیت و طراحی آن کاملاً پذیرفتنی است.

ب‌ام‌و X2 جدید
خودروهای M اسپورت نیز از فرمان اسپورتی بهره می‌برند. این فرمان کاملاً تیز بوده و دقیق عمل می‌کند. با موقعیت سواری پایین و نمای عقب کوپه مانند، X2 بیشتر همانند یک هاچبک احساس شده و مرکز ثقل آن نیز پایین حس می‌شود. این خودرو یک کراس اوور چابک و دینامیک است که البته یک تهدید محسوب می‌شود. خودروهای بخش M اسپورت ارتفاع کمتری (۱۰ میلی‌متر) در مقایسه با نسخه‌های استاندارد داشته که این امر به لطف سیستم تعلیق اسپورت میسر شده است.

ب‌ام‌و X2 جدید
کیفیت سواری X2 درخور شان یک محصول ب‌ام‌و بوده بنابراین در سرعت‌های پایین و جاده‌های پر پیچ و خم کمی سفت بوده اما در بزرگراه‌ها و سرعت‌های بالا نرمی مناسبی دارد.

ب‌ام‌و X2 جدید
احتمالاً نسخه دیزلی ۲۰d این خودرو در بریتانیا فروش بالایی را تجربه خواهد کرد. این قوای محرکه به‌صورت استاندارد با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. همچنین این نسخه تنها به‌صورت چهار چرخ محرک در دسترس بوده اما وجود سیستم xDrive باعث نشده X2 خیلی سنگین احساس شود. مدل‌های دیفرانسیل جلوی این کراس اوور در آینده نزدیک عرضه خواهد شد و سبک‌تر و کمی چابک‌تر خواهند بود.

خود پیشرانه نیز احساس‌برانگیز است. گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری آن در دور وسیعی قابل استفاده بوده بنابراین کاملاً منعطف بوده و به خوبی سرعت می‌گیرد. همچنین سر و صدای زیادی از این پیشرانه به گوش نمی‌رسد. علیرغم اینکه مصرف سوخت این پیشرانه نیز کاملاً قابل‌احترام است اما شخصیت آن با تنظیمات اسپورت شاسی همخوانی کاملی ندارد.

X2 یک پکیج جذاب برای خریداران کراس اوورهای لوکس است. البته موقعیت رانندگی این خودرو پایین‌تر از کراس اوورهای مرسوم بوده و همچنین نسبتاً گران‌بها نیز هست. X1 کاربردی‌تر و ارزان‌تر بوده و درحالی‌که X2 خودروی بهتری نسبت به مرسدس GLA است اما بهای بیشتری را برای خریدش مخصوصاً در صورت خرید لیزینگی بپردازید.

ب‌ام‌و X2 یک خودروی جالب‌توجه در سبد محصولات رو به رشد شاسی بلندهای این برند بوده و به لطف مرکز ثقل پایین و فرمان تیز سواری خوبی دارد. البته سواری این خودرو باب میل همه افراد نخواهد بود. X2 کمی گران بوده و خریدارانی که خواهان کاربرد بیشتر و دید بهتری به جاده هستند قطعاً می‌توانند به X1 نگاه کنند.

مشخصات ب‌ام‌و X2 xDrive20d M Sport

  • قیمت: ۳۶۵۹۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۷ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. CNA

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (235 ديدگاه)

    زیادی زیباست
    خیلی ازش خوشم اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      به شدت منتظرم پاش به ایران برسه و به عنوان اولین نفر در صف پیشنهاد خرید آن به دوست پولدارم باشم که یکیشو بخره و من هم پشتش بشینم و لذت ببرم .

      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (29 ديدگاه)

        یعنی دوستت چقد پولداره؟ داره یه دو تومن دستی بم بده؟ میخوام گوشیمو عوض کنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. MoNsTeR

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (55 ديدگاه)

        داداش فک کنم با این وضعیت واردات خودرو این پاش به ایران نرسه
        آخه قیمتش بالاتر از 40 هزار دلار میفته ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    ب ام و — راهشو دوباره پیداکرده و چقدر خوبه که داره از چسبوندن چراغ به جلوپنجره دور میشه / 2-3 تا ایراد ریز داره این ولی درکل فوق العاده س ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Landscape

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (174 ديدگاه)

    چه کابین شیک و جمع وجوری
    همه چی عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Maximus

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ای جان آرم بی ام و روی ستون C( پشت در عقب)

    گذشته از این آرم زیبا و موقعیت خلاقانه‌ش ، زبان طراحی بی ام و خیلی خوب با زمان جلو میره

    مشخصات فنی هم که عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      آرم بی ام و روی ستون C( پشت در عقب)
      را یادم نیست کدوم کمپانی ، اما یکی از برندهای چینی اول ابداع کرد …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فتنه گوساله سامری

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه ماشین مناسب وجذاب.مثل همیشه ساخته باواریا عالی بوده.خودروهای bmwشاید زرق وبرق زیادی نداشته باشن ولی خیلی بیشتر ازاون چیزی که ازشون انتظار داریددرنهان دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف نیست؟ خدایی چطور دلتون اومد بگید با gla باید رقابت کنه؟ یه سرو گردن بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Bilbo

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چقدر این فرم جلو پنجره های جدید، فیس جلوی ب‌ام‌و ها رو خشن و وحشی‌تر میکنه. سری هشت، ام هشت گرن کوپه هم همینطورن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پورشVWبنزBMWآئودی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    طراحیش محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رامتین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    چراغ جلوش زیاد جالب نیست. میتونست خطوط صافتر و تمیزتری داشته باشه مانند m4. در کل با ارتفاع 153 سانتیمتر یک هاچبک محسوب میشه. از نظر من خودروهای زیر 160 سانت، کراس اور نیستند. یا میشه اینطور طبقه بندی کرد: subcompact crossover= full size hatchback
    بنابراین پژو2008 با ارتفاع 155 و کپچر با ارتفاع 156 حتی بلندتر از x2 جلوه میکنند گرچه طولشون حدود 20 سانت کمتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. shirko

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    گل کاشتی ب ام و جان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ADAK

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش خیلی چینی ایزه شده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین وی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    بی ام و هم از لحاظ طراحی کابین راحته ها یه چی طراحی کرده رو همشون میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. emad1990

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    بین کراس اورهای بی ام و x4 و x6طراحی واقعا خوبی دارن
    اگرx2 نسخه ی کوچکتر x4 بود واقعا عالی میشد.ولی متاسفانه نه طراحی جالبی داره نه قد و قامت یه کراس اور رو
    از بی ام و یه چنین طرحی بعید بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. emad1990

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    در واقع من تفاوت زیادی بین این و بی ام و سری۱ هاچبک نمی بینم. در نسل جدید هر دو دیفرانسیل جلو هستند و اختلاف ارتفاع چندانی هم ندارن
    اگر تفاوت خاصی دارن که من ازش بی اطلاعم خوشحال میشم نظرتون رو بگید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. KamyR

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    آرم نمای جانبی رو از مازراتی اسکی رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Ebi

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ب ام و که ب ام و نباشد ،ب ام ل است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا