بی ام و

تاریخچه سری X خودروهای ب‌ام‌و

سال ۱۹۹۴، شرکت ب‌ام‌و از شرکت هوافضای بریتانیا به‌منظور دستیابی به شرکت لندروور، مبلغ ۸۰۰ میلیون پوند را پیشنهاد کرد. باوجود اینکه گروه روور افزایش فروش ۳۵ درصدی را در ۸ ماه گذشته تجربه کرده بودند، ولی کمپانی در حال سقوط بود. زمان طولانی نگذشت که مشکل آنها با آمار غلط فروش، تولید اندک و کیفیت متوسط محصولات؛ شرکت ب‌ام‌و را متحمل ضرر کرد. خانواده Quandt که صاحب ۴۶ درصد از سهام شرکت Rover بودند، کم‌کم خطر از دست دادن سرمایه را احساس می‌کردند به‌طوری که نزدیک به ۱ میلیون پوند ضرر مالی روزانه گزارش شد. این زیان دهی خیلی طول نکشید و حضور مثبت ب‌ام‌و در طولانی‌مدت موجب شد تا به آنها کمک کند تا اولین خودروی اسپرت شاسی‌بلند تاریخ خود را که E53 X5 نام داشت را تولید کنند. این خودرو در نمایشگاه دیترویت در سال ۱۹۹۹ به معرض نمایش در آمد.

History of the BMW X Series
History of the BMW X Series
X5 یک خودروی چهار چرخ محرک بود که ۶۲ درصد از تورک را به محور عقب انتقال می‌داد که تا حدی می‌توانست یادآور خودروهای دیفرانسیل عقب شرکت ب‌ام‌و باشد. این خودرو سواری نرمی داشت به‌طوری که X5 در بازار به‌عنوان خودرو Sport Activity Vehicle یا SAV شناخته می‌شد چون که با رفتاری که در جاده از خودرو شاهد بودیم بیشتر به خودروهای کلاس SAV شبیه بود تا SUV .

BMW X5
BMW X5 e53
ب‌ام‌و مدت‌ها قبل از تصاحب گروه روور، قصد داشت خودروی لوکس SUV خود را وارد بازار کند ولی این پروژه تنها بعد از مشارکت با روور محقق شد.
اکثر قطعات و طراحی X5 به‌طور مستقیم از خودروی لندروور L322 برداشته شده بود مانند سیستم کنترل خودرو در سر بالایی (Heal Descent System)، مدیریت موتور احتراقی در جاده‌های آفرود و اگزوز دوگانه. در واقع شرکت ب‌ام‌و بسیاری از تکنولوژی‌ها و افراد متخصص گروه روور به علاوه کارمندان خود را در تولید خودروی SUV کمک گرفت.
شرکت ب‌ام‌و برای فروش ۲۵ هزار مدل از خودروی X5 در آمریکا در سال ۲۰۰۰ برنامه‌ریزی کرده بود، هرچند که خودرو مورد انتقاد کارشناسان قرار داشت. ظاهر خودرو محکم، قوی البته تاریخ گذشته به نظر می‌رسید و قابلیت‌های آفرود این خودرو بسیار محدود بود.
با وجود تمام این مشکلات، ممکن است این سؤال مطرح شود که خودروی X5 مناسب بازار کدام کشور بود؟
با وجود بالا بودن انتقادات نسبت به این خودرو، ب‌ام‌و تصمیم گرفت تا بیشتر زمان برای ارتقاء این خودرو صرف کند. بالاخره در سال ۲۰۰۲ مدل اسپرت X5 به بازار عرضه شد. ب‌ام‌و در این خودرو از موتور بنزینی V8 با حجم ۴.۶ لیتر استفاده کرده بود که باعث شد تا این خودرو پر سرعت‌ترین SUV روی کره زمین شود. در سال ۲۰۰۳ مدل X5 تغییرات ظاهری را متحمل شده بود و موتور ۴.۶ لیتری سابق را به موتور ۴.۸ لیتری N62 ارتقاء داده بودند. در گذر زمان این خودرو جای خود را در دل خریداران خودرو باز کرد و محبوبیت مناسبی را به‌دست آورد. ب‌ام‌و بیشتر از ۱۰۰ هزار دستگاه از این خودرو را سالیانه به فروش می‌رساند و برچسب بهترین SUV لوکس را بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ در استرالیا یدک می‌کشید.

BMW X5 e53
BMW X5 e53
در پی کسب موفق‌های قابل قبول در X5، ب‌ام‌و تصمیم به گسترش سری X خودروهای خود گرفت.

BMW X3 E83
BMW X3 E83
X3 بر اساس سری ۳ بود و در سال ۲۰۰۳ رونمایی شد و در سال ۲۰۰۴ برای فروش به بازارهای جهانی راه یافت. X3 در حقیقت یک کراس اوور جمع‌وجور محسوب می‌شد و به سواری خشک، فضای داخلی نه چندان مطلوب، نبود قابلیت آفرود مورد انتظار و قیمت بالا مشهور شده بود. هرچند مانند X5 با گذشت هر سال، ب‌ام‌و این خودرو را ارتقاء می‌داد. اولین نسل X3 بیش به ۶۰۰ هزار دستگاه در سراسر دنیا فروخته شد. این خودرو اولین SAV بود که به فناوری xDrive مشهور ب‌ام‌و مجهز گشته بود.
در پانزدهمین سالگرد تولد ب‌ام‌و X5، کمپانی در مورد xDrive گفته که: “پاسخگویی بسیار سریع، کنترل الکترونیکی کلاچ‌های چندگانه داخل جعبه انتقال توان و همکاری مناسب با سیستم کنترل پایداری خودرو از جمله خصوصیات کنونی این سیستم انتقال قدرت است.”
xDrive هم‌اکنون به شکل آپشن بر روی X1 و X3 نیز قابل نصب است و بر روی X5 و X6 به شکل استاندارد وجود دارد.
پس از تولید X3، ب‌ام‌و تمرکز خود را بر روی گسترش سری X بیشتر کرد که با ارائه نسل دوم X5 در سال ۲۰۰۷ و X6 در سال ۲۰۰۸ نشان داد که قصد ارتقاء و گسترش این سری از محصولات خود را دارد.

BMW X5 E70
BMW X5 E70
خودروی X5 نسل جدید باوجود سواری مطلوب، ظاهری لوکس و استفاده از تکنولوژی‌های مناسب رانندگی برنده جوایز زیادی شد. مجله AutoBild این خودرو را “مبارز ارزشمند سال” در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ معرفی کرده بود و IIHS (موسسه ایمنی بزرگراهی آمریکا) به‌عنوان یک خودروی ایمن از آن یاد می‌کرد. در سال ۲۰۱۰ تولید X5 به یک میلیون در خط تولید BMW رسید.

BMW X6 Facelift E71
BMW X6 Facelift E71
از طرف دیگر X6 به‌عنوان اولین کوپه اسپرت Sport Activity Coup یا SAC شناخته شد چون‌که عملکرد SUV را با طراحی کوپه درهم‌آمیخته بود. با وجود اینکه منتقدان کمی نسبت به X6 مردد بودند ولی در منطقه خاورمیانه، چین و روسیه به جایگاه مناسبی از لحاظ محبوبیت دست یافت. بنا بر اظهارنظر کارشناسان در سایت BMWBLOG خودروی X6 به مشتری این امکان را می‌دهد که از خودرو هم انتظار یک خودروی قدرتمند با عملکرد عالی داشته باشد و هم خودرویی که قابلیت آفرود مناسبی دارد. این خودرو یک خودروی لوکس و زیبا در عین حال مناسب برای سفرهای طولانی است.” اولین نسل X6 بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه در سراسر دنیا فروش داشت و دومین نسل این خودروی ب‌ام‌و در نمایشگاه سال ۲۰۱۴ در پاریس به معرض نمایش گذاشته شد.

BMW X6 2015
BMW X6 2015
به‌علاوه اینکه، با نگاهی به روند موفقیت‌آمیزی که X5 و X6 داشته‌اند و پتانسیل سری X شرکت ب‌ام‌و ، خودروساز آلمانی تصمیم گرفت که یک قابلیت ویژه به این سری خودروهای با عملکرد بالای اسپرتی خود با همکاری BMW M GmbH در سال ۲۰۰۹ اضافه کند. خودروها به توربوشارژ دوقلو سری M مجهز شدند که موتور V8 را به تولید ۵۵۵ اسب بخار وادار می‌کرد. شتابگیری ۰ تا صد کیلومتر در ساعت در ۴.۷ ثانیه محقق می‌شد و حداکثر سرعت به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میل می‌کرد. شرکت ب‌ام‌و همواره اظهار داشت که بدون وجود پارامترهای سری M هیچ‌گاه مشخصات یک خودروی اسپرتی فوق‌العاده نمی‌توانست در یک خودروی SUV خلاصه گردد. موفقیت سری X مدیون همین استراتژی کمپانی ب‌ام‌و است.

2012 BMW X1
۲۰۱۲ BMW X1
سال ۲۰۱۰ مدل X1 به‌عنوان یک کراس اوور جمع‌وجور در بازار عرضه شد و اساس سری یک کمپانی ب‌ام‌و ساخته شده بود. بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه از این خودرو به فروش رفته است و این فروش بالا را تنها می‌توان مدیون طراحی بی عیب و ایراد و حس رانندگی پویا و فعال در این خودرو دانست. این خودرو در بسیاری از کشورها موفق بوده و موجب شده تا مشتریان جدیدی به جمع مشتریان قدیمی این شرکت با وجود عرضه X1 اضافه شوند.

2015 BMW X3
۲۰۱۵ BMW X3
در سال ۲۰۱۱ دومین نسل X3 معرفی شد و عنوان خودروی آفرود سال ۲۰۱۱ را در مجله آلمانی آفرود به خود اختصاص داد. فروش این خودرو در چهار ماهه اول سال ۲۰۱۲ به میزان ۵۹ درصد رشد داشت.

BMW X5 xDrive40e
BMW X5 xDrive40e
پس از گذشت سالیان دراز، کمپانی ب‌ام‌و تصمیم به ادامه گسترش سری X از محصولاتش را دارد. سومین نسل X5 سال گذشته فروش خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۴ نمونه ارتقاء یافته X6 در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. البته نباید فراموش کرد که ب‌ام‌و یک خودروی SAC دیگر به نام X4 را در خط تولید خود دارد.

2015 BMW X4 xDrive28i
۲۰۱۵ BMW X4 xDrive28i
BMW به‌زودی خودروی سایز بزرگ و لوکس X7 و همچنین یک کراس اوور کوچک را معرفی خواهد نمود.

BMW X7 rendering
BMW X7 rendering
امروزه از هر چهار خودرویی که ب‌ام‌و می‌فروشد یک از آنها از سری X است و این نشانه موفقیت بزرگ این شرکت در عرضه سری X است. این سری یک شیب ملایم ولی سراسر موفقیت‌آمیز را از ابتدا تا هم‌اکنون طی کرده است.

منبع: bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. ali ayat

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    پر طرفدارترین برند در ایستاگرام بی ام و بوده امسال هم بین اونهایی که ماشین باز بودن ندیدم کسی تو هیچ زمینه ای از بی ام و بد بگه سری ایکس که گفته شد از پرفرازو نشیب ترین سری بی ام و بود بعضی از مدل هاش مانند ایکس تری نسل قدیم خرابی های خیلی زیادی در زمینه دیفرانسیل داشت و هر یک از سری های دیگرش مشکلاتی داشتند ولی اینقدر خوب بودند که باز هم هیچ کس نتوانست ایرادات از این سری بگیرد و نشانه آلمان را بر پیشانی خود زد به احتمال زیاد در سال جاری بتونه به بنز نزدیک تر بشه و از لحاظ فروش جهانی بر اون غلبه کنه به امید روزی که همه مردم ایران این سری ایکس رو با قیمت واقعی خریداری کنند

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۲۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      در جواب شما باید بگم که اولا :
      الان چند ساله که بی ام دبلیو پرفروشترین لوکس ساز در صنعت خودروسازی است
      حالا نمیدونم بر اساس کدوم امار شما ارزو کردی بی ام دبلیو توی فروش به بنز نزدیک بشه!!!!

      باز هم بر خلاف نظر شما
      با وجود اینکه سری ایکس بسیار در فروش موفق بود ولی بسیاری از صاحب نظران حرفه ای خودرو در مجلات معتبر انتقاد های بسیار سختی رو به اون وارد میکنند
      چه در مجلات معتبر و هم در برنامه هایی تلویزیونی

      من با این جمله شما هم اصلا موافق نیستم :

      “”مدل هاش مانند ایکس تری نسل قدیم خرابی های خیلی زیادی در زمینه دیفرانسیل داشت و هر یک از سری های دیگرش مشکلاتی داشتند ولی اینقدر خوب بودند که باز هم هیچ کس نتوانست ایرادات از این سری بگیرد “””

      ایکس تری هیچ وقت تا این حد خرابی نداشته .
      مطمئن باشید اگه اینقدر خرابی داشت اینقدر فروشش بالا نبود

      به نظرمیاد صحبت های شما بیشتر مبتنی بر گفته و شنیده هاست تا مستندات معتبر تخصصی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali ayat

        ۲۱ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        کلا حرفات درست و به جا خب صبر کن صبر کن همون قسمت اول پرفروش ترین لوکس ساز چند سال در جهان خب آمار فروش سه سالشو بصورت مدرکی کامل و جامع بیار من باقی حرفاتو قبول میکنم ممنون میشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احمد

          ۲۱ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (381 ديدگاه)

          سال 2014 :

          http://www.motorauthority.com/news/1096204_bmw-is-most-successful-luxury-car-brand-in-2014-with-1-8-million-sales

          http://www.statista.com/statistics/287682/luxury-vehicle-sales-by-brand/
          البته این دومی پولی هست ولی بی ام و که اوله رو میتونی ببینی و مرسدس که سومه لازم به ذکره این سایت معتبر ترین سایت اماد بین المللی هست

          http://www.carscoops.com/2015/01/bmw-remains-worlds-no-1-luxury-brand-in.html

          سال 2013 :

          http://luxurysociety.com/articles/2014/01/record-sales-for-luxury-car-brands-in-2013

          http://www.best-selling-cars.com/germany/2013-full-year-china-worldwide-german-luxury-car-sales/

          سال 2015 هنوز رسما منتشر نشده اما باز هم بی ام و اول بخواهد شد

          من نمیدونم چرا اصرار داریم اطلاعاتی رو که بیشتر منبع کوچه بازاری دارند رو تایید کنیم و با اصرار سعی در درست جلوه دادن اون کنیم

          متاسفانه خیلی وقت نداشتم
          امار سال های قبل 2013 هم تامل انگیز و جالبه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. ali ayat

          ۲۱ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          درسته قبول البته جالبی کار مویی کار کردن این دو برند هست که الان در آخر سال مرسدس با کاهش فروش یک پله پایین اومد و به پله 12رسید ولی واقعا فروش آئودی خیلی جای تامل داشت در کل سال ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. جی تی ار

      ۲۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      بی ام و تو فروش به بنز برسه????!!!!! خرابی دیفرانسیل????!!!! الآن شما می خواستی یه عنایتی به برند بی ام و کنی در حالیکه بنز رو بالتر از اون جلوه بدی???!!! دوست من احساساتی نشو. این آرزوهارو برای برند مورد علاقه ات بکن. فروشش تو آمریکا از لکسوس هم پایین تر شد….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali ayat

        ۲۱ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        آمار جهانی رو نگاه کن بعد کسی رو محکوم کن شاخص های بورسیش در جهان مشخصه میتونید اول مطالعه کنید بعدم کسی قصد تخریب بی ام و رو نداشت هرچی واقعیت بود راجب شرکت گفته شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۲۱ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          خب اگر فرو ش بنز از بی ام وه زیاد باشه(که اطلاعی من ازش ندارم و شنیدم که بی ام وه بالاتره حالا ن خیلی فاحش) خیلی کار غیر عقلانی نیس چون بنز هر روز یه مدل میده بیرون و تنوعش زیاد تر هستش ولی در مقایسه ها حالا نمیگم یه سرو گردن ولی بی ام وه بهتر هستش مخصوصا تو شاسی بلندش و در بعضی مواقع هم سلیقه ای هست مثل سری 7 و S Class که بنظرم در ظاهر میگن هر دو ل.کس هست چون سری 7 لوکس متمایل به اسپورت تا لوکس خالص

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۲۱ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-10/mercedes-beats-audi-to-take-second-place-in-luxury-car-sales

          http://www.motorauthority.com/news/1096204_bmw-is-most-successful-luxury-car-brand-in-2014-with-1-8-million-sales

          فروش ب ام و در سال 2014 بیشتر از آودی و بنز بوده.
          اون یکی خبر حاکی از اونه که مدتی بعد بنز جایگاه دوم رو به دست آورده و هم چنان ب ام و در صدر قرار داره.
          آمار اینه قضاوت با دوستان.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. shahab

      ۲۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      عاشق X6ام واقعا شاهکاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (*مهرداد*)

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    X6 ….x4 ….فوق العاددددده هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حميد

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر این x6 دوست داشتنیه
    دست طراح و سازندگانش درد نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مسعود

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    x1 جدید خیلی قشنگ شده
    اونایی که میخوان ماشین خارجی بخرن ، x1 جدید رو مهمترین کاندید قرار بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پویان

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    این بی ام و هم دیگه شورشو در اورده. یه سپر و چراغ و جلو پنجره رو روی همه اتاقا میزاره. نسل قبل x6 خیلی قشنگتر از نسل جدیدش بود

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. احسان آرسنالی

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1870 ديدگاه)

    پیشنهادم اینکه قبل از ارائه نظرات پرمغر و کارشناسان ه خودتون کمی مطالعه بکنید.
    بی ام دبیلیو 2 سال ه که هم از نظر میزان فروش و هم از نظر ارزش برند با اختلاف جزئی از بنز بالاتر هست. هرچند که خودم شخصا بنز رو بیشتر دوست دارم مخصوصا سری c قدیم و e جدید رو ببشتر.تنها قسمتی که بی ام دبیلیو نتونسته به بنز برسه سری خودروهای سوپر لوکس هستش که تو بنز میشه اس500 و بالاتر و تو بی ام دبیلیو میشه سری 7 و مشتقاتش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. AHMADREZA

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خیلی جالبه کجان اون دوستانی که می گفتند ب ام و نمیتونه آفرود بره و شاسی بلنداش توانایی آفرود رو ندارن و بنز بهترینه توی شاسی بلندا و بقیه کجان چرا دیگه نمی گن سری x ب ام و به پای سری gl بنز نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. American and japan

      ۲۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      دوست عزیز معلومه که توی آفرود به پای بنز نمیرسه.بنز با سری جی کلاسش مخصوصا جی 63 معلومه از این آفرودش سر تره.تو میتونی روی بی ام و x6 بدنه رو سوراخ کنی و اسنورکل بزاری؟؟؟؟تو میتونی سپرشو عوض کنی و وینچ بزاری؟اصن اومدیمو این کارا رو دلت اومد انجام بدی.کیت ارتفاع بزاری و… .تو میتونی تا نصف شیشه کنار بی ام و رو بزنی تو آب؟تو میتونی چقدر بهش فشار بیاری؟میتونی بری باهاش مسابقات آفرود؟این کارا رو اگر کسی کرده باشه شاید به تعداد انگشتای دست هم نرسه ولی بنز چی؟هر موقع بی ام و تونست کامیون بزنه تریلی بسازه یونیماگ بسازه وانت بسازه.ماشین کاری بسازه بعد برند ها رو با هم مقایسه کنید.از لحاظ برند به نظرم قابل مقایسه نیستن و بنز رو نمیشه با بی ام و مقایسه کرد ولی مدل هاشون رو چرا.خوب کامیون های 50 سال پیش بنز جلوی چشممون هستن و میبینیم هنوز رو دست ندارن.بعدشم میخواین قبول کنید میخواین رگ تعصبتون بزنه بالا و فحشم بدید بی ام و استهلاکش بالاست.البته نمیگم بنز هم کمه ولی کلا بنز و بی ام و و آءوی هزینه ی نگه داریشون بالاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. كوروش

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    می دونم ربطی نداره ولی دوستان شبکه افق یک مستند گذاشته بنام تهران تقاطع سئول خیلی جالبه درباره صنعت خودرو سازی ایران و کره است که همزمان شروع کردند با اینکه خیلی هاش رو می دونستم اما نکات جالبی می گه اکثر چیز های هم که گفته سرچ کردم دیدم درسته مثلاً اینکه اکثر تمام خودرو سازی ها بعد انقلاب رو بازرگان مصادره کردو دولتی واسه اینکه انقلابیون مصادرش نکنن!!!!!!!!!! یا اینکه تو سال ۵٣ زمانی که کره رفت تا مستقل بشه ایران دنبال خرید سهام خودرو ساز های خارجی یا سفارش ماشین های خاص (g class) برای ایجاد علاقه مندی شرکت ها بود که اکثراً شکست خورد چون مثلاً دولت المان اجازه نمی داد سهام بنز رو شاه ایران بخره این رو هم تو as press گشتم واقعی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. عبدالله

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    هر گاه سخن از خودر به میان می آید ایرانی جماعت به طور سنتی از قدیم الایام عاشق دو کلمه هستند: 1-بی ام و 2-شاسی بلند.
    خودرهای سری ایکس شرکت بی ام دبلیو واقعا می تواند رویای هر ایرانی را به واقعیت تبدیل کند به شرطی که شر دو شرکت خودرو سازداخلی خائن به وطن و گمرک بی رحمانه و ناجوانمردانه خوردهای خارجی ازشر ایران و ایرانی برداشته شود.
    واقعا این خودروهای شاسی بلند بی ام و بی نظیر و عالی هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AHMADREZA

      ۲۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      اتفاقا مردم ایران بیشتر به بنز علاقه دارند هرچی میشه میگن عجب بنزی
      عین بنز کار میکنه و….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مدلهای بنز بهترن و امتحان خودصون رو پس دادن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. maha

      ۲۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      نکنه بقیه نشستن بنز امتحانشو پس بده. اومدی یه نظر بدی…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد باقری

        ۲۱ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (4717 ديدگاه)

        می بینم برای اینکه معروف بشی، اومدی یه حرفی بزنی و بری، حداقل اول خوب نگاه کن بعد بیخودی نظر بده. گفتم به نظر من مدلهای بنز بهترن(نگفتم که بی ام دبلیو رو دوست ندارم یا به درد نخوره و از این حرفها). هر دو خودروساز از نظر من، جزو بهترین خودروسازها هستند، حالا ممکنه من کمی بیشتر به مرسدس علاقه مند باشم، شما به بی ام دبلیو یکی دیگه به یک شرکت دیگه. به نظرم یکبار دیگه متنی که نوشتی رو مرور کن، امیدوارم متوجه بشی که اصلا کامنتت هیچ ربطی به حرف من نداره، حالا خوبه من متنهای خودم رو به زبان فارسی می نویسم، اگه بخوام انگلیسی بنویسم، دیگه معلوم نیست جناب MAHA چی میخواد جواب بده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۲۲ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          پست اول شما(مدلهای بنز بهترن و امتحان خودصون رو پس دادن)
          پست دوم شما(گفتم به نظر من مدلهای بنز بهترن) !!!!!!
          در ضمن شما بررسی بین دو شاسی بلند هم رنج بنز و بی ام وه ارائه بدبد که بنز برتری داشته باشه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. ali

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    بین s500 2015 و x6 2015 تو منطقه ازاد کدومش بهتره؟
    میدونم این دو خودرو در یک کلاس نیستن !
    برای یه خانواده 5 نفره کلان تو ایران با این وضع خیابان و سرعت گیر های افتضاح اس500 بدرد میخوره ؟
    اگه شما بودید کدوم رو انتخاب میکردید ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      خوب دوست عزیز به نظرم کارایی X6 بهتره تو مسافت های دور و خانوادگی ولی چون منطقه ازاد میگید خیلی نمیشه مسافرت کرد باهاش در ضمن هریک از این ماشین ها برای مصرف مداوم روزانه گزینه خوبی نیستن و بیشتر جنبه ی تفریحی دارن که بعضی وقتا باهاشو یه دوری بزنی ولی تو مناطق ازاد هم فکر نکنم الان اینارو بشه سفارش داد چون حجم موتورشون بالاس ولی اگه تونستی چشتو ببند یه X6 M مشکی بخر حالشو ببر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ali

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    . بین s500 2015 و x6 2015 تو منطقه ازاد کدومش بهتره؟
    میدونم این دو خودرو در یک کلاس نیستن !
    برای یه خانواده 5 نفره کلان تو ایران با این وضع خیابان و سرعت گیر های افتضاح اس500 بدرد میخوره ؟
    اگه شما بودید کدوم رو انتخاب میکردید ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AHMADREZA

      ۲۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      ازنظر امکانات که مسلما s بهتره چون توی کلاسه بالاتری از نظر امکانات هست من تاحالا درباره ی رانندگی x6 جدید نه تجربه ای دارم و نظری شنیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پویان

      ۲۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (54 ديدگاه)

      قطعا s500. سواری x6 بشدت خشکه. دوستم بنگاه ماشین داره و سوارش شدم. البته سوار s500 نشدم. سنگریزه های جاده رو هم حس میکنی با x6

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. saeed

    ۲۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بابا کلا قیمت ماشینا پلاک ملیشون با اونی که تو منطقه ازاده خیلی فرق داره.دایی من یه آئودی a3 2015 خریده 115 میلیون با موتور توربو در حالی که رامک خودرو قیمتشو 400میلیون حدود گذاشته اگه درست بگم تازه فاجعیه ای بعدی اینه که قیمت مازراتی گیبلی 275 میلیونه در حالی که تو تهران فکر کنم یک میلیاردو چهارصده بابا اینا میخوان سر هر ماشین چقدر بخورن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali a.j.g

    ۲۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (633 ديدگاه)

    آقای طهوری دستتون درد نکنه بسیار عالی بود من که بیشتر از ای۵۳ خوشم میاد و دوستش دارم بسیار زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. OMID

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    Xها همیشه عالی اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ابراهیم

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان گلم به نظر بنده برای ماهایی که سوار شدن ماشینهای بی ام وی سری ایکس یا بنز در مدلها و کلاسهای بالا شده یه آرزو می تونه هر ماشینی جز ماشینهایی که ایران و چین تولید میکنند ماشینهای رویایی باشند.شما فقط این دو سه تا مارک و برندو می بینید در حالی که ماشینهای امریکایی و ماشینهای ایتالیایی وژاپنی هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند و به نظر بنده هر ماشینی که در درجه اول برای جان سرنشین نهایت امنیتو گذاشته بهترین ماشین هست و در مراحل بعدی لوکس بودن و ظاهر آن. در کشوری که ما زندگی می کنیم صاحب شدن یه پرایدیا پراید وانت(قاتل) یا ماشینهای آشغال دیگری که به قیمتهای انچنانی می فروشن به مردم ، برای خیلی ها شده رویا و شبها خواب آن را می بینند!!!! والا به قران هر کسی ماشین ساخت داخل یا حتی ماشین خارجی مونتاژ ایران سوار بشه به نظر من داره با جونش بازی می کنه چون حتی بلد نیستن مونتاژ هم بکنن.من خودم شخصا یه 405 83 فرانسه دارم به صد تا 405 ایران عوضش نمی کنم چون لااقل مطمنم خیانتی توش نشده و هر چه که هست کم یا زیاد همینه و مطمنم که درست کار می کنه و توش دزدی و خیانت نشده .من ماشینهای آنچنانی سوار نشدم فقط یه بار ایکس 1 سوارشدم واقعا ماشین خوبیه و به نظر من تمام ماشینهای خارجی خوب هستن و بدندارند و اونایی که میگن فلان ماشین خارجی خوب یا بد هست بهتر است اول یکسالی محصولات داخل ایران یا کشور چین را استفاده بکنن بعد برن به ماشینهای خارجی انتقاد کنن و ایراد بگیرن(به عنوان مثال آیا یک بنز یا بی ام وی یا تویوتای 30 سال پیش امنیتش و کیفیتش بیشتره یا همین ماشینهای صفر کیلومتری که ایران تولید می کنه ها خداییش کدومش بهتره؟پس تو را خدا تعصبو بذارین کنار و بیخود و بی جهت به ماشینهای خارجی ایراد نگیرین دوستان گلم اینکه فلان ماشین یه اپشنش کمتر ه یا بیشتر هست دلیل بر بد بودن یه خوب بودن نیست بلکه اونها هم سیاستهای خودشون را دارند که کاری بکنند که مدل بعدی بهتر فروش بره امیدوارم منظورمو فهمیده باشین ) امیدوارم یه روزی برسه که تولید کنندگان داخل وجدانشون بیدار بشه و برای جان سرنشین ارزش یه پرتقال را لااقل بذارن و فقط به فکر سود جیب خودشون نباشن .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا