بی ام و

پیشرانه‌ها و تجهیزات جدید محصولات ب‌ام‌و

درست همانند هر فصل بهار ب‌ام‌و در حال معرفی یک سری از پیشرانه‌ها و آپشن های جدید برای بخشی از محصولات خود است. احتمالاً این بار مهم‌ترین اخبار گسترش طیف پیشرانه‌های سری ۵ جدید سدان و واگن خواهد بود.


از جولای امسال مدل ۵۲۰i به عنوان نسخه‌ی پایه انجام‌وظیفه خواهد کرد و با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی ۱۸۴ اسبی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استاندارد عرضه خواهد شد. در نسخه‌ی سدان، این پیشرانه باعث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه‌ای می‌شود درحالی‌که نسخه‌ی واگن به ۰.۴ ثانیه زمان بیشتری برای ثبت این رکورد نیاز دارد.


احتمالاً طرفداران پیشرانه‌های دیزلی از شنیدن این خبر که سری ۵ دو پیشرانه‌ی دیزلی جدید را نیز دریافت نموده خوشحال خواهند شد. یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۲۳۱ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر و پیشرانه‌ی دیگری نیز نسخه‌ی ۳ لیتری با قدرت ۳۲۰ اسب بخار برای مدل ۵۴۰d xDrive در دسترس هستند.


همچنین باید گفت سیستم xDrive هم‌اکنون به‌صورت آپشن در دسترس دو مدل دیگر ۵۲۰d و ۵۳۰i نیز قرار داشته و از تابستان ۲۰۱۷ قابل سفارش خواهند بود. سری ۵ با آپشن های شخصی‌سازی بیشتری هم در بحث ظاهری و هم در بحث کابین در دسترس است.


ب‌ام‌و پیشرانه‌ی ۳ سیلندر پایه‌ی مدل سری ۲ گرن تورر و X1 را نیز ارتقا داده و حالا این پیشرانه قدرت ۱۴۰ اسبی دارد که افزایش ۴ اسب بخاری را نشان می‌دهد. این پیشرانه در مینی ون ۷ نفره ب‌ام‌و منحصراً به گیربکس ۶ سرعته دستی متصل شده درحالی‌که در X1 یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به‌صورت آپشن در دسترس است. X1 همچنین از پیشرانه‌ی اصلاح شده‌ی ۲ لیتری با قدرت ۱۹۲ اسب بخار نیز بهره‌مند شده است.


از جولای امسال سری ۷ نیز به‌صورت استاندارد از نشان‌دهنده‌های چندکاره، دوربین عقب، سیستم‌های کمک‌راننده و کمک پارک بهره‌مند خواهد شد. همچنین تمامی مدل‌های ۷۵۰i و ۷۵۰d به‌صورت استاندارد از صندلی‌های ماساژور دار برای راننده و سرنشین جلو برخوردار می‌شوند.


در نهایت مدل‌های سری ۱، سری ۲، سری ۳، X1، X5، X6 و همچنین M2، M3، X5 M و X6 M از ساختار منوی جدید صفحه‌نمایش iDrive و برخی بهبودهای جزئی در سیستم اطلاعات سرگرمی بهره‌مند خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. سعید(تهران)

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    خداروشکر، من که راضیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا