بی ام و

تست داینوی ب‌ام‌و X3 کامپتیشن، یک بیمر قوی‌تر دیگر!

ب‌ام‌و عادت دارد قدرت و گشتاور پیشرانه‌های خود را کمتر از حد واقعی اعلام کند. کافی است نگاهی به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بکار رفته در تویوتا سوپرا بیندازید که قدرت بیشتری نسبت به ادعاهای سازنده دارد. همین موضوع درباره‌ی ب‌ام‌و X3 M کامپتیشن جدید هم صدق می‌کند.


این خودرو به تازگی در تست داینو شرکت کرده و قدرت ۴۹۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۵ نیوتون متری در چرخ ها را نشان داده است. ب‌ام‌و ادعا می‌کند پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی جدید این شاسی‌بلند خروجی ۵۰۳ اسبی و گشتاور ۵۹۸ نیوتون متری در میل‌لنگ داشته بنابراین زمانی که اتلاف قدرت و انرژی را در نظر بگیرید (حدوداً بین ۱۰ تا ۲۰ درصد) بنابراین با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه خواهید رسید که X3 M کامپتیشن در حقیقت قدرت ۵۲۴ اسبی و گشتاور ۶۶۵ نیوتون متری دارد.

البته اعلام قدرت و گشتاور کمتر از حد واقعی توسط خودروسازان چیز عجیب یا جدیدی نیست. شاید مشهورترین آن‌ها در سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۵ باشد که ژاپنی‌ها هرگز قدرت بیشتر از ۲۷۶ اسب بخاری را اعلام نکردند و دلیل آن نیز توافقنامه‌ای جالب بین خودروسازان تراز اول این کشور به منظور پیشگیری از جنگ اسب بخارها بود؛ اما در واقع تمامی خودروها قدرت بیشتری نسبت به عدد اعلامی داشتند.


از آنجایی که ما حالا می‌دانیم قدرت و گشتاور X3 M کامپتیشن بیشتر از اعداد اعلامی توسط ب‌ام‌و بوده بنابراین به جرات می‌توان گفت نسل‌های بعدی M3 و M4 نیز همین وضعیت را خواهند داشت زیرا قلب آهنین این سه خودرو با یکدیگر مشترک خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD.n.r

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    باز خدا خیرشون بده که قدرت رو کمتر اعلام میکنن و مثل چینی هاو تا حدی هم کره ای ها قدرت رو زیاداعلام نمیکنند.
    اوایلی که سوناتا yf اومده بود توی هر سایت ایرانی و خارجی میرفتی قدرت رو ۱۹۷ اعلام کرده بودند ولی توی درگ ها از کمری ۱۷۶ اسبی با اختلاف میخورد.
    یا سانتافه ۱۸۸ اسبی با وزن ۱۶۵۰ از ایکس تریل ۱۷۰ اسبی با وزن ۱۵۷۰ با اختلاف میخوره(درسته که وزنش ۸۰کیلو بیشتره ولی نسبت قدرت به وزنش ازایکس تریل بیشتره وگیربکسش هم AT هست و اگر قدرت اعلام شده واقعی باشه باید برنده باشه یا حداقل پا به پا بروند نه این که کلی عقب بیوفته)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      اولا اونا کم اعلام نکردن در واقع قدرت سر فلایویل رو اعلام کردن که تا به سر چرخ میرسه مقداری ازش تلف میشه.
      دوما خودرویی که کمترین اتلاف قدرت رو داشته باشه قطعا توی مقایسه برنده میشه و خب مشخصه که ژاپنی ها کارشون بهتر و دقیق تره.
      سوما بیشتر اعلام کردن قدرت یه شگرد و دروغ تبلیغاتیه تا هنگام مقایسه، خودرویی که قدرتش کمتر اعلام شده عملکرد بهتری نسبت به اعداد و ارقام روی کاغذ داشته باشه تا یه جورایی سر مشتری و مجلات تست خودرو کلاه بزارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کوروش

        ۱۴ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        مشتریان خودرو های امریکایی که نیستند سرشان کلاه بره کسی که بیمر می خره حتما با بهترین خودرو کلاسش طرفه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sajjad

          ۱۵ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          یکم از اتلاف قدرت و فنی ماشین سر در می‌آوردی متوجه می‌شدی این تقلب مثل تقلب توی وزن کشی مسابقه رزمیه. برتر بودنی که با تقلب باشه هیچ اعتباری نداره‌ به جز برا چهار تا بچه سن که که فقط عشقشون آمار و ارقامه و فکر میکنن این شرکتها معجزه دارن که رو داینو قدرت بیشتری میدن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ای جانم X3M

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    فقط کافیه بعد از حرف M کلمه Competition بیاد
    اون موقع هست که رقبا پشتشون به لرزه میفته
    ? BMW ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Behrouz. anzali

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    چه شخصیتی داره این x3m !!فکر نکنم کسی وجود داشته باشه تو دنیااز ته قلبش بی ام دبلیو رو دوست نداشته باشه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا