بی ام و

نگاه نزدیک به تکنولوژی‌های ب‌ام‌و سری هفت 2016

فروش نسل فعلی سدان فول سایز ب‌ام‌و یعنی سری هفت از سال ۲۰۰۸ و قبل از رونمائی از آخرین مدل‌های آئودی A8 و مرسدس بنز S Class شروع شد و اکنون با گذشت ۷ سال، نیاز به معرفی نسل جدید سری هفت به‌شدت احساس می‌شود. کمپانی باواریایی ب‌ام‌و آزادانه اذعان کرده است که در هنگام توسعه نسل ششم سری هفت، مرسدس بنز S Class و آئودی A8 را به عنوان معیار خود انتخاب کرده است.

2016 BMW 7-Series prototype
۲۰۱۶ BMW 7-Series prototype
اکنون با نزدیک شدن به زمان رونمائی از نسل ششم سری هفت در نمایشگاه فرانکفورت پیش رو، کمپانی ب‌ام‌و جزئیات جدیدی از این خودرو را منتشر کرده که در ذیل به نظر خوانندگان می‌رسد.

رژیم غذایی فیبرکربن

ششمین نسل ب‌ام‌و سری هفت که با کد G12 شناخته خواهد شد به‌منظور کاهش وزن از تکنولوژی‌های استفاده شده در خودروهای سری i بهره‌مند شده است. به‌مانند نمونه‌های تولیدی سری i در ساختار سری هفت هم از ماده سبک‌وزن فیبر کربن پلاستیک فشرده CFRP استفاده شده و فیبر کربن مصرفی در این خودرو در Moses Lake واشنگتن ساخته شده است

2016 BMW 7-Series multi-material construction
۲۰۱۶ BMW 7-Series multi-material construction
نتیجه استفاده از ماده فیبرکربن کاهش وزن ۴۰ کیلوگرمی بدنه اتومبیل نسبت به نسل پنجم است هم‌چنین ب‌ام‌و اذعان کرده است که سری هفت نسل ۶ نسبت به سلف خود کاهش وزن ۱۲۹.۵ کیلوگرمی را تجربه خواهد کرد. اگر مدل فاصله محوری بلند (LWB) سری هفت فعلی را معیار کاهش وزن نسل آینده قرار دهیم احتمالاً وزن سری هفت نسل ششم در حدود ۱۸۴۰ تا ۱۹۳۸ کیلوگرم خواهد بود.

قسمت‌های عمده بدنه نسل ششم ب‌ام‌و سری هفت هم چنان از جنس آلومینیوم و فولاد است اما قسمت‌هایی نظیر تونل جعبه‌دنده، ستون‌های B و C و سقف خودرو همگی از جنس فیبر کربن هستند. یک لوله بلند تقویت شده فیبر کربن نیز از قسمت جلویی و در طول ریل سقف تا قسمت پایانی سقف و شروع درب کاپوت عقب کار گذاشته شده است.

از جمله تمهیدات دیگری که برای کاهش هر چه بیشتر وزن سری هفت ۲۰۱۶ اندیشیده شده می‌توان به استفاده از توپی‌های چرخ و پنجه‌های تعلیق کوچک‌تر اشاره کرد. روپوش آلومینیومی برای ترمزهای دیسکی فولادی اتومبیل و ترمزهای جدید ۴ پیستونه طوری طراحی شده‌اند که راحت‌تر سرهم‌بندی شوند. میزان وزن کاهش یافته در قسمت‌های تعلیق و ترمز نسبت به نسل قبلی در حدود ۲.۵ کیلوگرم است.

2016 BMW 7-Series multi-material construction
۲۰۱۶ BMW 7-Series multi-material construction
رانندگی وهندلینگ

به‌منظور ارائه طیف وسیعی از تنظیمات در این اتومبیل، سیستم تعلیق بادی و دامپرهای تطبیقی به‌صورت استاندارد ارائه خواهند شد. هم‌چنین دوربین‌هایی در قسمت بالائی شیشه جلو کار گذاشته شده‌اند که به بررسی سطح پرداخته و برجستگی‌های جاده نظیر سرعت‌گیر را تشخیص داده و در صورت لزوم دمپرهای تطبیقی فعال می‌شوند تا اتومبیل سواری راحت‌تری داشته باشد. سری هفت نسل ششم هم‌چنین به میله ضد پیچش الکترومکانیکی با عملکرد قابل تنظیم مجهز گشته است هرچند ب‌ام‌و در مورد عملکرد آن توضیحی نداده اما می‌توان نتیجه گرفته که سیستم فوق به کامپیوتر اتومبیل اجازه می‌دهد که مقاومت دمپرها را با توجه به اسپرت یا راحت بودن حالت رانندگی اولویت‌بندی کند. با تجزیه و تحلیل واکنش‌های آنتی رول بار، سیستم فوق می‌تواند در صورت ایجاد تنش در یک قسمت اتومبیل از انتقال آن به قسمت دیگر خودداری کند.

2016 BMW 7-Series prototype
۲۰۱۶ BMW 7-Series prototype
ما شانس این را داشتیم که تمام بروز رسانی‌های صورت گرفته در سیستم تعلیق اتومبیل را طی یک آزمایش هندلینگ بررسی کنیم و در نهایت از عملکرد سیستم تعلیق شگفت‌زده شدیم. در ابتدا سیستم تعلیق را بر روی لوکس‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن یعنی Comfort+ تنظیم کردیم با این کار دمپر ها و آنتی رول بار به راحت‌ترین شکل ممکن عمل می‌کنند در این حالت رانندگی سری هفت ۲۰۱۶ به‌مانند شناور بودن روی دریا حس می‌شد. هرچند مقدار بسیار جزئی صدا از تایرهای پیرلی P Zero سایز ۱۹/۴۵/۲۴۵ به گوش می‌رسید. رانندگی اتومبیل در حالت Comfort+ حتی روی وضع وخیم بتن های شکسته مسیر کاملاً بی سر و صدا بود. با تعویض حالت رانندگی به Comfort (حالت رانندگی پیش‌فرض اتومبیل) مقداری از حرکات بدنه کاسته شد اما رانندگی اتومبیل هنوز هم نرم و لطیف بود. در نهایت به آزمایش حالت اسپرت اتومبیل پرداختیم. با این کار دمپر ها و آنتی رول بار اتومبیل به سفت‌ترین حالت ممکن در می‌آیند و ارتفاع کلی اتومبیل به‌اندازه ۱۰ میلی‌متر کاهش می‌یابد. در این حالت شوق ما برای طی کردن قوس‌ها در مسیر اسلالوم بیشتر از قبل بود و نرمی رانندگی اتومبیل به‌مانند حالت‌های قبل خوب بود.

2016 BMW 7-Series prototype
۲۰۱۶ BMW 7-Series prototype
اما اگر نتوانستید از میان حالت‌های پیش‌فرض اتومبیل یکی را انتخاب کنید می‌توانید کار را به حالت رانندگی تطبیق‌پذیر بسپارید. در این حالت اتومبیل به فراخور زمان و شرایط جاده ای که در آن هستید از میان سه حالت Comfort+ و Comfort و Sport یکی را بر می‌گزیند. حالت تطبیق‌پذیر اتومبیل نه تنها ویژگی‌های رانندگی شما نظیر طی مسیر مستقیم برای مدت طولانی یا فرمان پذیری و ترمز گیری با شدت را مورد بررسی قرار می‌دهد بلکه از داده‌های مفید سیستم نویگیشن هم بهره می‌جوید.

2016 BMW 7-Series prototype
۲۰۱۶ BMW 7-Series prototype
زیر کاپوت ب‌ام‌و Li740i مدل ۲۰۱۶ نسخه پیش ساخت، که تجربه رانندگی با آن را داشتیم یک موتور ۶ سیلندر خطی با کد B58 قرار داشت. هنوز اطلاعات فنی این موتور اعلام نشده اما این انجین از خانواده موتورهای ۳ سیلندر B38 که در ب‌ام‌و i8 و مینی کوپر استفاده شده و موتور ۴ سیلندر B48 مورد استفاده در مینی کوپر S می‌باشد. هم چنین جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به‌عنوان تنها گزینه قابل سفارش برای اتومبیل در نظر گرفته شده است و ب‌ام‌و در این مورد عقیده دارد که گیربکس فوق اصطکاک داخلی را کاهش می‌دهد و هم چنین در بهره وری سوخت بسیار تاثیرگذار است.

پارک اتومبیل از فاصله دورتر

یکی از بهترین تکنولوژی‌ها که سری هفت نسل ششم به آن مجهز می‌باشد امکان پارک از فاصله دور و به‌واسطه ریموت کنترل می‌باشد. در واقع تکنولوژی فوق بیشتر زمانی کاربرد دارد که بخواهید اتومبیل را در مکان‌های بسیار باریک و جاهایی که بعد از پارک امکان خروج از اتومبیل را ندارید، پارک کنید. یک ریموت کنترل با صفحه نمایش رنگی به مالکی که در فاصله ای نزدیک به اتومبیل خود ایستاده امکان می‌دهد که اتومبیل را در پارکینگ باریک یا فضاهای تنگ پارک کرده و از پارک خارج کند. در حال حاضر سیستم فوق فقط در حالت پارک از جلو کار می‌کند. کمپانی ب‌ام‌و معتقد است که امکان استفاده از سیستم کمکی فوق در آمریکا وجود ندارد چراکه قوانین آمریکا ایجاب می‌کند در هنگام خروج از پارک اتومبیل، باید کنترل جسمانی روی پدال ترمز وجود داشته باشد. اما شنیده شده که کمپانی ب‌ام‌و یک دادخواست به دولت آمریکا ارائه کرده تا سیستم پارک با ریموت را قانونی اعلام کنند و در صورت قانونی اعلام شدن، تکنولوژی فوق در اتومبیل‌های ب‌ام‌و ارائه خواهد شد.

New BMW 7 Series Can Park Itself With No One in the Car
New BMW 7 Series Can Park Itself With No One in the Car
لمس کردن و اشاره

در داخل کابین ب‌ام‌و سری هفت مدل ۲۰۱۶ یک صفحه نمایش به همراه رابط کاربری جدید iDrive را شاهد هستیم. سامانه iDrive اتومبیل را علاوه بر کنترلر دوار موجود بر روی کنسول مرکزی می‌توان با حرکت‌های دست هم کنترل کرد. یک دوربین مادون‌قرمز بر روی داشبورد مرکزی قرار گرفته که می‌تواند حرکات دست راننده را تشخیص دهد. برای مثال با حرکت دادن انگشت اشاره می‌توان صدای رادیو را کم یا زیاد نمود یا برای مثال وقتی از طریق بلوتوث تماسی دریافت می‌شود می‌توان با حرکت دست به سمت راست تماس فوق را رد کرد یا با اشاره کردن به سیستم صوتی تماس را پاسخ داد. علاوه بر آن تمام امکانات فوق را می‌توان از روی فرمان هم کنترل کرد و به نظر می‌رسد سیستم کنترل با حرکات دست به‌جای یک به‌روزرسانی مفید بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

تکنولوژی‌های ایمنی

از ویژگی‌های مربوط به امنیت سرنشینان که در سری هفت ۲۰۱۶ استفاده شده می‌توان به سامانه کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد که با کمک نویگیشن و سامانه تشخیص علائم و تابلو های رانندگی سرعت اتومبیل را متناسب با محدودیت سرعت موجود تنظیم می‌کند. برای تنظیم کروز کنترل متناسب با محدودیت سرعت موجود در جاده، کافی است دکمه‌های + و – مربوطه را فشار دهید. برای مشاهده نحوه عملکرد سیستم فوق در یک تست میدانی بعد از گذشتن از محدودیت ۹۰ کیلومتر و ورود به محدودیت ۷۰ کیلومتر بر ساعت سیستم بعد از گذشت ۲۰ ثانیه کم شدن سرعت را تشخیص داد و به محض فشردن دکمه منفی سرعت به ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید. هم چنین رانندگان سریع می‌توانند عملکرد خودکار سیستم فوق را در صورت تخطی از سرعت مجاز تا ۱۵ کیلومتر بر ساعت تنظیم نمایند.

2016 BMW 7 Series
۲۰۱۶ BMW 7 Series
دیگر ویژگی‌های امنیتی استفاده شده در اتومبیل شامل سیستم نگه‌داری اتومبیل در خط حرکت تا سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. سامانه‌های هشدار برخورد جلو و عقب و هشدار خروج از Lane حرکتی هم در اتومبیل تعبیه شده‌اند. سامانه هشدار خروج از Lane از چرخش فرمان به طرفین در صورتی که در نقطه کور شما اتومبیلی موجود باشد جلوگیری می‌کند. در هنگام تست هم وقتی عمداً فرمان را به سمت یک ب‌ام‌و X1 که در نقطه کور ما قرار داشت چرخاندیم، برای هشدار فرمان شروع به لرزیدن کرد و بلافاصله اتومبیل به مسیر اصلی خودش برگشت.

با توجه به اینکه کمپانی ب‌ام‌و بسیاری از ویژگی‌های مربوط به ساختار بدنه و نوآوری‌های استفاده شده در سری هفت مدل ۲۰۱۶ را منتشر کرده ، اما هم چنان نمای داخلی و بیرونی به‌صورت مستتر مانده است. به‌وضوح مشخص است که ب‌ام‌و سری هفت ۲۰۱۶ نوآوری‌های بسیاری را برای خریداران به ارمغان خواهد آورد. وزن این سدان سایز بزرگ نسبت به نسل قبلی کمتر شده و به طبع آن میزان آلایندگی اتومبیل هم پائین تر آمده است. شاسی و سیستم تعلیق اتومبیل قابلیت تنظیم گسترده ای دارد هم‌چنین از تکنولوژی‌های جدید در این اتومبیل استفاده شده است. باید ببینیم که آیا سری هفت ۲۰۱۶ می‌تواند خریداران را از توجه به آئودی A8 و مرسدس بنز S Class دور کند یا خیر؟

قوای فنی اتومبیل هم به احتمال زیاد مشابه نسل فعلی سری هفت خواهد بود. احتمال می‌رود ضعیف‌ترین نمونه سری هفت جدید از موتور ۶ سیلندر بهره ببرد و با نام ۷۴۰Li شناخته شود و این بدان معناست که می‌توان انتظار عرضه مدل‌های ۸ سیلندر ۷۵۰Li و ۱۲ سیلندر ۷۶۰Li را هم در آینده ای نزدیک داشت. هم‌چنین یک نمونه پلاگین هایبرید هم برای نسل ششم ب‌ام‌و سری هفت تدارک دیده شده است. کمپانی ب‌ام‌و قصد دارد تنها مدل‌های LWB (فاصله محوری بلند) سری هفت جدید را در بازار آمریکا عرضه کند و این تصمیم ب‌ام‌و در نقطه مقابل مرسدس بنز که تنها نمونه‌های SWB (فاصله محوری کوتاه) مدل S Class را در آمریکا عرضه می‌کند، قرار می‌گیرد.

قرار است از نسل ششم ب‌ام‌و سری هفت در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر رونمائی به عمل آید و تولید نسل ششم ب‌ام‌و سری هفت، در اواخر تابستان سال جاری در آلمان شروع شود. هم‌چنین امید است فروش این خودرو در پائیز آینده در آمریکا آغاز گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. پوری پوریا!

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (322 ديدگاه)

    کلا المان جزو بهنرین قطب های صنعتی جهانه وماشین هاش هم همینطور.!
    بنز و بی ام و با هر مدل انگار که از صد ها تکنولوژی جدید رو نمایی میکنن! واقعا باید تحسین کرد! سری 7 2016 هم که جز بهترین ماشین های خانواده خواهد بود!
    از اون تکنولوژی پارک بدون راننده خیلی خوشم اومد!
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mostafa&S

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      S class لایک
      7 series دیسلایک

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. حمید رضا

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (42 ديدگاه)

      هر کشوری تو یه چیز بی رقیبه و اون صنعت رو تو دنیا هل میده. مثلا آلمان تو اتوموبیل. ژاپن و کره تو الکترونیک. آمریکا تو هوا فضا. سویس و بلژیک تو شکلات.
      من فقط نمیدونم ب ام و و تویوتا چرا اصرار دارن ماشیناشونو زشت درست کنن. مثلا سری 7 ای که تویه فیلم جیمز باند بود زمین تا آسمون از سری 7 فعلی قشنگ تر بود.
      بهر حال به عنوان یه ب ام و دوست از قدیم فقط اینو میتونم بگم همونطور که بنز تو شکست دادن سری 3 همیشه ناکام میمونه ب ام و تو شکست دادن اس کلاس ناکام میمونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (((RETOLEX(((REZA

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        بی ام و زشته !!!!
        شما صبر کن درست ببینش بعد این حرفا رو بزن
        این چه حرفی بود!
        تویوتا لکسس رو داره و به خاطر همین به طراحی اهمیت نمیده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (((RETOLEX(((REZA

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          البته کار تویوتا هم اشتباه هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. شایان

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        شما اگه میدونستی آلمان در زمینه برق ابزار دقیق و برق صنعتی و صنایع فولادو شیمی و صنایع سنگین چقدر قویه هیچوقت نمیگفتی فقط ماشین خوب داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. tesla

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (176 ديدگاه)

        دوست عزیز اولین تلفن کجا اختراع شد؟اولین تلفن موبایل کجا؟اولین CPU؟ اولین سیستم عامل؟اینترنت رو کی خلق کرد؟جی پی اس چی؟الان شما داری میگی کره رو که کاملا تابلوئه آمریکا برا مقابله با چین اجارش کرده و توش سرمایه و تکنولوژی ریخته میگی تو الکترونیک جلوئه؟؟؟؟یا حتی صنعت خودروش…این موضوع تا حدودی به ژاپن وحتی آلمان هم صدق میکنه.بعد از جنگ جهانی دوم همه چی افتاد دست آمریکا میخوای قبول کن میخوای نکن…خواهشا یک عده نیان بگن من تعصب دارم به آمریکا چون بارها گفتم آمریکا اکثریتش همون انگلیسی ها و المانی ها و … هستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          شما الان داری کره و با ژاپن و یا حتی آلمان مقایسه میکنی!!! برات متاسفم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. farzam

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (105 ديدگاه)

          مثل اینکه شما همچین ملتفت نیستی
          اولین تلفن خانگی در آمریکا-برق و لامپ و فضاپیما و هواپیما و زیردریایی و اولین سیستم عامل و اولین کامپویتر و اولین اینترنت(اینترانت) و وب و اولین حراج اینترنی در آمریکا اختراع شدن. البته دوربین عکاسی هم همینطور.

          آلمان ماشین-تلفن همراه-اولین هواپیمایی که سرعت صوت رو شکست اختراع کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          تسلا جان همه قبول دارند که آمریکا از لحاظ اقتصادی و تکنولوژی برترین کشور دنیاست ولی با ظهور قدرت های اقتصادی در شرق آسیا بسیاری از این انحصارها شکسته شده و امروزه بسیاری از شرکت های شرقی از لحاظ قدرت و تاثیر توانسته اند پیشی بگیرند و نقش تعیین کننده ای داشته باشند.
          سرمایه گذاری های این قدرت ها در کشورهای همدیگر به یک امر عادی تبدیل شده و هر کدامشون با توجه به توانمندی ها قسمتی از اقتصاد جهانی رو رهبری میکنند و هیچ کشوری دانسته نمیاد تا به کشور دیگر علم و امکانات بده تا دست آخر شرکت های خودش رو تضعیف کنه.
          تقریبا بخش اعظم اقتصاد و صنعت به 3 قطب تقسیم شده از قبیل آمریکا شمالی و اروپا و آسیای شرقی و بیشترین اتفاقات صنعتی در این حوزه ها رخ میده و این 3 منطقه در تعامل کامل به سر میبرند و از منافع یکدیگر استفاده میکنند.
          اگر فرض بگیریم که بین این کشورها جنگ صنعتی و اقتصادی هست شک نکنیم که منفعت اون به مصرف کننده ها خواهد رسید و چیز بدی نیست و بهتر از تک قطبی بودن میباشد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. P.G

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          آقا فرزام(Farzam)،دوست عزیز!
          پاراگراف اول کامنتتون رو شما کاملاً صحیح عنوان کردى،ولى پاراگراف دوم رو کاملاً غلط!
          اولین موبایل توسط ارتش آمریکا معرفى شد و تا مدت ها به صورت سرى ازش استفاده میکرد،اولین موبایل براى استفاده ى عموم رو هم باز موتورولا آمریکا در سال ١٩٧٣ رسماً معرفى کرد،پس تکنولوژى موبایل رو آمریکا معرفى کرد نه آلمان!
          مورد دومى که در مورد اولین پرواز مافوق صوت گفتى که آلمان ها انجام دادن از مورد اول هم عجیبتره!اولین پرواز مافوق صوت توسط هواپیماى X-1 ساخت شرکت Bell آمریکا در سال ١٩۴٧ با سرعت ١/٢ ماخ انجام شد و باز ربطى به آلمان نداشت!
          میدونى چیه فرزام جان،تو نود درصد صنایع دنیا،به خصوص صنایعى مثل هوافضا،الکتریک و الکترونیک،پزشکى و … وقتى بررسى میکنى اول و آخرش میرسى به یک اسم شش حرفى،”آمریکا”!!!بعد از آمریکا و با فاصله اى زیاد نام هایى مثل ژاپن و آلمان و بقیه مطرح میشن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. شایان

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          جالبه یکی داره میگه هواپیماهایه مافوق سرعت توسط آمریکایی ها و در سال 1947 اولین بار به پرواز در اومد بعد میگه در صنایع الکترونیک و برق(رشته تخصصی بنده هم هست) میگن آمریکا حرفه اول و آخر و میزنه من دیگه حرفی ندارم چون نرود میخه آهنی در سنگ کسی که خوابه میشه بیدار کرد کسی که خودشو زده به خواب نه ضدیت رفته تویه خون و اسخونشون اینا تقریبا بیمارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. شایان

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          ضمنا farzam جان رادیو و تلوزیونم توسط آلمانی ها اختراع شد درسته اولین هواپیمایه مافوق صوت اولین بار توسط آلمان نازی ساخته شد و البته امتحان شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. P.G

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          ببین پسر جان،اگه تخصص تو برق و الکترونیکه(که شک دارم)تخصص من صنایع هواییه!نکنه حین کار برق گرفتت که تعادلت رو از دست دادى،میاى همین جورى واسه خودت خزعبلات میگى،کنتور هم نمیندازه!
          یه سرچ ساده که مردن نداره،چیزى هم ازت کم نمیکنه!من بهت رفرنس دادم،دارم میگم هواپیماى X-1 توسط کارخانه ى Bell آمریکا در سال ١٩۴٧ اولین پرواز مافوق صوت رو با سرعت ١/٢ ماخ انجام داد،ینى نمیبینى دارم همه چیز رو با جزئیات بهت میگم؟!یا اگه حرفى براى گفتن دارى بیا با دلیل بگو نه اینطورى نیست،اینى که تو میگى درست نیست،درستش اینه که من میگم!اگر هم حرفى ندارى و چیزى نمیتونى در جوابم بگى بهتره ساکت باشى و الکى نپرى تو کامنتاى من!با این رفتارت واقعاً نشون دادى مشکل روحى روانیت چقدر حاده!
          تو فقط یه چیزى رو ناقص شنیدى و بدون تحقیق و اطلاعات دارى اینجا میپرونیش!اونى که تو میگى اولین هواپیماى مافوق صوت نیست،اولین هواپیماى جت رو آلمان ها در اواخر جنگ دوم جهانى ساختن که جنگنده ى مسراشمیت بود و چون اون هواپیما زمانى تکمیل شد که تقریباً شکست آلمان تو جنگ قطعى شده بود،این جنگنده نتونست کمکى به آلمان بکنه!در ضمن تأکید میکنم مسراشمیت اولین هواپیماى جت بود نه اولین هواپیماى مافوق صوت و اصلاً توانایى مافوق صوت نداشت،اگر تفاوت جت با مافوق صوت رو بدونى!
          من میگم تو هوافضا آلمان هیچ حرفى جلوى آمریکا براى گفتن نداره،تو الکترونیک هم همینطور،حالا تو میگى اینطورى نیست،بیا به جاى اینکه پشت سر هم ضرب المثل هاى غلط و بى ربط بپرونى با منطق صحبت کن،اگر هم نمیتونى که به دکتر مراجعه کن،باشد که شفاى عاجل یابید!:)
          خواهشاً شما ضرب المثل نگو!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. P.G(بازرس ارشد ستاد مبارزه با خزعبلات و كذبيات در سايت پدال)

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          در ضمن یه کذب دیگه هم که تو کامنتت گفتى اختراع تلویزیون در آلمان بود!!!آلمان ها اگه میدونستن یه همچین وکیل مدافعى تو تهران دارن که به خاطرشون به دروغ هم متوصل میشه حتماً تو رو سفیرشون تو تهران میکردن!
          گلم اولین تلویزیون در تاریخ ٧ آپریل ١٩٢٧ در سانفرانسیسکوآمریکا توسط دو مخترع آمریکایى به نام هاى فرانک گِرِى و هِربرت اى. ایوِس اختراع شد،اولین تلویزیون رنگى هم در آمریکا اختراع شد!
          خواهشاً از انتشار کذبیات بپرهیزید!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. شایان

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          نیپکو یک دانش آموز آلمانی در سال ۱۸۸۴ نخستین سیستم تلویزیونی الکترومکانیکی را اختراع کرد. طرح چهارچوب شکل نیپکو، به عنوان نخستین تلویزیون مطرح شد. «کنستانتین پرسکی» لغت تلویزیون را در مقاله‌ای در «کنگره بین‌المللی الکتریسته» در نمایشگاه بین‌المللی جهان در پارس در ۲۵ اوت ۱۹۰۰ مطرح کرد. مقاله پرسکی فناوری‌های موجود در بخش الکترومکانیکی را مورد بررسی قرار داد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. P.G

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          این که دلیل نمیشه،همین الان هم تو سراسر دنیا دانش آموزان کاردستى هاى زیادى درست میکنن،در مورد ساخت تلویزیون هم مثل تمام ابداعات دیگه از سالها پیش از ١٩٢٧ افراد زیادى ایده ها و طرح هاى مختلفى داده بودن و این طرح ها در مرور زمان تکمیل شدن،اما اولین تلویزیون موفق که عملى شد موردیه که بالاتر نوشتم و اگر سرچ کنى میبینى که اختراع تلویزیون به اسم این دو دانشمند آمریکایى ثبت شده!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. شایان

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          دیدن گفتم نرود میخه آهنی در سنگ این قدیمی ها بیخود حرفی و نمیگفتن و نمی گذاشتن پشتتش حکمتی بود من دیگ حرفی ندارم یعنی حرفی نمونده
          …….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. شایان

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          حتی تلوزیون رنگی هم توسط آلمانی ها اختراع شد در سال 1938 و اولین بار در نمایشگاهی در برلین ازش رونمایی شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        13. P.G

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          میگم تو هم زیاد ضرب المثل میخونى ها!آفرین،بخون،ضرب المثل خیلى خوبه،به خصوص براى وقتى که کم آوردى و میخاى از زیر بحث دربرى!
          میگم اگه روت بشه میاى میگى خدا هم آلمانیه!
          این تاریخ ها و اسم هاى پرتى که میدى رو از کجات درمیارى؟!همش هم میگى آلمان اختراع کرده!جوک میگى؟
          البته من یه اشتباهى کردم که گفتم اولین تلویزیون رنگى در آمریکا اختراع شد،چون اولین تلویزیون رنگى توسط John logie Beird انگلیسى در سال ١٩٢٨ در لندن رونمایى شد و اسنادش موجوده!البته اگه میخاى بگى لندن یکى از شهرهاى آلمان بوده که دیگه بحثش جداست،چون از نظر شما هر اتفاق و اختراعى که در هر جاى دنیا افتاده در واقع در خاک آلمان بوده!!!
          کلاً تفریح زندگى مایى شایان،خدا تو رو از ما نگیره!:)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. شایان

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        نهاد (ماهیت) اصلی سیستم تلویزیونی کنونی از کشف قابلیت نوررسانی سلینوم و یک دیسک اسکن به وسیله ” پاول گاتلیب نیپکو (Paul Gottlieb Nopkow) در سال 1884 میلادی شکل گرفت نیپکو یک دانش آموز آلمانی در سال 1884نخستین سیستم تلویزیونی الکترومکانیکی را اختراع کرد. طرح چهارچوب شکل نیپکو، به عنوان نخستین تلویزیون مطرح شد«کنستانتین پرسکی» لغت تلویزیون را در مقاله‌ای در «کنگره بین‌المللی الکتریسته» در نمایشگاه بین‌المللی جهان در پاریس در 25 اوت 1900 مطرح کرد. مقاله پرسکی فناوری‌های موجود در بخش الکترومکانیکی را مورد بررسی قرار داداستفاده از نورسلینوم و دیسک اسکن نیپکو، نخستین استفاده عملی از ترکیب تصاویر و عکس‌ها است که کمک کرد تا در اولین دهه قرن 20تصاویر ترام دار به وسیله کپی برداری از خطوط تلفن و تلگراف به عنوان یکی از خدمات مطبوعاتی پخش شود اکثر پژوهشگران خدمات تلویزیونی به وسیله ارائه نخستین سیستم تلویزیونی رنگی مکانیکی در سال 1889 در آلمان به اهمیت رنگ در این سیستم پی بردند آیریش هافمن نخستین سیستم پخش رنگی برنامه‌های تلویزیون را با استفاده از دیسک‌های اسکن در سال 1922 ارائه کرد. این دیسک‌های گیرنده و فرستنده به رسید پیچ‌های spiral سه دانه‌ای قطع می‌شوند که هر یک فیلتر و رنگ اولیه خاص خود را داشت. این سیستم شامل سه منبع نور در انتهای گیرنده و یک تغییر دهنده جریان برای تغییر نور دهی در آنها بود در سال 1938 فناوری پوشش سایه (shadow mask) برای تلویزیون‌های رنگی به وسیله در «ورنر فلچسیگ» در آلمان اختراع شد. تلویزیون رنگی در سال 1939 «در نمایشگاه بین‌المللی رادیوئی» در برلین به نمایش گذارده شد در 16 اوت 1944 بِرد یک نمایش تلویزیونی تمام رنگی الکترونیکی را در معرض نمایش گذارد که در این سیستم با 600 خط رنگی بافت سه تائی با استفاده از شش اشکن برای ساخت هر تصویر بکار گرفته شده بود ////////نگفتم بهت شما یه سر و سری با انگلیسی ها داری میگی نه کلا تویه توهمی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بازهم BMWو تولید خودروهای های تحسین برانگیز . مطمئنا BMWدر فکر تولید فناوری هایی است که حتی به ذهن بسیاری از غول های صنعت خودرو هم نرسیده ،نمی رسد و نخواهد رسید…

    طرفداران و عاشقان BMW لطفا “لایک”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      شایان عزیز.
      رادیو یکی از ابداعات جناب مارکونی هست که ایتالیاییه.
      دانشمندان زیادی تلاش کردند که تلویزیون بسازند و دست آخر جان لوکی برد اسکاتلندی اونو ساخت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        کی گفته اونی مهمه که اولی بار درست کرده که یه دانش آموز آلمانی تونسته نخستین تلوزیون مکانیکیو در سال 1884 بسازه حتی تلوزیون رنگی هم آلمانی ها در سال 1938 ساختن مشکل P.G اینکه اینا توسط آلمانی ها ساخته شده این آقا فکر میکنه تمومه دنیا رو آمریکایی ها ساختن همین توهمو در مورد انگلیسی ها دیگه وقتی به بنز میگه بی اصالت انتظار چی داری ازش تنها کشوری که من بهش حق میدم که یکم خودشو قیاس کنه با آلمان ژاپنه که نقش پرنگی داره در پیشرفت علم و تکنولوژی آمریکا با دزدی از این و اون بی اینجا رسیده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شلبى

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (685 ديدگاه)

          چشم،از این به بعد هیچ کس امریکا رو نه تنها با المان بلکه با بنگلادش هم مقایسه نمیکنه،خود امریکایى ها هم طبق دستور شما دیگه پاشونو از گلیمشون دراز تر نمیکنن،امر دیگه اى هست بفرمایید تا دنیا اجرا کنن!!!!!
          امریکا با هیچ کشورى قابل مقایسه نیست چه شما این اجازه رو بدى چه ندى!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          شلبی باشه چرا داری میزنیمون برادر من من الان اینو بگم شما راضی میشی باشه اصلا آلمان از بنگلادش پائینتره خوبه چی به من و شما میرسه آمریکا ابر قدرت تمام دنیا اصلا سراسر تاریخ اصلا علم اختراعه آمریکاست بقیه هم نوکره بی جیره و مواجبشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شلبى

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (685 ديدگاه)

          نه شایان جان ،اتفاقا المان یکى از پیشرفته ترین و صنعتى ترین کشورهاى دنیاست و هیچکس نمیتونه منکر این بشه،منتها من حرفم چیز دیگه اى بود
          کشوراى پیشرفته الان در حال همکارى با همن و هیچ چیزى رو دیگه نمیشه گفت که المانیه کامل یا ژاپنیه کامل یا امریکاییه کامله و باور کن شاید خود اونا هم اندازه ما که بهمون ربطى نداره حساسیت نشون نمیدن و تعصب ندارن
          به هر حال اگه لحنم تند بود ببخشید
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. P.G

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          شلبى جان آقاى اِشمیت(سفیر کبیر دولت فخیمه ى آلمان در تهران!)رو ولش کن بابا،باهاش بحث نکن،کار اشتباهیه!
          کسى که میاد میگه آمریکا که نود درصد تکنولوژى هاى برتر دنیا رو خودش معرفى کرد و هنوز هم توى اکثر اون تکنولوژى ها اوله،همش رو از این و اون دزدیده و فرمایش میکنه که آمریکا در حد آلمان نیست،جز خندیدن و لذت بردن از کامنتاش نباید باهاش بحث کنى!خود آلمان ها اگر حرف ایشون رو میشنیدن الان از خنده روده بر شده بودن!آلمان ها بدون اجازه آمریکا آب هم نمیتونن بخورن،بعد این آقا اومده اینجا داره توهم قدرت آلمان رو میزنه!
          براى ایشون فقط باید دعا کرد تا زودتر شفاى عاجل پیدا کنن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. شایان

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          P.G دیدی کم آوردی زدی تویه کار کپی اونم از کی!!! برادر این که لقب شما بود سفیر کبیر دولته فخیمه بریتانیایه صغیر بعدم من با یکی از دوستای آلمانیم در تماس بودم اتفاقا داشت آب میخورد تویه روحه هرچی آمریکایی هم میگفت(در حد بحث نیستی)!!! کلا از مرحله پرتی ///تلوزیون رنگیت چی شد جوابیه ای ازت نشنیدم فقط میخوام یکبارم که شده بگی من کم اوردم بچه های سایت اکثرا منو میشناسن من اگه بفهمم آدمش!!! از حرفام خوشحال میشه نوکرشم هستم میخندونمش ولی برای شما جز تاسف چیزی نمیخوام …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. P.G

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          شایان معلومه حرفام بدجورى بهت فشار آورده ها که دیگه کم مونده بزنى تو خط فحش و درى ورى!

          به هر حال اینقدر کامنتات رو بد و دستپاچه مینویسى منظورتو از نصف کامنت بالا نفهمیدم!
          اما در مورد ادعات در مورد تلویزیون،همونطور که خودم بالاتر گفتم تلویزیون یک شبه به وجود نیومد و افراد زیادى روش کار کرده بودن،اما نهایتاً اختراع تلویزیون به نام اسامى که بالاتر گفتم ثبت شده و تمام منابع معتبر بین المللى هم این اسامى رو اعلام کردن،چون اولین نمونه اى که عملى و قابل استفاده و موفق باشه رو این افراد ساختن،مثل تمام بحث هاى قبلى بهت توصیه میکنم به جاى اینکه فقط حرف بزنى برى یه سرچ بکنى ،از ویکیپدیاى ساده گرفته تا تمام مقالات و وب پیج ها و سایت هاى معتبر،میبینى که جز چیزایى که من نوشتم چیز دیگه اى وجود نداره!حالا اگه تو هیچ رفرنسى رو جز مغز خودت قبول ندارى و از نظرت هر جایى که چیزى خلاف فکرهات نوشته باشه چرته،میتونى با افکار پرت خودت تنها باشى و مختو به روى همه چیز ببندى!:)
          دیسک نیپکوف اولین تلویزیون نبود،بلکه تلویزیون بر اساس دیسک نیپکوف ساخته شد،چون به نحوى میشه گفت دیسک نیپکوف واقعاً یه تلویزیون نبوده و فقط قابلیت هاى محدودى داشته و نمیشده ازش استفاده مؤثر کرد،حتى خیلى قبلتر از نیپکوف هم افراد زیادى رو دستگاه هایى شبیه تلویزیون کار کرده بودن اما اختراع تلویزیون به نام اونا ثبت نشده و افرادى که به صورت عملى و قابل استفاده اولین تلویزیون رو اختراع کردن همونایى هستن که بالاتر بهت گفتم و اینا رو همه جا قید کرده و اگه انگلیسى بلد باشى یه سرچ ساده همه چیزو مشخص میکنه!
          جمله ى زیر رو عیناً از متن زندگى نامه نیپکوف در ویکیپدیا مینویسم:
          He invented the Nipkow disk, one of the first successful technologies for television transmission. Hundreds of stations experimented with television broadcasting using the Nipkow system in the 1920s and 1930s, until it was superseded by all-electronic systems in the 1940s.
          پس میبینى که اختراع دیسک نیپکوف به نامش زده شده،نه تلویزیون!
          در ضمن حتى اگر بخوایم بگیم که نیپکوف تلویزیون رو اختراع کرده،باز هم فرقى به حال تو نمیکنه،چون نیپکوف متولد لهستان بوده و تا دانشگاه هم در لهستان زندگى میکرده و بعد براى ادامه تحصیل به برلین مهاجرت کرده،پس در اصل آلمانى نیست!
          در مورد تلویزیون رنگى هم که اختراع اون توسط John logie Baird انگلیسى اضهر من الشمسه و هر جا رو که میخاى نگاه کنى به اسم ایشون ثبت شده و بحثى نداره،البته اگه انگلیسى بلد باشى!
          در ضمن من مثل تو نیستم که هر چیزى رو بخوام بزنم تو صورت طرفم،مگرنه فکر نکنم هنوز یادت رفته باشه که چجورى روتو سر اولین پرواز مافوق صوت کم کردم که دیگه گم و گور شدى و هیچ جوابى ندادى،اگر هم خاطرت نیست برو چندتا کامنت بالاتر رو بخون تا یادت بیاد چجورى آبروت رفت!:)
          راستى تو که دوستاى آلمانى دارى راحت میتونى با کمکشون Citizenship آلمان رو بگیرى،چون اگه اونا ببینن که تعصب تو نسبت به آلمان چقدر بیشتر از خودشونه،خیلى سریع بهت citizenship میدن!:)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. P.G

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          حتى خودت تو کامنت بالات به این موضوع اذعان کردى که تلویزیون بر اساس دیسک نیپکوف ساخته شده،نه اینکه اولین تلویزیون رو ساخته باشه:
          “نهاد(ماهیت) اصلى سیستم تلویزیونى کنونى از کشف قابلیت نوررسانى سلینوم و یک دیسک اسکن به وسیله ى … شکل گرفت.”

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کاملا مشخصه داخلش فرقی با نسل فعلی و قدیمش نداره.اما در هر صورت BMW هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمدرضا

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خداحافظ اس کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      دوست عزیز مطمئن باش، با این که چند سال بعد از S کلاس رونمایی میشه!!

      و با این که میتونه به تکنولوژی های جدیدتر دست یابی داشته باشه !!

      و حتی به قول خود BMW با این که S کلاس و آئودی A8 رو معیار خودش قرار داده!!

      باز هم از نظر لاکچری بودن و محبوب بودن به S کلاس نمیرسه و نخواهد رسید

      نمیخوام بگم بده، اصلاً، اصلاً،

      BMW از بهترینهاست، ولی هرچقدر هم تلاش کنند، باز هم S کلاس، که قدیمی تر هم

      به حساب میاد یه سرو گردن ازش بالاتر قرار میگیره، خواهی دید :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        محبوبیت چیزیه که ب ام و سال هاست در اون بالاتر از بنزه
        نمونه پر طرفدار ترین ماشین ها m4 و بعد m3 هست ب ام و توی fb بیشترین لایک رو داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سعید

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1484 ديدگاه)

          حالا دیگه ملاک برتری ماشینها تعداد لایک fb شده؟!!!!!!!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. ALL CARS

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    تکنولوژی های بکار رفته عالی
    طبق معمول وروال عادی خودروسازان،بایدمنتظربمونیم تا چهره ی واقعیشو بدون هیچ پوششی ببینیم

    سپاس ازفرید حنیفه زاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شاهین

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    آفرین به BMW.رو سفیدمون کرده تا حالا و از این به بعدشم میکنه! :)
    حالا حالا ها مونده بعضیا به این سطح از تکنولوژی برسن!
    شکر خدا انقدری تکنولوژی و امنیت و اسایش توش بکار رفته که دهن بعضیارو ببنده ;)

    “شخصیت افراد را از طریق کردارشان توصیف کنید تا هرگز فریب گفتارشان را نخورید.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید رضا

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (42 ديدگاه)

      اگه منظورت از بعضیا لوکس سازای غیر آلمانیه کاملا باهات موافقم. بنتلی و رولزرویس هم که در اصل ساخته ی آلمانیا هستن. ولی از نظر رضایت مشتری و قابل اعتماد بودن فعلا ژاپنیا تو صدرن. (به جز پورشه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        دوست عزیز اگه خریدارای ماشین های آلمانی از خریدشون راضی نبودن،هیچوقت BMW رتبه ی اول فروش لوکس ها نبود.
        ژاپنی ها هم واسه ما عزیزن.
        البته بنتلی و رولزرویس از نظر لوکس بودن،تو رده ی بالاتری از سری 7 قرار میگیرن.
        ارادتمندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. P.G

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        اى بابا،این دیگه چه حرفیه بعضیا چند وقته انداختن تو دهنشون که بنتلى و رولزرویس یا فلان برند ایتالیایى رو در اصل آلمان ها میسازن!نزنید این حرفا رو!
        مگه بنتلى و رولزرویس تازه ماشین سازى رو شروع کردن که هیچ بضاعتى از خودشون نداشته باشن یا مثلاً متخصص هاشون معلول ذهنى هستن که منتظر باشن آلمان ها براشون ماشین طراحى کنن؟!
        این برندها بخش مهمى از تاریخ خودروسازى هستن.خیلى از استانداردها و ایده آل هاى صنعت خودرو رو که رسیدن بهشون حتى براى همین برندهاى آلمانى هنوز هم رویاست اللخصوص استانداردها و اِلمان هاى خاص لوکس سازى رو این شرکت هاى انگلیسى هشتاد سال پیش تعریف کردن!
        اینکه شرکت هاى آلمانى چند ساله اومدن مالکیت بعضى از این برندها رو در اختیار گرفتن معنیش کاملاً متفاوته با اینکه بیایم بگیم کلاً این ماشین ها رو آلمانى ها میسازن!
        پس با منطق این دوستان میشه گفت سال ها بنز رو ایرانى ها میساختن،چون بخشى از سهام بنز براى ایران بوده!
        مگه شما میتونى بگى خط مشى و سبک و سیاق این خودروهاى لوکس بعد از واگذارى به آلمان ها حتى اندکى با قبلش تغییر کرده؟مطمئناً نه!رولزرویس همون رولزرویس سابقه،بنتلى هم همون بنتلیه،لندرور جگوار همین طور و…
        اینا فقط تزریق سرمایه است و اگه همکارى فنى هم باشه مطمئن باش دو طرفه است،مگرنه هیچ برند آلمانى نمیاد یه برند بى سابقه و بى بنیه رو بخره و بعد فقط از روى دلسوزى بیاد براى اون برند ماشین طراحى کنه و تکنولوژى نابش رو همین جورى رفاقتى در اختیار اون برند قرار بده!
        آدم نمىدونه از دست بعضى از این کامنتا چه جورى کامنت بذاره که عمق اعتراضشو نشون بده!حق مطلب ادا نمیشه مگه با خودسوزى!:)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mamas

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (113 ديدگاه)

          دوست عزیز کلا ذات انگلیسی ها تجمل گرایی که اینو میشه توی صنعت خودرو سازیشون هم دید ، با حرفت موافقم اما پیشینه خوب یه خودرو سازی دلیل نمیشه که همیشه حرف اول و بزنن ، و اینو بدون اگه اینا علاوه بر فاکتور لوکس بودن بقیه فاکتور ها رو هم داشتن هیچ وقت BMW رتبه اول رو نمی اورد. به عبارت دیگر اگه قرار بود اینجوری باشن که میشدن BMW :)
          هیچ چیز BMW نمیشه از لوکس بودن بگیر تا اون مهندسی عجیب و قریب زیر کاپوت تا اون اصالت و روح ماشین هاش فوق العادس چیزه دیگه نمیشه گفت .
          قسمت اخر البته نظرم راجع به این مقاله بود ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          شما زیاد جو نگیرتت نمیدونم چرا همیشه پایه برندهایه انگلیسی میاد وسط شما پیداتت میشه من که میگم شما سفیر کبیره بریتانیایه صغیری عمو اون موقع که آلمانی ها داشتن در شهراشون با ماشین اینور و اونور میرفتن انگلیسی ها با کالسکه و اسب رفت و آمد میکردن جالبه فیلم هاشم موجوده هیچوقت رولزرویس و بنتلی و جگوار نمیتونن تاریخ اتومبیل سازی بشن شما برو از یه مهندس مکانیک خودرو و متخصص سوال کن ببین چقدر برای این خودروها از لحاظ فنی ارزش قائله در زمینه نوآوری در قبل از خریدشون آره این شرکت ها توسط آلمانی ها خریداری شده چون از لحاظ فنی و اقتصادی شکست خورده بودن و کمپانی هاشون چاره و در فروختن به یه برندی که همیشه نوآوری و تکنولوژی داره و صاحب مدیریت دقیقتر و بهتریه دادن تا حداقل نابود نشن اونم فقط اسمشون تقریبا این ماشینارو دارن آلمانی ها میسازن خیلی این قسمت حرفات مزحکه که رسیدن به ایده آلهایه المان هایه خوردو و برای آلمانی ها رویا میدونی مثل این میمونه که بگی ایران ابر قدرته صنعتیه دنیاست(هیچ ربطی نداره ولی میخوام بگم چقدر حرفت مسخرست)!!! لوکس سازی و انگلیسی ها تعریف نکردن بلکه کپی کردن باز از همین آلمانی ها مهندساشونم معلول ذهنی نیستن بلکه قدرت اینو ندارن تا با مهندسین آلمانی رقابت کنن خیلی سادست حسابه دو دوتاست حتی کارشون به جایی رسیده مدیرانشونم آلمانیه!!! قدرت مدیریتشونم اینقدر پائینه که نه تنها مهندس بلکه مدیرایه لایقی هم ندارن دیگه خودشونم به این اقرار دارن مدیریت یعنی آلمان و البته ارتباطلات دوطرفه که شما داری میگی فعلا که این ارتباطلات فنی کاملا یه طرفست ضمنا چه ربطی به ایران داره بنز اومدی مغلطه کنی اینو گفتی ایراد نداره انگلیس دوستی دیگه همیشه انگلیسی ها به این معروف بودن که خیلی گنده تر از اون چیزی که هستن نشون میدن …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. P.G

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          Mamas عزیز،این کامنت شما با عرض معذرت خیلى عجیب و غیر حرفه اى بود!
          شما اومدى آمار فروش بى ام دبلیو که یک خودرو ساز با تیراژ بالاست رو با خودروهاى اشرافى تولید محدود دست ساز مقایسه میکنى؟!!!خیلى عجیب بود!عین این میمونه که ما بیایم آمار فروش مثلاً فرارى یا فیسکر کارما رو با جى ام مقایسه کنیم،بعد بیایم نتیجه بگیریم که فرارى نابود شده،چون شاید یک صدم جى ام هم فروش نداره،همچین مقایسه اى اصلاً عقلانیه؟!
          دو ست عزیز بى ام دبلیو خودروى لوکس و فوق العاده اى هست،اما هیچ وقت نمىتونه ارزش یک رولزرویس یا بنتلى رو داشته باشه چون خاص و اشرافى نیست!پنجاه سال دیگه بیش از نود درصد سرى هفت هاى تولید امروز از رده خارج شدن و بازیافت شدن،ولى شاید به جرأت بشه گفت بیش از نود درصد رولزرویس هاى تولید امروز اون موقع قیمت هاى میلیونى خواهند داشت و عتیقه هاى باارزشى خواهند بود که لاى زر ورق نگهدارى میشن و روشون نمیشه قیمت گذاشت،میدونى چرا؟شاید بى ام دبلیو یا مرسدس یا آئودى خیلى تکنولوژى هاى جدید و طراحى زیبایى داشته باشن اما این بنتلى و رولزرویس هستن که از صفر تا صدشون توسط دست هاى یک سرى انسان واقعاً هنرمند ساخته میشه و جاى جاى این ماشین ها امضاى این هنرمندان هست نه بى ام دبلیو!این رولزرویس و بنتلى هستن که تودوزیشون از گران قیمت ترین انواع چوب و چرم خرگوش و تمساح استفاده شده که همه ى این قطعات با دست برش و صیقل و پرداخت و نصب میشن،نه بى ام دبلیو!این رولزرویسه که هزارتا لامپ LED کوچک رو با دست تو سقفش کار میذارن تا حس ستاره ها رو القا کنه نه بى ام دبلیو!این رولزرویس و بنتلى هستن که یک نفر استاد واقعى ٢۴ساعت وقت میذاره تا فقط فرمون یک ماشین رو با دست برش بده و کوک بزنه و بدوزه و حاصل کارش چیزى میشه که از نظر ظرافت و زیبایى هیچ دستگاه اتوماتیک و ماشینى نمى تونه اون کار رو انجام بده نه بى ام دبلیو!این جور موارد هستن که به این خودروها ارزش عتیقه میدن،چون هر کدومشون یک اثر مستقل هنرى هستن،مگرنه کسى نمیره رولزرویس بخره که باهاش دریفت بکشه و لاستیک دود کنه یا تو رِیس شبانه شرکت کنه که مثلاً شتاب جانبى یا شتاب صفر تا صد یا هندلینگ براش مهم باشه!کسى که این خودروها رو میخره میدونه داره چى میخره و مطمئناً باهاش کیلومتر شمار رو به ته نمیچسبونه،چون میدونه شخصیت اینجور ماشین ها چیز دیگه ایه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. P.G(بازرس ارشد ستاد مبارزه با خزعبلات و كذبيات در سايت پدال)

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          پس که بنتلى و رولزرویس و جگوار جزئى از تاریخ خودروسازى نیستن،عجب!!!اونوقت این نظریه ى مضحک رو کى ساتع کردى از خودت؟!
          بعد اونوقت کمپانى هاى آلمانى چرا این شرکت هایى که از نظر فنى و اقتصادى و مدیریتى هیچى براى عرضه نداشتن و ورشکسته بودن خریدن و تکنولوژیشون رو ریختن توش؟!مغز خر خورده بودن؟!نه برادرمن،دنبال رسیدن به چیزایى بودن که خودشون نداشتن!بازارهایى رو میخواستن که حرفى توش نداشتن!
          میدونى چیه شایان!اولش که کامنتتو دیدم اومدم در جوابت یه کامنت بلند و بالایى بنویسم که دیگه روت نشه بیاى سایت پدال،اما بعد که چشمم به نام کاربریت افتاد و یادم اومد کى هستى منصرف شدم،چون حقیقتاً حیف وقت و اطلاعات و چشم هام که بخوام صرف بحث کردن با یه آدم متعصبى مثل تو بکنم!کسى که میاد میگه “مگه آلمانى ها چیز بد میسازن؟” یا “چیزى که بنز بسازه حتماً خوبه!!!”دیگه بحث کردن نداره!
          ………………..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Mamas

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (113 ديدگاه)

          PG عزیز خدمت شما عرض کنم که توی اینکه برند های لوکس انگلیسی دست ساز هستن و هیچ سیستم روباتیکی نخواهد تونست کار دست رو انجام بده شکی نیست اما برادر حرف من چیز دیگری ست ، شما ماشین میخری که 50 سال دیگه عتیقه بشه ؟ یا لای دستمال نگه داری ؟ مطمئن باش BMW اینقدر عاشق داره که اون موقع سری 7 رو به چشاشون بکشن کاری که من الان با یه 518 میکنم ، این رو هم در نظر داشته باش که آمار فروش خیلی چیزا رو مشخص میکنه و شما هیچ موقع نمیتونی منکر اصالت BMW بشی ، حرف من اینه برند های لوکس انگلیسی خوب اما چون اونا ذاتشون تجمل گرایی ( اینو میشه توی تشریفات سلطنتیشون توی سال 2015 دید ) این مدل ماشین هارو می سازن و بش اهمیت میدن ، اما واقعا از نظر تکنولوژی و خیلی چیزای دیگه فاصله قابل توجهی با آلمانی ها ( البته در مورد صنایع خودرو سازی ) دارند. در آخر این رو هم ذکر کنم که همیشه خودرو ساز های مطرح دنیا با توجه به نیاز بازاراشون ماشین می سازنن. و این رو هم در نظر بگیر همین رولز رویس زیر مجموعه همین خودرو ساز باوارایی دوست داشتنی است :) و البته اگه زمانی BMW بخواد ماشین لوکس درست کنه استاد این کار خواهد بود ، اما قطعا خواسته از تجربیات رولز رویس و البته استفاده از نام توی زمینه لوکس سازا که در نهایت منجر به سود بیش تر میشه براش استفاده کنه .ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. P.G

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          Mamas عزیز،من هرگز منکر قابلیت ها و ارزش هاى بى ام دبلیو یا دیگر برندهاى مطرح دنیا نمیشم،،چون واقعاً با ارزش هستند،هرگز هم به اصالت بى ام دبلیو خدشه اى وارد نکردم،چون این کار واقعاً جفاست!ما خودمون یه بى ام دبلیو ٧۵٠ دوازده سیلندر داریم و اینو گفتم تا بگم من هم مثل شما به ارزش هاى این برند واقفم،اما من به این موضوع که بعضى از دوستان چند وقته انداختن تو دهنشون که مثلاً برندهاى انگلیسى یا ایتالیایى در اصل آلمانى هستن اعتراض کردم،چون این حرف از اساس بى پایه و غلطه!تزریق سرمایه و مالکیت فرق داره تا اینکه بیایم کل تاریخ این برندهاى باارزش رو به نام کمپانى هاى آلمانى بزنیم که فقط چند ساله مالکیت این کارخانه ها رو در اختیار گرفتن!
          اما در مورد کامنت شما،اینطور که من میبینم شما تو پاراگراف آخر کامنتتون قبول دارید که بى ام دبلیو خواسته با خرید رولزرویس از نام این برند براى حضور در عرصه ى خودروهاى فوق لوکس استفاده کنه و بنابرین قطعاً رولزرویس نام بزرگ و با بنیه اى بوده که بى ام به این نتیجه رسیده که به نفعشه با این نام در بازار خودروهاى فوق لوکس حضور داشته باشه تا با نام خودش،نه اینکه از سر دلسوزى بره رولزرویس رو بخره،که این حرف شما همون حرف منه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Mamas

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (113 ديدگاه)

          بله PG عزیزم بنده هم توی اینکه کمپانی های انگلیسی به خصوص رولز رویس توی لوکس سازی غولی هستم با شما هم عقیده ام اما در کل ، کل مجموعه سازی خودرویی اینا رو نمیشه با کمپانی BMW مقایسه کرد. و من ا… توفیق :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      شاهین جون تبریـــــــــــــــک… ♥

      خیلی خوشحال شدم

      واقعاً پیشرفت های قابل توجهی رو داشته، و مطمئناً رقابت داغ و تنگاتنگی رو با S کلاس و آئودی A8 شاهید خواهیم بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. MILAD

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا باید تبریک گفت به این شرکت که همواره داره از تکنولوژی های جدید برای آسایش مشتریاش استفاده میکنه ن مث بعضیا هر روز گند میزنه به تولیداتش…
    با تشکر از دوست عزیزمون بابت مطلبش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Baw 7 series = power+luxury+speed+technology +s class killer

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza ///AMG

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      کمپانی باواریایی ب‌ام‌و آزادانه اذعان کرده است که در هنگام توسعه نسل ششم سری هفت، مرسدس بنز S Class و آئودی A8 را به عنوان معیار خود انتخاب کرده است.
      .
      .
      .
      همین جمله خیلی چیزا رو مشخص میکنه جناب s killer !!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. BMW4ever

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (155 ديدگاه)

        دوست عزیز اینجوری که شما میگی بنز در تولید glc coupe gle coupe بی ام و رو نه تنها معیار بلکه الگو قرار داده

        همین جمله خیلی چیزا رو مشخص میکنه جناب s class !!!!!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. BMW4ever

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (155 ديدگاه)

    شدیدا مشتاق ارایه ی سری هفتم … سری هفت یعنی “”لذت خالص رانندگی”

    Sheer Driving Pleasure

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. (((RETOLEX(((REZA

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    من سری 7 رو فقط یه ماشین لوکس نمیبینم
    یه چیزی به من میگه این ماشین یه حس اسپورت بودن هم بهت میده ( M POWER)
    کلا بی ام و همینه . اول اسپورت و بعد لوکس ( از روی تاریخچه این کمپانی میشه اینو گفت )

    عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود بر داش رضا

      رضا جان در واقع نمیشه گفت اول اسپرت بعد لوکس.. این جمله برای پورشه صادقه. ب ام و اولین کمپانی ای بود که ویژگیهای ماشین های اسپرت و لوکس رو تلفیق کرد(یکی از سخت ترین کارهای ممکن) و اولین سدان اسپرت و اولین سوپر سدان جهان رو تولید کرد. بعدها هم با ابداع سیستم Dynamic Drive تونست به موفقیتش در زمینه تلفیق لوکس و اسپرت ادامه بده. برای همین برای ب ام و باید بگیم: هم اسپرت هم لوکس..

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. صادق

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    هدفهای بنز و BMW همیشه باهم متفاوت بوده، حتی توی نزدیک ترین رقابتاشون هم یه سری تفاوتای اساسی داشتن
    BMW میگه توی لوکس ترین ماشین هم از حس رانندگی لذت ببر
    BENZ میگه توی اسپرت ترین ماشین هم از حس آرامش لذت ببر
    انتخابشون تا حدود زیادی میتونه سلیقه ای باشه

    در مورد سری هفت هم، آینده ی خوبی براش میبینم

    وقتی که صندلی های سری هفت قبلی رو به صندلی های هواپیماهای First Class تشبیه میکردن دیگه وای به حال این…!

    وزنشم یه چیزی حدود سری 6 ولی با یه موتور 12 سیلندر..! تصورشو بکنید!!

    راستی کلیدش هم Display key هستش، اونم چیز جالبیه

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود صادق جان. وزنش که از سری 5 فعلی قراره کمتر باشه..

      بعد در تکمبل حرفات یه چیزی هم به ذهن من رسید:
      حتی در طراحی اتاق هم بنز حس آرامش رو القا میکنه ولی ب ام و در لوکس ترین مدلش هم کابین پویایی داره. توی یکی از تبلیغات قدیمی ب ام و نوشته بود: «ما سالهاست که لوکس میسازیم اما هنوز نتونستیم رانندگیشو کسل کننده بکنیم» !! :) ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        حسین اتفاقا منم اینو میدونستم ولی اینجای متنو داشته باش:
        “احتمالاً وزن سری هفت نسل ششم در حدود 1840 تا 1938 کیلوگرم خواهد بود.”

        این وزن یه چیزایی توی محدوده ی سری 6 میشه (البته یه کوچولو سبکتر از سری 6)

        در کل با اگه هم وزن سری 6 هم که باشه خیلی غول میشه، دیگه اگه در حد سری 5 باشه که دیگه باید بذاریش کنار لافراری ;) :D

        ولی احتمالش هست که با موتور 12 سیلندر تا حدودای 1900 برسه، ولی بازم به نظرم خوبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. حسین

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. نمیدونم چی بگم، فقط یه نکته:

    در طی یک مراسم، سری 7 برای 70 نفر از مشتری های وفادار ب ام و نمایش داده شد. یکیشون میگفت از رندرها و تصاویر لو رفتش خیلی خوشگل تره… و اینکه ب ام و با وجود اینکه چند ماه پیش تصاویر بدون پوشش سری 7 در اینترنت پخش شد، هنوز هم ماشین رو با استتار کامل تست میکنه
    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Archi khan

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    کسی میدونه این سایت “باما” چِش شده ؟؟
    در دست تعمیره یا نابود شده کلا ؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      دوست عزیز من الان سر زدم مشکلی نداشت
      ضمن اینکه قالب سایت عوض شده و سرعتشم بالا رفته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi khan

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        ممنون شاهین جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. فرید

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    آفرین به بی ام دبلیو با این نوآوریهاش…
    کاش بنز یکم از این نوآوریها در ماشینش استفاده میکرد و ای کاش هم بی ام دبلیو در نمای داخلی کار میکرد…
    کیلومتر شمار سری ۷ هم شده الکترونیکی مثل اس کلاس…ردپای تویوتا هم در ستون فیبرکربنی بی ام دبلیو هم حس میشه ها :-D
    فکر کنم comfort+ برابری کنه با نرمی LS…
    شدیدا منتظر نسل جدید LS ام…رقابت خوبی میشه بین بزرگان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      توی ساده ترین کامنتت هم تیکه میندازی فرید

      اولا بنز یه سری چیزایی داره که ب ام و نداره، دوما ب ام و هم یه چیزایی داره که بنز نداره، سوما اینا مشخصات و امکانات کامل این ماشین نبودن

      نه فقط ستون فیبر کربنی، بلکه هیچ قسمت کربنی ماشین هیچ ارتباطی با تویوتا نداره و همش حاصل تجربه و تحقیقاتیه که در پروژه” i” انجام شده و از چند سال پیش قرار بر استفاده از فیبر کربن در شاسی بوده.

      نمیدونم منظورت از این حرف که کاش ب ام و در نمای داخلی کار میکرد چیه؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        حسین جون ول کن داداش .
        اول از همه جوابت برای اینجور افراد ، جواب مدیر عامل لکسس باشه .
        دوم اینکه یکی نیست بهش بگه ، کوچولووووو چند روزه هویت پیدا کردی تو طراحی ؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mamas

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (113 ديدگاه)

          البته که تویوتا داره از نوآوری های bmw استفاده می کنه به جاش پولشو می ده :) قطعا انتظار ندارین که مثلا bmw که i8 با اون عظمت داره بیاد مثلا اطلاعات خودروهای هیبریدی رو از تویوتا بگیره خنده داره اصن :) یا هر مورد دیگه ای ، و اینو میدونم که طرفدارای تویوتا به شدت متعصبن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فرید

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        آقا حسین شما فکر می کنی که من دارم تیکه میندازم این طرز فکر شماست…
        شما برو ببین ستون فیبر کربنی اول تو چه ماشینی استفاده شد که بعد بی ام دبلیو الان بعد ۲ سال همکاری با تویوتا الان توی سری ۷ انتخابش کرد…برو ببین همین دستگاهی که این ستون رو می ساخت دست کی بوده و و الان جاش کجاست…خواهشا اطلاع نداری مثل بقیه متعصبانه حرف نزن…وای از دست شما.
        منظورم از اون حرفم این بود که انتظار داشتم مثل اس کلاس یه دیزاین جدید روبه رو بشم نه مثل بقیه بی ام دبلیو ها…یزره لکسس رو ببین کدوم مدلش مثل همه…
        اینقدر متعصبانه برخورد نکن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          درود.
          صحبت از فیبر کربن شد و لازم هست بگویم که شرکت معظم bmw در پروژهای خودش همکاری نزدیک یا بهتر بگم از پروسه های شرکت های SGLوBASF آلمان بهره میگیره و کلا در زمینه مواد کامپوزیتی که در ماشین مورد استفاده قرار میده ازاین دو شرکت هست.
          در زمینه همکاری bmw و تویوتا هم این بخش وجود داره و این دو شرکت راه کارها و تجربیات خودشون رو به اشتراک میزارند.
          بزرگترین تولید کننده این صنعت هم شرکت toray هست و بخش اعظم بازار که حدود 70 درصد هست رو در اختیار دارد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسين

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          آقا فرید گرچه میدونم بحث به جایی نمیرسه ولی جواب میدم که بدونی
          من با اولین بارش کار ندارم… همکاری ب ام و و تویوتا هم سر یه سری مسائل دیگس نه فیبر کربن. ب ام و از سال 2008 پروژه i رو شروع کرد و با کمپانی SGL در زمینه تولیدکم هزینه فیبر کربن همکاری کرد. اگر تویوتا ستون فیبر کربنی ساخته، سری 7 ب ام و هیچ ارتباطی با اون نداره چون نه فقط ستون، بلکه خیلی از قسمتهای شاسی و بدنه این ماشین از فیبر کربنه و همونطور که گفتم برنامه استفاده از فیبر کربن در سری 7 به قبل از همکاری با تویوتا بر میگرده. من اطلاع از جایی ندارم، شما که داری باید بدونی همکاری تویوتا با ب ام و سر چه مسائلیه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسين

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          راستی، اون دستگاهی هم که این ستونو میسازه همچین چیز عجیب غریبی نیست که تکنولوژیش انحصاری باشه. تولید فیبر کربن هزینه بر و سخت و کمی سرّی هستش اما ساخت قطعات فیبر کربنی زیاد پیچیده نیست.
          اینم در حد اطلاعات خودم بگم که: همکاری ب ام و و تویوتا در زمینه های مختلفیه و لی مهمتریناشون اینا هستن: همکاری در زمینه پیل های سوختی، همکاری در تولید یک یا چند شاسی مشترک (برای تویوتا، ب ام و و احتمالا مینی) (دقت کن، شاسی مشترک، نه اینکه تویوتا بسازه و بده به ب ام و!!)، تولید موتور دیزل از طرف ب ام و برای تویوتا. همچنین مسائل دیگه ای هم هست که روشون بحث شده اما کمتر در اولویت هستن، مثل سازه های سبک وزن. نکته مهم اینه که ب ام و در سری 7 جدیدش و کلی از محصولات آیندش صرفا از تجربیاتش در پروژه i استفاده میکنه و همکاری در زمینه مواد سبک با تویوتا هنوز نه به باره نه به داره (اگر هم به بار باشه، هنوز اصلا شروع نشده چه برسه که بخواد به ثمر رسیده باشه و از طرفی هم ب ام و به خاطر همکاری با شرکت SGL در این زمینه، احتمالا انتقال دهنده تکنولوژی فیبر کربن باشه نه گیرنده ی اون)
          ضمنا این تکنولوژی فیبر کربن که گفتم هم با اونی که در لکسس LFA استفاده شد متفاوته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. احمد باقری

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نوآوریهای خوب و بسیار کاربردیه هر چند اولین بار نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Ahmad..F12

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    فرید جان ممنون عالی بود

    امیدوارم هر چه زودتر وارد بازار بشه و رقابت داغ اون رو با رقبایی مثل مرسدس S AMG، آئودی S8 و پانامرا شاهد باشیم….. :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سعید

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    کار سختی در راه داره،اس کلاس تونست رکود فروش تو اولین سال تولید خودروهای لوکس رو بشکونه،
    سری هفت کلا خیلی خوبه،ولی بزرگترین انتظار من برای سری هفت جدید یه طراحی داخلی لوکس و قشنگ و جدید بود،ولی با دیدن این مانیتور کوچیک ناامید شدم!

    این سیستم خیلی شبیه به مجیک بادی کنترل اس کلاسه:
    (( دوربین‌هایی در قسمت بالائی شیشه جلو کار گذاشته شده‌اند که به بررسی سطح پرداخته و برجستگی‌های جاده نظیر سرعت‌گیر را تشخیص داده و در صورت لزوم دمپرهای تطبیقی فعال می‌شوند تا اتومبیل سواری راحت‌تری داشته باشد ))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود بر آقا سعید
      سعید جان این سیستم ها (همونطور که میدونی) چند ساله که دارن توسط بنز و ب ام و استفاده میشن و هر سال تکمیل میشن. انگار جدیدا چیز جدید و انقلابی ای معرفی نشده و صرفا همون سیستمهای قبلی تکامل پیدا کردن. همین سیستم مجیک بادی هم در اصل تکامل یافته ی سیستم ABC هستش و در ب ام و هم در قالب Dynamic Drive وجود داشت و الان کامل تر شده. (البته مطمئن نیستم که ب ام و قبلا از دوربین برای تشخیص ناهمواریها استفاده میکرده ولی سیستم Dynamic Drive قابلیتهای جالبی داشته و داره)

      راستی، این مانیتور هم همچین کوچیک نیستا… ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        سلام حسین جان،
        در هرصورت هرچی هست سیستم خیلی خوبیه.
        امیدوارم اون انتظاری که من از طراحی داخلیش دارم برآورده بشه :D

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا